škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 986 · 243222

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655326
Kabloyu bagaj kapağına sıkıştırarak bagajı kapatıyorum. Bagaj contası kabloyu ezmiyor.
Bagaj kapağının sacı bazı durumlarda kabloyu sıkıştırıyor, ancak çok da ezmiyor.
Ben yaklaşık 1 yıldır rutin ayda bir defa şarj ediyorum böyle.
 Bir kaç defa dikkatlı kapatın ve gözlemleyin.
12.4 voltu gördüğüm anda şarj ediyorum. 2-3 saat şarj etsem de yetiyor, 3 hafta falan çalıştrmasam da aracı 12.5 ortalama gerilim ile kalıyor ve araç daha rahat marş alıyor.
12.4 altı sakıncalı, derin deşarj başlangıç noktasıdır.


siz black decker bdv090 modelini kullanıyorsunuz değil mi? bu alet 60 Ah kadar olan akülerde iyi diyorlar üstü akülerde çok etkin olmadığını yazmışlar bendeki akü mutlun agm 70aH start stop


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655327
siz black decker bdv090 modelini kullanıyorsunuz değil mi? bu alet 60 Ah kadar olan akülerde iyi diyorlar üstü akülerde çok etkin olmadığını yazmışlar bendeki akü mutlun agm 70aH start stop
Bendeki model BDV090 evet.
Kimden nasıl bir bilgi aldınız bilemiyorum, cihazın tanıtımında 100 amper yazıyor.

Bendeki akü de 70 ah. Ben olumsuz bir durum ile karşılaşmadım, bence öyle de bir durum olamaz. 100 amper zaten kapasiteyle alakalı bir durum. Ayni şarj cihazı 60 amper aküyü 5 saatte ful doldurur, 100 amper aküyü 8 saatte doldurur, ama doldurur yani. Çıkış voltajı hep aynıdır (veya duruma göre değişkendir.)
Ben her şarjdan sonra voltajı takip ediyorum, bazen haftalık bazen 3 günde bir voltaja baktığım oluyor. Akü doluyor yani. Bence size bu bilgiyi veren kişiye bir sorunuz. 60ah üstü akülerde "çok etkin olmuyor" ne demek.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2020, 15:27:32 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655329
Bendeki model BDV090 evet.
Kimden nasıl bir bilgi aldınız bilemiyorum, cihazın tanıtımında 100 amper yazıyor.

Bendeki akü de 70 ah. Ben olumsuz bir durum ile karşılaşmadım, bence öyle de bir durum olamaz. 100 amper zaten kapasiteyle alakalı bir durum. Ayni şarj cihazı 60 amper aküyü 5 saatte ful doldurur, 100 amper aküyü 8 saatte doldurur, ama doldurur yani. Çıkış voltajı hep aynıdır (veya duruma göre değişkendir.)
Ben her şarjdan sonra voltajı takip ediyorum, bazen haftalık bazen 3 günde bir voltaja baktığım oluyor. Akü doluyor yani. Bence size bu bvilgiyi veren bir sorunuz. 60ah üstü akülerde "çok etkin olmuyor" ne demek.


Hocam ne yazık ki bilende konuşuyor bilmeyende şimdi gitti gidiyorda buldum ama çakmaklık girişi yok sordum neden yok diye firma kaldırdı diyor satıcı alete zarar veriyor diye :(

aslında şu alet çok iyi ama çok pahalı

https://www.bauhaus.com.tr/oto-akuler-aku-sarj-cihazlari-ve-invertorler/noco-noco-genius-g3500-6v/12v-120a-ultrasafe-akilli-aku-sarj-ve-aku-bakim-60942072


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655330
Hocam ne yazık ki bilende konuşuyor bilmeyende şimdi gitti gidiyorda buldum ama çakmaklık girişi yok sordum neden yok diye firma kaldırdı diyor satıcı alete zarar veriyor diye :(

aslında şu alet çok iyi ama çok pahalı

https://www.bauhaus.com.tr/oto-akuler-aku-sarj-cihazlari-ve-invertorler/noco-noco-genius-g3500-6v/12v-120a-ultrasafe-akilli-aku-sarj-ve-aku-bakim-60942072
Bence oyle bir durum yok. Çakmaklık soketi hala var olduğunu görüyorum ilanlarda. Başka satıcılara bakınız. Ancak sorunuz mutlaka. Ya da iyisimi fırsatınız varsa gidin bauhasu'tan alın.

Aşağıdaki ilandan alıntı :
"Akünüzü 3 farklı şekilde bağlayabilirsiniz, araç çakmaklığından  bağlanarak akünüzü şarj edebilirsiniz veya akü kıskaçları ve halka  terminalleri ile cihazınızı akünüze bağlayarak kullanabilirsiniz, "



https://urun.n11.com/yedek-aku-ve-sarj-cihazlari/blackdecker-bdv090-100-amper-6volt12volt-aku-bakim-sarj-cihazi-P411668377


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655331
Bence oyle bir durum yok. Çakmaklık soketi hala var olduğunu görüyorum ilanlarda. Başka satıcılara bakınız. Ancak sorunuz mutlaka. Ya da iyisimi fırsatınız varsa gidin bauhasu'tan alın.

Aşağıdaki ilandan alıntı :
"Akünüzü 3 farklı şekilde bağlayabilirsiniz, araç çakmaklığından  bağlanarak akünüzü şarj edebilirsiniz veya akü kıskaçları ve halka  terminalleri ile cihazınızı akünüze bağlayarak kullanabilirsiniz, "



https://urun.n11.com/yedek-aku-ve-sarj-cihazlari/blackdecker-bdv090-100-amper-6volt12volt-aku-bakim-sarj-cihazi-P411668377


Ben yaklaşık 1 ay önce eski akünün başını yedim varta e39 vardı. şimdi yeni agm mutlu 70ah akü aldım alır almaz bi 200 km yaptım sonra her hafta sonu rölantide 20 dk çalıştrıdım dünde yani 4. haftada bi 50 km yol yaptım onun için korkuyorum. :(

Bu blackdecker ile haftada kaç saat şarja taksam iyi kötü beni idare eder sizce?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655332
Ben yaklaşık 1 ay önce eski akünün başını yedim varta e39 vardı. şimdi yeni agm mutlu 70ah akü aldım alır almaz bi 200 km yaptım sonra her hafta sonu rölantide 20 dk çalıştrıdım dünde yani 4. haftada bi 50 km yol yaptım onun için korkuyorum. :(

 Bu blackdecker ile haftada kaç saat şarja taksam iyi kötü beni idare eder sizce?
Aracı sürme durumunuzdan bahsederseniz daha çok ipucu verebiliriz.
Günlük, haftalık kaç km yol yaparsınız, her gün marş basılıyor mu?


Aracı çalıştırarak aküyü şarj etme durumu çok anlamsız ve maliyetli olur.

 Şarj cihazı ile haftalık 1 saat şarj yeterli olur. Ancak aralarda her gün araba ile 3-4 marş çalıştırma ile kısa sürüşler yaparsanız, haftalık 2 saat şarj yapsanız daha iyi olur.
Örnek pazar şarj ettiniz, hafta boyunca her gün işe gittiniz 10-15km, akşam geri geldiniz, günlük basılan marşlardan kaybedilen enerji yerine gelEmeyeceği içini hafta sonu akü gerilimi yine düşer. Ancak hafta boyunca aracı hiç çalıştırmazsanız, haftalık 1 saat şarj yeterli olur. Veya benim yaptığım gibi 2 haftada veya 3 haftada bir defa 2 saat şarj.
Eğer aralarda gerilimi ölçme fırsatınız olursa, ölçüm yapın ve bu ölçümlere göre karar verin şarj süresinini.
İmkan varsa her hafta 5 saat şarj edin, kafanız rahat olsun.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655333
Aracı sürme durumunuzdan bahsederseniz daha çok ipucu verebiliriz.
Günlük, haftalık kaç km yol yaparsınız, her gün marş basılıyor mu?


Aracı çalıştırarak aküyü şarj etme durumu çok anlamsız ve maliyetli olur.

 Şarj cihazı ile haftalık 1 saat şarj yeterli olur. Ancak aralarda her gün araba ile 3-4 marş çalıştırma ile kısa sürüşler yaparsanız, haftalık 2 saat şarj yapsanız daha iyi olur.
Örnek pazar şarj ettiniz, hafta boyunca her gün işe gittiniz 10-15km, akşam geri geldiniz, günlük basılan marşlardan kaybedilen enerji yerine gelEmeyeceği içini hafta sonu akü gerilimi yine düşer. Ancak hafta boyunca aracı hiç çalıştırmazsanız, haftalık 1 saat şarj yeterli olur. Veya benim yaptığım gibi 2 haftada veya 3 haftada bir defa 2 saat şarj.
Eğer aralarda gerilimi ölçme fırsatınız olursa, ölçüm yapın ve bu ölçümlere göre karar verin şarj süresinini.
İmkan varsa her hafta 5 saat şarj edin, kafanız rahat olsun.

Aracı kullanma şeklimiz şu hocam 15 günde veya 1 ayda 100 200 km yapmak tek seferde


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655334
Aracı kullanma şeklimiz şu hocam 15 günde veya 1 ayda 100 200 km yapmak tek seferde
Minimum ; 2 haftada bir defa en az 2 saat şarj. (imkanınız varsa daha fazla)
 Bence kâfi ve ideal sayılacak ; Her hafta en az 2 saat. (imkanınız varsa daha fazla)
Ancak mutlaka akünüzü bir defaya mahsus full şarj edin. Eğer BDV090 satın alırsanız ve onunla full şarj ederseniz, ilk ful şarj süresi 10-12 saat veya daha fazla sürebilir. (şu anki durumuna göre)

Aracınızda her hangi akım kacağı veya yüksek enerji tüketimi yoksa, ideal şarj bence yukarıdaki gibidir.


Not : Önderidiğim şarj süreleri bazı kişiler için anlamsız gözükebilir, ancak akünüzün sağlıklı ve uzun ömürlü olmasını istiyorsanız, kimseyi dinlemeyin ve akünün voltajını izleyin, kapılar kapalı ve araç kilitli haldeyken 12.4volt altına düşünce, kesinlikle şarj gerekiyor.



Aksiyona geçebilir siniz bence :)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2020, 20:22:39 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655336
Minimum ; 2 haftada bir defa 2 saat şarj.
Tarafımdan kâfi ve ideal sayılacak ; Her hafta 2 saat.
Aksiyona geçebilir siniz.


O zaman Black decker alıyorum hocam arka bagaj 12v sokete takıp aracı şarj ediyorum.
Çıkışı 1 amper 2 saat yeterli olur mu hocam? Obd 2 portundan kontak açıkken marş öncesi torque programı 1 hafta sonunda 11.7 felan okuyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655337
O zaman Black decker alıyorum hocam arka bagaj 12v sokete takıp aracı şarj ediyorum.
 Çıkışı 1 amper 2 saat yeterli olur mu hocam? Obd 2 portundan kontak açıkken marş öncesi torque programı 1 hafta sonunda 11.7 felan okuyor.
BDV090 modelinde akım (amper ayarı) yok. Çıkış 1 amper ne demek anlayamadım? Cihaz otomatik olarak akım değişimi yaparak şarj yapıyor. Akünün durumuna ve ısıya göre otomatik akım ayarı yapıyor ve şarj ediyor.
Kontak kapalı ve kapılar kapalı akünün bekleme voltajı önemli. Kontak açık durumda sarfiyat olduğu için net anlaşılmaz.
OBD üzerinden kontak kapalı ve kapılar kilitli haldeyken ölçüm yapabiliyorsanız o şekilde gözlemleyin. En basitinden aşağıdaki cihazdan alın ve iç ortama bağlayın, kapıları kitileyin ve 5 dakika sonra aracın camından voltaja bakın. Ben öyle yapıyorum, çok rahat görülüyor.
Konunun aşağıdaki sayfalarında resimli tecrübeler var, inceleyiniz derim.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429&page=43



Unutmayın. Bir defaya mahsus aküyü full şarj etmeniz gerekiyor, BDV90 ile cihazın durum ledi sürekli yanana kadar ful şarj edin. (şarj devam ederken durum ledi fasılalı yanıp/sönüyor.)
E artık aksiyona geçme zamanı Vahdet kardeş. :gut:Farklı yorumlar yapamayacağım malesef. Bugünkü son yazıları tekrar oku, not al ve harekete geç, her şeyi çok açık ve net açıkladım dostum..... :gaz:



https://productimages.hepsiburada.net/s/2/500/9560480153650.jpg
« Son Düzenleme: 23 Mart 2020, 22:21:21 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655338
BDV090 modelinde akım (amper ayarı) yok. Çıkış 1 amper ne demek anlayamadım? Cihaz otomatik olarak akım değişimi yaparak şarj yapıyor. Akünün durumuna ve ısıya göre otomatik akım ayarı yapıyor ve şarj ediyor.
Kontak kapalı ve kapılar kapalı akünün bekleme voltajı önemli. Kontak açık durumda sarfiyat olduğu için net anlaşılmaz.
OBD üzerinden kontak kapalı ve kapılar kilitli haldeyken ölçüm yapabiliyorsanız o şekilde gözlemleyin. En basitinden aşağıdaki cihazdan alın ve iç ortama bağlayın, kapıları kitileyin ve 5 dakika sonra aracın camından voltaja bakın. Ben öyle yapıyorum, çok rahat görülüyor.
Konunun aşağıdaki sayfalarında resimli tecrübeler var, inceleyiniz derim.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429&page=43



Unutmayın. Bir defaya mahsus aküyü full şarj etmeniz gerekiyor, BDV90 ile cihazın durum ledi sürekli yanana kadar ful şarj edin. (şarj devam ederken durum ledi fasılalı yanıp/sönüyor.)
E artık aksiyona geçme zamanı Vahdet kardeş. :gut:Farklı yorumlar yapamayacağım malesef. Bugünkü son yazıları tekrar oku, not al ve harekete geç, her şeyi çok açık ve net açıkladım dostum..... :gaz:



https://productimages.hepsiburada.net/s/2/500/9560480153650.jpg


Ağzınıza sağlık teşekkürler. Şimdi aksiyon zamanı :)


Çevrimdışı Romario87

  • MondiBAY
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 268
    • Profili Görüntüle
    • http://i.hizliresim.com/DJl7MZ.jpg
Alıntı yapılan: mkoray79;655285
Sarjla toparlanabilirdi bir sure tek sorun s/s ise. hayirli olsun yeni aku.


belki' de ¿   :) ama 5 sene olmuş akü ömrü yeterli hazır bakım için gittiğimde değiştirdik.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
[MENTION=18042]Chem 06[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Vahdet Bey, öyle nezaman nasıl sarj edeyim sorusunun cevabını sadece multımetre ile alabilirsin. Bir de multimetre al en az virgülden önce ve sonra 2 hane daha gösteren. bunlarada 4 buçuk dijit deniyor.
ölçümü arac 1 gun beklemişken kabutu acıp aracı kilitledikten en az 10 dk sonra aku üzerinden yapacaksın. 12.6V ve ustu full sarjlı demek. bunun altındaysa akü vaktin varsa her zaman sarja koyabilirsin ama 12.5V yakın ve altını görüyorsan en yakın musayıt zamanında sarja tak. 12.4V yakını ve altını görüyorsan mimkün olduğunca erken fırsat yarat ve sarjla. alet otomatık dolunca duruyordur. otomatık stop eden sarj aletlerı kullanman gerek. aksı durumda unutursan sarjda ve cok sarj edersen akuye zarar verir.
sarj sonrası ölçümü de en az 1 gun sonra yapman gerek dogru aku voltajı gormek için.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Romario87;655342
belki' de ¿   :) ama 5 sene olmuş akü ömrü yeterli hazır bakım için gittiğimde değiştirdik.


5 sene iyi sayılabilecek bir sure olsa bile 8-9 sene bile kullanan var.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655344
[MENTION=18042]Chem 06[/MENTION] [MENTION=8231]Levcho[/MENTION]

Vahdet Bey, öyle nezaman nasıl sarj edeyim sorusunun cevabını sadece multımetre ile alabilirsin. Bir de multimetre al en az virgülden önce ve sonra 2 hane daha gösteren. bunlarada 4 buçuk dijit deniyor.
ölçümü arac 1 gun beklemişken kabutu acıp aracı kilitledikten en az 10 dk sonra aku üzerinden yapacaksın. 12.6V ve ustu full sarjlı demek. bunun altındaysa akü vaktin varsa her zaman sarja koyabilirsin ama 12.5V yakın ve altını görüyorsan en yakın musayıt zamanında sarja tak. 12.4V yakını ve altını görüyorsan mimkün olduğunca erken fırsat yarat ve sarjla. alet otomatık dolunca duruyordur. otomatık stop eden sarj aletlerı kullanman gerek. aksı durumda unutursan sarjda ve cok sarj edersen akuye zarar verir.
sarj sonrası ölçümü de en az 1 gun sonra yapman gerek dogru aku voltajı gormek için.


Koray Bey öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Uni-t 33D+ modelini almayı düşünüyorum multimetre olarak.

Sadece akü şarj cihazı için kararsızım Blackdecker bdv090 ile noco g 3500 arasındayım.

Noco nun avantajları şarj Amperi daha yüksek sürekli aynı voltajda tutuyor akıllı şarj özelliği ve en önemlisi redresör şarjı yapabiliyor ama Blackdecker in 2.5 katı fiyatı var.