škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263455

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] Ha ha ha  :) .... başka bir aküyü de sehpa yerine kullanıyor.... alemsin walla...


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654178
  [MENTION=8414]mşah[/MENTION] Ha ha ha  :) .... başka bir aküyü de sehpa yerine kullanıyor.... alemsin walla...


Sen gormuyorsun ama diger bir akuye de oturuyor. Oburunde de cayini koymus :D
  [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
0.02 A ile 2-3 ayda sarj olur herhalde. :)
Ya da coktan sarj oldu mu yoksa?!
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2020, 07:52:49 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654182
Sen gormuyorsun ama diger bir akuye de oturuyor. Oburunde de cayini koymus :D
  [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
0.02 A ile 2-3 ayda sarj olur herhalde. :)
Ya da coktan sarj oldu mu yoksa?!


Doğru tahmin ama maalesef o akü yandı kısa devre yaptı ani şarjdan dolayı :D.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Dün 2 yıldır kullandığım ve 1 ay önce şarj ettiğim varta e39 agm akü 12v akü zayıf arızası verdi akü yüzdesi araçta yüzde 30 gösterdi. Varta abkara servisine gittim akü çalışmazken 11.9 ila 12.0 arasında değer verdi. Çalışırken ise alternatör 14.2 nin üzerine çıkmadı. Bu esnada araçta elektriğe yük bindirecek herşeyi kapattım. Adam benden aküyü aldı aynısından yedek versi pazartesiye kadar kalacak şarj durumuna bakacağım ama alternatörün yeterli enerji vermiyor diyerek bana araca bastırmalı söyledi. Bunun üzerine servisi hatta servisteki baş elektrik elektronikçiyi arayarak durumu anlattım arkadaş bana akücünün başından attığını söyledi açıklama ise şu şekilde.

Öncelikle bizim araç alternatörleri bilgisauar kontrollü ve aküye göre elektrik üreten modelmiş yani akü değişikliği yapıldığında akünün bilgi ve kodlarının araca girilerek aküye göre şarj yapması sağlanırmış yani akü ebf  yada agm yada amper değişikliği akünün seri numarası ile birlikte cihazla araca kodlanıyormuş bu şekilde aküyü tam şarj etmesi sağlamıyormuş. Ayrıca düz akülerdeki gibi alternatör çıkış gücü 15 v u hiç bulmaz hatta 13.5 ila 14.5 aralığında tutularak jel alümin ömrü daha uzun tutuluyormuş . Üstelik araç alternatör ve konjektor üzerinde akım müşürleri bulunuyor ve konjektör sayesinde akım 13.5 in altına düşünülmüyor alternatör dalgalanmasının önüne geçiliyor ve akünün zarar görmesi engelleniyormuş.  Alternatör arızasında voltaj azlığında kasnak gerginlik probleminde araç önce xenon farları kapatıp arıza durumuna geçiyormuş. Yani alternatör arızası olasılığı olmadığını çünkü sistem elektriğinin akü beslemesi ile pararlel çıkış verildiğini yükle en fazla 14.5 olduğunu tüm sistemleri aynı çalıştırmanın bile bu çıkışı 15 e zar zor getireceğini belirtti. Şimdi pazartesi akücğnün ne diyeceğine bakıp servisten alternatör için kontrol edilmiştir diye belge alacağım aküyü kollayacağım.
Sizce akücü ye ne demeli


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;654185
Dün 2 yıldır kullandığım ve 1 ay önce şarj ettiğim varta e39 agm akü 12v akü zayıf arızası verdi akü yüzdesi araçta yüzde 30 gösterdi. Varta abkara servisine gittim akü çalışmazken 11.9 ila 12.0 arasında değer verdi. Çalışırken ise alternatör 14.2 nin üzerine çıkmadı. Bu esnada araçta elektriğe yük bindirecek herşeyi kapattım. Adam benden aküyü aldı aynısından yedek versi pazartesiye kadar kalacak şarj durumuna bakacağım ama alternatörün yeterli enerji vermiyor diyerek bana araca bastırmalı söyledi. Bunun üzerine servisi hatta servisteki baş elektrik elektronikçiyi arayarak durumu anlattım arkadaş bana akücünün başından attığını söyledi açıklama ise şu şekilde.

Öncelikle bizim araç alternatörleri bilgisauar kontrollü ve aküye göre elektrik üreten modelmiş yani akü değişikliği yapıldığında akünün bilgi ve kodlarının araca girilerek aküye göre şarj yapması sağlanırmış yani akü ebf  yada agm yada amper değişikliği akünün seri numarası ile birlikte cihazla araca kodlanıyormuş bu şekilde aküyü tam şarj etmesi sağlamıyormuş. Ayrıca düz akülerdeki gibi alternatör çıkış gücü 15 v u hiç bulmaz hatta 13.5 ila 14.5 aralığında tutularak jel alümin ömrü daha uzun tutuluyormuş . Üstelik araç alternatör ve konjektor üzerinde akım müşürleri bulunuyor ve konjektör sayesinde akım 13.5 in altına düşünülmüyor alternatör dalgalanmasının önüne geçiliyor ve akünün zarar görmesi engelleniyormuş.  Alternatör arızasında voltaj azlığında kasnak gerginlik probleminde araç önce xenon farları kapatıp arıza durumuna geçiyormuş. Yani alternatör arızası olasılığı olmadığını çünkü sistem elektriğinin akü beslemesi ile pararlel çıkış verildiğini yükle en fazla 14.5 olduğunu tüm sistemleri aynı çalıştırmanın bile bu çıkışı 15 e zar zor getireceğini belirtti. Şimdi pazartesi akücğnün ne diyeceğine bakıp servisten alternatör için kontrol edilmiştir diye belge alacağım aküyü kollayacağım.
Sizce akücü ye ne demeli
Akü şarj konusunda meraklı olduğumuz ve epey sohbetler oluşturdumuz için,  aşağıdaki soruların yanıtlarını rica ederim.


* Aracın günlük veya haftalık seyri km cinsinden ne kadardır? Mümkünse detaylı.

* Günlük ortalama kaç defa marşa basılmaktadır.
* Aylık kaç defa uzun (100km ve üstü) yapmaktasınız.


Yanıtlarınıza göre biz de bilgi ediniriz veya yorum yaparız.


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Haftada 3 gün nöbet var 50 km 50 git gel hergün 10 km çocuğu okula bırak  git gel günlük de kullanım 80000 km de aküyü değiştşrdim şimdi 110000 km de


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;654193
Haftada 3 gün nöbet var 50 km 50 git gel hergün 10 km çocuğu okula bırak  git gel günlük de kullanım 80000 km de aküyü değiştşrdim şimdi 110000 km de
Çook ilginç, bu kadar km geçince akünün asla ölmemesi gerek.....

Ya aracınızda olağanüstü bi tüketim var, ya da akü arızalı....bence.:wax:


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Bu arabanın marş alma sesini bir türlü sevemedim. Akü seviyesi düşük ise uzun bir marş basmıyor ama sarsıntılı çalışıyor. Geçen hafta akü değeri %80 gösterirken 18 saat şarja taktım aküyü. Bunu aliskanlik haline getirip günde toplam 20-25 km yol giden arabamı bugün 2. Kez çalıştırırken sarsıntılı bir şekilde çalıştı. Kontak açıkken  V11.8 gösteriyordu. 15 sn kadar bekledim. Tekrar marş vurdum yine sarsıntılı çalıştı. Akü %70 gösteriyordu. Moral bozukluguyla eve geldim.  noco 3500 şarj cihazına bağladım aküyü. Yarın yaklaşık 20 saat şarjda kalacak. 1 senelik varta E39 selver akü. Aküyü aldığımda serviste kodlaması ni yaptirmistim. İnanın bu mars basma konusundan dolayı arabamdan soğudum. Bazı arabaların hemen mars alması ve sesine imrenerek bakar oldum.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2020, 18:57:41 Gönderen: 0ngelman »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 0ngelman;654214
Bu arabanın marş alma sesini bir türlü sevemedim. Akü seviyesi düşük ise uzun bir marş basmıyor ama sarsıntılı çalışıyor. Geçen hafta akü değeri %80 gösterirken 18 saat şarja taktım aküyü. Bunu aliskanlik haline getirip günde toplam 20-25 km yol giden arabamı bugün 2. Kez çalıştırırken sarsıntılı bir şekilde çalıştı. Kontak açıkken  V11.8 gösteriyordu. 15 sn kadar bekledim. Tekrar marş vurdum yine sarsıntılı çalıştı. Akü %70 gösteriyordu. Moral bozukluguyla eve geldim.  noco 3500 şarj cihazına bağladım aküyü. Yarın yaklaşık 20 saat şarjda kalacak. 1 senelik varta E39 selver akü. Aküyü aldığımda serviste kodlaması ni yaptirmistim. İnanın bu mars basma konusundan dolayı arabamdan soğudum. Bazı arabaların hemen mars alması ve sesine imrenerek bakar oldum.
Yazmış olduğunuz iki konu hakkında şöyle yorumum olacak. Tecrübeyle sabittir.

* Akü zayıf olursa (12.4V ve altı beklemede) arabanın marş basması daha uzun oluyor. Kış aylarında daha da belirgin oluyor uzun marş basma durumu. Günlük 20-25km geçen arabanın aküsü, en az 2 haftada bir defa full şarj edilmelidir. Aksi halde akü voltajı sürekli düşük seyreder. Geç marş basma olayına başka bir etken de yakıt filtresi ve yakıt kalitesidir. Unutmayın ki dizel araçların ateşleme mantığı farklıdır ve benzinliler gibi anında çalışmasını beklememek gerek. Bence bu durum, arabadan soğumanıza sebep olmamalıdır. Şahsi düşüncem.:ok:
* Sarsıntılı motor çalışma olayına bende çok uzun süre kafayı taktım. Ancak zamanla alıştım. VW dizel motorun kusuruymuş bu, VW ve Seat'ta da var aynı olay. Özellikle soğuk havalarda çok belirgin hissediliyor, motor ısınana kadar özellikle rölantide, titreşimli ve sarsıntılı çalışıyor. Çok emin değilim, ancak akü doluysa motor sarsıntısı bir miktar daha düşük oluyor gibi.

 Velhasil kelam, arabanın diğer tüm artılarına bakarak, bu iki hususu bence çok kafaya takmayın. İmkanınız varsa, arabanızın aküsünü her hafta sonu full şarj edin. Bu olayı rutine başlayın ve durumu o zaman da gözlemleyin. Bizi de bilgilendirirsneniz sevinirim. :)

Bir voltaj olçer alıp izleme ile başlarsanız ve haftada bir şarj ederseniz, bence sorunlarınız bi nebze azalır.


10-12 gün marşına basılmayan arabanın akü(6 aylık varta aküsü) voltajı 12.5V kadar düşüyor, marş basması da anında olmuyor, 2-3. marşta alıyor. Her gün 20-25 km sürülen ve her gün en az iki defa marşa basılan aracın akü voltajı da bence düşük seyretmektedir. Gece dış ortamda ve soğukta kalıyorsa, daha da düşük olur akü voltajı.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2020, 19:28:14 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654216
Yazmış olduğunuz iki konu hakkında şöyle yorumum olacak. Tecrübeyle sabittir.

* Akü zayıf olursa (12.4V ve altı beklemede) arabanın marş basması daha uzun oluyor. Kış aylarında daha da belirgin oluyor uzun marş basma durumu. Günlük 20-25km geçen arabanın aküsü, en az 2 haftada bir defa full şarj edilmelidir. Aksi halde akü voltajı sürekli düşük seyreder. Geç marş basma olayına başka bir etken de yakıt filtresi ve yakıt kalitesidir. Unutmayın ki dizel araçların ateşleme mantığı farklıdır ve benzinliler gibi anında çalışmasını beklememek gerek. Bence bu durum, arabadan soğumanıza sebep olmamalıdır. Şahsi düşüncem.:ok:
* Sarsıntılı motor çalışma olayına bende çok uzun süre kafayı taktım. Ancak zamanla alıştım. VW dizel motorun kusuruymuş bu, VW ve Seat'ta da var aynı olay. Özellikle soğuk havalarda çok belirgin hissediliyor, motor ısınana kadar özellikle rölantide, titreşimli ve sarsıntılı çalışıyor. Çok emin değilim, ancak akü doluysa motor sarsıntısı bir miktar daha düşük oluyor gibi.

 Velhasil kelam, arabanın diğer tüm artılarına bakarak, bu iki hususu bence çok kafaya takmayın. İmkanınız varsa, arabanızın aküsünü her hafta sonu full şarj edin. Bu olayı rutine başlayın ve durumu o zaman da gözlemleyin. Bizi de bilgilendirirsneniz sevinirim. :)

Bir voltaj olçer alıp izleme ile başlarsanız ve haftada bir şarj ederseniz, bence sorunlarınız bi nebze azalır.


10-12 gün marşına basılmayan arabanın akü(6 aylık varta aküsü) voltajı 12.5V kadar düşüyor, marş basması da anında olmuyor, 2-3. marşta alıyor. Her gün 20-25 km sürülen ve her gün en az iki defa marşa basılan aracın akü voltajı da bence düşük seyretmektedir. Gece dış ortamda ve soğukta kalıyorsa, daha da düşük olur akü voltajı.


Değerli bilgiler icin Teşekkürler. Herhafta değil ama marş sırasındaki sarsıntılı hissettiğim zaman o hafta sonu sarjlamaya çalışıyorum.  Dediginiz gibi akü seviyesi iyi ise sarsıntılı calismiyor. Tam şarj da yapamıyorum.  20 saat kadar takabiliyorum.

Bu konu başlığındaki yorumlar sayesinde bu kadar bilgi sahibi olabildim.

Cakmakliktan ölçülebilir volt metre aldım.  Uzunca bir süre akü değeri %80 de iken V12.5 civarında idi. Bugünkü olay biraz farklıydi sanırım. Yarın son durumu yazarım.  Hayırlı geceler


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü voltajını ölçerken herhangi bir cihazın ya da sadece iç ışıkların bile yanması daha düşük volt okumanıza sebeptir. En doğru ve sağlıklı okuma akünün boşta (bir kutubu sökülü halde) bir süre (bir gece gibi) beklemesinden sonra olan okumadır. Ayrıca doğru gösteren kalibre edilmiş bir ölçü aleti gerekiyor. Çünkü 0,1 volt bile çok önemli! Bahsedilen ölçü aletlerinden bende de var, profesyonel bir cihaz doğruluğu beklemek yanlış olur.


Çevrimdışı 0ngelman

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
20saatlik şarjdan sonra aracın içinden %90 olarak okudum. V12.8 olarak ölçtüm. Marş vurudumda özlenen ses ile bir anda çalıştı. Gün içerisindeki kullanımdan sonra akşam %80  V12.8 olarak okudum. Sanirim denildiği gibi haftada bir yada 2 haftada bir şarja takmak gerekiyor. Bir nevi şarjlı araba misali şarja takıp öyle binecegiz arabaya..yardımcı olan arkadaşlara saygılar..


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Dün, 13 günlük beklemeden sonra bendeki varta nın voltajı 12.43v gösterdi bekleme anında. Yarim saat şarj yaptım devamında yarim saat aracı sürdüm sehir içi + 4defa marş. Bugün okuduğum voltaj 12.52 oldu.
Bu verilerden anlıyoruz ki, günlük 1 saat sürüş bile akünün sağlıklı voltajda kalmasına yeterli olmuyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bende durum paylaşayım. 4 gündür yedek akü bağlamadan gerilim 12,3 V düşmüş, normalde yedek ile beraber 1 haftada ancak 12,5 V oluyordu. Demekki kendi aküsü tek başına bırakılmayacak durumda, bir hafta beklersek yolda bırakma ihtimali yüksek. Arkadaştan almış olduğum akü boşta bekleme gerilimi 12,7 V, boğum metre ile ölçtüğümde bile iyiye yakın bir seviyede belki zamanla daha iyi bir vaziyete getirebilirim. Bu arada bu kadar akü ne olacak bilmiyorum bunların dışında iki tane daha var :D.

 


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654225
Dün, 13 günlük beklemeden sonra bendeki varta nın voltajı 12.43v gösterdi bekleme anında. Yarim saat şarj yaptım devamında yarim saat aracı sürdüm sehir içi + 4defa marş. Bugün okuduğum voltaj 12.52 oldu.
Bu verilerden anlıyoruz ki, günlük 1 saat sürüş bile akünün sağlıklı voltajda kalmasına yeterli olmuyor.


Kısa sürüş yapılan 3-4 marşın kaybını karşılamıyor bu artık tez olarak ispatlamış durumdayız o yüzden şarj etmek zorunlu hale geldi akü sağlığı için.