Akü 2 veya 3 yıllık ama hiç kullanılmadı, en son 5-6 ay önce şarj etmiş olabilirim tam hatırlamıyorum bu şekilde boşta duruyor. Dediğin gibi belki iyi bir şarja ihtiyacı var o yüzden bu kadar sürmüş olabilir. Şarj yapmadan önce akü voltajı 12,3 V.
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION]
Gençler 12,3V takribi %50 ye tekabul eder ki buda 70 A lık bi akü için 35A ihtiyaç demek. O aletin klavuzunda yanlış hatırlamıyorsam Levent 1.5A yazıyor demişti. Ki bu 1.5A max. sarjdır ve kademeli olarak da düşüyordur. Ortalama 1A ile şarj yaptığını varsaysak 30 - 35 saat gerekli. Takribi bir buçuk gün yapar. Bana normal gibi geldi.
Ya Mehmet, abi sen yapıyon yaa! Her yerden, yerinden bi akü çıkıyor. Kullanılmış, kullanılmamış, az kullanılmış, sahibinden temiz, doktordan, bayandan jel, ben anlamadım.
:)
:)
İzmir'e bi gelsem iyi kötü senin akülerden bir tanesini atıcam bagaja. Nasılsa ha bir eksik ha bir fazla ne olcak...!:ok:
Bu arada aklımda bir fikir var. Evde bitik 2 leptop bataryası vardı. Onlardan 18650 8/12 sağlam Li-ion pil çıktı.
Daha önceden aşağıdaki gibi bir power bank montajlamıştım. Şişen Li-polimer bataryayı attım, şarj soketleri bozuk Li-ion pilleri alıp ve paralel bağlayıp bu şarj soketi iyi durumdaki polimer bataryanın kasasına koydum. tabi biraz kalın geldi ama olsun şu an 6400 luk bir powerbank var.
Neyse bu elimdeki 18650 li-ion pilleri seri paralel bağlayıp (belki daha fazlasını da bulup) bizim aküler için boşta beklemeyi karşılayıp süreyi uzatacak bir güç bankası yapabilir miyim diye duşunuyorum. Li-İon pillerin güç tutumu çok daha iyi, ayrıca araçlarda da kullanılıyor ve jump starterlarda
da kullanılıyor. Devreyi nasıl yapmam gerek onu araştramadım daha. Sadece bir fikir şu anda.