škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263970

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655346
Koray Bey öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Uni-t 33D+ modelini almayı düşünüyorum multimetre olarak.

Sadece akü şarj cihazı için kararsızım Blackdecker bdv090 ile noco g 3500 arasındayım.

Noco nun avantajları şarj Amperi daha yüksek sürekli aynı voltajda tutuyor akıllı şarj özelliği ve en önemlisi redresör şarjı yapabiliyor ama Blackdecker in 2.5 katı fiyatı var.


33D işini görür. Amatör kullanım için fazlasıyla yeter.

Şimdi aletlerde birşeyler yazıyor da ne nasıl yapıyor teknik çok veri yok. Naco bilindik bir marka ama okadar paraya ne veriyor açıkcası edermi bilmiyorum.
akü ve pil saglıklı sarj için kısa sure sarj değil uzun süre sarj daha iyi ve saglıklıdır. aküler için temel sarj durumu kapasitesinin ondabirinin uzerine cıkmadan sarj ve 20 de biri uzerine cıkmadan demerajlı şarj.

bu arada sen eger akuyu duzenlı sarj edip 12.5 altına dusurmeden sarj edersen ve 12.4V ve altında uzun sure bırakmazsan redresor olayına ihtiyacın olmaz.

tecrube kazanmadan pahalı aletler almanı tavsiye etmem. ama para derdi yoksa en iyisini al gitsın tabı takılma pahalısına.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655347
33D işini görür. Amatör kullanım için fazlasıyla yeter.

Şimdi aletlerde birşeyler yazıyor da ne nasıl yapıyor teknik çok veri yok. Naco bilindik bir marka ama okadar paraya ne veriyor açıkcası edermi bilmiyorum.
akü ve pil saglıklı sarj için kısa sure sarj değil uzun süre sarj daha iyi ve saglıklıdır. aküler için temel sarj durumu kapasitesinin ondabirinin uzerine cıkmadan sarj ve 20 de biri uzerine cıkmadan demerajlı şarj.

bu arada sen eger akuyu duzenlı sarj edip 12.5 altına dusurmeden sarj edersen ve 12.4V ve altında uzun sure bırakmazsan redresor olayına ihtiyacın olmaz.

tecrube kazanmadan pahalı aletler almanı tavsiye etmem. ama para derdi yoksa en iyisini al gitsın tabı takılma pahalısına.


Akü 1 aylık benim şuanda ama araba çok yatıyor şayet bu yatma süresince bi kaç kez 12 voltlara düştüyse çok sıkıntı yaşarmıyım. Çünki en son geçen hafta sonu obd2 portundan torque programı ile yarım kontakt 11,6 okudu marş başınca 10 volta kadar düştü.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655348
Akü 1 aylık benim şuanda ama araba çok yatıyor şayet bu yatma süresince bi kaç kez 12 voltlara düştüyse çok sıkıntı yaşarmıyım. Çünki en son geçen hafta sonu obd2 portundan torque programı ile yarım kontakt 11,6 okudu marş başınca 10 volta kadar düştü.

yaptıgın olcumlerın dogru oldugunu varsayarsak 10V marşda dip voltaj hic de fena olmayan bir voltaj. 9.5V hatta 9V bile fena değil. 9V altı aku ömründen yiyor demek.

mar pozisyonundaki voltaj sana referans veremez. orada kullanım var ve saglikli kontrol yapamazsın o voltajla. hatta aracı acıp akuyu olcsen bile o voltaj da saglıklı değil.

2 tur olcum sana referans verir.
1 araç soğuk ve beklemişken (1 gece) kaputu acıcaksın, aracı kilitleyeceksin ve minimum 10 dk bekleyeceksın hatta 15 dk. ondan sonra akuden ölçüm yapacaksın.
bu akunun boştaki voltajıdır. sana sarj durumunu gösterir.

2'inci ölçüm akünün marş anında dip voltajıdır. bu da sana akünün sağlığını ve kapasitesinin durumunu gösterir.

bu iki olcumun dısındaki ölçümler seni yanlış bilgilendirir.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655350
yaptıgın olcumlerın dogru oldugunu varsayarsak 10V marşda dip voltaj hic de fena olmayan bir voltaj. 9.5V hatta 9V bile fena değil. 9V altı aku ömründen yiyor demek.

mar pozisyonundaki voltaj sana referans veremez. orada kullanım var ve saglikli kontrol yapamazsın o voltajla. hatta aracı acıp akuyu olcsen bile o voltaj da saglıklı değil.

2 tur olcum sana referans verir.
1 araç soğuk ve beklemişken (1 gece) kaputu acıcaksın, aracı kilitleyeceksin ve minimum 10 dk bekleyeceksın hatta 15 dk. ondan sonra akuden ölçüm yapacaksın.
bu akunun boştaki voltajıdır. sana sarj durumunu gösterir.

2'inci ölçüm akünün marş anında dip voltajıdır. bu da sana akünün sağlığını ve kapasitesinin durumunu gösterir.

bu iki olcumun dısındaki ölçümler seni yanlış bilgilendirir.

Normalde akü bekler voltajını yani 1 gece bekleyip kaputu açıp aracı kitleyip ölçtüğüm akü voltajı kaçın altında olduğunda sülfatlaşma veya akü ömrü sıkıntıya girer?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655346
Koray Bey öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Uni-t 33D+ modelini almayı düşünüyorum multimetre olarak.
Sadece akü şarj cihazı için kararsızım Blackdecker bdv090 ile noco g 3500 arasındayım.
Noco nun avantajları şarj Amperi daha yüksek sürekli aynı voltajda tutuyor akıllı şarj özelliği ve en önemlisi redresör şarjı yapabiliyor ama Blackdecker in 2.5 katı fiyatı var.
Akünüz bitmeden karar verseniz iyi olur. :)


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655352
Akünüz bitmeden karar verseniz iyi olur. :)


Bitmez daha heralde :) bugün bi 30 km yaptım :) işim vardı


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655353
Bitmez daha heralde :) bugün bi 30 km yaptım :) işim vardı

30 km yol, ancak iki marşın harcadığı enerjiyi yerine koymuştur. Bundan dolayı acele et. :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655353
Bitmez daha heralde :) bugün bi 30 km yaptım :) işim vardı


Eğer elektronik ile aranız iyiyse kendi yapmış olduğum şarj cihazı devresini vereyim onu kullanın, hem ucuz hem sağlıklı şarj yapmış olursunuz.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655355
Eğer elektronik ile aranız iyiyse kendi yapmış olduğum şarj cihazı devresini vereyim onu kullanın, hem ucuz hem sağlıklı şarj yapmış olursunuz.


Aram orta elektronik ile ama elektrik elektronik mühendisi kankalarım var. Devreyi nasıl vereceksiniz olabilir belki.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655356
Aram orta elektronik ile ama elektrik elektronik mühendisi kankalarım var. Devreyi nasıl vereceksiniz olabilir belki.


Liste uzun olduğuna bakmayın trafo hariç toplasan 10-15 tl anca tutar.

http://www.aaroncake.net/circuits/charger2.asp


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655357
Liste uzun olduğuna bakmayın trafo hariç toplasan 10-15 tl anca tutar.
http://www.aaroncake.net/circuits/charger2.asp
Üstad güzel bir devreymiş bu. Belki daha önce paylaştın sen bu şemaya ama bakma fırsatım olmamıştı. İlginç bir bilgi gördüm şemanın altındaki yazıda. Ben bunu bilmiyordum.
R2 potansı ile tepe voltajı ayarlamak gerekiyormuş.
AGM akülerin tepe gerilimi 14.5V - 14.9V arası olması gerekiyormuş.
Sıvı ve jel aküler de 13.8 olarak yazmışlar.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655358
Üstad güzel bir devreymiş bu. Belki daha önce paylaştın sen bu şemaya ama bakma fırsatım olmamıştı. İlginç bir bilgi gördüm şemanın altındaki yazıda. Ben bunu bilmiyordum.
R2 potansı ile tepe voltajı ayarlamak gerekiyormuş.
AGM akülerin tepe gerilimi 14.5V - 14.9V arası olması gerekiyormuş.
Sıvı ve jel aküler de 13.8 olarak yazmışlar.


Daha önce paylaştım mı inan hiç hatırlamıyorum ama sağlıklı bir devre, ben 14,2 V ayarladım şarj olunca da akü ihtiyacına göre 13 V bandında sabit tutuyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655359
Daha önce paylaştım mı inan hiç hatırlamıyorum ama sağlıklı bir devre, ben 14,2 V ayarladım şarj olunca da akü ihtiyacına göre 13 V bandında sabit tutuyor.
Yanlız anlayamadığım olay ; Basit komponentler ile gerilim ve akım yönetimi mantığı nasıl sağlanıyor? Normalde bir IC olmasını beklerdim ben bu devrede.
Bütün olay Q1 ve Q2 üzerinde dönüyor sanırım. Doğru mu? :confused:

Devre güzelmiş hakkaten, çok düşük maliyetle yapılır, Sizin de dediğiniz gibi. :gut:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655360
Yanlız anlayamadığım olay ; Basit komponentler ile gerilim ve akım yönetimi mantığı nasıl sağlanıyor? Normalde bir IC olmasını beklerdim ben bu devrede.
Bütün olay Q1 ve Q2 üzerinde dönüyor sanırım. Doğru mu? :confused:

Devre güzelmiş hakkaten, çok düşük maliyetle yapılır, Sizin de dediğiniz gibi. :gut:


Bütün işi 4 adet büyük direnç görüyor ve transistör akım ayarını yapıyor, gerilim farkı azaldıkça akım da düşüyor. Transistör'e soğutucu ve fan takmak gerekiyor çünkü akü boş ise çok fazla akım çekiyor ve ısınıyor ben PTC li röle devresi ile soğutma işini çözdüm bu şekilde fan sürekli çalışmıyor.  
Çok fazla elektronik bulunan cihazlar pek bir etki etmez bana kalırsa çünkü akünün elektronik bir yapısı yok, lityum piller gibi karmaşık ve risk içermiyor kontrol devresi gereksinimi duysun. Aracın şarj dinamosu sargı ve köprü diyottan ibaret ama buna rağmen çok da iyi şarj ediyor.
« Son Düzenleme: 25 Mart 2020, 11:50:37 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
İşin içine girdikçe başka şeyler çıkıyor AGM akülere redresör şarjı yapmak problem mi? Yani 16v 1.5 amper ile.