škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264152

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;656426
Agm de sülfatlaşma olmaz diyor... videonun 6. Dakikasında. Ilginç....
 [MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]


Kurşun asit akude ne tip olursa olsun sülfatlaşma olur olmazsa zaten elektrik üretimi olmaz. Sülfatlaşma olmuyor demek için o bilinen kurşun ve kurşun dioksit plakaların o klasik sülfirik asitle girdiği tepkimeler olmadan başkaça bir yöntemle elektriği üretmesi gerekir ki; kurşun asit akülerin tipi ne olursa olsun tepkime formülü aynı. AGM daha fazla derin deşarja dayanıklı ve daha hızlı şarj olabildiği için bence piyasada usta ağzıyla "abi bunlarda sülfatlaşma olmuyor" tabiriyle yürüyor gidiyor.
Alalım bir AGM aküyü derin deşarja maruz bırakalım ve bu halde 6 ay 1 sene bekletelim ve ondan sonra sarjlayıp bakalım performans nasıl. o zaman konuşuruz sülfatlaşma oluyor muymuş olmuyor muymuş. Bilmiyorum yanlış mıyım?! :)
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
bence bu videoda ki en onemli ayrıntı şu sıcaklık olayı. Eğer doğruysa AGM akülerin Antalya - Adana gibi Akdeniz bölgesi illerimizde kullanılmaması gerekir. Ömrünü eğer 2 yıla kadar düşürüyorsa ki. Afrika ve Arap ülkelerini düşünemiyorum bile...!!!


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;656433

 [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
bence bu videoda ki en onemli ayrıntı şu sıcaklık olayı. Eğer doğruysa AGM akülerin Antalya - Adana gibi Akdeniz bölgesi illerimizde kullanılmaması gerekir. Ömrünü eğer 2 yıla kadar düşürüyorsa ki. Afrika ve Arap ülkelerini düşünemiyorum bile...!!!

Normalde çoğu araç 0 olarak EFB akü ile geliyor ama biz AGM ye çeviriyoruz. Sıcaklık olayı bence doğru olabilir çünkü akünün düşmanı yüksek ısı AGM de sıvı elektrolit olmadığı için plakaların soğuma imkanı olmuyor üzerindeki lif yüzünden ısı transferi az olunca plakalar yanıp dökülme meydana geliyor olabilir.
Dün arkadaşım 12V 20AH lik Jel akü getirdi şarj etmem için, şarj tutmuyormuş ve bende kontrol ettiğimde akülerin 2 sinin ölmüş olduğu anlaşıldı ama buna sebep olan durum şarj etmeden boş halde bu pandemi sürecinde 3 ay öyle bırakmış ve şimdi şarj olmuyor.
« Son Düzenleme: 09 Haziran 2020, 21:12:53 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;656433
bence bu videoda ki en onemli ayrıntı şu sıcaklık olayı. Eğer doğruysa AGM akülerin Antalya - Adana gibi Akdeniz bölgesi illerimizde kullanılmaması gerekir. Ömrünü eğer 2 yıla kadar düşürüyorsa ki. Afrika ve Arap ülkelerini düşünemiyorum bile...!!!

Doğru olabilir. Ben Antalya'da aldım. 2014 model; 2017 yılında Varta AGM ile değiştirilmiş. Henüz bir sorun yaşamadım. Belki de önceki sahibi aracı uzun süre kullanmadığında, anlattığınız derin deşarjlara girdiğinden aküyü değiştirmek zorunda kaldı. Ben bahçedeki üstü ve yanları kapalı bir garajda muhafaza ediyorum. Günlük olarak çok sıcağa maruz kalmıyor. Kullanım sırasında motordan sıcaklık illa ki yansıyordur. Akü dışındaki kılıf da bu sıcaklıklardan korumak için diye biliyorum.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
@mkoray79 , @mşah
Koray nerelerdesin dostum?
Bugün Mehmet ile senin kulağını çınlattık.
Senin akü her halde sorunuz artık, konuyu unuttun. :)
Bi voltaj bilgisi ver bakiim :) .


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;657704
@mkoray79 , @mşah
Koray nerelerdesin dostum?
Bugün Mehmet ile senin kulağını çınlattık.
Senin akü her halde sorunuz artık, konuyu unuttun. :)
Bi voltaj bilgisi ver bakiim :) .

Vay bro teşekkürler. beni dusundugunuz icin de ayrıca sagolun.
Valla ne yalan soyleyim benim de aklımdasınız ama konuyla alakalı yeni, aslında farklı yazacak birşey olmadıgı için yazmadım. Ama hep bir yazasım vardı. Senin yazın iyi geldi bahane oldu.

Akü problemsiz çok sukur, ama problem olacakta birsey yok. Havalar iyi birde surekli sarjlıyorum.
Nasıl:?
Şöyle ki; haziran basında 65 üstüne izin kalkınca anayı babayi ve benim aileyi aldım ve Kayseri Develi'ye getirdim. O gun bugundur buradayız evden calısıyorum sorun olmuyor. Buradaki ev bahceli 2 katlı biz ustte komsu altta. bizim bahce önde yola bakıyor. Bahcede elektrikte var. Oh mis!!! (aküyü çıkarma zahmetinden kurtuldum).
Ama soyle bir durum var mesafe kısa ama ev marketler arası mesafe biraz oldugu için yurumeye yurunmuyor, arac içinde cok kısa kalıyor. Carsıya pazara marketlere cıkınca en fazla 4-5 km içinde 5-10 kere arasında marş yapıyor arac. o marketten obur markete, fırına, manava, vs vs. haliyle aküde 3-4 hafta isare edeveğine 1 hafta 10 gunde voltajı en fazla 12,5'e yaklasıyor.
12,55V ve altını gordukce şarjlıyorum.

Ama bahcere priz oldugundan, aracın dıbıne kablo uzatıp yerinde 1 ila 2 saat içinde sarjlıyorum yetiyor. Çok rahat oluyor.

Bu arada şarjlarken (aku araç üstünde) kitapta birşey farkettim +/+ , -/- baglamıyorum sarj cihazını. Bizimkiler start stop sistemli oldugundan araç ustu akü şarjında +/+ , -/şase şeklinde şarj aletini bağlıyorum.
Asagıdaki gibi:

Sizde durumlar nasıl?



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;657715
Vay bro teşekkürler. beni dusundugunuz icin de ayrıca sagolun.
Valla ne yalan soyleyim benim de aklımdasınız ama konuyla alakalı yeni, aslında farklı yazacak birşey olmadıgı için yazmadım. Ama hep bir yazasım vardı. Senin yazın iyi geldi bahane oldu.

Akü problemsiz çok sukur, ama problem olacakta birsey yok. Havalar iyi birde surekli sarjlıyorum.
Nasıl:?
Şöyle ki; haziran basında 65 üstüne izin kalkınca anayı babayi ve benim aileyi aldım ve Kayseri Develi'ye getirdim. O gun bugundur buradayız evden calısıyorum sorun olmuyor. Buradaki ev bahceli 2 katlı biz ustte komsu altta. bizim bahce önde yola bakıyor. Bahcede elektrikte var. Oh mis!!! (aküyü çıkarma zahmetinden kurtuldum).
Ama soyle bir durum var mesafe kısa ama ev marketler arası mesafe biraz oldugu için yurumeye yurunmuyor, arac içinde cok kısa kalıyor. Carsıya pazara marketlere cıkınca en fazla 4-5 km içinde 5-10 kere arasında marş yapıyor arac. o marketten obur markete, fırına, manava, vs vs. haliyle aküde 3-4 hafta isare edeveğine 1 hafta 10 gunde voltajı en fazla 12,5'e yaklasıyor.
12,55V ve altını gordukce şarjlıyorum.

Ama bahcere priz oldugundan, aracın dıbıne kablo uzatıp yerinde 1 ila 2 saat içinde sarjlıyorum yetiyor. Çok rahat oluyor.

Bu arada şarjlarken (aku araç üstünde) kitapta birşey farkettim +/+ , -/- baglamıyorum sarj cihazını. Bizimkiler start stop sistemli oldugundan araç ustu akü şarjında +/+ , -/şase şeklinde şarj aletini bağlıyorum.
Asagıdaki gibi:


Priz varsa yakıninda sen formülü bulmuşsun.
 Böl bol şarjlarsin.
Bende 3 aydır nerdeyse şarj etmiyorum manüel.
Haziranda 1500km kadar geçtim. Temmuz da tek tük 300km geçtim, ağustosta da tek tük 200 kadar.
Akü şu anda 12.6 larda tutuyor. Iyi şimdilik.
Bizim çilemiz kış aylarında olacak.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Aynen kışı bekliyoruz sabirsizlikla :)
Bu arada benim arac en son 9800 de 2 sene once bakima girdi. Su an 19900 de 2 senede 10.000 yapti. Istanbula donunce ekimde bakima sokucam 11.000 de girer bakima sanirim. 2 sene ve 11200 km de. :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;657749
Aynen kışı bekliyoruz sabirsizlikla :)
Bu arada benim arac en son 9800 de 2 sene once bakima girdi. Su an 19900 de 2 senede 10.000 yapti. Istanbula donunce ekimde bakima sokucam 11.000 de girer bakima sanirim. 2 sene ve 11200 km de. :)
Bizim arabalar yata yata yaşlanacaklar. :D:D:D
@mşah


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;657749
Aynen kışı bekliyoruz sabirsizlikla :)
Bu arada benim arac en son 9800 de 2 sene once bakima girdi. Su an 19900 de 2 senede 10.000 yapti. Istanbula donunce ekimde bakima sokucam 11.000 de girer bakima sanirim. 2 sene ve 11200 km de. :)


Alıntı yapılan: Levcho;657750
Bizim arabalar yata yata yaşlanacaklar. :D:D:D
@mşah


Bizimkiler Müzelik olacak :D. Benim de bakımı yapalı bir yılı geçti ve 6,000 km ancak geçtim.Seneye Temmuz'da 2 yıl olacak 10 bin km dolmasa da değişim yaparım artık.
Arabayı garajda unuttum sayılır 3 haftadır marşa basmamışım, hiç şarj yapmadan çalıştırdım. Yalnız kontağı açıp biraz bekliyorum hemen marş yapmıyorum bu şekilde akü kendini biraz toparlıyor. Salı günü aküyü şarja takmıştım biraz dolsun diye aklımdan gitmiş hala şarjda duruyor yarın unutmazsam sökerim artık :o.
« Son Düzenleme: 11 Eylül 2020, 00:36:02 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
@mşah @Levcho
Foruma bisey yapmislar bildirimleri gostermiyor, tesekkur de yok guzel yorumlara. Neyse,
Valla yeni oto fiyatlarindan sonra birakin muzeyi yeni arabayi ruyamizda goruruz. Elimizdekilere iyi bakalim. Muzelikte olsa her turlu gider bence :)
Binilebilecek bir arac 250, 300 bin olmus. Sanirsin araba degil uzay gemisi atilgani aliyoruz yildizlar arasi seyahat edecegiz aq....


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
@mkoray79 @Levcho

Arkadaşlar benim diğer aracın aküsü bitti ve değiştirdim. Bende böyle bir durum normalde yaşanmaması gerekiyordu ama suç benim değil :D. Biten akü 55 Ah Mutlu marka ve 3 ay önce garantisi bitmiş yani 2 yıl anca dayanmış, buradaki yanlış aracın orijinal aküsü 45 AH olması gerekirken 55 Ah kullanılması zaten aracı kısa mesafe ve çok dur kalk yapıyorum yani 5 km lik kullanımda 5-6 sefer marş yapıyorum ve doğal olarak şarj dinamosu bu Amperi karşılamıyor ve asıl akünün ömrünü bitiren durum sıcaklık çünkü akü üzerinde +61 derece ile -40 derece arasında kullanılması gerekiyor diye uyarı vardı fakat motor bölmesinde 70-80 derece sıcaklık belki daha fazla oluyor ve akü üzerinde de koruyucu kılıf olmadığı için aşırı sıcak sonu oldu gibi geliyor. Şimdi en ucuz İnci akü'nün yan ürünü olan Hugel marka aldım 45 Ah 250 tl ye, inci 320 tl, varta 370 tl idi, anladım ki akü işi pek markaya bakmıyor yanlış kullanım ve şartlar akünün sonunu belirliyor. Bu sefer yeni aküyü yalıtım malzemesi ile sardım sıcaktan fazla etkilenmemesi için ve faydası var sanırım çünkü malzemenin dış kısmı ile akü sıcaklığı aynı değil. Şu an için bekleme voltajı 12,7 V akü yeni olduğu için ve voltajı daha iyi takip edebilmek için Buzzer devresi bağladım akü voltajı 12,4 V düşünce uyarı verecek ve şarja bağlayıp sülfatlaşmasını önlemiş oluruz.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
@mşah
E sen şimdi Yeti nin aküsünu hep ful tut, garajda başka aküler bulundur ve onlara da bakım yap, diğer arabadaki akuye hiç bakım yapma... :)
Akü kahrından ölmüş bence.... :)
Geçmiş olsun diyelim, yeni aldığın akü de artık sana meşgale olacak. :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658093
@mşah
E sen şimdi Yeti nin aküsünu hep ful tut, garajda başka aküler bulundur ve onlara da bakım yap, diğer arabadaki akuye hiç bakım yapma... :)
Akü kahrından ölmüş bence.... :)
Geçmiş olsun diyelim, yeni aldığın akü de artık sana meşgale olacak. :)


:D Valla öyle değil onu da neredeyse 1-2 haftada bir şarj ediyordum zaten beni tedirgin ediyordu çünkü farları açınca şarj voltajı 13 V kadar düşüyordu hep tam dolmuyor diye şarj ediyordum ama maalesef yine de ayakta tutamadık :).
Yeti'yi de pazar günü kullandım ve neredeyse o da 12,4 V düşmüştür artık, şarj etme zamanı gelmiştir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658095
:D Valla öyle değil onu da neredeyse 1-2 haftada bir şarj ediyordum zaten beni tedirgin ediyordu çünkü farları açınca şarj voltajı 13 V kadar düşüyordu hep tam dolmuyor diye şarj ediyordum ama maalesef yine de ayakta tutamadık :).
Yeti'yi de pazar günü kullandım ve neredeyse o da 12,4 V düşmüştür artık, şarj etme zamanı gelmiştir.

Başka forumlarda okuyordum Inci ve Mutlu aküler hakkında benzer memnuniyet sizlikler.
Eğer bozulan akü de bakım yapmana rağmen bozulduysa, bence üretim hatalı ürün sana denk geldi. Hepsi böyle kısa ömürlü olmasa gerek yaw.
Ben bugünlerde doğal şarj yapıyorum. Geçen hafta sonu 300km yaptım, bu hafta sonu da 500 yapacağım kısmetse.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658098
Başka forumlarda okuyordum Inci ve Mutlu aküler hakkında benzer memnuniyet sizlikler.
Eğer bozulan akü de bakım yapmana rağmen bozulduysa, bence üretim hatalı ürün sana denk geldi. Hepsi böyle kısa ömürlü olmasa gerek yaw.
Ben bugünlerde doğal şarj yapıyorum. Geçen hafta sonu 300km yaptım, bu hafta sonu da 500 yapacağım kısmetse.



Bence erken bozulması sıcaklık kaynaklı çünkü grupta bu aracın aküsünü 4-5 sene kullanan görmedim yorumlarda 1-2-3 yıl içinde bitti şeklinde.
Doğal şarj en iyisi ama maliyetli :). Şimdiden hayırlı yolculuklar.