Aynen öyle 60+20 şeklinde kullanıyorum. Benim müsait olduğu için ikisini aynı anda şarj ediyorum ama sen mecburen ufağı alıp evde şarj edeceksin. Yukarıda yazdığım değerler 1 haftalık bugün tekrar şarja taktım ama takmasam da olurdu sende haftada bir şarj etsen işini rahat görür, bagajdaki yada içerideki çakmaklığa bağlasan yeterli.
Hocam aslında benim şartlarıda senin sistem en mantıklı ve pratik, yorumladıkça kafama yatıyor.
Ben normalde 220V kablo ile şarj ettiğimde, şarj cihazını bagajdaki çakmaklık soketine takıyordum. Son günlerde UPS (kgk) ile yaptığım denemelerde, UPS'i aracın dışında bıraktım hep ve yine bagajdaki çakmaklıktan şarj ettim, bir şekilde kuruntu yaptım, kgk'ya pek güvenemedim ve dolayısıyla bagaja koymadım. Ancak senin yaptığın gibi akü ile yapılırsa, yedek aküleri bagaja atarım, ordaki sokete takarım enerjiyi, hafta boyunca orda devrede kalırlar. Bi tek şu zafiyet olabilir, çakmaklık soketi çok güvenilir ve istikrarlı değil kanımca, orda bir temazsızlık olursa ve bu duruma istinaden bir ark v.s. oluşursa, güvenlik zafiyeti olur mu? Ayrıca araya sigorta koymakta fayda olur mu, paralel bağlantı olacak, ancak olası temazsızlıkta sigorta kurtarır mı olumsuz durumları.
Oldu olacak bir de orta sınıf kaliteli akü markası de bana da ona göre yedek jel akü alayım. :p Varta ve Panasonic var piyasada jel akü, ama muazzam pahalı Panasonic'ler. Bu işi yaparken kafam rahat olması lazım, sonuçta bu işlemi gözlemsiz yapacağız, arabanın başına bir şey gelirse, sonradan pişman olmayalım aküyü şarj edelim derken. :gaz: