škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263721

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;654984
Aküyü geçen 3 gün falan şarjda tuttum. Sonra kutup takılı değilken sabaha kadar beklettim, sonra ölçtüğümde 12.8V gibi bir değer ölçtüm. Anlaşılan o ki araba akım çektiğinde, bekleme gün sayısına bağlı olarak voltaj epeyce hızlı düşüyor. Yani kutubu takılı değilken bir kaç ay sonra bile yeterli marş voltajını koruyacaktır diye düşünüyorum.


Kutuplar bağlı değilken 12,6 üzeri şarj akımından 12,6 ya takribi 1-2 haftada iniyor 12,6 dan sonra düşüm çok daha yavaş oluyor. Bu nedenle stokta bekleyen aküler için 3 ila 6 ayda bir muhakkak şarjlanmasını söyluyor üreticiler.
6 ay stok için kritik max değer buna ulaşmamak gerek.
Bi de stokta beklemede zemin de önemli. Tahta üzerinde bekletilmeleri isteniyor akülerin beton veya metal üzerinde stoklanmaması gerek.

Benim dediğim o değildi:
Aracın malum çektiği bir akım var boşta da olsa (tamam), akü performansları da soğuk havalarda azalıyor o da belli.
Ama akünün kış, yaz, bahar olsun bir duşumu var araç üzerinde, o da tamam.
Ama bu kış aylarında pastırma sıcakları çıkıp sonra yine ani ısı düşümleri oluyor.
Sanıyorum aküdeki voltaj kayıpları, isi değişimlerinin ani olmadığı sabit değerlere yakın soğuk havalara nazaran daha fazla olmakta.

Böyle bir tespitiniz, deneyiminiz oldu mu buna hiç dikkat ettiniz mi?
ya da bana münferiden mi böyle bir şey oldu anlayamadım.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654986
Kutuplar bağlı değilken 12,6 üzeri şarj akımından 12,6 ya takribi 1-2 haftada iniyor 12,6 dan sonra düşüm çok daha yavaş oluyor. Bu nedenle stokta bekleyen aküler için 3 ila 6 ayda bir muhakkak şarjlanmasını söyluyor üreticiler.
6 ay stok için kritik max değer buna ulaşmamak gerek.
Bi de stokta beklemede zemin de önemli. Tahta üzerinde bekletilmeleri isteniyor akülerin beton veya metal üzerinde stoklanmaması gerek.

Benim dediğim o değildi:
Aracın malum çektiği bir akım var boşta da olsa (tamam), akü performansları da soğuk havalarda azalıyor o da belli.
Ama akünün kış, yaz, bahar olsun bir duşumu var araç üzerinde, o da tamam.
Ama bu kış aylarında pastırma sıcakları çıkıp sonra yine ani ısı düşümleri oluyor.
Sanıyorum aküdeki voltaj kayıpları, isi değişimlerinin ani olmadığı sabit değerlere yakın soğuk havalara nazaran daha fazla olmakta.

Böyle bir tespitiniz, deneyiminiz oldu mu buna hiç dikkat ettiniz mi?
ya da bana münferiden mi böyle bir şey oldu anlayamadım.
Çok fazla detaylı bir voltaj takip arşivi yaparak takip etmedim, ancak havaların gece saatlerinde sıfır derecelere düştüğü zamanlarda, voltajın daha hızlı düştüğünü izledim bende.
Örneğin, 20 gün önce aküyü şarj ettim 2 saat kadar, aracı marşlamadım. Bir saat dinlenme sonrası 12.75 cıvarı bekleme voltajı gördüm.
Malum 2 hafta kadar önce, gece ısılar sıfır dereceleri gördü, araç garajda da olsa garaj epey soğuk oluyor. 5 gün önce voltaj 12.42'lerdeyid. Daha öncelerde, 2 hafta sürede 12.55 lere falan düşüyordu. Ben bunu ısı değişim ve düşüşlere bağladım.
E mutlaka ısı değişimlerinin ve özellikle soğuğun etkisi vardır, genelde aküsü zayıf arabalar kış aylarında yolda kalıyor veya araba çalışmıyor. Çevre ısısı, hem kimyasal reaksiyonun hızını düşürüyor, hemde genleşmeden dolayı açık devreye meyilli noktalardaki temasları etkiliyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Uykudaki akım sarfiyatı her arabaya göre değişkenlik gösterecektir. Okuduklarımda standart bir arabada (standarttan kasıt ne ise?) 25-30mA sarfiyatın normal olduğu yazılmışsa da izlenen voltaj düşümlerine bakılırsa sarfiyatın çok daha fazla olduğunu düşünüyorum. Ya da aküler üzerindeki yazan değerlerden alakasız çok az akım saklayabiliyor ve mA seviyeletindeki bir sarfiyatta zamanla voltajı hızlı bir şekilde aşağı çekiyor diye düşünüyorum. Belki en doğru teşhis aküyü tam doldurup 48 saat gibi boşta dinlendirdikten sonra bir güç ölçerle ne kadar akım çekilerek ne kadar voltaja düştüğünü kayıt altına alınarak yapılabilir.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Aynı durum benim de dikkatimi çekti, stabil giden bir voltaj düşümü birden sapıttı. Bugün bakıyorsun 12,7 V ertesi gün 12,5 V olmuş. Bugün yeni akü ile aracı çalıştırdım en son bu hafta başında şarj etmiştim sanırım ve marşa basmadan önce 12,6 V tan kapı ve kontak açılınca 11,9 V oldu, biraz bekledim 12 V oldu ve marş sırasında 8,9 V kadar anlık olarak düştü ama aracın çalışmasında sıkıntı olmadı. Eski aküye daha hiç bir işlem yapamadım :(.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Beyler, bir sorum var. Multimedia'ya bağlı USB girişi, aracı kitlediğimizde garanti olarak enerji beslemeyi kesiyor mu? Yani teybi açmadıkça orası çalışmıyor gibi geldi bana denemelerimde. Geçen kamerayı oraya bağlamıştım. Unuttum inerken. Haybeye 3 senelik aküyü yemeyelim :D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: octa;655065
Beyler, bir sorum var. Multimedia'ya bağlı USB girişi, aracı kitlediğimizde garanti olarak enerji beslemeyi kesiyor mu?


Kesiyor :ok:


Çevrimdışı uluozan06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Bende akü menüsü geliyor fakat ––% yazıyor.Rakam yazmıyor.Bu bi aktivasyon sorunu mu ?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: uluozan06;655095
Bende akü menüsü geliyor fakat ––% yazıyor.Rakam yazmıyor.Bu bi aktivasyon sorunu mu ?


İç aydınlarmalar da kapalı olsun. Buna ragmen hala ... cıkıyor ve herhangi birsey göstermiyorsa, akü kapasıtesi %50-60 in altında olabilir.

start stop da calısmıyorsa kesin aku seviyesi düşüktür. ama bu bir kıstas değil.

akü voltajını bir multimetre ile ölçün. şayet 12.4 altında ise seviye gostergenizin birsey gostermemesi olagandır.

Böyleyse harici ve otomatik bir sarj cihazıyla uzun sure sarjlayın sonrasında yine ölçüm yapın.


Çevrimdışı Romario87

  • MondiBAY
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
    • http://i.hizliresim.com/DJl7MZ.jpg
Alıntı yapılan: mkoray79;654840
Aku kac yillikti? Marka model neydi ve yerine ne takildi?

araç 2015 model orjinal aküsü idi.   YANİ 2015 eYLÜLDE DE ALDIĞIM ARABAYI 2020 şubat gibi değiştridim. akü yine sorun yaratmıyordu ama sadece start stop devreye girmiyor diye değiştirttim

taktırdığım akü de servis de takıldı AYKAN da -- oların kendi aküsü imiş. fiyat da 750 tl idi
« Son Düzenleme: 16 Mart 2020, 18:46:15 Gönderen: Romario87 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Romario87;655273
araç 2015 model orjinal aküsü idi.   YANİ 2015 eYLÜLDE DE ALDIĞIM ARABAYI 2020 şubat gibi değiştridim. akü yine sorun yaratmıyordu ama sadece start stop devreye girmiyor diye değiştirttim

taktırdığım akü de servis de takıldı AYKAN da -- oların kendi aküsü imiş. fiyat da 750 tl idi


Sarjla toparlanabilirdi bir sure tek sorun s/s ise. hayirli olsun yeni aku.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Herkese merhabalar,

Yazılanların bir çoğunu okudum.Bizde 2 araç var birisini çok az kullanıyoruz.

Kapalı garaj v.s. yok ne yazık ki 2 şey dikkatimi çekti şu güneş enerji paneli ile şarj olayı nasıl olacak? Nette şunu buldum ama https://www.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/12-volt-ve-24-volt-secenegi-ile-gunes-paneli-30-amper-sarj-kontrol-cihazi_pdp_500015977?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=402878555412&utm_term=86192692032&ga_prodid=500015977&ga_merchantid=144144307&sc_gcsp=gg&gclid=CjwKCAjwvOHzBRBoEiwA48i6AsOB9YI5oEmdoJ24xJmayT6YIf-MXBtb_sU-SxDSDNBxr32KPTa3LRoCjoMQAvD_BwE
Neyi nereye takacağız?

Eğer blackdecker şarj aleti alırsam kaputu açıp mı şarj etmem lazım bazı yazılarda çakmaklık denilmiş çakmaklığa takıncada şarj oluyor mu ne olur kusura bakmayın bu konularda hiç bir bilgim yok yalnış bişey yapmamak adına soruyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655322
Herkese merhabalar,

Yazılanların bir çoğunu okudum.Bizde 2 araç var birisini çok az kullanıyoruz.

Kapalı garaj v.s. yok ne yazık ki 2 şey dikkatimi çekti şu güneş enerji paneli ile şarj olayı nasıl olacak? Nette şunu buldum ama https://www.gittigidiyor.com/bilgisayar-tablet/12-volt-ve-24-volt-secenegi-ile-gunes-paneli-30-amper-sarj-kontrol-cihazi_pdp_500015977?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=402878555412&utm_term=86192692032&ga_prodid=500015977&ga_merchantid=144144307&sc_gcsp=gg&gclid=CjwKCAjwvOHzBRBoEiwA48i6AsOB9YI5oEmdoJ24xJmayT6YIf-MXBtb_sU-SxDSDNBxr32KPTa3LRoCjoMQAvD_BwE
Neyi nereye takacağız?

Eğer blackdecker şarj aleti alırsam kaputu açıp mı şarj etmem lazım bazı yazılarda çakmaklık denilmiş çakmaklığa takıncada şarj oluyor mu ne olur kusura bakmayın bu konularda hiç bir bilgim yok yalnış bişey yapmamak adına soruyorum.


Bu sadece şarj kontrol ünitesi ve bu 30 ah lik size en az 60 Ah lazım ve birde güneş paneli. Paneli monte edecek yerinizi var ise olur. Ünitenin çıkışını ister aküye ister çakmağa bağlanabilir. Direk aküye bağlanacağı için ekstra bir şarj cihazına gerek yok zaten onun için inverter de almak gerekir.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;653988
Devam ediyorum....
Cumartesi 250km yol. Pazar 250km yol.
Pazar sürüşten 30 dak sonra, tavan lambası açık 12.6v, tavan lambası kapalı 12.8v. Pazartesi sürüş ten 24 saat sonra tavan lambası açık 12.4v, tavan lambası kapalı 12.7v.


Merhaba,

blackdecker çakmaklık girişinden şarj yaparken bagajı nasıl kapatıyorsunuz bizdeki araç 2012 1.6tdi passat b7 kasa


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655323
Bu sadece şarj kontrol ünitesi ve bu 30 ah lik size en az 60 Ah lazım ve birde güneş paneli. Paneli monte edecek yerinizi var ise olur. Ünitenin çıkışını ister aküye ister çakmağa bağlanabilir. Direk aküye bağlanacağı için ekstra bir şarj cihazına gerek yok zaten onun için inverter de almak gerekir.


yok o zaman bu baya meşakatli olacak. :(


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Kabloyu bagaj kapağına sıkıştırarak bagajı kapatıyorum. Bagaj contası kabloyu ezmiyor.
Bagaj kapağının sacı bazı durumlarda kabloyu sıkıştırıyor, ancak çok da ezmiyor.
Ben yaklaşık 1 yıldır rutin ayda bir defa şarj ediyorum böyle.
 Bir kaç defa dikkatlı kapatın ve gözlemleyin.
12.4 voltu gördüğüm anda şarj ediyorum. 2-3 saat şarj etsem de yetiyor, 3 hafta falan çalıştrmasam da aracı 12.5 ortalama gerilim ile kalıyor ve araç daha rahat marş alıyor.
12.4 altı sakıncalı, derin deşarj başlangıç noktasıdır.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2020, 12:55:37 Gönderen: Levcho »