škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 986 · 242912

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;658429
Avometrenin kalibrasyon sorunu olabilir. Doğru ölçtüğü bilinen bir avometre ile karşılaştırılabilir. Syrıca akü bağlıyken ölçülen voltaj düşük olabilir. Kilit devredeyken, bekleme durumunda ölçülebilir ya da enerjinin kesilmesi sorun teşkil etmiyorsa bir kutup başı sökülerek ölçülebilir.


Kapıyı kitlendim 10 dk sonraki ölçüm buydu. Küçük kalem pil ölçtüm 2 tane onları 1.566 ile 1.522 ölçtü. O ara ankaradan amcam geldi oda aküyü daha 15 gün önce almış yani arabası 150 kmden geldi ölçtüm onu 13.10 ölçtü marş sırasında 11,50 araç çalışırken 14.10 okudu.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658422
Merhabalar,  dün aracı 6 gün sonra çıkardım 50 km yol yapıp köye geldim. Sabah Koray Beyin dediği gibi kapıları açtım 10 dk sonra kapılar kitli halde ne yazık ki 12.13 v ölçtüm :( geçen hafta avometre almıştım benim moral çok bozuldu tabi :( şarj cihazı aldım ama çinden gelecek.
Yalnız şunu anlamadım obd ile torque ile bağlandığımda 12,0 okudu araç sonuçta kızdırma bujusi elektrik aksamı marş pozisyonunda sadece 0,13v mu çekiyor kafama yatmadı avometre mi bozuk acaba?
Zaman kaybetmeden bir yerde akünüzü şarj ettirin. Sarj cihazınız gelene kadar havalar soğuyacak ve akü daha çok riske girecek.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658435
Zaman kaybetmeden bir yerde akünüzü şarj ettirin. Sarj cihazınız gelene kadar havalar soğuyacak ve akü daha çok riske girecek.


Öyle yapacağım artık saolun.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Bilgi vermek amacıyla yazıyorum. Bugün avometreyi fabrikaya götürdüm fabrikada fluke var. Onla karşılaştırdım kalem pili fluke 1,576 benim ki 1,573 okudu. 220 voltu fluke 226 benimki 223. O ara bi arkadaş araba ile geldi çok iyi oldu onun aküyü fluke 12,81 benim ki 12,78 okudu. Bence iyi gibi multimetrem sizce nasıl?



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658451
Tekrardan merhabalar aliexpreste şu şekilde desulfator var bu ürün hakkında düşünceleriniz nedir acaba?

https://tr.aliexpress.com/item/32714545113.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7fe3d644cuBlMf&algo_pvid=c5533965-d25f-4dfc-a471-501933daf093&algo_expid=c5533965-d25f-4dfc-a471-501933daf093-9&btsid=0b0a050116031828782257700e0788&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_


tamamiyle fiyasko. böyle bir urun hiç bir işe yaramaz hatta akünüzü çok daha kötü hale getiri.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658449
Bilgi vermek amacıyla yazıyorum. Bugün avometreyi fabrikaya götürdüm fabrikada fluke var. Onla karşılaştırdım kalem pili fluke 1,576 benim ki 1,573 okudu. 220 voltu fluke 226 benimki 223. O ara bi arkadaş araba ile geldi çok iyi oldu onun aküyü fluke 12,81 benim ki 12,78 okudu. Bence iyi gibi multimetrem sizce nasıl?


Multimetrenin sıkıntılı olduğunu sanmıyorum.
akü hemen sarjı veya yoldan gelmesi sonucu olcum yapılmaz yapılsa da akünün voltajını yuksek gosterir.
Aku en az 1 gun dinlenmiş olmalıdır.

Aracın uyku moduna gecmesi beklenmezse de aküyü düsük voltajda gösterir.

Eski zamanlarımda bir keresinde aküyü ölctüm 12.45V idi. soktum 5 kat cıkardım sarj oncesi ölçtum 12.6V idi.

Akunun kararlı voltajı 12.6V değeridir. bunun uzerindeki voltaj değerinden 12.6V degerine hızlı bir şekilde gelir 1-2 günde. 12,6V dan daha geç düşer.
aracın duragan beklemesiyle, kısa mesafede cok kez marslayıp oyle beklemesi farklıdır.
Aküden nekadar cok enerji çekilip yerine o enerjı konmaz ise ömrü o oranda ve sürede azalır.

şayet dinlenmiş bir aküyü arac uyku moduna gecicek kadar bekleyip ölçtüğünde 12.1V çıkıyorsa. çok kötü. Soguklarda aracı calıştıramayabilirsin.
düşük voltaj aracın diger aksamlarını da etkileyebilir.
Bu arada şayet 12.13V beklemiş haldeyken beklememiş voltaj 12V ların altına bile düşer.
Sonuçta araç mar durumundayken ECU çalışacak, kızdırma bujisi vs vs
Takviye kablonu hazırda tut. :ok:


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
koray bey ben 10 dk tam bekledim belkide araç daha uzun sürede bekleme konumuna geçiyor. Dediğim gibi yarım kontak ile arasında 0.13 volt fark var.

Birşeyden daha şüpheleniyorum benim araçta kaçak olabilir. Sonradan takılma multimedya var ondan şüpheleniyorum onun içerisinde bluetooth, navigasyon geri görüş kamerası var bunlardan birisi araç kitliyken akım çekiyor olabilir. Ama ilçede bunu çözecek usta bulmam imkansız.  :(


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658456
koray bey ben 10 dk tam bekledim belkide araç daha uzun sürede bekleme konumuna geçiyor. Dediğim gibi yarım kontak ile arasında 0.13 volt fark var.

Birşeyden daha şüpheleniyorum benim araçta kaçak olabilir. Sonradan takılma multimedya var ondan şüpheleniyorum onun içerisinde bluetooth, navigasyon geri görüş kamerası var bunlardan birisi araç kitliyken akım çekiyor olabilir. Ama ilçede bunu çözecek usta bulmam imkansız.  :(


10 dk aracın uykuya gecmesi için yeterlidir. yarim kontakla kontak kapalı halindeki voltaj arasında 0.13 lük fark da gayet normal ama bu bir gösterge değildir. arac yarım kontakta enerji cekecektir.
Sonradan takılan multimedyaları bilemiyorum ama bir klamp ampermetre ile araca gelen akü kablosundan gecen akım ölçülebilir. İlçede oto elektrikçisine gerek yok klamp ampermetresi olan herhangi bir elektrikçi de olur.
yine 10 dk. aracın uykuya gectiginden emin olduktan sonra aracın akü kablosu üzerinden ölçülebilir. Elektronik arabalarda 0,030A civarı uyku modunda ki bir aracın takribi cekeceği bir akım değeridir. Bunun üstü aracta başkaca bir enerji emilimi olduğunu veya kacak olduğunu gösterebilir. Hiç marşa basılmamış 70 AH aküsü olan bir arac 10 günden akü enerjisinin %10 u civarında bir miktarını kaybeder.
Navigasyon, geri görüş ve bluetooth teybe baglı değilse bilemiyorum. onlar acılınca enerji tüketir. geri görüşte geri vitese takınca. Ama bluetooth harici ve surekli aktif ve enerjiyi kesintisiz alabiliyorsa akuden bilemiyorum.

Birde aractaki donanımlar çokça açık ve araç hep kısa mesafe de yapıyorsa sarj dinamosu bunları ve aracı besleyecek arta kalan da aküye gidecektir.
Bu nedenle nekadar cok sey acık olursa aku kısa mesafede okadar dolamayacak.
Ancak sunuda unutmayalım simdi kısa mesafe gidiyorsun diye klima, fan, teyp, konfor için taktırdıgımız ekipmanları kullanmayacakmıyız yanı?! Madem  kullanmayacağız bunlar nıye var?!
Evet yani boyle manasız mantıksız bir olgu içinde olmamak da gerekli.
O akü, o araç, o donanımlar niye var?! kullanmak için.
Onları kullanmak için akü beslenmeli. Araç kullanımda besleyemmiyorsa, bizim onu haricen beslememiz gerekir.

gönderi kodundan takip ediyormusun sarj aletin neredeymiş şu anda? gönderildikten sonra 15 20 güne gelir o takipli gönderildiyse.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658471
10 dk aracın uykuya gecmesi için yeterlidir. yarim kontakla kontak kapalı halindeki voltaj arasında 0.13 lük fark da gayet normal ama bu bir gösterge değildir. arac yarım kontakta enerji cekecektir.
Sonradan takılan multimedyaları bilemiyorum ama bir klamp ampermetre ile araca gelen akü kablosundan gecen akım ölçülebilir. İlçede oto elektrikçisine gerek yok klamp ampermetresi olan herhangi bir elektrikçi de olur.
yine 10 dk. aracın uykuya gectiginden emin olduktan sonra aracın akü kablosu üzerinden ölçülebilir. Elektronik arabalarda 0,030A civarı uyku modunda ki bir aracın takribi cekeceği bir akım değeridir. Bunun üstü aracta başkaca bir enerji emilimi olduğunu veya kacak olduğunu gösterebilir. Hiç marşa basılmamış 70 AH aküsü olan bir arac 10 günden akü enerjisinin %10 u civarında bir miktarını kaybeder.
Navigasyon, geri görüş ve bluetooth teybe baglı değilse bilemiyorum. onlar acılınca enerji tüketir. geri görüşte geri vitese takınca. Ama bluetooth harici ve surekli aktif ve enerjiyi kesintisiz alabiliyorsa akuden bilemiyorum.

Birde aractaki donanımlar çokça açık ve araç hep kısa mesafe de yapıyorsa sarj dinamosu bunları ve aracı besleyecek arta kalan da aküye gidecektir.
Bu nedenle nekadar cok sey acık olursa aku kısa mesafede okadar dolamayacak.
Ancak sunuda unutmayalım simdi kısa mesafe gidiyorsun diye klima, fan, teyp, konfor için taktırdıgımız ekipmanları kullanmayacakmıyız yanı?! Madem  kullanmayacağız bunlar nıye var?!
Evet yani boyle manasız mantıksız bir olgu içinde olmamak da gerekli.
O akü, o araç, o donanımlar niye var?! kullanmak için.
Onları kullanmak için akü beslenmeli. Araç kullanımda besleyemmiyorsa, bizim onu haricen beslememiz gerekir.

gönderi kodundan takip ediyormusun sarj aletin neredeymiş şu anda? gönderildikten sonra 15 20 güne gelir o takipli gönderildiyse.


Hergün bakıyorum.

  son durum.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
dün ayrılmış çinden 10 güne falan kasım basında ekim sonunda gelir


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658471
.................
Ancak sunuda unutmayalım simdi kısa mesafe gidiyorsun diye klima, fan, teyp, konfor için taktırdıgımız ekipmanları kullanmayacakmıyız yanı?! Madem  kullanmayacağız bunlar nıye var?!
Evet yani boyle manasız mantıksız bir olgu içinde olmamak da gerekli.
O akü, o araç, o donanımlar niye var?! kullanmak için.
Onları kullanmak için akü beslenmeli. Araç kullanımda besleyemmiyorsa, bizim onu haricen beslememiz gerekir.
 ....
:D işte tam bu yüzden de Koray bu konuyu açtı ve "üzülme, şarj et" akımını başlattı.
Hepimiz de mutlu mesut yaşamaktayız Koray sayesinde. :gaz:
Mesela ben bu hafta sonu şarj edeceğim. :p Geçen hafta 12.5 volttaydı benim akü.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2020, 15:01:07 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658482
:D işte tam bu yüzden de Koray bu konuyu açtı ve "üzülme, şarj et" akımını başlattı.
Hepimiz de mutlu mesut yaşamaktayız Koray sayesinde. :gaz:
Mesela ben bu hafta sonu şarj edeceğim. :p Geçen hafta 12.5 volttaydı benim akü.


Ben Kayseri develiden yola cıkmadan once 12.45V olctum. Halbuki 1 hafta oncesınde full sarj etmıstım. ama kısa mesafede cok mars yapınca 1 haftada 12.45V seviyesine ınmışti.
Neyse pazartesi den salıya 900 km yaptım ama 3 gundur aküyü olçmedim.
Bakalım 900 km de ne toplamış yarın bır olceyim.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658471
10 dk aracın uykuya gecmesi için yeterlidir. yarim kontakla kontak kapalı halindeki voltaj arasında 0.13 lük fark da gayet normal ama bu bir gösterge değildir. arac yarım kontakta enerji cekecektir.
Sonradan takılan multimedyaları bilemiyorum ama bir klamp ampermetre ile araca gelen akü kablosundan gecen akım ölçülebilir. İlçede oto elektrikçisine gerek yok klamp ampermetresi olan herhangi bir elektrikçi de olur.
yine 10 dk. aracın uykuya gectiginden emin olduktan sonra aracın akü kablosu üzerinden ölçülebilir. Elektronik arabalarda 0,030A civarı uyku modunda ki bir aracın takribi cekeceği bir akım değeridir. Bunun üstü aracta başkaca bir enerji emilimi olduğunu veya kacak olduğunu gösterebilir. Hiç marşa basılmamış 70 AH aküsü olan bir arac 10 günden akü enerjisinin %10 u civarında bir miktarını kaybeder.
Navigasyon, geri görüş ve bluetooth teybe baglı değilse bilemiyorum. onlar acılınca enerji tüketir. geri görüşte geri vitese takınca. Ama bluetooth harici ve surekli aktif ve enerjiyi kesintisiz alabiliyorsa akuden bilemiyorum.

Birde aractaki donanımlar çokça açık ve araç hep kısa mesafe de yapıyorsa sarj dinamosu bunları ve aracı besleyecek arta kalan da aküye gidecektir.
Bu nedenle nekadar cok sey acık olursa aku kısa mesafede okadar dolamayacak.
Ancak sunuda unutmayalım simdi kısa mesafe gidiyorsun diye klima, fan, teyp, konfor için taktırdıgımız ekipmanları kullanmayacakmıyız yanı?! Madem  kullanmayacağız bunlar nıye var?!
Evet yani boyle manasız mantıksız bir olgu içinde olmamak da gerekli.
O akü, o araç, o donanımlar niye var?! kullanmak için.
Onları kullanmak için akü beslenmeli. Araç kullanımda besleyemmiyorsa, bizim onu haricen beslememiz gerekir.

gönderi kodundan takip ediyormusun sarj aletin neredeymiş şu anda? gönderildikten sonra 15 20 güne gelir o takipli gönderildiyse.


Koray Bey bugün tekrar baktım 21 inde İstanbul A gelmiş. İnşallah biran önce getiriler adamlar ta çinden 1 haftada gönderdiler. Bizimkiler inşallah bir haftada teslim eder.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 873
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658508
Koray Bey bugün tekrar baktım 21 inde İstanbul A gelmiş. İnşallah biran önce getiriler adamlar ta çinden 1 haftada gönderdiler. Bizimkiler inşallah bir haftada teslim eder.


21 inde gelmiş hala gumruge girmemiş. pazartesi en erken gümrüge girer belki daha geç. gümrüğe girdi mi gelir 3 güne