Koray Bey merhaba.
İlçede ne yazık ki profosyonel bir yer yok onun için güvenip onlara aküyü teslim edemem.
Şöyle yapsam ilk araçtan söküp evde güzelce şarj edeyim. Sonrada her hafta birgün 2.5 saat 850va ups ile şarj edeyim. Ne dersiniz?
Yalnız araç çalışmıyorken benim çakmaklıkta enerji yok ona canım sıkıldı. Ne güzel bagaja atıp şarj edecektim.
Selamlar Vahdet Bey,
Bagajdan sarj rahat ama güvenlik acısından elektriksel aletler kapalı yerlerde sarj etmek önerilmez. UPS de kablolarda allah korusun bir sıkıntı olsa .
Aku sarj öncesi, sarj dan 1 gün sonrası, marşa basıncaki drop voltajı ve 1 2 hafta sonraki arac üstündeki voltajları önemli. Onlar sana akunun durumunu iyi bir sekilde belirler.
Bir haftasonu bir yere cıkmayacakken: Cumadan aracın üzerinde olan akü voltajını, ve marşa basıncaki en dip voltajını ölç yaz, 1 gun dinlenmiş soguk akünü sök eve cikar ve sarja başlamadan evde voltajını ölç ve yaz. Şarja başla ilk şarjı yaparken şarj voltajını ve akımını ölç. Şarj devam ederken 1'er 2'ser saat arayla şarj voltaj ve akimlarını yine ölç taki şarj bitene kadar ve toplam kaç saat sonra sajın devam edip aletin kendini otomatik kapattığını da yaz toplam kac saat sarj oldugunu. bunlar sana hem şarj aleti hemde akun hakkında bilgi verecektir. Şarj bittikten 1 saat sonra dinlenmiş akünün voltajını ölç. ve asıl aku 1 gün dinlendikten sonra akunu ölç ve aracına tak.
Bu işlemi 1 hafta sonra aynı şekilde yine yap. (bu ilk seferin için)
aradaki farklılıkla kıyaslama yapılır ve aku kendini daha iyi toparlar.
araç uzerinden boşta akü ölçümünü kaputun kilidini acıp, aracını kilitledikten sonra aracın uykuya gecmesini takribi 10 dak. bekleyip yapmalısın. yoksa voltajı daha dusuk gosteriyor.
verileri buradan paylasırsan akunun durumu hakkında birşeyler soyleyebiliriz.
Sonrasında kısa süreli haftalık şarjlar kafi gelebilir.
Bu işlemler hep bizimkiler gibi yatan ve kısa mesafede kullanılan ve habire dur kalk yapan araçlar için geçerli.
aracındaki start stop fonksiyonunu da hep kapat hiç kullanma. yakıttan tasarruf falan sağlamıyor ve akuye yuk bindiriyor. start stop sadece emisyon için var.
sarj aletini 3-5 amper verebilenlerden ve otomatik secersen daha iyi olur. B&D sadece 1,5A verebiliyor max sanırım.
Nekadar dusuk A ile sarj edersen okadar iyi ama o da çok uzun suruyor işte.
Akü amperajının 1/10 kadar akimla 14,5V kadar normal şarj, 1/20 akım ile de daha yuksek voltaj ile darbeli şarjla redresor şarjı denilen şey yapılabilir.
bu arada akuyu balkonda sarj et kapalı balkonun varsa! 1 pencere acıp yakınında sarj etki cıkabilecek olası gazlar kolaylıkla gitsin.
Aküyü beton veya fayans üzerine koyma veya bekletme. altına tahta koy veya kalın plastik bisey varsa onu da koy. ben mesela hanımın eski kesme tahtasını koyup onun uzerine de lehim matım var onu koyuyorum.
Küçük cocukların varsa bu aletlerin hepsini onlardan sakın.
Simdilik aklıma gelenler bunlar. kolaylıklar dilerim.