škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 255475

0 Üye ve 10 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654048
Aman hocam o konu eksik kalsın. Ben kafaya takınca sapıtıyorum. Bir ara araç kameralarına takıldım, çeşit çeşit kamera aldım. Şuan hanımın araçta Metego Xp1 benim araçta Xiaomi 70Mai pro var. Satılan araçların üzerinde gidenleri saymıyorum.
Daha önce lastiğe takılmıştım. Bir lastiği en fazla 2 yaz yada kış (15-20K) kullanıp değiştiriyordum. Passat 6 sene 90+K km de 4.takım lastikle satıldı. 2016 Superb 42K da satıldığında üzerinde 3.takım lastik vardı.
Şimdi birde akü zehri karışmasın kanımıza. :)
:D bilader sen kimin gurubuna geldin farkında değilsin.:ok::gaz:
Bu grupta kafayı takıp sapıtanlarız hepimiz.... :ok: burda aküsünü şarj etmeyeni dövüyolaaa....;)

Matego XP1 benim 3. kameramdı. Ben de 5 tane değiştirdim, şu anda elde 2 tane var, biri takılı mini0906, biri de yedek Blacksys CF100. Tam yerindesin merak etme.
Lastik demişken, benim de aklımda lastik değiştirmek var, benimkiler de 3 yıllık lastiık ve en fazla 10k geçilmiş. Sen hangi marka lastiğe karar kıldın en son?


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654049
:D bilader sen kimin gurubuna geldin farkında değilsin.:ok::gaz:
Bu grupta kafayı takıp sapıtanlarız hepimiz.... :ok: burda aküsünü şarj etmeyeni dövüyolaaa....;)

Matego XP1 benim 3. kameramdı. Ben de 5 tane değiştirdim, şu anda elde 2 tane var, biri takılı mini0906, biri de yedek Blacksys CF100. Tam yerindesin merak etme.
Lastik demişken, benim de aklımda lastik değiştirmek var, benimkiler de 3 yıllık lastiık ve en fazla 10k geçilmiş. Sen hangi marka lastiğe karar kıldın en son?


Burayı daha çok sevdim, superb grubu çok renksiz. Entryler boş yere ölüp gidiyor.
Lastikte Continental (tüm serileri) tek geçerim ama ebat büyüyünce fiyat uçuyor. Kış lastiğinde neredeyse hepsinin kar performansı aynı. Ben şuan Kumho ice Wi31 kullanıyorum. Kanalsız bir lastik kuru zeminde ve kar, buzda çok iyi ama ıslakta çok çok kötü. Bir daha asla almam.
Yaz lastiğinde bridgestone Er300 km ömrü çok iyi ama sert bir yapısı var, çabuk patinaja düşüyor. Michelin energy ve primacy 3 kullandım, ıslakta çok iyi ama kuru zeminde resmen muz kabuğu üzerinde gidiyor gibi sürekli ESP ışığı yanıyordu. Dunlop sport blueresponce hanımın aracının üzerinde geldi, km ömrünü bilmiyorum, çok konforlu, ıslak ve kuruda çok kararlı bir lastik ama türkiyede satışı yok.
En son sattığım superbe Barum Bravuris 3 almıştım. Comti premium contact 5'e çok yakın performansı vardı. Tavsiye ederim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654050
Burayı daha çok sevdim, superb grubu çok renksiz. Entryler boş yere ölüp gidiyor.
Lastikte Continental (tüm serileri) tek geçerim ama ebat büyüyünce fiyat uçuyor. Kış lastiğinde neredeyse hepsinin kar performansı aynı. Ben şuan Kumho ice Wi31 kullanıyorum. Kanalsız bir lastik kuru zeminde ve kar, buzda çok iyi ama ıslakta çok çok kötü. Bir daha asla almam.
Yaz lastiğinde bridgestone Er300 km ömrü çok iyi ama sert bir yapısı var, çabuk patinaja düşüyor. Michelin energy ve primacy 3 kullandım, ıslakta çok iyi ama kuru zeminde resmen muz kabuğu üzerinde gidiyor gibi sürekli ESP ışığı yanıyordu. Dunlop sport blueresponce hanımın aracının üzerinde geldi, km ömrünü bilmiyorum, çok konforlu, ıslak ve kuruda çok kararlı bir lastik ama türkiyede satışı yok.
En son sattığım superbe Barum Bravuris 3 almıştım. Comti premium contact 5'e çok yakın performansı vardı. Tavsiye ederim.
Conti dedin beni bitirdin Konyalı ;)
Bende conti'den yanayım. TS860 aldım kışlık olarak, memnunum, gerçi daha hiç kar görmedi lastikler. Yazlıklar Turanza T001, jant lastik 2. el almıştım, yol tutunma v.s. çok iyi de, sanki biraz fazla sesli geldi bana.
 Energy saver aracın üstünde gelmişti, az da olsa 2-3 defa patinaja düşmüştü lastik eskiyince, ama sesli bir lastikti. Ses seviyesi olarak da Conti mi dersiniz?


Akü konusunda da şunu diyelim sana, aracın uzun süre yatıyorsa veya sürekli kısa mesafe yapıyorsa, kesinlikle ara sıra şarj et ve gerilimi kontrol atlında tut. Benim tespitim şudur, akü zayıf olunca, aracın marş basması aşırı uzadı ve motar sanki daha sarsıntılı çalışmaya başladı. Ne zaman ki aküyü takîp altına aldım, yaz-kış fark etmeksizin marş anında almaya başladı. Akün yeni de olsa, ki ben tecrübe ettim, 2 hafta yatıştan sonra kesinlikle bir yerlere etki ediyor düşük gerilim (voltaj).
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2019, 12:00:46 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Lastikte sesin benim için hiç önemi yok, zaten sürekli müzik dinliyorum kışlıkların uğultusu bile duyulmuyor. DSG sürekli düşük devirde seyrettiği için biraz daha ağır başlı kullanıma izin veriyor. Düz vites TSI ile daha agresif kullanıyordum, mesela haftada birkaç defa farketmeden kalkışlarda devir kesiciye yakalanıyordum.
Ben şehir içinde kısa mesafe kullanmıyorum, bir kontakla %90 10+ km yol yapıyorum. Üstelik işe giderken TEDES'ten kurtulunca 7-8 yüz metrelik son düzlükte 150 km sürati görecek kadar yüksek devir çeviriyorum. 2 aydır araçta çakmaklıktan sürekli elektrik alıp kayıt yapan araç kamerası olmasına rağmen sabahları kısa bir marş ile çalışıyor. umarım bundan sonrada sorunsuz çalışır.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654045
Akü ile biraz araştırma yaptım ve ilginç bir bilgi edindim. S/S araçlar için uygun olan akü EFB veya AGM jel akü fakat AGM daha pahalı.
Şöyle ki akü üreticilerinin sayfalarında EFB aküler S/S araçlara uygundur, fren enerjisi geri kazanımı olan araçlar ise AGM akü kullanmalı diyorlar. Fakat VAG grubunun fren enerjisi geri kazanımı olan araçları EFB+ akü ile geliyor.
EFB+ akülerin ise ne işe yaradığı ile ilgili internette bilgi yok, hatta EFB+ akü üreticilerin ürün gamı içinde de yok. Sanırım EFB+ aküler EFB'den farklı olarak  fren enerjisi geri kazanımına uygun ve ucuz olduğu için sadece oto fabrikaları için üretiliyor, akü üreticileri piyasaya EFB+ vermeyerek sonraki ihtiyaçları AGM akü ile karşılıyor.
Asıl önemli konu ise bu EFB aküler yatlarda veya golf arabalarında kullanılan sürekli doldur boşalt veya düşük voltaj altında bozulmadan çalışmaya uygun deep cycle akülere benzer şekilde optimize edilmiş ve çabuk sülfatlaşmıyorlarmış.  En azından benim aracın üzerinde gelen Exide EFB+ akünün sayfasında ona benzer bir ifade yazıyor.
Düşük voltajda hala çalışabildiğine ise şuradan çıkarım yapıyorum benim araç sıkışık trafikte S/S devredeyken çok kısa bir mesafe içinde 15-20 defa marş basıyor ama yinede akü sülfatlaşıyor diye S/S devre dışı kalmıyor.
Burada kritik bir konu daha var. Bu aküler sürekli şarj olmuyor. tam şarj olunca alternatör bağlantısı kesilip araç yakıt tasarrufu sağlıyor. Frene bastığınızda yine dolmaya başlıyor ve araçtaki elektronik aletler sürekli elektrik çekiyor. Bu üç yolu kontrol eden akü içinde bir ünite oluyormuş (hatta AGM akülere akıllı akü deniyormuş) bazı arkadaşların akülerinin çabuk bozulmasının nedeni bu ünitenin arızası olabilir mi?

Bu açıklamaları çokça okuduk yalnız şunu soyleyım reklamasyon :D;):p
Bu açıklamayı okuyunca sanıyorsun adamlar spaceship apolloya akü üretmişler de haydi bunu yeryüzü insanlarına da verelim sevinsinler gibi bir intiba çıkıyor ortaya :D
Tamam AGM kurşun asit akülerin içerisinde şu anda en pahalı en iyisi diyebileceğimiz tip ama oyle abartılacak bisey de değil. yada EFB veya +sı için. Bir de fren enerjisinden bi halt kazanılmıyor hani o da kandırmaca, şayet elektrikli araç kullanılmıyorsa. Zaten elektrikli araçlarda da kurşun asit akü yok lityum piller var.
Gunumuz araçlarının herşeyleri elektronik ve durdugu yerde bile eski nesil araçlara göre çok daha fazla enerji tükettiği için daha korunaklı ve daha verimli aküleri geliştirmek zorunda kaldılar. EFB ve AGM aküler o yüzden çıktı.
akü nedir, nasıl çalışır, içinde ne var, gerçekte farkları neler, nasıl şarj edilmeli nasıl stoklanmalı, tarihçesi ve gelişimi vs. bunlara daldın mı hepsini daha iyi anlıyorsun.

Bu arada dünden beri yazışmalarınızı yeni okudum cok fena güldüm hele   [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] Levent yardırmış espirileri.
Ben de ne diyeyim hoşgeldin aramıza. Ama senin içinde varmış zaten kardeş, araya araya sen bulmussun bizi ya da zaten çekmiş kutuplar birbirini.
Bak mesajları vakit buldukca taa enbasından oku bu konu başlıgındaki paylaşımları aradaki tespitler, paylaşılan videolar falan. çok daha keyif alırsın.
Leventin dediği gibi akü zehri bulaşti bir kere kanına :D
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2019, 15:22:16 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654049
E haydi hoş geldin guruba...
Akü şarj cihazı alma ile başlayabilir sin.

:D bilader sen kimin gurubuna geldin farkında değilsin.:ok::gaz:
Bu grupta kafayı takıp sapıtanlarız hepimiz.... :ok: burda aküsünü şarj etmeyeni dövüyolaaa....;)

Bro kopardın beni yaa, gülmekten gözümden yaş geldi. :D


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
siz bu hızla bizim aküleri de toplayıp şarj edersiniz :D :D


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Özgür Şahin;654065
siz bu hızla bizim aküleri de toplayıp şarj edersiniz :D :D
Evet Özgür, zaten senin araba da dizel ve soğuk havada tekliyor, kesin aküdendir. :D


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
henüz birşey yapmadı araba tabi yeni olmasının etkisi de olabilir. forumdaki konuları başıma birşey gelmeden de okuyorum geldiğinde bu neymiş durumu yaşamamak için. Sizin yazıları da burada okudum tabi çoğunu anlamadım :) teknik kısmını bilmem ama bir sabah marş sorun yaparsa anında soluğu alırım burada :))


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Özgür Şahin;654083
henüz birşey yapmadı araba tabi yeni olmasının etkisi de olabilir. forumdaki konuları başıma birşey gelmeden de okuyorum geldiğinde bu neymiş durumu yaşamamak için. Sizin yazıları da burada okudum tabi çoğunu anlamadım :) teknik kısmını bilmem ama bir sabah marş sorun yaparsa anında soluğu alırım burada :))

start stopu kullanıyor musun bilmiyorum ama:
1- start-stop'u normal şartlarda kullanma sürekli kapatın.
2- ara sira açıp, devreye girip çikiyor diye bakmalı.

Şöyle ki: Akü ölçümünün kıstası olmasada akü zayıflayınca önce s/s'i devreden çıkartıyor aracın beyni.
Normalde akünün zayıfladığını veya bittiğini anlaşılmıyor (kullanıcı için). Hiçbir problem yaşamasada bir anda tık diye kalıveriyor. Çok şanslıysa insan zor bela marş alıyor, ama genelde tık diye bitiyor.
Akü'nün voltajı kapasitesiyle alakalı değildir.
O nedenle S/S akü değişimi için tam bir kıstas olmamakla beraber devreye girip çıkmıyorsa aküyü göstermek (ölçtürmek) için kesin bir kıstastır.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]  [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Arkadaşlar başıma bir dert daha aldım, arkadaşım 3 yıllık Serdar aküyü değiştirdi zayıf diye bende bendeki 3 tane 20 ah lik aküyü verdim aldığı yere vermesi için onun aküyü ben aldım ve şu an canlandırma çalışmalarına başladım. Benim aracın aküsüne gelince dün biraz kullandım ve şarj 12,5 V civarındaydı ve marş sırasında 11,5 V altına düşmedi ama kısa süreli kullanıp marş yapınca hemen 9,5 V düştü ve uyarı verdi düşük voltaj diye, 1 saat civarında kullanımdan sonra 12,7 V ile aracı kapattım yedek aküyü bağlamadım, bugün yarın tekrar V kontrolünü yaparım tek başına kaç V düşmüş.
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2020, 15:57:07 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;654164
@mkoray79  @Levcho

Arkadaşlar başıma bir dert daha aldım, arkadaşım 3 yıllık Serdar aküyü değiştirdi zayıf diye bende bendeki 3 tane 20 ah lik aküyü verdim aldığı yere vermesi için onun aküyü ben aldım ve şu an canlandırma çalışmalarına başladım. Benim aracın aküsüne gelince dün biraz kullandım ve şarj 12,5 V civarındaydı ve marş sırasında 11,5 V altına düşmedi ama kısa süreli kullanıp marş yapınca hemen 9,5 V düştü ve uyarı verdi düşük voltaj diye, 1 saat civarında kullanımdan sonra 12,7 V ile aracı kapattım yedek aküyü bağlamadım, bugün yarın tekrar V kontrolünü yaparım tek başına kaç V düşmüş.
Ya sendeki aküler az miktardaydı zaten, olsun, bir tane daha "nur topu" gibi akün olmuş işte. :D
:o
Senin akü son demlerini oynuyor sanırım. Ama senle kimse baş edemez, bu akü de bunu biliyor. Ondan da pes etmiyor, biliyor başına geleceklerini, sen hiç acımazsın aküye ve haftalarca şarjda bırakırsın "suni tenefüste".


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
Benim araç tam 11 gündür marşına basılmadı ve dün gece kontrol ettiğimde 12.6V gösterdi, kapılar kilitli ve tavan lambası kapalı. Bakalım daha kaç gün direnecek.
Direnmezse Mehmet abisinin yanına yollarım, biliyor. :)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;654164
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]  [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Arkadaşlar başıma bir dert daha aldım, arkadaşım 3 yıllık Serdar aküyü değiştirdi zayıf diye bende bendeki 3 tane 20 ah lik aküyü verdim aldığı yere vermesi için onun aküyü ben aldım ve şu an canlandırma çalışmalarına başladım. Benim aracın aküsüne gelince dün biraz kullandım ve şarj 12,5 V civarındaydı ve marş sırasında 11,5 V altına düşmedi ama kısa süreli kullanıp marş yapınca hemen 9,5 V düştü ve uyarı verdi düşük voltaj diye, 1 saat civarında kullanımdan sonra 12,7 V ile aracı kapattım yedek aküyü bağlamadım, bugün yarın tekrar V kontrolünü yaparım tek başına kaç V düşmüş.


Zayıf aküyü almanı anladım da 3 tane 20lik aküyü niye verdin onu anlamadım.
Satıcı arkadaşına eskisine indirim yapıyor diye mi ?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654167
Ya sendeki aküler az miktardaydı zaten, olsun, bir tane daha "nur topu" gibi akün olmuş işte. :D
:o
Senin akü son demlerini oynuyor sanırım. Ama senle kimse baş edemez, bu akü de bunu biliyor. Ondan da pes etmiyor, biliyor başına geleceklerini, sen hiç acımazsın aküye ve haftalarca şarjda bırakırsın "suni tenefüste".

:D:D Aynen sürüye bir tane daha katıldı, dediğin gibi tık diyecek olursa şarj manyağı yaparım komple içindeki kurşunlar eriyene kadar bekletirim :D, senin aküye de talibim :lol:.

Alıntı yapılan: mkoray79;654171
Zayıf aküyü almanı anladım da 3 tane 20lik aküyü niye verdin onu anlamadım.
Satıcı arkadaşına eskisine indirim yapıyor diye mi ?

Aynen 60 Ah lik olduğu için çünkü Ah üzerinden indirim yapıyor. 20 likler neredeyse ölü gibiydi, 3 tane daha var elimde biraz temizlensin :)

Yeni aküyü gözümün önünde olacak şekilde şarja bağladım ve işkenceye başladım.

« Son Düzenleme: 02 Ocak 2020, 19:23:42 Gönderen: mşah »