@Levcho @mşah
Bugun akuyu 4 kere olctum.
.....................
Levent boyle bir olcsene bro. Kaputu ac araci kitle bi 10 dk bekle araca hic dokunmadan akuden olc. Kac gosterecek?
@mkoray : Koray dostum, Aslında ben uzun süredir benzer şekilde takipteyim. Önerilerin için teşekkürler.
Çakmağa takılan voltmetre almıştım ya, aracın yanına inince onu takıyorum ve aracı kilitliyorum. 3-5 dakika aracın etrafında dolanıyorum ve o zaman voltaja bakıyorum. Genelde, her hafta sonunda marşına basar ve 30-40km dolanırsam, 12.5V falan görüyorum o durumda. Mesela, en son 3 gün önce cuma da 12.5 voltaj vardı. Aracı ne kadar sürsem de hafta sonu, 1 hafta marşına bazmazsam genelde 12.5 oluyor. 2-3 hafta sonrası 12.4 lere düşüyor ve devamında geç marş basma oluyor.
Ben şu kanaate vardım; ( geç marş alma olayı ile de ilgili )
Aküdeki voltajın 12.4V (araç kilitli-sarfiyat yok) altına düşmesi ve hava sıcaklığın 15 derecelerin altına düşmesi ile, dizel motor bariz geç çalışıyor.
Yaklaşık 3 haftadır ara ara şarj ediyorum (30dak-60dak) ve bir gün sonra marş hemen alıyor. Cumartesi da aynen uyguladım, cumartesi akşam kgk ile 30dak. Pazar sabah 09:00 gibi da aynen kgk ile 30dak. Pazar saat 10:00'da marşa bastım ve anında marş aldı.
Velhasil kelam, ben kış dönemi için formulümü buldum dostlar, bana en uygun gibi şöyle olacak.
Aracı sürecek veya sürmeyecek olsam dahi, her hafta sonu en az 30 dakika şarj. Fırsat dahilinde 60 dakika şarj.
Ola ki 2-3 hafta fırsatım olmazsa, hafta sonu kablo sarkıtarak mümkün olduğu kadar uzun süre şarj. Böylece hem marj meselesi bir nebze çözülüyor, hemde elektronik devreler marş anındaki voltaj dengesizliğinden dolayı tehlikeye düşmez. :gaz: