škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263744

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sefer KAPANŞAHİN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2017 Superb aracıma Varta Silver Dynamic AGM 70 Ah akü almayı düşüyorum.
Akünün uzun ömürlü olması için aldıktan sonra yapılması gerekenler var mı?
Ya da aküyü taktırıp 2 km. ilerde ki evime gidip aracımı park etsem sorun olur mu?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bende durum hep aynı 2 haftada 12,5 ancak oluyor ve şarj edince 12,7 V 3-4 gün sabit kalıyor tabi yedek akü ile. [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] bana kalırsa benim gibi takviye akü kullan güç kaynağı ile uğraşmaktansa hiç olmazsa yedek aküyü çıkarıp evde şarj edip tekrar takarsın kendi aküsünün voltajı düşük olsa bile diğeri yüksek olduğu için bir birini dengeliyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;653457
Bu kullanım koşullarına ve sıklığına çok bağlı bir durum. Benimki de seneyi bir kaç aydır doldurmuş durumda. Fakat baştan beri bir kaç gün, bir hafta çalıştırmadığımda 12.40 volt lara düşüyor maalesef.


O sorun çoğumuzda var. Ben de arabayı sadece hafta sonları kullanıyorum, hatta daha da uzun kullanmadığım oluyor. Kullansam da hep kısa mesafe o da.
O nedenle akü cepten yemesin diye edebildiğim kadar sarj etmeye calısıyorum harici olarak ömrü ne kadar uzun olacak bilmiyorum.
Araç 2 yılını devirdi toplam 15.000 km de. bunun 10 bini uzun yol yanı kısa zamanda yapılan fazla km. tatil vs. 2 koca yıla anca 4-5 bin km kalırsa kalır. Günlük kullanımı düşün artık :)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653458
Al benden de o kadar !! :confused:

Benim "Aküyü şarj etmek benim için çok çok da zor değil, ancak zaman geçtikçe gına gelmeye başlıyor. Ortak apartman garajı, garajda priz yok, üçüncü kattan kablo sarkıtmak ve sürekli onu gözlemlemek beni sıkmaya başladı.


Bana da gına geliyor yoksa her hafta şarjlarım. Benimde Ya aküyü eve cıkarmama gerek ya da annemlerin kapı onunde yer bulursam ortak panodan uzatma cekmem. Gecen Annem oglum takma laf etmıs birileri dedi apartmandan. AQ 15V de hadi voltaja şarjda ortalama 1 A ile dalgalı ettiriyorum hadi 2 A de. Saatte 30VA yani 30 watt ulan laf eden komşu anca ayda bir anca  5 6 saat o da 180wattsaat yapar. 1 kilowattsaat 1kVAh. ulan puantajda elektriğin kilowattsaati 1 tlye eş deger oldu. al şu 50 kuruşu da sesin kesilsin ustu de sende kalsın dimek geldi içimden annem kim olduğunu döylemedi valla inecektim komsunun kapıya.
Bosuna dememişler ev alma komşu al dıye :D

Levent aslında senin sorunun da cevabı oldu bu. yani 15V 1,5A ile şarj yaptıgını düşünelim 1 saatte 22,5 VAh çekersin. aracı 10 saat şarjda bıraksan. 225VAh yapar hadi ısıl kayıplar aktif reaktif kayıplar falan desen 2 ile çarpsan. 10 saatte 450 hadi düz 0,5kVAh güç tüketir. 1kVA'lık UPS ile aküyü takribi 1 gün boyunca şarj edersin.

Sorunun diğer boyutu şu 1kVA UPS ne kadar ve onun ömrü nedir. Sonuçta onlarda da bir çeşit batarya var. ve ömürleri var. Akü ömrünü uzatırken aradaki farkı eziyet çekerek UPS'e vermemek gerek, eğer efektif olmayacaksa. araştırmak gerek... ;)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;653472
Bende durum hep aynı 2 haftada 12,5 ancak oluyor ve şarj edince 12,7 V 3-4 gün sabit kalıyor tabi yedek akü ile.
 @Levcho bana kalırsa benim gibi takviye akü kullan güç kaynağı ile uğraşmaktansa hiç olmazsa yedek aküyü çıkarıp evde şarj edip tekrar takarsın kendi aküsünün voltajı düşük olsa bile diğeri yüksek olduğu için bir birini dengeliyor.
Hocam katılıyorum sana, teknik olarak daha mantıklı, ancak bu defa iki aküye düşünüyor olacağız. :)
Senin ikinci aküyü nasıl bağlıyorsun devreye? Paralel olarak üstündeki akü ye mi, yani kaputu açarak? Veya ikinci aküyü çakmaklaktan mı bağlıyorsun 12V ve sürekli devrede kalıyor?
İşin kötü tarafı bir de benim yedek aküm yok. Yedek akü almak da bi maliyet olacak. Hadi AGM almasak da en azından 400-500 cıvarında bir maliyeti olacak. :( Nerden baksan sorun bu iş. Ama yine de önerin için teşekkürler. :gut: Syg


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;653472
Bende durum hep aynı 2 haftada 12,5 ancak oluyor ve şarj edince 12,7 V 3-4 gün sabit kalıyor tabi yedek akü ile.
 [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] bana kalırsa benim gibi takviye akü kullan güç kaynağı ile uğraşmaktansa hiç olmazsa yedek aküyü çıkarıp evde şarj edip tekrar takarsın kendi aküsünün voltajı düşük olsa bile diğeri yüksek olduğu için bir birini dengeliyor.


Mehmet şu senin yedek akü terdibatını aracın üzerinde çok merak ediyorum. Ama detaylıca. Bir ara en ince detayına kadar fotograflayıp video falan çekip atarsan çok sevinirim. araçla igilenip bosta oldugun bir ara.
Merak konularım: yedek aküyü bagajda nasıl sabitlediğin. baglantıları kablolamayı bagajdan kaputa nasıl getirdin, nasıl ek tutturdun, baglantı noktaları, dolaşım, sabitleme vs vs vs... :D:);):ok:


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653478
Hocam katılıyorum sana, teknik olarak daha mantıklı, ancak bu defa iki aküye düşünüyor olacağız. :)
Senin ikinci aküyü nasıl bağlıyorsun devreye? Paralel olarak üstündeki akü ye mi, yani kaputu açarak? Veya ikinci aküyü çakmaklaktan mı bağlıyorsun 12V ve sürekli devrede kalıyor?
İşin kötü tarafı bir de benim yedek aküm yok. Yedek akü almak da bi maliyet olacak. Hadi AGM almasak da en azından 400-500 cıvarında bir maliyeti olacak. :( Nerden baksan sorun bu iş. Ama yine de önerin için teşekkürler. :gut: Syg


Mehmet yedek aküyü eve çıkarmak indirmek kolay diye diyor. bence dogruda. araçta takılı aküyü sökmesi takması yada biryerlerden uzatmaları getirmek sıkıntılı.
Sen aküyü ilk aldığında ne yaptın çıkanı onu aldınmı diye sorduydum. keske alaydın :p :ok::)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sefer KAPANŞAHİN;653469
Arkadaşlar 2017 Superb aracıma Varta Silver Dynamic AGM 70 Ah akü almayı düşüyorum.
Akünün uzun ömürlü olması için aldıktan sonra yapılması gerekenler var mı?
Ya da aküyü taktırıp 2 km. ilerde ki evime gidip aracımı park etsem sorun olur mu?

Hocam senin bu sorunun cevabını adam gibi vermek o kadar uzun ki. ama vakit buldukca bu konu baslıgı altındakı yazıları basından sonuna kadar oku, pek cok yerinde de videolar resimler var. Fena bilgilenirsin. ama biraz tekniğe meraklıysan bizim gibi kafayı yer ha bire aküye takar onu kaç sene götürecek diye ugrasırsın.

kısaca cevabı ıse. Oto S/S sürekli kapalı olsun hiç kullanma. kısa mesafe kullanıyorsan veya aracı az kullanıyorsanda haftada, 2 haftada ya da en kötü ayda bir aküyü harici bir cıhazla sajla. akün hep sajlı kalsın.
prensip şu akü hep dolu olmalı ve kaybedilen enerjının yerine en kısa surede hep yenisi konmalı. 12,6V bır akünün olması gereken voltajı. altına iner çıkar bunların pek çok parametreleri var.

alacagın akünün üretim yılı muhakkak yeni olsun ve rafta çok beklememiş olsun. bak burası çok önemli. almadan önce de an az 1 gun sarda kalıp sana öyle taksınlar.
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2019, 15:52:18 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653477
Bana da gına geliyor yoksa her hafta şarjlarım. Benimde Ya aküyü eve cıkarmama gerek ya da annemlerin kapı onunde yer bulursam ortak panodan uzatma cekmem. Gecen Annem oglum takma laf etmıs birileri dedi apartmandan. AQ 15V de hadi voltaja şarjda ortalama 1 A ile dalgalı ettiriyorum hadi 2 A de. Saatte 30VA yani 30 watt ulan laf eden komşu anca ayda bir anca  5 6 saat o da 180wattsaat yapar. 1 kilowattsaat 1kVAh. ulan puantajda elektriğin kilowattsaati 1 tlye eş deger oldu. al şu 50 kuruşu da sesin kesilsin ustu de sende kalsın dimek geldi içimden annem kim olduğunu döylemedi valla inecektim komsunun kapıya.
Bosuna dememişler ev alma komşu al dıye :D

Levent aslında senin sorunun da cevabı oldu bu. yani 15V 1,5A ile şarj yaptıgını düşünelim 1 saatte 22,5 VAh çekersin. aracı 10 saat şarjda bıraksan. 225VAh yapar hadi ısıl kayıplar aktif reaktif kayıplar falan desen 2 ile çarpsan. 10 saatte 450 hadi düz 0,5kVAh güç tüketir. 1kVA'lık UPS ile aküyü takribi 1 gün boyunca şarj edersin.

Sorunun diğer boyutu şu 1kVA UPS ne kadar ve onun ömrü nedir. Sonuçta onlarda da bir çeşit batarya var. ve ömürleri var. Akü ömrünü uzatırken aradaki farkı eziyet çekerek UPS'e vermemek gerek, eğer efektif olmayacaksa. araştırmak gerek... ;)
Deneyeip göreceğiz... :D :D

Ben bir ups buldum arkadaştan, emanet, denemelik. Bir seyahat planı yaptım bu hafta sonu için, uyarsa, perşembe veya cuma akşam ups ile şarj etmeyi planlıyorum. Bakalım uzun marş olayına ne kadar etkisi olacak akünün şarjlı olması.

Dediğiniz hesap tutarsa, ups fiyat 250 TL cıvarı, 2 yıl sonrasında UPS akü masrafı cıkacak, o da 50-60 TL cıvarı olur. Evet, bir maliyet var. Ama en azından evden çıkınca madur olmam bir şekilde, aküm şarjlı olur ve derin deşarj olmayacağı için belki akünün ömrü uzar.

Tutarsa..... YA TUTARSA....:wax2: Kablo çekme eziyeti de bitecek.
Ayrıca, kış aylarında genelde yağış oluyor. Kabloyu dış ortamdan sarkıtınca, kısa devre tehlikesi olabilir, bundan dolayı akü şarj etmeden önce hep hava durumunu bakmak zorunda kalıyorum. Hava iyise ancak kabloyu sarkıtıyorum 3. kattan. Neyse. Bakacağız. :wax::p


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
2 gündür yatmışken stop halde ölçtüm


Kontak marş konumunda açıkken (motor stop halde, telefon bağlanmış, gündüz farları ve iç aydınlatma yanarken)


1.5 yaşında 12 bin km'de S/S orijinal akü


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;653485
2 gündür yatmışken stop halde ölçtüm
1.5 yaşında 12 bin km'de S/S orijinal akü


sen ss kullanmıyorsun ve duzenlı kullanıp km de yapıyorsun. senin akuye çok bisey olmaz zaten.
sıkıntı bizim gibi aracını kullanmayan kullansa da kısa mesafe yapanlarda ;)

Valla rekor [MENTION=8414]mşah[/MENTION] mehmette 8 yıldır kullanıyor ki 9'uncu yila girdi sanırım takılı aküsüyle.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Yedek akü dediğim elektrikli bisikletten çıkma 12 V 20 Ah bir akü, garajda bekleme durumlarında onu kullanıyorum resmini daha önce paylaşmışım daha sonra yine detaylı atarım. Uzun yolculukta kullandığım standart 12 V 60 Ah aküm var şimdiki aküyü değiştirmek için almıştım ama hala kullandığım için kenarda duruyor bagaja atıp gidiyorum takviye kablom da var sıkıntı olursa diye :D. Araç garajda durduğu için kaputu açıp yedeği bağlıyorum ama bu imkanı olmayanlar uygun aparat ile çakmaklığa bağlayabilir yalnız aracı çalıştırırken bağlı olmaması gerekiyor marş sırasında yüksek akım çekildiği için sigorta yakabilir. Ben direkt aküye bağladığım için marş sırasında ikisini de kullanıyorum, bağlantı kablolarını değiştirdim resimdekiler eski  şimdi maşalı ve daha kalın yaptım.



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653487
Valla rekor [MENTION=8414]mşah[/MENTION] mehmette 8 yıldır kullanıyor ki 9'uncu yila girdi sanırım takılı aküsüyle.


:D 2013 Kasım ayında almıştım aracı ama araç 2013 Şubat üretimi. Aracı teslim alırken bayide 1 saat akü şarj olsun diye beklemiştim. Sanırım 8 yıla giriyor artık, bakalım rekor kaç yıl olacak :o:ok:.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8805]irfan[/MENTION] hocam, normal voltaj 12,60 volt düşününce senin akü iki günlük beklemede ortalarda görünüyor. Cihazın doğru ölçüp ölçmediği de önemli tabi.

 [MENTION=8231]Levcho[/MENTION], bu şarj işini taşınabilir UPS ile yapmak çok mantıklı değil! Çünkü 1KVA (VoltxAmper=Watt) dediğin UPS'in verebileceği anlık gücü tarif eder. Sonuçta içinde 1, 2 veya 4 tane 12 volt 5, 9, 12Ah kuru akü bulunan ve anlık ya da kısa süreli elektrik kesintilerini tölere edenilen bir güç kaynağıdır UPS.  Yine de birden fazla akülü bir ups ise ve de aküler yeniyse kayıpları da düşünerek 5-10 amper kadar akım şarj cihazıyla aküye şarj edilebilir. Beklemelerdeki ve her marş durumunda sarf edilen akü gücünü fazlasıyla yerine koyacak kadar yeterince sürüş yapılmama durumunda harici bir şarj cihazıyla akü ömrü için aküye takviye yapmak gerekiyor. Çünkü akü ve bataryalar derin deşarj, yani dibine kadar kullanılmayı sevmezler ve bu durumla karşılaştıkça ömürlerinden yerler!;)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
@mşah     @mkoray79   @rsimsek    @irfan
Alıntı yapılan: mkoray79;653477
Bana da gına geliyor yoksa her hafta şarjlarım. Benimde Ya aküyü eve cıkarmama gerek ya da annemlerin kapı onunde yer bulursam ortak panodan uzatma cekmem. Gecen Annem oglum takma laf etmıs birileri dedi apartmandan. AQ 15V de hadi voltaja şarjda ortalama 1 A ile dalgalı ettiriyorum hadi 2 A de. Saatte 30VA yani 30 watt ulan laf eden komşu anca ayda bir anca  5 6 saat o da 180wattsaat yapar. 1 kilowattsaat 1kVAh. ulan puantajda elektriğin kilowattsaati 1 tlye eş deger oldu. al şu 50 kuruşu da sesin kesilsin ustu de sende kalsın dimek geldi içimden annem kim olduğunu döylemedi valla inecektim komsunun kapıya.
Bosuna dememişler ev alma komşu al dıye :D

Levent aslında senin sorunun da cevabı oldu bu. yani 15V 1,5A ile şarj yaptıgını düşünelim 1 saatte 22,5 VAh çekersin. aracı 10 saat şarjda bıraksan. 225VAh yapar hadi ısıl kayıplar aktif reaktif kayıplar falan desen 2 ile çarpsan. 10 saatte 450 hadi düz 0,5kVAh güç tüketir. 1kVA'lık UPS ile aküyü takribi 1 gün boyunca şarj edersin.

Sorunun diğer boyutu şu 1kVA UPS ne kadar ve onun ömrü nedir. Sonuçta onlarda da bir çeşit batarya var. ve ömürleri var. Akü ömrünü uzatırken aradaki farkı eziyet çekerek UPS'e vermemek gerek, eğer efektif olmayacaksa. araştırmak gerek... ;)
UPS ile şarj testi sona erdi. Bir yıllık kgk cihaz, 600va gücünde, Full dolu. Bendeki şarj aleti ile tahmini 1 saat 15 dakika süreyle aküyü şarj ettim. Başında duramadım tabii. Sarj öncesi kontak açık voltajı 11.8 volt. Sarj sonrası kontak açık voltajı 12.1 volt.
Tahmin ediyorum ki her hafta bir defa şarj etsem akuyu nispeten ayakta tutarım.
Hafta sonu tekrar şarj edip sureyi tespit edeceğim ve devamında full dolu akü ile marş süresi testi yapacağım.
Bu sonuçtan bir nebze tatmin oldum gibi. Durum bu dostlar.
Kablo sarkıtmaya son. Haftada bir ups ı arabanın bagajına koyarak, bagajdaki çakmak soketinden şarj yapacağım.
Bilginize.
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2019, 00:19:05 Gönderen: Levcho »