škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263948

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;655351
Normalde akü bekler voltajını yani 1 gece bekleyip kaputu açıp aracı kitleyip ölçtüğüm akü voltajı kaçın altında olduğunda sülfatlaşma veya akü ömrü sıkıntıya girer?


Sulfatlasma aku enerji kaybettigi her an oluyor ama nekadar erken sarj alirsa okadar cabuk o tuzlar geri ve kolay parcalaniyor. Onemli olan onu kalinlastirip normal sarj aletlerinin kiramayacagi hale gelinceye kadar beklememek. Bu da 12.4V. Bu voltaj ve altinda birkac ay geciren akuyu aracin dinamosu artik full sarjlayamiyor. Redresor sarji denilen sey o ve basma kalip yapilan birsey degil yoksa ya birise yaramiyor veya akuye zarar veriyor. Arac 12.4 e yaklasmadan sarj etmek ve bunu 12.6v altina indiginde nekadar erken yaparsan okadar iyi olur. Tabi imkan dahilinde. Ha abartmamakta gerek tabi.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION], [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Corona dalgasından dolayı bizim araçlar iyice yatışa geçecek. :)
Zaten hep yatıştalardı, artık hepten yatışta olacaklar. :)


Ben rutinimi yakaladım, akü ömür hedefi 10 yıl... :) Tabii biz göçüp gitmezsek o zamana kadar.

14 günde bir defa 2 saat şarj. maksimum voltaj 12.6, minimum voltaj 12.45.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655426
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION], [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Corona dalgasından dolayı bizim araçlar iyice yatışa geçecek. :)
Zaten hep yatıştalardı, artık hepten yatışta olacaklar. :)


Ben rutinimi yakaladım, akü ömür hedefi 10 yıl... :) Tabii biz göçüp gitmezsek o zamana kadar.

14 günde bir defa 2 saat şarj. maksimum voltaj 12.6, minimum voltaj 12.45.


Ben aküyü ölçmeyi unuttum desem... saldım cayıra. en son 2 hafta once islem yaptımdı sanırım. iyi hatırlattın bu aksam bi inip ölçeyim gari.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655426
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION], [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Corona dalgasından dolayı bizim araçlar iyice yatışa geçecek. :)
Zaten hep yatıştalardı, artık hepten yatışta olacaklar. :)


Ben rutinimi yakaladım, akü ömür hedefi 10 yıl... :) Tabii biz göçüp gitmezsek o zamana kadar.

14 günde bir defa 2 saat şarj. maksimum voltaj 12.6, minimum voltaj 12.45.


Ben haftada bir çalıştırma işine başladım artık çünkü ne kadar fazla bekliyor motor yağ o kadar fazla süzülüyor ve ilk çalıştırma sırasında yağ basıncı yükselene kadar hem aşınma fazla oluyor hem sübap sesi yapıyor ve bu şekilde haftada bir şarj etmiş de oluyorum.
Levent bu hafta sonu Çorlu'daydım tel olsaydı arardım birer kahve içerdik.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655453
Ben haftada bir çalıştırma işine başladım artık çünkü ne kadar fazla bekliyor motor yağ o kadar fazla süzülüyor ve ilk çalıştırma sırasında yağ basıncı yükselene kadar hem aşınma fazla oluyor hem sübap sesi yapıyor ve bu şekilde haftada bir şarj etmiş de oluyorum.
Levent bu hafta sonu Çorlu'daydım tel olsaydı arardım birer kahve içerdik.
Hmmm... bu yağ süzülme olayını söylediğin iyi oldu. Ben de ara ara çalıştırayım o halde. Zaten bakım zamanını da geçirdik, corona bitene kadar da bu süre uzayacak.



Görüşseydik iyi olurudu :), gerçi bende o gün Kırklareli'ye gittim-geldim. Kısmet olur umarım. Sonraki gelişinde hem corona bitmiş olur da kahve içeriz bi yerlerde.  :gut:


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655453
Ben haftada bir çalıştırma işine başladım artık çünkü ne kadar fazla bekliyor motor yağ o kadar fazla süzülüyor ve ilk çalıştırma sırasında yağ basıncı yükselene kadar hem aşınma fazla oluyor hem sübap sesi yapıyor ve bu şekilde haftada bir şarj etmiş de oluyorum.
Levent bu hafta sonu Çorlu'daydım tel olsaydı arardım birer kahve içerdik.


Haftada bir rölantide mi çalıştırıyorsunuz yoksa bi tur atıp mı geliyorsunuz? Birde kaç dk çalıştırıyorsunuz acaba?

Benim passatda deneme yaptım 20 dk rölantide çalışınca akü daha az şarj oluyor fakat tur atınca özellikle düz bir yolda sabit hızla 20 dk yapınca daha fazla doldu zaten obd den baktığımda şarj dinamosu voltajı 14.4 felan fakat düz yolda 14.7 ile şarj ediyor fren geri kazanım muhabbetleride var baya karmaşık vag grubunda akü şarj olayı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655459
Hmmm... bu yağ süzülme olayını söylediğin iyi oldu. Ben de ara ara çalıştırayım o halde. Zaten bakım zamanını da geçirdik, corona bitene kadar da bu süre uzayacak.

Görüşseydik iyi olurudu :), gerçi bende o gün Kırklareli'ye gittim-geldim. Kısmet olur umarım. Sonraki gelişinde hem corona bitmiş olur da kahve içeriz bi yerlerde.  :gut:


Mesaj yazacaktım baktım uzun süre foruma girmemişsin görmezsin diye vazgeçtim. Çobançeşme'de Bonbon Market var arkadaşın oraya gelmiştim zaten fazla kalamadım 1 saat sonra İzmir'e döndüm. İnşallah başka zamana.

Alıntı yapılan: Chem 06;655460
Haftada bir rölantide mi çalıştırıyorsunuz yoksa bi tur atıp mı geliyorsunuz? Birde kaç dk çalıştırıyorsunuz acaba?

Benim passatda deneme yaptım 20 dk rölantide çalışınca akü daha az şarj oluyor fakat tur atınca özellikle düz bir yolda sabit hızla 20 dk yapınca daha fazla doldu zaten obd den baktığımda şarj dinamosu voltajı 14.4 felan fakat düz yolda 14.7 ile şarj ediyor fren geri kazanım muhabbetleride var baya karmaşık vag grubunda akü şarj olayı.


Haftada bir motor yağlanması için çalıştırıyorum benim şarj cihazım olduğu için aracı kullanmıyorum, stop edince şarja bağlıyorum dolana kadar.
Rölanti ile yüksek devir şarjı aynı olmaz, voltaj aynı olabilir ama akım farkı var. Diyelim rölantide 1 Ah ile şarj yaparken yüksek devir çevirince 5 Ah ile şarj ediyor o yüzden daha fazla şarj oluyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655463
Mesaj yazacaktım baktım uzun süre foruma girmemişsin görmezsin diye vazgeçtim. Çobançeşme'de Bonbon Market var arkadaşın oraya gelmiştim zaten fazla kalamadım 1 saat sonra İzmir'e döndüm. İnşallah başka zamana.
Haftada bir motor yağlanması için çalıştırıyorum benim şarj cihazım olduğu için aracı kullanmıyorum, stop edince şarja bağlıyorum dolana kadar.
Rölanti ile yüksek devir şarjı aynı olmaz, voltaj aynı olabilir ama akım farkı var. Diyelim rölantide 1 Ah ile şarj yaparken yüksek devir çevirince 5 Ah ile şarj ediyor o yüzden daha fazla şarj oluyor.
Birdahaki sefere kısmetse.. :)
Bonbon marketi bilirim, 4-5 yıl öncesinde ordan bir defa Nova Brasilia almıştım....:D
« Son Düzenleme: 02 Nisan 2020, 09:22:27 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Beyler dun baktim aku 14.45V olctum 15 gunde falan bu seviyeye gelmis. Aksam soktum akuyu evde sarj etmeye basladim. Saat aksam 8 di sarja taktim 1 saat sonra baktim sarj aleti durmus ve full gosteriyordu. Neyse bende biraz daha (takribi 1 saat genelde) sarj olsun diye repair moduna aldim. Bu modda 15.5V sabit voltajda 1,5A ile 0.15A araliginda sinus dalgali amperaj ile sarj yapiyor.
Olay bundan sonra!!!
Ben akuyu unuttum ve o sekilde kaldi. Benim kiz sabah uyandi ben hala uyuyor annesine anne yagmur yagiyor camlar niye boyle diyince benim yataktan bir firlayisim var. Aku full sarj olduktan sonra, sabah 9 a kadar bu sekilde tam 12 saat sarjda kaldi. Sagina soluna baktim bombelesme yoktu. Buguda saniyorum balkondaki camasirlardan ve bir cam da yarim acikti.
Neyse yaslilik kotu sey :) birdaha akuyu surekli sarj modunda sarja takinca birde saati kuracagim.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655502
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Beyler dun baktim aku 14.45V olctum 15 gunde falan bu seviyeye gelmis. Aksam soktum akuyu evde sarj etmeye basladim. Saat aksam 8 di sarja taktim 1 saat sonra baktim sarj aleti durmus ve full gosteriyordu. Neyse bende biraz daha (takribi 1 saat genelde) sarj olsun diye repair moduna aldim. Bu modda 15.5V sabit voltajda 1,5A ile 0.15A araliginda sinus dalgali amperaj ile sarj yapiyor.
Olay bundan sonra!!!
Ben akuyu unuttum ve o sekilde kaldi. Benim kiz sabah uyandi ben hala uyuyor annesine anne yagmur yagiyor camlar niye boyle diyince benim yataktan bir firlayisim var. Aku full sarj olduktan sonra, sabah 9 a kadar bu sekilde tam 12 saat sarjda kaldi. Sagina soluna baktim bombelesme yoktu. Buguda saniyorum balkondaki camasirlardan ve bir cam da yarim acikti.
Neyse yaslilik kotu sey :) birdaha akuyu surekli sarj modunda sarja takinca birde saati kuracagim.

Yaw ne yaşlılığı kanka ya. Daha bebesin sen.
Bence şarj bitince alet kesiyordur gerilimi. Ama iyi korku yaratmış sende. Bende olsam bende endişelenebilirdim.

Bu günlerde bi gariplik var benim aküde de.
7 gün önce akü 12.5 iken 200km uzun yol yaptım.
Bugün baktım akü yine 12.5e düşmüş.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;655502
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]

Beyler dun baktim aku 14.45V olctum 15 gunde falan bu seviyeye gelmis. Aksam soktum akuyu evde sarj etmeye basladim. Saat aksam 8 di sarja taktim 1 saat sonra baktim sarj aleti durmus ve full gosteriyordu. Neyse bende biraz daha (takribi 1 saat genelde) sarj olsun diye repair moduna aldim. Bu modda 15.5V sabit voltajda 1,5A ile 0.15A araliginda sinus dalgali amperaj ile sarj yapiyor.
Olay bundan sonra!!!
Ben akuyu unuttum ve o sekilde kaldi. Benim kiz sabah uyandi ben hala uyuyor annesine anne yagmur yagiyor camlar niye boyle diyince benim yataktan bir firlayisim var. Aku full sarj olduktan sonra, sabah 9 a kadar bu sekilde tam 12 saat sarjda kaldi. Sagina soluna baktim bombelesme yoktu. Buguda saniyorum balkondaki camasirlardan ve bir cam da yarim acikti.
Neyse yaslilik kotu sey :) birdaha akuyu surekli sarj modunda sarja takinca birde saati kuracagim.


Koray sen bayağı korkmuşsun, 14 V ölçtüğün aküyü neden şarj ettin zaten akü 12 V :D. Aslında fazla şarj da zararlı kuşun plakaları döker eğer şarjı erken bitiriyor ise repair modda şarj etme ancak akü uzun süre şarj olmadı ise ilk başta öyle şarj et çünkü akü zaten boş biraz fazla şarjda kalsa bile sıkıntı olmaz.

Alıntı yapılan: Levcho;655506
Yaw ne yaşlılığı kanka ya. Daha bebesin sen.
Bence şarj bitince alet kesiyordur gerilimi. Ama iyi korku yaratmış sende. Bende olsam bende endişelenebilirdim.

Bu günlerde bi gariplik var benim aküde de.
7 gün önce akü 12.5 iken 200km uzun yol yaptım.
Bugün baktım akü yine 12.5e düşmüş.


Uzun mesafe kullanılsa bile o sırada farlar açık, fan açık, teyp açık, diğer elektronik aksamlar ve işletim sistemi bunların ihtiyacını şarj karşılıyor ve kalırsa aküye hatta yetmiyor ise aküden takviye alıyor o yüzden bazen araç kullanılsa bile boşta yapılan şarj gibi olmaz.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;655511
Koray sen bayağı korkmuşsun, 14 V ölçtüğün aküyü neden şarj ettin zaten akü 12 V :D. Aslında fazla şarj da zararlı kuşun plakaları döker eğer şarjı erken bitiriyor ise repair modda şarj etme ancak akü uzun süre şarj olmadı ise ilk başta öyle şarj et çünkü akü zaten boş biraz fazla şarjda kalsa bile sıkıntı olmaz.


12.45 yerin 14.45 yazmısım kusurabakma :) ya normalde otomatik sarj olduktan sonra yarım saat en fazla 1 saat repair modda sarj ediyordum. Unutunca böyle oldu iste.
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] Levent normalde yani otomatik modda kendiliğinden sarjı kesiyor dolunca, ama repair moduna alınca kesmiyor. Benim hatam...


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Yatan arabalar iyice mikrop uykusuna yattı, şarja devam.;)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Akü uzmanlarına sorum var  

Eskiden denirdi ki, arabayı çalıştırırken akünün harcadığı güç anca 30 dk sürüşle yerine konur alternatör tarafından. Halen bu durum böyle mi?

Araçların durduğu şu salgınlı günlerde kaç günde bir kaç dk çalıştırmak gerekir?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;655973
Akü uzmanlarına sorum var  
Eskiden denirdi ki, arabayı çalıştırırken akünün harcadığı güç anca 30 dk sürüşle yerine konur alternatör tarafından. Halen bu durum böyle mi?
Araçların durduğu şu salgınlı günlerde kaç günde bir kaç dk çalıştırmak gerekir?
Hocam durum aynen öyle.
Tecrübeyle sabittir.
2 gün ince ölçüm yaptım, 12.4 volt çıktı. Motorda yağlama olması için marşa bastım, 10 dakika civarında çalıştırdım garajda ve stop ettim. Kısa bekleme sonrası voltaj 12.5 gösterdi.
1 gün sonra tekrar ölçüm yaptım, yine 12.4 volt çıktı.
Özetle. 15 günde bir, en az 2 saat sürüş veya en az 2 saat şarj aleti ile şarj. Aşağısı kurtarmıyor.
Ben bu hafta sonu 2 saat şarj edeceğim.