Akü ile biraz araştırma yaptım ve ilginç bir bilgi edindim. S/S araçlar için uygun olan akü EFB veya AGM jel akü fakat AGM daha pahalı.
Şöyle ki akü üreticilerinin sayfalarında EFB aküler S/S araçlara uygundur, fren enerjisi geri kazanımı olan araçlar ise AGM akü kullanmalı diyorlar. Fakat VAG grubunun fren enerjisi geri kazanımı olan araçları EFB+ akü ile geliyor.
EFB+ akülerin ise ne işe yaradığı ile ilgili internette bilgi yok, hatta EFB+ akü üreticilerin ürün gamı içinde de yok. Sanırım EFB+ aküler EFB'den farklı olarak fren enerjisi geri kazanımına uygun ve ucuz olduğu için sadece oto fabrikaları için üretiliyor, akü üreticileri piyasaya EFB+ vermeyerek sonraki ihtiyaçları AGM akü ile karşılıyor.
Asıl önemli konu ise bu EFB aküler yatlarda veya golf arabalarında kullanılan sürekli doldur boşalt veya düşük voltaj altında bozulmadan çalışmaya uygun deep cycle akülere benzer şekilde optimize edilmiş ve çabuk sülfatlaşmıyorlarmış. En azından benim aracın üzerinde gelen Exide EFB+ akünün sayfasında ona benzer bir ifade yazıyor.
Düşük voltajda hala çalışabildiğine ise şuradan çıkarım yapıyorum benim araç sıkışık trafikte S/S devredeyken çok kısa bir mesafe içinde 15-20 defa marş basıyor ama yinede akü sülfatlaşıyor diye S/S devre dışı kalmıyor.
Burada kritik bir konu daha var. Bu aküler sürekli şarj olmuyor. tam şarj olunca alternatör bağlantısı kesilip araç yakıt tasarrufu sağlıyor. Frene bastığınızda yine dolmaya başlıyor ve araçtaki elektronik aletler sürekli elektrik çekiyor. Bu üç yolu kontrol eden akü içinde bir ünite oluyormuş (hatta AGM akülere akıllı akü deniyormuş) bazı arkadaşların akülerinin çabuk bozulmasının nedeni bu ünitenin arızası olabilir mi?
Bu açıklamaları çokça okuduk yalnız şunu soyleyım reklamasyon
;):p
Bu açıklamayı okuyunca sanıyorsun adamlar spaceship apolloya akü üretmişler de haydi bunu yeryüzü insanlarına da verelim sevinsinler gibi bir intiba çıkıyor ortaya
Tamam AGM kurşun asit akülerin içerisinde şu anda en pahalı en iyisi diyebileceğimiz tip ama oyle abartılacak bisey de değil. yada EFB veya +sı için. Bir de fren enerjisinden bi halt kazanılmıyor hani o da kandırmaca, şayet elektrikli araç kullanılmıyorsa. Zaten elektrikli araçlarda da kurşun asit akü yok lityum piller var.
Gunumuz araçlarının herşeyleri elektronik ve durdugu yerde bile eski nesil araçlara göre çok daha fazla enerji tükettiği için daha korunaklı ve daha verimli aküleri geliştirmek zorunda kaldılar. EFB ve AGM aküler o yüzden çıktı.
akü nedir, nasıl çalışır, içinde ne var, gerçekte farkları neler, nasıl şarj edilmeli nasıl stoklanmalı, tarihçesi ve gelişimi vs. bunlara daldın mı hepsini daha iyi anlıyorsun.
Bu arada dünden beri yazışmalarınızı yeni okudum cok fena güldüm hele [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] Levent yardırmış espirileri.
Ben de ne diyeyim hoşgeldin aramıza. Ama senin içinde varmış zaten kardeş, araya araya sen bulmussun bizi ya da zaten çekmiş kutuplar birbirini.
Bak mesajları vakit buldukca taa enbasından oku bu konu başlıgındaki paylaşımları aradaki tespitler, paylaşılan videolar falan. çok daha keyif alırsın.
Leventin dediği gibi akü zehri bulaşti bir kere kanına