Bu arabanın marş alma sesini bir türlü sevemedim. Akü seviyesi düşük ise uzun bir marş basmıyor ama sarsıntılı çalışıyor. Geçen hafta akü değeri %80 gösterirken 18 saat şarja taktım aküyü. Bunu aliskanlik haline getirip günde toplam 20-25 km yol giden arabamı bugün 2. Kez çalıştırırken sarsıntılı bir şekilde çalıştı. Kontak açıkken V11.8 gösteriyordu. 15 sn kadar bekledim. Tekrar marş vurdum yine sarsıntılı çalıştı. Akü %70 gösteriyordu. Moral bozukluguyla eve geldim. noco 3500 şarj cihazına bağladım aküyü. Yarın yaklaşık 20 saat şarjda kalacak. 1 senelik varta E39 selver akü. Aküyü aldığımda serviste kodlaması ni yaptirmistim. İnanın bu mars basma konusundan dolayı arabamdan soğudum. Bazı arabaların hemen mars alması ve sesine imrenerek bakar oldum.
Yazmış olduğunuz iki konu hakkında şöyle yorumum olacak. Tecrübeyle sabittir.
* Akü zayıf olursa (12.4V ve altı beklemede) arabanın marş basması daha uzun oluyor. Kış aylarında daha da belirgin oluyor uzun marş basma durumu. Günlük 20-25km geçen arabanın aküsü, en az 2 haftada bir defa full şarj edilmelidir. Aksi halde akü voltajı sürekli düşük seyreder. Geç marş basma olayına başka bir etken de yakıt filtresi ve yakıt kalitesidir. Unutmayın ki dizel araçların ateşleme mantığı farklıdır ve benzinliler gibi anında çalışmasını beklememek gerek. Bence bu durum, arabadan soğumanıza sebep olmamalıdır. Şahsi düşüncem.:ok:
* Sarsıntılı motor çalışma olayına bende çok uzun süre kafayı taktım. Ancak zamanla alıştım. VW dizel motorun kusuruymuş bu, VW ve Seat'ta da var aynı olay. Özellikle soğuk havalarda çok belirgin hissediliyor, motor ısınana kadar özellikle rölantide, titreşimli ve sarsıntılı çalışıyor. Çok emin değilim, ancak akü doluysa motor sarsıntısı bir miktar daha düşük oluyor gibi.
Velhasil kelam, arabanın diğer tüm artılarına bakarak, bu iki hususu bence çok kafaya takmayın. İmkanınız varsa, arabanızın aküsünü her hafta sonu full şarj edin. Bu olayı rutine başlayın ve durumu o zaman da gözlemleyin. Bizi de bilgilendirirsneniz sevinirim.
Bir voltaj olçer alıp izleme ile başlarsanız ve haftada bir şarj ederseniz, bence sorunlarınız bi nebze azalır.
10-12 gün marşına basılmayan arabanın akü(6 aylık varta aküsü) voltajı 12.5V kadar düşüyor, marş basması da anında olmuyor, 2-3. marşta alıyor. Her gün 20-25 km sürülen ve her gün en az iki defa marşa basılan aracın akü voltajı da bence düşük seyretmektedir. Gece dış ortamda ve soğukta kalıyorsa, daha da düşük olur akü voltajı.