škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264006

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Aldım aldım :) foxsur aldım bakalım hayırlısı olur inşallah. Herkese bu arada gerçekten çok teşekkür ederim sıkılmadan bunalmadan herşeye cevap verip yardımcı oldukları için.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658365
@mkoray79 Ya UFO soba olayını örnek olsun diye yazdım Koray. :ok:

Arkadaşın elektrik bilgisi olmadığı ve "yanan uzatma kablo" konusunda yorum yaptığı için yazmak istedim.
Elbette ki şarj aleti o kadar akım çekmiyor ve pekala ince bir kablo ile de beslenebilir ve sorun yaşanmaz.
:


Biliyorum Bro sana itafen deği ben de uzatma kablosuyla alakalı üreticinin yazdıgına takıldıgım için ufo mevzusunu don lastıgı gibi uzattım. orneklemede haklıydın. Ufo gibi camasır kurutma makineleri gibi ciddi akım ceken aletlere bile uzatma kablosu kullanıyoruz aksi zaten dusunulemez ama bir ampul kadar enerji tuketen bir alet için o yazı bana da anlamsız geldi.

selamlar saygılar


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658366
Aldım aldım :) foxsur aldım bakalım hayırlısı olur inşallah. Herkese bu arada gerçekten çok teşekkür ederim sıkılmadan bunalmadan herşeye cevap verip yardımcı oldukları için.


Hayırlı olsun :gut:


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658368
Hayırlı olsun :gut:


Amin Koray Bey saolun.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658349


Mehmet bu senin fotodaki 0,03A neyin akımı?
İki akü arasındaki geçiş akımı mı? Yoksa aracın aküden çektiği anlık akım değeri mi?
30mA aracın çektiğine benziyor ama o aletle o akımı ölçmek için aracın kablolarını aküsüne bağlamak yerine o aletin kablolarını bağlayıp seri geçirmen gerek?! O şekilde de aracı çalıştıramazsın?!
Kutup başlarını söktün mü? naptın...


Sanırım kendi iç direnci, sadece Voltaj kısmı bağlı Ah için ayrı kablosu ve bağlantı yeri var ve dediğin gibi seri bağlı olmadı gerekiyor ama iki akü arasındaki akımı ölçmek için denemelik bağlantı yapabilirim.
Şarj aletini öneren arkadaş benim :dede::D
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2020, 20:42:40 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658370
Sanırım kendi iç direnci, sadece Voltaj kısmı bağlı Ah için ayrı kablosu ve bağlantı yeri var ve dediğin gibi seri bağlı olmadı gerekiyor ama iki akü arasındaki akımı ölçmek için denemelik bağlantı yapabilirim.
Şarj aletini öneren arkadaş benim :dede::D


74 sayfa olunca unutuyor insan 10 lu 20 li sayfaları :) :)
Demek hep sana dua ediyor muşum, yabancıya gitmemiş dualarım :D
Bu konu başlığına katkın cok büyük bro kalbim seninle ;)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658371
74 sayfa olunca unutuyor insan 10 lu 20 li sayfaları :) :)
Demek hep sana dua ediyor muşum, yabancıya gitmemiş dualarım :D
Bu konu başlığına katkın cok büyük bro kalbim seninle ;)


Eyvallah kardeşim eksik olma. Bende diyorum ara sıra kulaklarım neden çınlıyor demek ki sen o ara aküyü şarj ediyormuşsun  :D

Bugün 5 nci gün ve ölçüm değeri bu şekilde.




Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
@mşah

Aynen öyle, sag kulagın çınlarsa bil ki ben akü şarj ediyorum, sol kulagın çinlarsa başka biri sana fena küfrediyor :) :) :)

5 günde duran aracın aküsü 12.5V ta kadar düştü mü yani. sadece 5 günde hiç kullanım olmadan?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658393
@mşah

Aynen öyle, sag kulagın çınlarsa bil ki ben akü şarj ediyorum, sol kulagın çinlarsa başka biri sana fena küfrediyor :) :) :)

5 günde duran aracın aküsü 12.5V ta kadar düştü mü yani. sadece 5 günde hiç kullanım olmadan?


Sağ kulağım hiç çınlamadı şimdiye kadar hep sol çınlıyor :(, yoksa duaların başkasına mı gidiyor anlamadım :uve::D.

Evet 5 günde 12,8 den 12,5 oldu ama bu Voltajdan sonra daha yavaş düşer sanırım çünkü normal voltaj değerine iyice yaklaşmış oldu, yarın tam 1 hafta olacak bakalım değer ne çıkacak.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658395
Sağ kulağım hiç çınlamadı şimdiye kadar hep sol çınlıyor :(, yoksa duaların başkasına mı gidiyor anlamadım :uve::D.

Evet 5 günde 12,8 den 12,5 oldu ama bu Voltajdan sonra daha yavaş düşer sanırım çünkü normal voltaj değerine iyice yaklaşmış oldu, yarın tam 1 hafta olacak bakalım değer ne çıkacak.

12.6V normal voltaj değeri değil mi bir aküde. 12,6 ya kadar hızlı 12.6 dan sonra yavas düsmesi gerekmez mi. Seninki 12.5V olmus 5 günde.
Ben mi yanlış biliyorum, yoksa akümü sorunlu yada tüketim yapan bir şey mi var ki?

@Levcho
Bugun polen filtresini söktüm 2 senedir aynı polen filtresi hiç de kirli değildi.
yine debi silkeledim iyice vurdum masaya ters çevirip, sonra da elektrik süpürgesiyle cektim araları maraları :)
2 senede anca 12.000 km yaptım diye bakıma da sokmadım gecen sene. Onumuzdeki hafta sokacam bakıma ama istanbulda tum yetkili servisler shell helix, Total, Castrol edge ve Petrol Ofisi kullanıyor. Mobil 1 kullanan yok. ben getireyim yağı diyorum koymayız diyorlar.
Mobil1 5 litresi 275 TL. Servisin kullanacayı ne marka olursa olsun 4,6 litre kullanacak 660 TL. arada 400 tl var be yuh.
Polen Filtresi 200 TL.

Bir yandan yetkili servis kapsamlı kontroller yapıyordur diye goturmek istiyorum bakım klavuzundaki gibi (insallah yapıyordur, kendimi öyle inandırıyorum). Diğer yandan bile bile ütülmek hiç işime gelmiyor.
Bir yandan da acaba 5 li yaşlarda falan DSG'den gol yermiyiz, iyi niyete sokulur mu sokulmaz mı!? deli düşünceler içerisindeyim :)
« Son Düzenleme: 16 Ekim 2020, 18:41:13 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658396
12.6V normal voltaj değeri değil mi bir aküde. 12,6 ya kadar hızlı 12.6 dan sonra yavas düsmesi gerekmez mi. Seninki 12.5V olmus 5 günde.
Ben mi yanlış biliyorum, yoksa akümü sorunlu yada tüketim yapan bir şey mi var ki?

@Levcho
Bugun polen filtresini söktüm 2 senedir aynı polen filtresi hiç de kirli değildi.
yine debi silkeledim iyice vurdum masaya ters çevirip, sonra da elektrik süpürgesiyle cektim araları maraları :)
2 senede anca 12.000 km yaptım diye bakıma da sokmadım gecen sene. Onumuzdeki hafta sokacam bakıma ama istanbulda tum yetkili servisler shell helix, Total, Castrol edge ve Petrol Ofisi kullanıyor. Mobil 1 kullanan yok. ben getireyim yağı diyorum koymayız diyorlar.
Mobil1 5 litresi 275 TL. Servisin kullanacayı ne marka olursa olsun 4,6 litre kullanacak 660 TL. arada 400 tl var be yuh.
Polen Filtresi 200 TL.

Bir yandan yetkili servis kapsamlı kontroller yapıyordur diye goturmek istiyorum bakım klavuzundaki gibi (insallah yapıyordur, kendimi öyle inandırıyorum). Diğer yandan bile bile ütülmek hiç işime gelmiyor.
Bir yandan da acaba 5 li yaşlarda falan DSG'den gol yermiyiz, iyi niyete sokulur mu sokulmaz mı!? deli düşünceler içerisindeyim :)
Dostum ben çok ikilemde kaldım bakım konusunda. özel serviste fiyat 800 tl ydi.
Yetkili servis 1050 tl. Ben de yetkili serviste yaptırdım. Servise giderek polen ve hava filtersi değiştirtmezsen, yetkili servisteki fiyat özel servis fiyatına geliyor. Valla hangi yağ kullanılacak çok da umursamıyorum, zaten hiç bir şekilde kilometre yapmayacağım ve yağın üst sınırlarını zorlamayacağım. Ayrıca, şu anda piyasa lideri olan yağ markaları arasında çok az bir kalite farkı vardır düşüncesindeyim.
Ayrıca da şöyle düşündüm; Zaten 2 yılda bir bakım yaptıracağım, serviste yaptırırsam en azından sorun çıkması halinde muattap bulurum diye düşündüm.
İyi niyet olayında ben de oldukça şupheliyim, ancak aynı serviste kasko da yaptırdığım için, olası durumda baskı kurma şansım olabilir diye düşünüyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658396
12.6V normal voltaj değeri değil mi bir aküde. 12,6 ya kadar hızlı 12.6 dan sonra yavaş düşmesi gerekmez mi. Seninki 12.5V olmuş 5 günde.
Ben mi yanlış biliyorum, yoksa akü mü sorunlu yada tüketim yapan bir şey mi var ki?


Evet normali 12,6 V ama bu voltajı zaten araca bağlı olan bir akü uzun süre koruyamaz. Benim aküye gelince, bu voltaj değeri artık normal sayılır çünkü zaten 3-4 yıllık akü oldu pek kullanılmazsa da, boşta bekleme voltajı bile 12,4 V civarında idi ama bu kadar çabuk düşmesine olan asıl sebep bağlamış olduğum yedek akü galiba çünkü onun durumu da pek iyi değildi normalde. Bu hafta şarj edip tek başına bırakacağım bakalım aynı hızda mı düşecek.
 Bugünkü ölçüm değerleri: 12,4 V kapılar kilitli, 12 V kontak açık, 14,4 V araç çalışıyor.



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Benim akü bugün 12.5 volt ölçtüm.
Son olarak 22 gün önce 500km yol yaptım. 21 gün önce 12.7 volt ölçtüm. 15 gün önce aracı fenni muayeneye götürdüm, 30km ve 6 marş var. Bunların dışında 20 gündür araç garajda yatışta. Haftaya şarj ederim artık.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,  dün aracı 6 gün sonra çıkardım 50 km yol yapıp köye geldim. Sabah Koray Beyin dediği gibi kapıları açtım 10 dk sonra kapılar kitli halde ne yazık ki 12.13 v ölçtüm :( geçen hafta avometre almıştım benim moral çok bozuldu tabi :( şarj cihazı aldım ama çinden gelecek.

Yalnız şunu anlamadım obd ile torque ile bağlandığımda 12,0 okudu araç sonuçta kızdırma bujusi elektrik aksamı marş pozisyonunda sadece 0,13v mu çekiyor kafama yatmadı avometre mi bozuk acaba?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Avometrenin kalibrasyon sorunu olabilir. Doğru ölçtüğü bilinen bir avometre ile karşılaştırılabilir. Syrıca akü bağlıyken ölçülen voltaj düşük olabilir. Kilit devredeyken, bekleme durumunda ölçülebilir ya da enerjinin kesilmesi sorun teşkil etmiyorsa bir kutup başı sökülerek ölçülebilir.