Benim de 2016 Fabia Combi aracımın aküsü bitti. Geçen gün marş basmadı. Sağ olsun evimin tam köşesindeki taksi durağındaki bir taksici ₺ 20 karşılığında fırsatçılık yaparak yardımcı oldu! Bir de utanmadan ₺ 25 istedi de, sinirimden al ₺ 20'yi kaybol demek zorunda kaldım.
Daha sonra servisleri aradım, aracın üzerinde Moll marka 12 V 59 Ah EFB akü vardı. ₺ 903 fiyat veriyorlar değişimine. Uzun araştırmalar sonucu Varta 12 V 60 Ah AGM aküyü ₺ 800'e aldım, Mustafa Saatçi Otomotiv'den.
Orada da hoş, satıcı bana 7-8 aylık akü dedi. Karatgüç'ün sayfasında baktığımda akü 18 aylık çıktı! Edebiyle, ahlakıyla ticaret yapan, etik değerlere önem veren kimse kalmamış (Yetkili servislerin gözünü seveyim gerçekten). Konuyu Varta'ya kadar taşıdım. Varta'dan bir yetkili ile uzun uzun görüştük. AGM akülerde 24 aya raf ömrü normal dedi (düzgün depolamada). Yeni tarihli AGM akü ilk takıldığı zaman gerilimin 12.5 V çıkması gerekli (Ben de 12.4 çıktı, ama 12.4 üzeri de normal kabul ediliyormuş). Ancak EFB akülerde 4 - 5 aylık aküden fazlasını kullanmayın, sülfatlaşma başlıyormuş diye ekledi. AGM aküler sıvı içermediğinden sülfatlaşma olmuyor, aracı az kullanan arkadaşlar bunu göz önünde bulundurabilir.
Ancak bir sonraki sefer Varta'yı da tercih etmeyi düşünmüyorum. Bir sonraki aküm Exide ya da Odyssey marka olacak (Ankara'da bulmak çok zor, ancak İstanbul'da mevcut).
Not: Aracı eşim kullanıyor. Her gün sabah 5 km gidiş, 5 km dönüş yol yapıyor. Servis bu tarz az mesafeli kullanımlarda akü bitmesinin olabileceğini söyledi. Çünkü gerçekten araçta çok fazla güç tüketen unsurlar var (gündüz led farı, otomatik far sensörü, klima, multimedya ekran, coming home-leaving home özelliği vs.). Aküyü daha fazla kullanabilmek adına bu özelliklerin çoğunda ayarlama yapmak durumunda kaldım