škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264671

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Cihaz öyle yavaş şarj ediyor evet. Sanırım da doğrusu buymuş, düşük amper ile şarj ediyor bundan dolayı yavaş.
Akünün mevcut voltajı kaçsa, ordan kademeli yükseliyor ve 13.2 lere kadar çıkıyor.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2019, 22:05:41 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653929
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Cihaz öyle yavaş şarj ediyor evet. Sanırım da doğrusu buymuş, düşük amper ile şarj ediyor bundan dolayı yavaş.
Akünün mevcut voltajı kaçsa, ordan kademeli yükseliyor ve 13.2 lere kadar çıkıyor.


24 saat oldu hala şarj ediyor, akü de biraz ısınmış. Bakalım lamba sabit yanınca kaç Voltta sabit tutacak.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;653932
24 saat oldu hala şarj ediyor, akü de biraz ısınmış. Bakalım lamba sabit yanınca kaç Voltta sabit tutacak.

Cihazı yeni aldiğimda 1 yıl önce, eski akü vardı bende, arabadaki orjinal varta. Yaklaşık 30 saatte anca fullendi akü.
Akü kaç yıllık ve ne kadar zamandır şarj edilmedi?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653933
Cihazı yeni aldiğimda 1 yıl önce, eski akü vardı bende, arabadaki orjinal varta. Yaklaşık 30 saatte anca fullendi akü.
Akü kaç yıllık ve ne kadar zamandır şarj edilmedi?


Akü 2 veya 3 yıllık ama hiç kullanılmadı, en son 5-6 ay önce şarj etmiş olabilirim tam hatırlamıyorum bu şekilde boşta duruyor. Dediğin gibi belki iyi bir şarja ihtiyacı var o yüzden bu kadar sürmüş olabilir. Şarj yapmadan önce akü voltajı 12,3 V.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;653934
Akü 2 veya 3 yıllık ama hiç kullanılmadı, en son 5-6 ay önce şarj etmiş olabilirim tam hatırlamıyorum bu şekilde boşta duruyor. Dediğin gibi belki iyi bir şarja ihtiyacı var o yüzden bu kadar sürmüş olabilir. Şarj yapmadan önce akü voltajı 12,3 V.
 [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Gençler 12,3V takribi %50 ye tekabul eder ki buda 70 A lık bi akü için 35A ihtiyaç demek. O aletin klavuzunda yanlış hatırlamıyorsam Levent 1.5A yazıyor demişti. Ki bu 1.5A max. sarjdır ve kademeli olarak da düşüyordur. Ortalama 1A ile şarj yaptığını varsaysak 30 - 35 saat gerekli. Takribi bir buçuk gün yapar. Bana normal gibi geldi.

Ya Mehmet, abi sen yapıyon yaa! Her yerden, yerinden bi akü çıkıyor. Kullanılmış, kullanılmamış, az kullanılmış, sahibinden temiz, doktordan, bayandan jel, ben anlamadım. :D:):D:)

İzmir'e bi gelsem iyi kötü senin akülerden bir tanesini atıcam bagaja. Nasılsa ha bir eksik ha bir fazla ne olcak...!:ok::D

Bu arada aklımda bir fikir var. Evde bitik 2 leptop bataryası vardı. Onlardan 18650 8/12 sağlam Li-ion pil çıktı.
Daha önceden aşağıdaki gibi bir power bank montajlamıştım. Şişen Li-polimer bataryayı attım, şarj soketleri bozuk Li-ion pilleri alıp ve paralel bağlayıp bu şarj soketi iyi durumdaki polimer bataryanın kasasına koydum. tabi biraz kalın geldi ama olsun şu an 6400 luk bir powerbank var.
Neyse bu elimdeki 18650 li-ion pilleri seri paralel bağlayıp (belki daha fazlasını da bulup) bizim aküler için boşta beklemeyi karşılayıp süreyi uzatacak bir güç bankası yapabilir miyim diye duşunuyorum. Li-İon pillerin güç tutumu çok daha iyi, ayrıca araçlarda da kullanılıyor ve jump starterlarda
 da kullanılıyor. Devreyi nasıl yapmam gerek onu araştramadım daha. Sadece bir fikir şu anda.:)



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

:D:D:o Valla Koray doğru söylüyorsun her yerde akü var gel istediğini al 60 Ah hariç :D, 4 tane 20 Ah lik 1 tane de 60 Ah ama bunu daha kullanamadım, arabanın üzerindeki bozulana kadar 0 aküde bozulacak bu gidişle :D. Aklındaki proje benim de aklıma geldi hatta bil. pili bitik diye bende tamamen çıkardım ve pilleri tek tek ölçtüğümde hepsinin voltaj değerleri iyi durumda olduğunu gördüm sanırım firmalar belli bir sürede pil değişimi yapılması için elektronik olarak pil gücü düşükmüş gibi bataryayı kullanılamaz hale getiriyor. Aslında Aliexpress'te LiOn aküler var tam bizim için ama buraya getirtmek 3000 tl yi buluyor normalde fiyatı 1800 tl civarında, öyle bir şey al bir daha arkana bakma :). Senin o proje için pil dizimi, elektronik devresi ve şarj cihazı devreleri gerekecek hepsi hazırda satılıyor ama araştırıp bulmak lazım. Onları dizmek için punta kaynağı yapmak gerekiyor onun da aparatını bulmak lazım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
TR'de böyle bir Lithium LiFePO4 akü satılıyor. Yazlıkta elektrik kesintisine karşı sadece kamera kayıt cihazı ve led ışıklandırna için jel akülere göre daha avantajlı görünmesinden dolayı düşünüyorum. Fakat yeni bir ürün olunca kaç sene ömür ve perfomans vereceği soru işareti? Starter tarzı kullanılır mı bilmiyorum. Fiyatı da 1445 TL'ye kadar bulunabiliyor.
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2019, 16:45:32 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;653944
TR'de böyle bir Lithium LiFePO4 akü satılıyor. Yazlıkta elektrik kesintisine karşı sadece kamera kayıt cihazı ve led ışıklandırna için jel akülere göre daha avantajlı görünmesinden dolayı düşünüyorum. Fakat yeni bir ürün olunca kaç sene ömür ve perfomans vereceği soru işareti? Starter tarzı kullanılır mı bilmiyorum. Fiyatı da 1445 TL'ye kadar bulunabiliyor.
İlk defa görüyorum bu teknoljideki aküyü. Oysa ki çok eski bir icatmış. 1996
Özellikleri de etkileyici, sıfıra kadar deşarj olsa da, zarar görmüyormuş.
Bir şey daha öğrendik, Teşekkürler Recep Bey :gut:


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Rica ederim ne demek, paylaşmak güzeldir.;)

Bu konuda şurada karşılaştırma ve farklı bilgiler de var.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Devam ediyorum....
Cumartesi 250km yol. Pazar 250km yol.
Pazar sürüşten 30 dak sonra, tavan lambası açık 12.6v, tavan lambası kapalı 12.8v. Pazartesi sürüş ten 24 saat sonra tavan lambası açık 12.4v, tavan lambası kapalı 12.7v.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;653932
24 saat oldu hala şarj ediyor, akü de biraz ısınmış. Bakalım lamba sabit yanınca kaç Voltta sabit tutacak.
Son durum nedir? Şarj tuttu mu eski akü?
Neticede şarj cihazından memnun kaldınız mı?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653992
Son durum nedir? Şarj tuttu mu eski akü?
Neticede şarj cihazından memnun kaldınız mı?


Akü dolunca 13,4 V sabit tutmuş, şarjdan çıkaralı 4 gün falan oldu ve hala 12,6 V sabit duruyor biraz önce yine taktım yarım saate lamba sabit yanmaya başlamış ve yine 13,3 V sabit kalmış tekrar şarj etmek istediğimde şarj etmiyor illa akü zayıf olması gerekiyor. Araç üzerindeki aküleri de şarj ettim, Pazar günü şarjdan çıkardım dün 12,8 bugün 12,7 V olmuş. Bu cihazda çok fazla elektronik var ve akü durumunu ne kadar analiz edip şarj ediyor bilemiyorum ama sanki kendi şarj cihazım ile yapılan şarjda daha yavaş düşüyor gibi, asıl marş sırasında minimum değere bakmak lazım. Araç üzerindeki akü hafta sonuna kadar 12,4 V düşerse pek işe yaramamış demektir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Benim aküde bu haftasonu 12.45-12.50 aralıgındaydı. marjıda geç aldı. çikarıp evede götüremedim. Cuma anca üzerinden söker evde sarj eder cumartesi takarım arabaya.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Konunun başlığını ve en baştaki mesajı yeniden düzenleyip, soru soranlara daha iyi rehberlik edecek bir şekilde düzenlerseniz iyi olacak. Başka konu başlıklarında, bu konunun linkini vermek çözüm değil. 460'tan fazla mesajı okuyarak çözüm arayacak insan sayısı çok azdır.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;654002
Konunun başlığını ve en baştaki mesajı yeniden düzenleyip, soru soranlara daha iyi rehberlik edecek bir şekilde düzenlerseniz iyi olacak. Başka konu başlıklarında, bu konunun linkini vermek çözüm değil. 460'tan fazla mesajı okuyarak çözüm arayacak insan sayısı çok azdır.
Amacımız; İstekli ve hazimli insanlara yardım etmek. Okuyup anlamadan kimse hiç bir işi tam anlamıyla yapamaz, istekli insanlar okur ve anlar. :gut:

Yeni nesil oldukça tembelleşti, okumaya üşeniyorlar. Türk insanı, "armut piş ağzıma düş" oldu resmen. Önceden internet yoktu, "kulaktan dolma" ve tecrübe ile edinirdik her şeyi. Ancak şimdi artık millet hazıra bekliyor. Hazır bulsa da bazen serzenişte bulunuyor. neyse....:gaz: