škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264651

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Aslında redresör şarjına ya da desülfatör olayına eğilmek lazım. Havalar soğudukça aküler tembelleşiyor. Şarj cihazlarındaki redresör şarjı çok güven vermiyor!


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;654839
Araç 2013 şubat üretimi akü de 1-2 ay daha eski olsun yani aşağı yukarı tam 7 yıl oldu zaten aracı bayiye almaya gittiğimde akü zayıftı 1-2 saat şarj olsun diye bekledim, EFB akü, benim araçta S&S yok.
Dışarısı 2-3 derece iken garaj 12-15 derece arası oluyor yani 10 derecenin altına pek düşmez.


Ben fotolardan hatirliyorum senin aku her bir hucre vidali koruma ile acilip bakim yapilabilir sekildeydi.
Su anki haliyle bir kapasite olcumu yapip, bir de bakim yapip ondan sonra olcmek gerek. Ise yariyormu nekadar fayda sagliyor. Aramizda en imkan sahibi ve isten de anlayan bi sensin


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;654842
Aslında redresör şarjına ya da desülfatör olayına eğilmek lazım. Havalar soğudukça aküler tembelleşiyor. Şarj cihazlarındaki redresör şarjı çok güven vermiyor!


Recep bence en iyi taktik [MENTION=8231]Levcho[/MENTION] Leventin takdigi. Akuyu hic redresor sarjina gerek duymayi bekleyyecek kadar dusurmemek 12.5V seviyelerini gordukce sarj edip toparlatmak. Ben de oyle yapmaya calisiyorum. Sulfatlasmayi derin vaziyete gelinceye kadar bekleyince dedigin gibi ev tipi bizdeki sarj aletleri kafi gelmeyebilir. O nedenle hic muzminlestirmeden hemen sarj edip akuyu hep diri vaziyette tutmak en iyi yontem. Boylece redresore de gerek kalmaz.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654844
Ben fotolardan hatirliyorum senin aku her bir hucre vidali koruma ile acilip bakim yapilabilir sekildeydi.
Su anki haliyle bir kapasite olcumu yapip, bir de bakim yapip ondan sonra olcmek gerek. Ise yariyormu nekadar fayda sagliyor. Aramizda en imkan sahibi ve isten de anlayan bi sensin


Evet benim hücreler kapaklı, daha önce boğum metre ile ölçtüğümde hücrelerde kısa devre yoktu ama yoğunluğu düşüktü şarj etmeme rağmen. YouTube de sodalı su ile hücreleri temizleyip tekrar aküyü canlandıranlar var. Bu uygulamayı yapıp sonucu paylaşırım.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;654848
Evet benim hücreler kapaklı, daha önce boğum metre ile ölçtüğümde hücrelerde kısa devre yoktu ama yoğunluğu düşüktü şarj etmeme rağmen. YouTube de sodalı su ile hücreleri temizleyip tekrar aküyü canlandıranlar var. Bu uygulamayı yapıp sonucu paylaşırım.

Evet ön yıkama sonrasında; sodyum bikarbonat döküp, üstüne sirke, sıcak su veya soda döküp daha sonra tekrar yıkayıp en son asit çözeltisi ilavesi yapıp sarj işlemi yapanlar ve sonuç alanlar var. Ama ne kadar sonuç alınır tabi o akü plakalarının durumuyla alakalıdır sanırım.
Son yıkamayı dinlenmiş kireçsiz su veye saf su ile yapmak gerek (en iyisi saf su).
Sonuç başarılı, orta şeker ya da astarı yüzünü kurtarmıyor da olabilir.
Denemeden bilinmez.
Ama bro dikkat et, gözlük, eldiven ve önlük kullan mutlaka. bir de bol su olsun yanında dökülme riskine karşın.
Birde bir yerde asit çözeltisi hazırlanırken suya asit koyuyorlardı, aside su koyulmuyordu diye gördüm. Tepkime hidroliz patlama riski vs bir seylerden bahsediliyordu. Suya asit ilavesini de yavaş yavaş yapmak gerekiyormuş, bekleye bekleye, ısı artışı çok oluyormuş. Genişçe bir leğen içinde yapmak dökülme riski için etrafı kirletmemek adına iyi olacaktır.
İlk şarj da muhakkak kapaklar açık olarak yapılmalı.
Olaya girersen iyice bir ön araştırma yapmak gerek.
Aman önce emniyet sonra hareket.

Alttaki videoda eleman gizel ve faydalı bişey çekmiş. Basit bir akü yaparken güzel de bilgiler veriyor.
https://www.youtube.com/watch?v=N8lVFJFLY7Q&t=1073s

Gerçi sen çoğunu biliyorsundur ama yine de yazmadan edemedim, aman bi sakatlık olmasın.
Hatta olaya girmeden once bir kontrol ve adım listesi oluşturup , emniyet ve olay unsurlarını unutmamak ve atlamamak için listeden madde madde ilerlemek gerek
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2020, 16:10:31 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Kardeşim tavsiyen ve düşüncen için teşekkür ederim. Daha önce ( 20-25 sene kadar ) böyle bir uygulama yapmıştım ama sadece boşaltıp yeni asit su karışımı ilavesi olarak, tabi kendimizi de yaktık sıçrayan asitten dolayı, pantolon, tişört ne varsa delik deşik oldu.
Denemekte fayda var kaybedecek birşey yok nasıl olsa iki tane daha var


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]    [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Aküyü söktüm ve yeniyi taktım ama tuhaf bir durum oldu.
Sökmeden önce aracı çalıştırdım, çalışırken söktüm bilgiler kaybolmasın sonra uğraşmamak için ve yani aküyü bağlamadan önce motor fanı çalışmaya başladı, her neyse taktım ama hala hem devir yüksek çalışıyor hem fanlar son hızda çalışıyor 10 dk yakın bu şekilde çalıştı bende birkaç kez gaz verdim ve düzeldi. Tekrar aracı çalıştırdığımda ön taraftan bir şeylerin çalışma sesi gelmeye başladı her marşta sanki adaptif farların sesine benzettim, bu şekilde bıraktım yarın öbür gün çalıştırınca bakalım sonuç ne olacak. Yeni akü takviyeli bir şekilde bir gün sonra 12,8 V ölçtüm.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;654891
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]    [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Aküyü söktüm ve yeniyi taktım ama tuhaf bir durum oldu.
Sökmeden önce aracı çalıştırdım, çalışırken söktüm bilgiler kaybolmasın sonra uğraşmamak için ve yani aküyü bağlamadan önce motor fanı çalışmaya başladı, her neyse taktım ama hala hem devir yüksek çalışıyor hem fanlar son hızda çalışıyor 10 dk yakın bu şekilde çalıştı bende birkaç kez gaz verdim ve düzeldi. Tekrar aracı çalıştırdığımda ön taraftan bir şeylerin çalışma sesi gelmeye başladı her marşta sanki adaptif farların sesine benzettim, bu şekilde bıraktım yarın öbür gün çalıştırınca bakalım sonuç ne olacak. Yeni akü takviyeli bir şekilde bir gün sonra 12,8 V ölçtüm.


İyi yapmıssın ama bence bir daha araç çalışırken yapma hiç gereği yok. Benim aküyü yetkili servis değiştirirken bile oyle yapmamıştı ve tek giden uzun süreli kullanım istatistikleri oldu. başkada bisey gitmiyor. Diğer türlü risk daha büyük olası bir kısa devre durumunda araç çalışırken daha büyük sorunlar hasıl olabilir. Ben her aküyü şarjlayacağım zaman aküyü söküp takıyorum hiç bi şey olmuyor. Sadece tek korkum bu işlemi 3-4 haftada bir yaptığım için ilk takmada hep bi kıvılcım olduğundan acaba bişey olur mu diye düşünüyorum ama simdiye kadar hiç bir sorun olmadı. Uzun zaman sonra olurmu onu da zaman gösterecek. Ama seninki 8 yılda bir olan bişey :D   boşver. sadece ekran fotosunu çek ihtiyacın olursa eski istatistiğe bakarsın. Yeni akü de araca canlılık verecek be iyi olmuş ha 12,8 of of miiisss.

Bu arada eski akuyu tam sarj edip bir gun sonra tam bir şekilde bir boşalt nekadar surede kaç amper veriyor ve düşüyor. Bir de temizlik, kurtarma ve bir kac kez yükleme boşaltma redresorden sonra nekadar etki edecek. Çok merak ediyorum. İzmirde yaşıyor olsam kesin gelir beraber yapardık bu işlemleri hatta kameraya alırdık :D

Hep hayalım var İstanbul'u terkedip İzmir'e yerleşmek ama inşallah bir gün Allah fırsat yaratır da şu dandik şehirden kurtulurum ailecek :)


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
@mşah @mkoray79

Alıntı yapılan: Özgür Şahin;654909
bu akü mevzusu sizi aynı şehre getirir benden demesi :D
Allah seni indandırsın, aklımdan da geçmedi değil.

Aküsünün üstünde titreyenler buluşması. :D:p
Ankara'ya davet edersen geliriz. Ama akünün şarjına bi bakarız. haberin ola...

İlk buluşma, ortada, İstanbul.
İkinci buluşma batıda, İzmir.
Üçüncü buluşma kuzeyde, Tekirdağ.

:gaz:


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: Levcho;654910
@mşah @mkoray79


 Allah seni indandırsın, aklımdan da geçmedi değil.

Aküsünün üstünde titreyenler buluşması. :D:p
Ankara'ya davet edersen geliriz. Ama akünün şarjına bi bakarız. haberin ola...

İlk buluşma, ortada, İstanbul.
İkinci buluşma batıda, İzmir.
Üçüncü buluşma kuzeyde, Tekirdağ.

:gaz:



sanırım uzun süredir ankara buluşması olmuyor, davet ederim tabi :D


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Akü makü değil la memleketin toplam nüfusunun 4 ila 5 te birini memleketin sadece bir tek iline hatta en küçük illerinden birine tıkarsan (sonradan il olan ilçecikleri sayma hiç), yaşanmaz orda... totoyu bi kurtarsam daha ayak basmayacam :D


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]   [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Aküyü yeni şarj etmiştim dolu iken çalıştırayım dedim ama daha çok tedirgin oldum, + kutpu sardım kısa devre yapmasın diye bu kadar uğraşa hiç gerek yoktu aslında normal bir şekilde sök tak yapsaydık daha iyiydi. Eskisine daha başlamadım ama şarj olayı iyi fikir, önce asit karışımını alayım ondan sonra temizlik yaparım, sonucu bende merak ediyorum. Şu an diğer araca hız sabitleyici yapmak istiyorum onun çalışmaları da başlayacak :D. İzmir sakin bir yer, burada olmanızı bende isterdim her hafta sonu bir iş çıkardı bize :). Geçen hafta Edirne'ye git gel yaptım aslında İstanbul üzerinden gelecektim ama hava koşulları yüzünden vazgeçtim yoksa alo derdim. Kısmetse yine yolculuk olacak yakın zamanda Tekirdağ, İstanbul güzergahı olabilir bir aksilik olmaz ise.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]   [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]   [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Geçtiğimiz hafta sonu başında aküyü ölçtüğümde sadece 1 haftada 12,62V'dan 12,45V'a düştüğünü gördüm. Soğuktan mıdır nedir, araçta hiç birşeyde açık kalmadı bukadar düşüş anlam veremedim. Genelde en fazla 0,1V düşüyordu soğuk havalarda bile.
Ama bu günlerde İstanbulda bi ılık bi soğuk yaptı, ani ısı farkları oldu.
Cumartesi toplamda 50 km ve 5 marş. Pazarda toplam 70 km takribi 7 marş yaptım.
Bir gün beklemeli bu Salı günü sabahı ölçtüğüm akü 12,65V idi. Şarj olmuş ve toparlanmış diye düşündüm.
Bugün yine ölçeceğim.
Sanırım bu voltaj düşümleri havanın soğumasından ziyade ani sıcaklık farkları olma durumlarında daha çok etkileniyor.
Bu şekilde bir tespitiniz oldu mu? yada dikkat ettiniz mi hiç buna benzer bir duruma?
« Son Düzenleme: 19 Şubat 2020, 17:50:00 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Aküyü geçen 3 gün falan şarjda tuttum. Sonra kutup takılı değilken sabaha kadar beklettim, sonra ölçtüğümde 12.8V gibi bir değer ölçtüm. Anlaşılan o ki araba akım çektiğinde, bekleme gün sayısına bağlı olarak voltaj epeyce hızlı düşüyor. Yani kutubu takılı değilken bir kaç ay sonra bile yeterli marş voltajını koruyacaktır diye düşünüyorum.