škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 255347

0 Üye ve 16 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] levent senin garaj acikti degil mi?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653497
@Levcho levent senin garaj acikti degil mi?
Kapalı, apartman altı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

UPS de iyi fikir olmuş ama şu yönü var şarjdan çıkarınca 1-2 gün içinde eski haline dönecek ama benim yöntem 1 hafta boyunca sabit şarjda kalacak. Mesela resimdeki voltaj değeri 4 günlük ve 12,7 V hala yani 1-2 hafta bile araç dursa şarj çabuk düşmüyor.



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Hocam değerli paylaşım ve fikirlerin için teşekkürler.
Senin taktığın ek akü çok mantıklı çözüm hakkaten.
Ancak, bende şartlar ve imkanlar dahilinde bu tarz çözümler arıyorum. Aracın yanına çok sık gidemiyorum, malum garaj ortak ve senin gibi ek akü takarsam ara sıra gözlem yapmak gerekir. Işte... Durum bu. Teşekkürler


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653477
Bana da gına geliyor yoksa her hafta şarjlarım. Benimde Ya aküyü eve cıkarmama gerek ya da annemlerin kapı onunde yer bulursam ortak panodan uzatma cekmem. Gecen Annem oglum takma laf etmıs birileri dedi apartmandan. AQ 15V de hadi voltaja şarjda ortalama 1 A ile dalgalı ettiriyorum hadi 2 A de. Saatte 30VA yani 30 watt ulan laf eden komşu anca ayda bir anca  5 6 saat o da 180wattsaat yapar. 1 kilowattsaat 1kVAh. ulan puantajda elektriğin kilowattsaati 1 tlye eş deger oldu. al şu 50 kuruşu da sesin kesilsin ustu de sende kalsın dimek geldi içimden annem kim olduğunu döylemedi valla inecektim komsunun kapıya.
Bosuna dememişler ev alma komşu al dıye :D

Levent aslında senin sorunun da cevabı oldu bu. yani 15V 1,5A ile şarj yaptıgını düşünelim 1 saatte 22,5 VAh çekersin. aracı 10 saat şarjda bıraksan. 225VAh yapar hadi ısıl kayıplar aktif reaktif kayıplar falan desen 2 ile çarpsan. 10 saatte 450 hadi düz 0,5kVAh güç tüketir. 1kVA'lık UPS ile aküyü takribi 1 gün boyunca şarj edersin.

Sorunun diğer boyutu şu 1kVA UPS ne kadar ve onun ömrü nedir. Sonuçta onlarda da bir çeşit batarya var. ve ömürleri var. Akü ömrünü uzatırken aradaki farkı eziyet çekerek UPS'e vermemek gerek, eğer efektif olmayacaksa. araştırmak gerek... ;)
Haci abi sen bu sarfiyat hesabını nasıl yaptun? :DYa bendeki UPS arızalı, ya da hesapta bir hata var. :o Tekrar değerlendirebilir misin bu verileri lütfen. ;) Teşekkürler

UPS yeni sayılır, 1 yıl önce sıfır alınmış. Çıkış 220V-600VA.
Akü şarji cihazım Black-Decker BDV090, çıkışı 12V/1.5 amper olarak geçiyor.
Bende umutlanıyordum ki 600VA UPS ile saatlerce şarj yaparım, ama nafile, sanırım cihazın aküsü 1 saat olmadan bitiyor. Dün akşam tekrar şarj ettim, 10-15 dakika başında bekledim ve ayrıldım, devamında 1 saat sonra gittim, ups kapanmıştı. Geri açtım, 2 dakika sonra yine kapandı, demek ki akü bitiyor. Yani, benim formül tutmayacak, yada UPS arızalı/aküsü ölü. :gaz:


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2433
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION],  [MENTION=8414]mşah[/MENTION], bahsettiğiniz boyuttaki UPS ile şarjda faydalanmak çok mümkün değil. Düşünsenize, içindeki akü 12 V 7Ah yani yeni tam performansta olsa bile hiç bir zaman o aküden 7 amper alamazsınız, belli bir voltajda (tahminen 11.6 volt) kendisini korumaya alacaktır. Kaldı ki araya inverter/invertör devresi girince oluşan kayıpları da düşününce alacağınız akım 2-3 amperi geçmeyecektir. Araba aküsü için 50-60Ah bir aküye takviye yapıyorsanız toplamda 10-15Amper akım gerekecektir. Aküyü doğrudan bağlayarak şarj etmek de pek mantıklı değildir. Doğru, akım yüksek voltajdan daha düşük voltaja akar ama akış hızı çok yavaş olacaktır. Biz 12.60 Voltu ararken hiç bir akü 13 volt göstermeyecektir!

Bu noktada başka bir öneride bulunabilirim; güneş paneli + şarj kontrol cihazı ikilisi. Hatta hazırı bile var;) https://tr.aliexpress.com/item/4000049111390.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459716145&albag=79902878520&trgt=743612850714&crea=tr4000049111390&netw=u&device=c&gclid=CjwKCAiA_f3uBRAmEiwAzPuaM-uD0vgn9NVYEWs1ng-I6aN9nJvFKZC-KDccsB5rU8qUWM_3T7cvMBoCTzMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Güneşlik gibi araba dışarıda güneşe doğru park edildiğinde ön cam ile ayna arasına yerleştirilip çakmaklıktan zayıf aküye arada bir takviye yapılabilir. 40 watt bir panel 1-2A akım verirken daha büyük ebadına dikkat edilerek seçilecek bir panelle daha fazla akım sağlanabilir. Kapalı garajı ve yeri müsait olmayanlar için bu da bir seçenektir.:)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] ustadim sarj cihazinin klavuzunda giris voltaji ve amperaji yazar onu bulup yazarmisin daha dogru bir hesap olsun. Ben cikisindan takribi bir hesap yaptim. Bulamazsan tekrar bir daha hesaba bakarim ama bulursan daha iyi bir hesap olur.
Birde bu elektriksel aletlerin hep max gucu ve cosq hep 1 kabul edilerek degerleri verilir senin 0,6 kVA lik ups de boyle. Birde guc dustukce besleme amp da dusebiliyor invertersiz aletlerde. Senin ups in de teknik verileri varsa onu da bir gonder bakalim hesaba.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] levent bu arada en dogru ve iyi deneysel olcumu nasil yaparsin soyleyim. Bakkaldan 100 wattlik bildigimiz eski tip akkor ampul al. O direk aktif guctur ve drenctir. O ampulu aletin full sarjli halde tum kayiplar goz ardi edilerek ve tum gucu sonuna kadar verdigini dusunursek max 6 saat yakmasi gerek ama yakamaz. Tabi. Kac saatten sonra ampulun parlamasinda asalma baslarsa o saatten sonra ups gucten dusuyor demektir. Ve cok kalmadan kapatir kendini. Benim sarj aleti 75watt mis. Klavuzunu atarim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Arkadaş, ben bu şarj logaritmasını anlamış değilim.
3 gün üst üste (çarşamba-perşembe-cuma) aküyü her gün 30 dakika olacak süreyle şarj ettim.

Cumartesi de 300 km yol yaptım, bu da en az 4 saat şarj demektir. Pazar günü akü seviye %80 gösterdi maxidot, gerilim ölçümü 12.34 volt (kontak kapalı).

Biz bu şarjı full ne zaman göreceğiz.


 [MENTION=8414]mşah[/MENTION] ; [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Şarj cihazımın girişinde akım değeri yazmıyor, sadece OUTPUT 12V/ 1.5A değeri var.
Recep beyin açıkladığı ve benim de deneyimlediğim gibi, ups ile uzun süreli şarj yapamayacağız. Girişinde en iyi ihtimal 2A sarfiyat olsa, 440W oluyor ve 30dakikada ups'in bitmesi mantıksız olmuyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] levent Benim sarj aleti 5A verebiliyor. Net giris guc degeri 75Watt. Ups 0.5 0,6 guc faktoru olsa 300 400 watt yapar 75Watt tuketimle en az 4 saat yapar. Hadi yarisinda guc kesse 2 saat olsun min amp dan yarim saat ne?!
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2019, 08:21:21 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Ampul testini yap bak ups ne veriyor gercekten anlarsin. Birde senin akuyu bir sok eve cikar birgun hatta daha fazla sarjda kalsin sarj aleti kendini kapatana kadar. Ondan sonra olc. Bu arada upsin akusu iyi ise sadece yatan araba bekleme kayiplarini tolere etmesi gerek. Hadi kisa mesafe kullanimini etmesin....


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;653595
@Levcho levent Benim sarj aleti 5A verebiliyor. Net giris guc degeri 75Watt. Ups 0.5 0,6 guc faktoru olsa 300 400 watt yapar 75Watt tuketimle en az 4 saat yapar. Hadi yarisinda guc kesse 2 saat olsun min amp dan yarim saat ne?!
@mkoray , zahmet olmuş uğraşıp bakmışsın, sağ ol. :o

Farklı yeni bir ups arayışı içindeyim, yeni ups ile test ettikten sonra, 220V giriş tarafındaki çekilen akımını da tespit edeceğim. Devamında tekrar bilgi yazarım. :wax:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Yarım saatlik şarjın pek faydası olmaz 12,3 v luk gerilimini sadece tazelemiş olursun, uzun yolculuk bile yapmış olsan 2-3 sefer marş yapman bu kazanımı eritiyor o yüzden akünün sağlıklı bir şekilde şarj edilmeli yavaş yavaş ve doyurucu bir şekilde 3-4 saate dolan akü çabuk boşalır. Kullanmış olduğun şarj cihazı bende vardı ben pek memnun kalmadım ve sattım gerçeği şu ana arız yapmış ama kendi şarj cihazım daha sağlıklı ve yavaş bir şekilde şarj ediyor. Bugün benim akü durumuna baktım tam 1 haftalık beklemede 12,7 den 12,5 V düşmüş tabi bu durum yedek akü sayesinde bana kalırsa UPS yerine böyle ufak bir akü alsan senin işini görür.



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;653600
@Levcho

Yarım saatlik şarjın pek faydası olmaz 12,3 v luk gerilimini sadece tazelemiş olursun, uzun yolculuk bile yapmış olsan 2-3 sefer marş yapman bu kazanımı eritiyor o yüzden akünün sağlıklı bir şekilde şarj edilmeli yavaş yavaş ve doyurucu bir şekilde 3-4 saate dolan akü çabuk boşalır. Kullanmış olduğun şarj cihazı bende vardı ben pek memnun kalmadım ve sattım gerçeği şu ana arız yapmış ama kendi şarj cihazım daha sağlıklı ve yavaş bir şekilde şarj ediyor. Bugün benim akü durumuna baktım tam 1 haftalık beklemede 12,7 den 12,5 V düşmüş tabi bu durum yedek akü sayesinde bana kalırsa UPS yerine böyle ufak bir akü alsan senin işini görür.
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Durum sendeki gibi takviyeye doğru gidiyor. Garajda priz olsaydı, hiç böyle arayışlara girmeyecektim. :(

Sendeki takviye aküyü hangi aralıklarda şarj ediyorsun peki?
Bu durumda sendeki akü 60+20 Ah oluyor. Küçük akü sürekli şarj etme görevi de görüyor bi nevi.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653604
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Durum sendeki gibi takviyeye doğru gidiyor. Garajda priz olsaydı, hiç böyle arayışlara girmeyecektim. :(

Sendeki takviye aküyü hangi aralıklarda şarj ediyorsun peki?
Bu durumda sendeki akü 60+20 Ah oluyor. Küçük akü sürekli şarj etme görevi de görüyor bi nevi.


Aynen öyle 60+20 şeklinde kullanıyorum. Benim müsait olduğu için ikisini aynı anda şarj ediyorum ama sen mecburen ufağı alıp evde şarj edeceksin. Yukarıda yazdığım değerler 1 haftalık bugün tekrar şarja taktım ama takmasam da olurdu sende haftada bir şarj etsen işini rahat görür, bagajdaki yada içerideki çakmaklığa bağlasan yeterli.