škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263397

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;654291
aküyü 2 gün varta servisi şarjta tutmuş. 1 gün de şarzsız bekletmiş. ben pazartesi almaya gittiğimde dışarıdan ölçtüğünde durağanda 12,6 yüke verdiğinde 10.4 araç çalışıp aracı elektriksel yüke bindirdiğimde 14.6 gördü. bana akü sağlam araçta elektrik tüketen elemanları fazla kullandığımı bu yüzden aracın alternatör akımını aküye tam verimli yükleyemediğini söyledi ne derece mantıklıdır bilemedim. dün serviste aracı cihaza bağlayıp tüm elektrik uçları kontrol edildi. 1 adet ayak altı led arızalı çıktı değişti ama bunun aküye zarara veremeyeceğini söyledi. ayrıca servis aküyü çıkartmış kenarlarında hafiften bombeleşme olduğunu akünün fiziksel olarak da zarar gördüğünü bildirdi.
servis açısından yanıt : alternatör sağlam. araçta kaçak akım yeri yok. fazla elektrik tüketen elemen yok.
akücü yanıtı: akü şarj tutuyor voltaj değerleri her fazda normal değerlerde ancak akü dışında bombeleşme ve şişme var bu da alternatör akım dengesizliğinden kaynaklanır yani benlik birsey yok der.

15 gün deneme süresi verdi akücü sorun olursa tekrar gel bakacağım dedi bakalım


Şu bombeleşme olayını biraz araştırdım da genelde aşırı şarjdan oluyor galiba öyle yazılmış. Acaba siz aküyü akücüye götürmeden önce de var mıydı bombeleşme yoksa sarjdan sonramı oldu ki?!


Çevrimdışı dryusufbal

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 875
    • Profili Görüntüle
Aküyü ilk araçtan çıkartınca gördük hafif düzeyde ama sağlam alternatörle neden olsun ki


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=9833]dryusufbal[/MENTION] [MENTION=18203]octa[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Değerli akü severler, :D
Sizin için akünün bir başka kullanım alanı. Tamirat severler için.
Mehmet gerçi kesin yapmıştır buna benzer bir düzenek ve işe verip çalıştırmıştır da :)

Basit Kaynak ev tipi :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654350
@mşah @Levcho @dryusufbal @octa @rsimsek

Değerli akü severler, :D
Sizin için akünün bir başka kullanım alanı. Tamirat severler için.
Mehmet gerçi kesin yapmıştır buna benzer bir düzenek ve işe verip çalıştırmıştır da :)
Basit Kaynak ev tipi :)
:dede: Koraaay, boşver sen kaynak işini şimdi, aküden haber ver, aküden?! :D
Bizi başka işlere bulaştıraman bu etapta. Emekli olunca belki... :gaz:
Benim akü cumartesi 12.4 volta düşmüştü. 30dakika şarj ettim, 12.5 oldu.
Pazar günü 30 dakika daha şarj ettim, 12.6 olabildi. Durum vaziyet bu.

(en son uzun sürüş 20 gün önceydi, geçen hafta 30 dakika şehir içi yaptım ve 30 dak şarj ettim)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654351
:dede: Koraaay, boşver sen kaynak işini şimdi, aküden haber ver, aküden?! :D
Benim akü cumartesi 12.4 volta düşmüştü. 30dakika şarj ettim, 12.5 oldu.
Pazar günü 30 dakika daha şarj ettim, 12.6 olabildi. Durum vaziyet bu.


:) :ok: ben 10-12 gündür ölçmüyorum valla. En son ayın 5 inde 3-4 saat değişken şekillerde şarjlamıstım. Bu sıralar ben de 10dk yöntemiyle bir ölçüm yapsam iyi olacak. :D


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654350
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=9833]dryusufbal[/MENTION] [MENTION=18203]octa[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Değerli akü severler, :D
Sizin için akünün bir başka kullanım alanı. Tamirat severler için.
Mehmet gerçi kesin yapmıştır buna benzer bir düzenek ve işe verip çalıştırmıştır da :)

Basit Kaynak ev tipi :)


Kaynak ucunu şirkette yerde sağda solda buluyorum zaten de, akünün bu işte kullanılması enteresan bi tercih. Garajın demirlerinden biri kırılmıştı, kaynak makinesi almak yerine MacGyver'lık yapıp böyle bi şeye girişebilirim :):)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Zamanında Şehir hatlarının Dolmabahçe gemisi çay ocağında liseden sonra bir süre çalışmıştım. Onun gece seyir için projektörü vardı, onda kömürler ark yaptırılarak kaynak makinesi gibi aşırı beyaz ışık saçardı. O zamanki teknoloji bu şekildeydi. Yıl 1981... hey gidi günlerrr heyyy...:dede:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654350
[MENTION=8414]mşah[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=9833]dryusufbal[/MENTION] [MENTION=18203]octa[/MENTION] [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]

Değerli akü severler, :D
Sizin için akünün bir başka kullanım alanı. Tamirat severler için.
Mehmet gerçi kesin yapmıştır buna benzer bir düzenek ve işe verip çalıştırmıştır da :)


Koray beni çözmüşsün artık, aynen bu tarz bir düzenek aklımda var kaynak değilde punta olarak düşünmüştüm ama şu an eski aracımdan sökmüş olduğum hız sabitleyiciyi şimdiki araca adapte etmeye çalışıyorum onun çalışmalarını yapıyorum fırsat buldukça :D.

https://www.youtube.com/watch?v=b_kGgPVrcCI

Akü durumuna gelince aracınki 4-5 günde 12,6 V düşmüş yedekli olarak, bugün yine şarj ettim 1 hafta bu şekilde idare eder tekrar şarja kadar. Yedekteki aküler de paralel vaziyette bağlı şekilde 12,8 V olarak beklemedeler şarjdan sonra.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Çarşamba aküyü ölçtüm 12,55 V gördüm dün söküp şarjlayım dedim. eve gelince 12.6V oldu meret. Hazır söktük napalım sarjlayalım dedim.
Tam 1 saate şarjı kapattı. 13.8V 5A ile başladı. Benim şarj aleti zamanla amperi düşürüp, voltajı yükseltiyor ve bir saatin sonunda 0.8A 15,8V ile şarjı tamamladı.
sonrasında repair moduna alip 1 saate öyle şarj ettim. Sabit 15.8V 0.2A-1.5A arası yükselir alçalır.
Sonra kapatıp götürdüm taktım arabaya. Bakalım nekadar gidecek. :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654402
Çarşamba aküyü ölçtüm 12,55 V gördüm dün söküp şarjlayım dedim. eve gelince 12.6V oldu meret. Hazır söktük napalım sarjlayalım dedim.
Tam 1 saate şarjı kapattı. 13.8V 5A ile başladı. Benim şarj aleti zamanla amperi düşürüp, voltajı yükseltiyor ve bir saatin sonunda 0.8A 15,8V ile şarjı tamamladı.
sonrasında repair moduna alip 1 saate öyle şarj ettim. Sabit 15.8V 0.2A-1.5A arası yükselir alçalır.
 Sonra kapatıp götürdüm taktım arabaya. Bakalım nekadar gidecek. :)
Koray artık eskisi gibi heyecenla veya hırçınlıkla şarj etmiyorsun aküyü galiba? :D Malub etti seni galiba akü? :p


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;654403
Koray artık eskisi gibi heyecenla veya hırçınlıkla şarj etmiyorsun aküyü galiba? :D Malub etti seni galiba akü? :p


Sorma ya... Biliyorsun benim sarj etmem için her seferinde sökmem gerekiyor. Gerçi artık çok kolay söküp takıyorum ama hem işlem hem de eve cıkarıp indirmesi angaryası yoruyor. 20kg nerden baksan itoğlusu damacana taşır gibi....

Senin şu kamera konusuna yazdığın birşey vardi arkadaşın birine en son kısımda. Garaja inip aracın etrafına bakması bile isten geldikten sonra angarya geliyor diye. Aynen çok doğru. e birde akü sök tak taşi iyice angarya.
Anca epey bi vaktim olduğunda aküyüde 12,55 altı görürsem söküyorum.

Yani söylediğinde çok haklısın bro.

Aracın yanında prizim olsa her hafta şarjlarım eşeği :D:D:D


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654404
Sorma ya... Biliyorsun benim sarj etmem için her seferinde sökmem gerekiyor. Gerçi artık çok kolay söküp takıyorum ama hem işlem hem de eve cıkarıp indirmesi angaryası yoruyor. 20kg nerden baksan itoğlusu damacana taşır gibi....

Senin şu kamera konusuna yazdığın birşey vardi arkadaşın birine en son kısımda. Garaja inip aracın etrafına bakması bile isten geldikten sonra angarya geliyor diye. Aynen çok doğru. e birde akü sök tak taşi iyice angarya.
Anca epey bi vaktim olduğunda aküyüde 12,55 altı görürsem söküyorum.

Yani söylediğinde çok haklısın bro.

Aracın yanında prizim olsa her hafta şarjlarım eşeği :D:D:D

Al benden de o kadar. Priz olsa garajda, canına okurum. 10 yıl Karanti dayanır akü :D


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]  [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Sizin işiniz de çok zor akü sök tak, kablo uzat, ben bile artık bu işten bunaldım haftada iki sefer garajı aç şarj cihazını fişe tak ertesi gün tekrar garajı aç cihazı sök bu bile zor geliyor hele Levent senin yaptığını ben hiç yapamam birde 1-2 haftada bir :D. Akü durumu yedekli vaziyette 3 gün önce şarj etmiştim bugün 12,55 V düşmüş ve yine şarja taktım. Bu günlerde çok daha çabuk düşmeye başladı soğun etkisi ile :ok:.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar, çakmaklıkta duran ancak herhangi bir usb bağlı olmayan adaptör, ne kadar tüketim yapıyor?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle