Aküyü geçen 3 gün falan şarjda tuttum. Sonra kutup takılı değilken sabaha kadar beklettim, sonra ölçtüğümde 12.8V gibi bir değer ölçtüm. Anlaşılan o ki araba akım çektiğinde, bekleme gün sayısına bağlı olarak voltaj epeyce hızlı düşüyor. Yani kutubu takılı değilken bir kaç ay sonra bile yeterli marş voltajını koruyacaktır diye düşünüyorum.
Kutuplar bağlı değilken 12,6 üzeri şarj akımından 12,6 ya takribi 1-2 haftada iniyor 12,6 dan sonra düşüm çok daha yavaş oluyor. Bu nedenle stokta bekleyen aküler için 3 ila 6 ayda bir muhakkak şarjlanmasını söyluyor üreticiler.
6 ay stok için kritik max değer buna ulaşmamak gerek.
Bi de stokta beklemede zemin de önemli. Tahta üzerinde bekletilmeleri isteniyor akülerin beton veya metal üzerinde stoklanmaması gerek.
Benim dediğim o değildi:
Aracın malum çektiği bir akım var boşta da olsa (tamam), akü performansları da soğuk havalarda azalıyor o da belli.
Ama akünün kış, yaz, bahar olsun bir duşumu var araç üzerinde, o da tamam.
Ama bu kış aylarında pastırma sıcakları çıkıp sonra yine ani ısı düşümleri oluyor.
Sanıyorum aküdeki voltaj kayıpları, isi değişimlerinin ani olmadığı sabit değerlere yakın soğuk havalara nazaran daha fazla olmakta.
Böyle bir tespitiniz, deneyiminiz oldu mu buna hiç dikkat ettiniz mi?
ya da bana münferiden mi böyle bir şey oldu anlayamadım.