škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264288

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658274
Sizin gönderdiğiniz linkteki satıcı ile irtibata geçtim buğün net olarak bakıp dönüş yapacak.
Rica etsem bi tane sadece çakmaklık soketi linki gönderebilirmisiniz ben bulamadım. Sadece şöyle bişey buldum bunu alıp kesip çakmaklık tarafını Black decker A nasıl bağlatabilirim. Çünki Black decker in bağlantısı soket tarzında bişey. https://www.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/aku-takviye-sarj-cihazi-12v-kolay-calistir-takviye-kablosu_pdp_485218097
650 va 1 saat civarı şarj eder demişsiniz.  Siz 850 va ile 5 saat şarj ediyorum yazmışsınız. 850 va 5 saat şarj edebiliyor mu?
Orjinal soketli almanızda fayda var. Ayrıca ek uğraşmaya gerek yok, hem orjinal mazleme daha kaliteli olur.


Mehmet Bey link iletmiş soket için, o linkten faydalanabilirsin.:)


 850va ups ile2.5 saat kadar şarj yaparsın, sonunda ups içindeki aküler biter. Gece ups'i evinde tekrar şarj edersin, bir sonraki gün 2.5 saat daha şarj ettiğinde akü fullenir.


Ben kablo uzatarak (3.kattan) şarj ediyorum aralıksız 5 saat. UPS ile sadece denemelerim olmuştu. Ancak UPS ile oldukça pratik ve kablo sarkıtmaya uğraşmadan çözülüyor. Ayrıca, hava yağmurlu olunca dış ortamdan kablo sarkıtmak riskli olmaktadır.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bagajdan şarj olayını bizzat denedim ve şarj ediyor.



« Son Düzenleme: 09 Ekim 2020, 11:05:38 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658276
Kablo bu ama soket kısmını değiştirmeniz gerekiyor, diğer linkteki ürün ile.

https://urun.n11.com/cakmak-soketleri/2mt-disi-cakmak-fis-aku-masasi-kalin-kablolu-2x25mm-kablo-P438919128?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw8fr7BRDSARIsAK0Qqr4WlHQxpzRoG4Nv-3Pk4Ng5s2tMa64Y8O2YRaSfx6xeys5apF6os5IaAoKpEALw_wcB

https://urun.n11.com/arduino-urunleri-ve-setleri/oto-cakmak-fisi-cakmaklik-soketi-kablosuz-P441589940

Veya bunu alıp çakmak kısmını montaj yaparsınız.

https://urun.n11.com/elektrik-olcum-cihazlari/aku-masasi-kablolu-21mm-jakli-15-metre-P193296337


Şimdi arabanın yanından geliyorum araç çalışırken bogaj ve kokpitteki çakmaklık telefonu şarj ediyor fakat aracı stop ettikten sonra şarj etmiyor :( tamam bir elektrik gelmiyor fakat yinede aküyü şarj eder mi?


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658278
Bagajdan şarj olayını bizzat denedim ve şarj ediyor.





Araç çalışmıyorken enerji gelmiyor benim araçta ama şumu oluyor enerji gelmesi önemli değil şarj olayı farklı ordan yinede şarj olur mu diyorsunuz?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658281
Şimdi arabanın yanından geliyorum araç çalışırken bogaj ve kokpitteki çakmaklık telefonu şarj ediyor fakat aracı stop ettikten sonra şarj etmiyor :( tamam bir elektrik gelmiyor fakat yinede aküyü şarj eder mi?


Bizde kontak kapalı bile olsa çakmaklık ve bagaj soketinde sürekli elektrik var, eğer sizde yoksa şarj etmez.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
@Chem 06
@mşah
@Levcho
Selam gençler hareketlen missiniz kolay gelsin.

Chem 06 isimli arkadaşa, aracın aküsünü önce dogru bir şekilde ve guvenilir bir multimetre ile ölçmelisin. kaput acık araç kilitli 10 dk bekleyip aku ustunden aküyü ölçmelisin. birde aracı marsa basınca aku en dip kac volta dusuyor anlık ona bakmalısın.

Bu islem aku durumu hakkında dogru bilgi verir sana bunları yapıp buradan yaz.

2 şayet 6 aylık akun 10 v bekleme voltajındaysa kı sanmıyorum senin ev tipi alacağın aku sarj cıhazı onu toplayamayabilir. once akuyu dogru olçmeli.

sağlam guvenilir bir akucuye gidip 20 30 tl bir para ver ilk olarak güzelce bir gun şarjlasınlar. redresor sarjı falan yapsınlar. ama işinin ehli profesyonel bir yer olmalı yoksa yalapşap iş yaparlar.

Aku şarjı konusunda UPS ile bence aku şarj etmek zor hele ki 600 800 KVA lık mınıcık bir UPS ile epey desarj olmus bir aku edilemez. Ancak dolu desarj olmamıs aküyü zinde tutmak için haftalık duzenli sajlar yapacaksan olur.

Akuyu sokup eve cıkarmanın tek riski 1 hamallıgı iki tasıma esnasında dusurme riski. akuyu soku takmak kısa devre yapmazsan araca zarar vermez hatta DSG yi resetler iyi olur arada :) birde arac bilgisayarındaki kullanım verilerini siler.

benim ev istanbulda 5. katta asasndor var allahtan 1 2 ayda bir 12.5V civarı gorursem akuyu cıkarıp evde sarj edip takıyorum.

arasıra evde sarj etmende fayda var akuyu yu toparladıktan sonra.

forumda yazılanları 23. sayfaya kadar okumana bayıldım herkez yapamazz ama dediğin gibi cok iyi bilgiler var. arada geyikler dönuyor oraları atlarsın. 40 veya 50. sayfaya kadar hep yasanmıslıklar ve faydalı bilgiler var. sonrasında bizim geyikler ve geyik arası bilgi paylasımları. Arada senın gibi arkadaşlarda yaşadıklarını soruyor, fakat forumu basından okumadan olmuyor.

Bu arada aracın ve kullanacagın cihazın manuallerini muhakkak oku.

Kolaylıklar dilerim.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658284
@Chem 06
@mşah
@Levcho
Selam gençler hareketlen missiniz kolay gelsin.

Chem 06 isimli arkadaşa, aracın aküsünü önce dogru bir şekilde ve guvenilir bir multimetre ile ölçmelisin. kaput acık araç kilitli 10 dk bekleyip aku ustunden aküyü ölçmelisin. birde aracı marsa basınca aku en dip kac volta dusuyor anlık ona bakmalısın.

Bu islem aku durumu hakkında dogru bilgi verir sana bunları yapıp buradan yaz.

2 şayet 6 aylık akun 10 v bekleme voltajındaysa kı sanmıyorum senin ev tipi alacağın aku sarj cıhazı onu toplayamayabilir. once akuyu dogru olçmeli.

sağlam guvenilir bir akucuye gidip 20 30 tl bir para ver ilk olarak güzelce bir gun şarjlasınlar. redresor sarjı falan yapsınlar. ama işinin ehli profesyonel bir yer olmalı yoksa yalapşap iş yaparlar.

Aku şarjı konusunda UPS ile bence aku şarj etmek zor hele ki 600 800 KVA lık mınıcık bir UPS ile epey desarj olmus bir aku edilemez. Ancak dolu desarj olmamıs aküyü zinde tutmak için haftalık duzenli sajlar yapacaksan olur.

Akuyu sokup eve cıkarmanın tek riski 1 hamallıgı iki tasıma esnasında dusurme riski. akuyu soku takmak kısa devre yapmazsan araca zarar vermez hatta DSG yi resetler iyi olur arada :) birde arac bilgisayarındaki kullanım verilerini siler.

benim ev istanbulda 5. katta asasndor var allahtan 1 2 ayda bir 12.5V civarı gorursem akuyu cıkarıp evde sarj edip takıyorum.

arasıra evde sarj etmende fayda var akuyu yu toparladıktan sonra.

forumda yazılanları 23. sayfaya kadar okumana bayıldım herkez yapamazz ama dediğin gibi cok iyi bilgiler var. arada geyikler dönuyor oraları atlarsın. 40 veya 50. sayfaya kadar hep yasanmıslıklar ve faydalı bilgiler var. sonrasında bizim geyikler ve geyik arası bilgi paylasımları. Arada senın gibi arkadaşlarda yaşadıklarını soruyor, fakat forumu basından okumadan olmuyor.

Bu arada aracın ve kullanacagın cihazın manuallerini muhakkak oku.

Kolaylıklar dilerim.


Koray Bey merhaba.

İlçede ne yazık ki profosyonel bir yer yok onun için güvenip onlara aküyü teslim edemem.

Şöyle yapsam ilk araçtan söküp evde güzelce şarj edeyim. Sonrada her hafta birgün 2.5 saat 850va ups ile şarj edeyim. Ne dersiniz?

Yalnız araç çalışmıyorken benim çakmaklıkta enerji yok ona canım sıkıldı. Ne güzel bagaja atıp şarj edecektim.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658287
Koray Bey merhaba.

İlçede ne yazık ki profosyonel bir yer yok onun için güvenip onlara aküyü teslim edemem.

Şöyle yapsam ilk araçtan söküp evde güzelce şarj edeyim. Sonrada her hafta birgün 2.5 saat 850va ups ile şarj edeyim. Ne dersiniz?

Yalnız araç çalışmıyorken benim çakmaklıkta enerji yok ona canım sıkıldı. Ne güzel bagaja atıp şarj edecektim.

Selamlar Vahdet Bey,

Bagajdan sarj rahat ama güvenlik acısından elektriksel aletler kapalı yerlerde sarj etmek önerilmez. UPS de kablolarda allah korusun bir sıkıntı olsa .

Aku sarj öncesi, sarj dan 1 gün sonrası, marşa basıncaki drop voltajı ve 1 2 hafta sonraki arac üstündeki voltajları önemli. Onlar sana akunun durumunu iyi bir sekilde belirler.

Bir haftasonu bir yere cıkmayacakken: Cumadan aracın üzerinde olan akü voltajını, ve marşa basıncaki en dip voltajını ölç yaz, 1 gun dinlenmiş soguk akünü sök eve cikar ve sarja başlamadan evde voltajını ölç ve yaz. Şarja başla ilk şarjı yaparken şarj voltajını ve akımını ölç. Şarj devam ederken 1'er 2'ser saat arayla şarj voltaj ve akimlarını yine ölç taki şarj bitene kadar ve toplam kaç saat sonra sajın devam edip aletin kendini otomatik kapattığını da  yaz toplam kac saat sarj oldugunu. bunlar sana hem şarj aleti hemde akun hakkında bilgi verecektir. Şarj bittikten 1 saat sonra dinlenmiş akünün voltajını ölç. ve asıl aku 1 gün dinlendikten sonra akunu ölç ve aracına tak.

Bu işlemi 1 hafta sonra aynı şekilde yine yap. (bu ilk seferin için)

aradaki farklılıkla kıyaslama yapılır ve aku kendini daha iyi toparlar.
 
araç uzerinden boşta akü ölçümünü kaputun kilidini acıp, aracını kilitledikten sonra aracın uykuya gecmesini takribi 10 dak. bekleyip yapmalısın. yoksa voltajı daha dusuk gosteriyor.

verileri buradan paylasırsan akunun durumu hakkında birşeyler soyleyebiliriz.

Sonrasında kısa süreli haftalık şarjlar kafi gelebilir.

Bu işlemler hep bizimkiler gibi yatan ve kısa mesafede kullanılan ve habire dur kalk yapan araçlar için geçerli.

aracındaki start stop fonksiyonunu da hep kapat hiç kullanma. yakıttan tasarruf falan sağlamıyor ve akuye yuk bindiriyor. start stop sadece emisyon için var.

sarj aletini 3-5 amper verebilenlerden ve otomatik secersen daha iyi olur. B&D sadece 1,5A verebiliyor max sanırım.
Nekadar dusuk A ile sarj edersen okadar iyi ama o da çok uzun suruyor işte.
Akü amperajının 1/10 kadar akimla 14,5V kadar normal şarj, 1/20 akım ile de daha yuksek voltaj ile darbeli şarjla redresor şarjı denilen şey yapılabilir.


bu arada akuyu balkonda sarj et kapalı balkonun varsa! 1 pencere acıp yakınında sarj etki cıkabilecek olası gazlar kolaylıkla gitsin.
Aküyü beton veya fayans üzerine koyma veya bekletme. altına tahta koy veya kalın plastik bisey varsa onu da koy. ben mesela hanımın eski kesme tahtasını koyup onun uzerine de lehim matım var onu koyuyorum.

Küçük cocukların varsa bu aletlerin hepsini onlardan sakın.

Simdilik aklıma gelenler bunlar. kolaylıklar dilerim.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658288
Selamlar Vahdet Bey,

Bagajdan sarj rahat ama güvenlik acısından elektriksel aletler kapalı yerlerde sarj etmek önerilmez. UPS de kablolarda allah korusun bir sıkıntı olsa .

Aku sarj öncesi, sarj dan 1 gün sonrası, marşa basıncaki drop voltajı ve 1 2 hafta sonraki arac üstündeki voltajları önemli. Onlar sana akunun durumunu iyi bir sekilde belirler.

Bir haftasonu bir yere cıkmayacakken: Cumadan aracın üzerinde olan akü voltajını, ve marşa basıncaki en dip voltajını ölç yaz, 1 gun dinlenmiş soguk akünü sök eve cikar ve sarja başlamadan evde voltajını ölç ve yaz. Şarja başla ilk şarjı yaparken şarj voltajını ve akımını ölç. Şarj devam ederken 1'er 2'ser saat arayla şarj voltaj ve akimlarını yine ölç taki şarj bitene kadar ve toplam kaç saat sonra sajın devam edip aletin kendini otomatik kapattığını da  yaz toplam kac saat sarj oldugunu. bunlar sana hem şarj aleti hemde akun hakkında bilgi verecektir. Şarj bittikten 1 saat sonra dinlenmiş akünün voltajını ölç. ve asıl aku 1 gün dinlendikten sonra akunu ölç ve aracına tak.

Bu işlemi 1 hafta sonra aynı şekilde yine yap. (bu ilk seferin için)

aradaki farklılıkla kıyaslama yapılır ve aku kendini daha iyi toparlar.
 
araç uzerinden boşta akü ölçümünü kaputun kilidini acıp, aracını kilitledikten sonra aracın uykuya gecmesini takribi 10 dak. bekleyip yapmalısın. yoksa voltajı daha dusuk gosteriyor.

verileri buradan paylasırsan akunun durumu hakkında birşeyler soyleyebiliriz.

Sonrasında kısa süreli haftalık şarjlar kafi gelebilir.

Bu işlemler hep bizimkiler gibi yatan ve kısa mesafede kullanılan ve habire dur kalk yapan araçlar için geçerli.

aracındaki start stop fonksiyonunu da hep kapat hiç kullanma. yakıttan tasarruf falan sağlamıyor ve akuye yuk bindiriyor. start stop sadece emisyon için var.

sarj aletini 3-5 amper verebilenlerden ve otomatik secersen daha iyi olur. B&D sadece 1,5A verebiliyor max sanırım.
Nekadar dusuk A ile sarj edersen okadar iyi ama o da çok uzun suruyor işte.
Akü amperajının 1/10 kadar akimla 14,5V kadar normal şarj, 1/20 akım ile de daha yuksek voltaj ile darbeli şarjla redresor şarjı denilen şey yapılabilir.


bu arada akuyu balkonda sarj et kapalı balkonun varsa! 1 pencere acıp yakınında sarj etki cıkabilecek olası gazlar kolaylıkla gitsin.
Aküyü beton veya fayans üzerine koyma veya bekletme. altına tahta koy veya kalın plastik bisey varsa onu da koy. ben mesela hanımın eski kesme tahtasını koyup onun uzerine de lehim matım var onu koyuyorum.

Küçük cocukların varsa bu aletlerin hepsini onlardan sakın.

Simdilik aklıma gelenler bunlar. kolaylıklar dilerim.


Ağzınıza sağlık saolun zahmet edip bir dünya şey yazmışsınız. Dedikleriniz hepsini dikkate alacağım. Öncelikle avometre aldım o bi gelsin. Çakmaklık girişli şarj aleti arıyorum yeni Black deckerlarda yok ne yazık ki letgodan eski alanlardan satanlar olmuş öyle bişey gelirse süper olacak.
UPS için buğün tunçmatik teknik departmanı ile görüştüm piyasada çoğu tunçmatik upsnin 1 yıl üzeri üretim tarihi var dedi elektromarketimde vardı aradım ta 2018 model miş ellerindeki gerçi tunçmatik garanti kapsamında böyle ups lerin aküsünü değiştiriyormuş ama kargoya ver al belki kargo ücreti bi sürü para ve zaman kaybı olabilir.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Birde söylemeyi unuttum baya muhabbet edince ordaki teknik personelle olayı anlattım bu işlemin çok riskli olduğunu söyledi artık bildiğine mi söyledi yoksa öylesine mi dedi anlamadım. Ama burdada bu şekilde ups kullanıp şarj eden kişiler var çok şükür bi sıkıntıda yaşamamışlar.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Sabah 10 da aküyü şarja bağladım neredeyse 10 saat oldu hala şarj oluyor. 12,2 V tan başladı 60 Ah akü için.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658303
12.2V ise başlangıç bence bir 10 saat daha yer o :)


Bugün öğlen ancak sökme fırsatım oldu ve tabiki  dolmuştu. Akşam üstü yedek aküyü bağlarken kendi aküsü 12,9 V ta duruyordu, yedek aküyü 13 V iken bağladım ve 12,9 V bu şekilde bıraktım. Bakalım diğer Cumartesiye kadar bu şekilde kaç V düşecek ama yarın yine de bir kontrol ederim voltajı.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Herkese yeniden merhaba düşünür taşınırken bişey daha aklıma geldi. Hafta sonları çoğunlukla köye gidiyoruz orda şarj edebilirim 6 7 saat kalıyoruz. 6 7 saat için en etkili hangi şarj aletini almalıyım araç üzerinde kutup başlarını sökmeden hangi aleti tavsiye edersiniz. Blackdecker 1.2 Ah Bosch C3 3.5 Ah. Durumu izah etmeye çalıştım sizce haftada 6 7 saatte veya bazen 2 haftada gidiyoruz en etkili hangi şarj aletini almalıyım.