škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263836

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658525
21 inde gelmiş hala gumruge girmemiş. pazartesi en erken gümrüge girer belki daha geç. gümrüğe girdi mi gelir 3 güne


Anladım çok saolun.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658530
Anladım çok saolun.


Senin şerefsizler hala gumruge sokmamıslar. Yarın yarım gun zaten gırmez sonrada tatıl komple. En erken haftaya pazartesi girer gumruge. Terbiyesiz bunlar


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658564
Senin şerefsizler hala gumruge sokmamıslar. Yarın yarım gun zaten gırmez sonrada tatıl komple. En erken haftaya pazartesi girer gumruge. Terbiyesiz bunlar


Hiç sormayın o kadar kızgınım ki. Adamlar ta çinden 1 hafta olmadan gönderdi. Ama hala Trde gümrüğe bile girmedi. Burda güvenip aküyü şarjada veremiyorum. 2 3 günde bir arabayı 25 30 km kullanıyorum. 3 gün önce 50 km yaptım. Arabayı stop etmeden şarj dinamosu voltajını ölçeyim dedim 15.10 du çok yüksek değil mi? Sonrasında biliyorum doğru bir ölçüm şekli değil ama hemen ölçümde akü 12.78 geldi. 2 saat sonra ölçtüm 12.45 sabah ölçtüm yani 20 saat sonra 12.15 di heralde benim akü gitti :( sizce gelince adam akıllı bi kez şarj yapınca toplar mı bu akü? Aküde mi sıkıntı var yoksa benim araçta kaçak mı var deli olacağım. Belkide ikisindede sıkıntı yok sıkıntı benim aracı az kullanmam sonucu böyle oldu.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Yalnız şunu söyleyeyim marş esnasında 10,3 e düşüyor. Bu değer iyi sanırım en azından.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658572
Yalnız şunu söyleyeyim marş esnasında 10,3 e düşüyor. Bu değer iyi sanırım en azından.
10.3 çok kötü bi marş değeri. Akünüz ölüyor.
Iki hafta önce daha dedik ki akünüzü sarj ettirin...
Ltf şu devasa ekran paylaşımlarını da yapmayin artık.
« Son Düzenleme: 28 Ekim 2020, 21:20:24 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658573
10.3 çok kötü bi marş değeri. Akünüz ölüyor.
Iki hafta önce daha dedik ki akünüzü sarj ettirin...
Ltf şu devasa ekran paylaşımlarını da yapmayin artık.


Valla bi elektrikçiye gittim sanayide nasıl şarj ediyorsunuz dedim sözüm ona en iyi elektrikçi 16 17 volt ve 10 amperle şarj ediyorum dedi sizce bu adama nasıl akü vereyim şarj için.

Valla ekran paylaşımları için bişey yapamıyorum iresim den yüklüyorum ne yazık ki büyük oluyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658574
Valla bi elektrikçiye gittim sanayide nasıl şarj ediyorsunuz dedim sözüm ona en iyi elektrikçi 16 17 volt ve 10 amperle şarj ediyorum dedi sizce bu adama nasıl akü vereyim şarj için.
Valla ekran paylaşımları için bişey yapamıyorum iresim den yüklüyorum ne yazık ki büyük oluyor.

Tamam işte, redresör şarj yapacaklar akünüze ve oluşan sülfatlaşma varsa onu da çözecektir o değerde gerilim ve akım ile.:ok: akünün sonraki ömrü için redresör şarjin faydası olacak. Şu anda günlük yaptığınız 15 dakikalık araç çalıştırmaları ile akünüzü daha da öldürüyorsunuz. :ok:

Görsel paylaşmak zorunda değilsiniz. Sizinle birlikte şarj cihazının geliş sürecini yaşamak zorunda değiliz.:ok:


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658575
Tamam işte, redresör şarj yapacaklar akünüze ve oluşan sülfatlaşma varsa onu da çözecektir o değerde gerilim ve akım ile.:ok: akünün sonraki ömrü için redresör şarjin faydası olacak. Şu anda günlük yaptığınız 15 dakikalık araç çalıştırmaları ile akünüzü daha da öldürüyorsunuz. :ok:

Görsel paylaşmak zorunda değilsiniz. Sizinle birlikte şarj cihazının geliş sürecini yaşamak zorunda değiliz.:ok:


10 amper redresör şarjı için çok yüksek bir değer değil mi? Ayrıca bi çok kaynakta AGM aküler için 14,8 volt üstü şarjın problem olduğunu okudum.

Valla o görseli sadece bi defa paylaştım neden bu kadar dert ettiniz anlamadım. Oda koray bey için paylaşmıştım.bu kadar sıkıntı etmeniz çok saçma alttan aldıkça hala değişik değişik konuşup can sıkıyorsunuz.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Ayrıca ben bi defa paylaştım sonrasında ben bişey yapmadan koray bey bi kaç gün sonra bakmış buraya yazdı bende ayıp olmasın diye ona cevap verdim yoksa kargom için burda yazmazdım. İşte koray bey insanlarda var sizin gibilerde heryerde olduğu gibi akşam akşam asabımı bozdun!!!


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658577
Ayrıca ben bi defa paylaştım sonrasında ben bişey yapmadan koray bey bi kaç gün sonra bakmış buraya yazdı bende ayıp olmasın diye ona cevap verdim yoksa kargom için burda yazmazdım. İşte koray bey insanlarda var sizin gibilerde heryerde olduğu gibi akşam akşam asabımı bozdun!!!

Asabınız, akünüz ve şarj aletinizle birlikte esen kalın. :dede:


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
@Levcho brother Vahdet arkadasın uzerine gereksiz gittin be bro gonderim sürecini ben merak ettim gonderi koduna girdim baktım o mevzuyu uzattım, Vahdet Bey degildi.
Başka birşeye sinirlendin galiba allh aküne zeval vermesin yeter ki bro ufak şeyler bunlar takılma bu kadar. Bak ben geçen 2 gün önce Altura bakıma gittim 1652 tl dediler motor yagını baska koymayız dısardan yag sokmayız dediler, bende cam suyu ile poleni iptal ettirdim değiştirtmedim. çıkan parcaları da istedim. karter tapası iridyum mıknatıslı sanıyordum kıcı kırık nalbur cıvatasını takıyorlar cıkan tapa mıknatıssız. Cıkan orijinal hava filtresinin uzerinde VW olmasına ragmen filtrenin markası Mann filter muhtemelen VW Mann  filter kullanıyor. Bu arada hava filtresini ve tapayı koydukları poşetin parasını bile almıslar 0,21 tl. toplamda 1460 TL verdim. Daha 2 sene ugramam artık. O da allah korusun DSG arızası olursa bakımla beraber iyi niyet uygularlarsa belki diye. 5 sene dolsun nah giderim bidaha yetkili servise. Bu sefer arac arkada değildi öndeydi ve gorebiliyordum oyle araca bi bokta yapmadılar adı bakım iste.
Cıkan hava filtresi bile tertemizdi neredeyse, Polen filtresini zaten değistirmedim kendim cikardım elektrik suğurgesiyle temizledim. Hava filtresinide bundan sonra 6 ayda bir cıkarıp temizliyeceğim. değistirmeyede Mann filterdan kendim alıp değistireceğim.
Cok kızgınım hırtolara baska bıseyler daha varda uzar konu neyse. sen kızma.

@Chem 06 Vahdet bey bence 10,3V drop voltaj (marş anında en düşük) eger avo metre hassas ve en dusuk anı olcuyor ve en dusugu buysa çok da kötü değil.
ama kuru aku voltajı 12.0V falan diyorsun orada bir çelişki var.
Bir gun beklemiş aracının akusunun - kutup basını sök ve aku bostayken bir ölç derim. En saglıklı ölçumu o şekilde alacaksın bence. aku 1 gun beklemiş ve araca baglı değilken.

16 17 V redresor sarjı için makul bir değer ama amperaj 1/20 olmalı ve surekli değil darbeli olmalı. 16V 10A surekli şarj sadece elektrikçiyi bekleme zahmetinden kurtarır ve işini hızlı bitirmesine yol açar. kendini dşunen ve hemen iş bitsin diyen bir elektrikçiymiş.
Ya da ona minibus otobusculer gidiyordur Akusu büyük arkadaslar (muhtemelen bu sekildedir).
Bunca zaman bekledin 6 ay 3-5 gunde bisey olmaz akuye de okadar. zaten olan bisey varsa 6 ayda 1 senede olmustur. bırşey yoksa da 1 hafta 10 gunde olmaz. birazdaha bekle gelsın su sarj cıhazın da hayırlısıyla bı sarja çıkarsın.
bu arada akuyu sarj edeceğim diye bosta arac calıstırma, o akuyu bosta sarj edemezsın her marşta da enerjı kaybı artar.
Normal kullanacagın neyse onu kullan, ılla km yapmaya calısma yakıt akuden daha pahalı :) :) :)
Yapacagın km varsa yaparsın, yoksa aku sarj olsun diye boşa km yapma.
Sadece S/S acıksa kapa, hos şenin s/s bu aku voltajında da devreye gırmez enerjı ıhtıyacı yuksek der.

15V sarj voltajını gorursun sorun değil, bende aku kotuyken goruyordum. sıklıkla 14.8V gorurum hala.
adam akıllı bir şarjla toplar mı bilemiyorum ama bence toplar, cok toplamasada sıklıkla sarj edıp omrunu uzatırsın en azından 2-3 sene goturursun. Ben cok eskı aracımda her 2 -3 senede bır aku degıstırıyordum 6- 8 yılında uyandık neyın ne halt oldugundan. bu arada 3-4 aku gıttı ayrıca alternator de sıkıntılıymıs. Ben fabrikasyon olarak sıkıntılı dıye dusunuyorum adamlar kusur sızde dıyorlardı tabı neyse.

Aracı kullandıktan sonra akuyu olcme o deger bisey ifade etmez zaten olctugun gibi yuksek gosterir ama sonra hızlı duser. 1 gunde akunun okadar dusmesi normal, cunku akun tam sarjlı değil ve oldugu degere geliyor. araçta kaçak oldugunu pek sanmıyorum.
Kacağın şuphesini ancak tam dolu ve saglıklı bir akunun gucunun hızlı dusmesiyle anlarsın. Ya da klamp apermetreyle surekli akım cekimine bakarsın 30 35 mA uzeriyse konusulabilir bu konu. Senin aku zaten zayıf ve sarj olmadan hızlı voltaj farkları gormen olagan.
Kuru bosta voltajı ancam 1 gun beklemiş olunca ve aracın kaputu açık kilitleyip ve hiç uyandırmadan 10 dk bekledikten sonra aku üstünden ölçebilirsin. yada beklemiş akunun kutup basını sökup araçtan ayırarak (10dk beklemene luzum olmaz).

Ben bu sabah DSG'yi resetlemek için de aku kutup basını soktum 10 sn sonra tekrar taktım. Vites biraz geç tepki veriyordu, simdi daha iyi oldu. 5-6 aydı akuyu hiç ayırmamıştım.  

adam akıllı 1 sarjla tam toplamayabılır. 1 kere sarj olup alet kendını kapattıktan sonra vaktın kalırsa makıneyı repaır moduna al ve o sekilde bırkaç saat daha sarj et. Bu arada sarj olurken ara ara her saat bası yıne repaır moduna alıp 10 dk falan o halde sarj edıp tekrar normale al.
repaır modunda dalgalı akım verıyor alet. Sulfatlasma ıcın daha ıyı ama sarj surenı uzatır.

sonra bırkac kere daha bu sekılde yenıden ve yıne yenıden sarj edersın. Her sarjdan sonraki gunlerde aku nasıl performans verıyor ve enerjı tutumu nasıl bakarsın.

Bu arada cok mars ve kısa yol gıtmek akuyu cabuk bosaltır. Ben ıstanbulda arac yattıgı yerden anca 3-4 haftada 12.5V 12.45V cıvarlarına duserken Kayseriye gittiğimde 2 bazen 1 haftada bu voltaj degerlerine duşuyor ve sarj etme ihtiyacı hıssedıyordum.
Sebebi ise istanbulda sokagımda caddemde 5 -6 tane market var. Kayseri Develide kaldıgım yerde 2 km içinde 4- 6 kere kontak açıp kapatıyordum cunku 2 km içinde okadar sayıda markete gidip duruyordum birde bunu hergun veya 2-3 gunde bir yaptıgınızı dusunun.

Neyse su makınan bi gelsin de bakarız duruma. Bu arada @mşah mehmet arkadasımız e cok akuyle ugrasan ve makine test eden arkadasımız. makinan gelince o da sana destek atar tecrubeleriyle.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2020, 00:40:17 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658579
@Levcho brother Vahdet arkadasın uzerine gereksiz gittin be bro gonderim sürecini ben merak ettim gonderi koduna girdim baktım o mevzuyu uzattım, Vahdet Bey degildi.
Başka birşeye sinirlendin galiba allh aküne zeval vermesin yeter ki bro ufak şeyler bunlar takılma bu kadar. Bak ben geçen 2 gün önce Altura bakıma gittim 1652 tl dediler motor yagını baska koymayız dısardan yag sokmayız dediler, bende cam suyu ile poleni iptal ettirdim değiştirtmedim. çıkan parcaları da istedim. karter tapası iridyum mıknatıslı sanıyordum kıcı kırık nalbur cıvatasını takıyorlar cıkan tapa mıknatıssız. Cıkan orijinal hava filtresinin uzerinde VW olmasına ragmen filtrenin markası Mann filter muhtemelen VW Mann  filter kullanıyor. Bu arada hava filtresini ve tapayı koydukları poşetin parasını bile almıslar 0,21 tl. toplamda 1460 TL verdim. Daha 2 sene ugramam artık. O da allah korusun DSG arızası olursa bakımla beraber iyi niyet uygularlarsa belki diye. 5 sene dolsun nah giderim bidaha yetkili servise. Bu sefer arac arkada değildi öndeydi ve gorebiliyordum oyle araca bi bokta yapmadılar adı bakım iste.
Cıkan hava filtresi bile tertemizdi neredeyse, Polen filtresini zaten değistirmedim kendim cikardım elektrik suğurgesiyle temizledim. Hava filtresinide bundan sonra 6 ayda bir cıkarıp temizliyeceğim. değistirmeyede Mann filterdan kendim alıp değistireceğim.
Cok kızgınım hırtolara baska bıseyler daha varda uzar konu neyse. sen kızma.

@Chem 06 Vahdet bey bence 10,3V drop voltaj (marş anında en düşük) eger avo metre hassas ve en dusuk anı olcuyor ve en dusugu buysa çok da kötü değil.
ama kuru aku voltajı 12.0V falan diyorsun orada bir çelişki var.
Bir gun beklemiş aracının akusunun - kutup basını sök ve aku bostayken bir ölç derim. En saglıklı ölçumu o şekilde alacaksın bence. aku 1 gun beklemiş ve araca baglı değilken.

16 17 V redresor sarjı için makul bir değer ama amperaj 1/20 olmalı ve surekli değil darbeli olmalı. 16V 10A surekli şarj sadece elektrikçiyi bekleme zahmetinden kurtarır ve işini hızlı bitirmesine yol açar. kendini dşunen ve hemen iş bitsin diyen bir elektrikçiymiş.
Ya da ona minibus otobusculer gidiyordur Akusu büyük arkadaslar (muhtemelen bu sekildedir).
Bunca zaman bekledin 6 ay 3-5 gunde bisey olmaz akuye de okadar. zaten olan bisey varsa 6 ayda 1 senede olmustur. bırşey yoksa da 1 hafta 10 gunde olmaz. birazdaha bekle gelsın su sarj cıhazın da hayırlısıyla bı sarja çıkarsın.
bu arada akuyu sarj edeceğim diye bosta arac calıstırma, o akuyu bosta sarj edemezsın her marşta da enerjı kaybı artar.
Normal kullanacagın neyse onu kullan, ılla km yapmaya calısma yakıt akuden daha pahalı :) :) :)
Yapacagın km varsa yaparsın, yoksa aku sarj olsun diye boşa km yapma.
Sadece S/S acıksa kapa, hos şenin s/s bu aku voltajında da devreye gırmez enerjı ıhtıyacı yuksek der.

15V sarj voltajını gorursun sorun değil, bende aku kotuyken goruyordum. sıklıkla 14.8V gorurum hala.
adam akıllı bir şarjla toplar mı bilemiyorum ama bence toplar, cok toplamasada sıklıkla sarj edıp omrunu uzatırsın en azından 2-3 sene goturursun. Ben cok eskı aracımda her 2 -3 senede bır aku degıstırıyordum 6- 8 yılında uyandık neyın ne halt oldugundan. bu arada 3-4 aku gıttı ayrıca alternator de sıkıntılıymıs. Ben fabrikasyon olarak sıkıntılı dıye dusunuyorum adamlar kusur sızde dıyorlardı tabı neyse.

Aracı kullandıktan sonra akuyu olcme o deger bisey ifade etmez zaten olctugun gibi yuksek gosterir ama sonra hızlı duser. 1 gunde akunun okadar dusmesi normal, cunku akun tam sarjlı değil ve oldugu degere geliyor. araçta kaçak oldugunu pek sanmıyorum.
Kacağın şuphesini ancak tam dolu ve saglıklı bir akunun gucunun hızlı dusmesiyle anlarsın. Ya da klamp apermetreyle surekli akım cekimine bakarsın 30 35 mA uzeriyse konusulabilir bu konu. Senin aku zaten zayıf ve sarj olmadan hızlı voltaj farkları gormen olagan.
Kuru bosta voltajı ancam 1 gun beklemiş olunca ve aracın kaputu açık kilitleyip ve hiç uyandırmadan 10 dk bekledikten sonra aku üstünden ölçebilirsin. yada beklemiş akunun kutup basını sökup araçtan ayırarak (10dk beklemene luzum olmaz).

Ben bu sabah DSG'yi resetlemek için de aku kutup basını soktum 10 sn sonra tekrar taktım. Vites biraz geç tepki veriyordu, simdi daha iyi oldu. 5-6 aydı akuyu hiç ayırmamıştım.  

adam akıllı 1 sarjla tam toplamayabılır. 1 kere sarj olup alet kendını kapattıktan sonra vaktın kalırsa makıneyı repaır moduna al ve o sekilde bırkaç saat daha sarj et. Bu arada sarj olurken ara ara her saat bası yıne repaır moduna alıp 10 dk falan o halde sarj edıp tekrar normale al.
repaır modunda dalgalı akım verıyor alet. Sulfatlasma ıcın daha ıyı ama sarj surenı uzatır.

sonra bırkac kere daha bu sekılde yenıden ve yıne yenıden sarj edersın. Her sarjdan sonraki gunlerde aku nasıl performans verıyor ve enerjı tutumu nasıl bakarsın.

Bu arada cok mars ve kısa yol gıtmek akuyu cabuk bosaltır. Ben ıstanbulda arac yattıgı yerden anca 3-4 haftada 12.5V 12.45V cıvarlarına duserken Kayseriye gittiğimde 2 bazen 1 haftada bu voltaj degerlerine duşuyor ve sarj etme ihtiyacı hıssedıyordum.
Sebebi ise istanbulda sokagımda caddemde 5 -6 tane market var. Kayseri Develide kaldıgım yerde 2 km içinde 4- 6 kere kontak açıp kapatıyordum cunku 2 km içinde okadar sayıda markete gidip duruyordum birde bunu hergun veya 2-3 gunde bir yaptıgınızı dusunun.

Neyse su makınan bi gelsin de bakarız duruma. Bu arada @mşah mehmet arkadasımız e cok akuyle ugrasan ve makine test eden arkadasımız. makinan gelince o da sana destek atar tecrubeleriyle.

Şu mübarek günde Allah sizden razı olsun yine birsürü değerli bilgi verdiniz.

 Şurayı netleştirmek istiyorum. Şarj sıralamasını şöyle yapalım o zaman.
1- cihaz gelince şarja takıyorum her saat başı 10 dk repair moduna alıyorum sonra normal devam ediyorum.
2- tamamen dolduktan sonrada yaklaşık 2 saat sadece repair moduyla şarj ediyorum.
Doğru anlamışmıyım.
« Son Düzenleme: 29 Ekim 2020, 12:01:31 Gönderen: Chem 06 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Havaların soğuması ile birlikte bekleme süresi kısalmaya başladı. En son pazar günü aracı kullandım 50-50 km olarak ve bugün baktığımda 4 günde 12,5 V düşmüş ve şarja bağladım. Akünün süzülme voltajı 13,5 V olduğuna göre ve şarj cihazı tam dolumdan sonra 13,5 V aküyü sabit tuttuğu için sürekli takılı bırakmayı düşünüyorum sök tak yapmaktansa, yedek aküyü diğer araca taktım onda kullanıyorum çünkü onu da 2 gün boş bırakınca 12,5 V düşüyor ama yedek ile birlikte en fazla 12,7 V kadar zayıflıyor sanırım LPG kiti akım çekiyor. Ölçtüğümde 0,032 A akım çekiyor bu da bu kadar etki yaratır mı bilmiyorum belki röle devresi takabilirim bu durum için.

Levent ben servisten üçüncü yılda kurtuldum iyi niyetten kavrama değişince zaten 5 yıl normalde ve bakımları kendim yaptığım için hem maliyet hem işçilik olarak kafam daha rahat çünkü servisin işçiliğine kesinlikle güvenmiyorum. Filtreleri MANN, motor yağını Petronas kullanıyorum ve her parçanın değişim peridoyu var.
Motor yağ: 10 bin km ( yıl gözetilmiyor )
Yağ filtresi: 15 bin km
Hava filtresi: 10 bin km
Polen filtresi: 20 bin km
Yağ tapasında mıknatıs olayından bahsetmişsin ama genelde Otomatik Şanzıman tapaları mıknatıslı karter tapası hiç denk gelmedi ama aynı işi görecek bir deney yapmıştım, yağ filtresi üzerine mıknatıs yapıştırdım ve aşınmış metal parçaları var ise filtreye gelenleri yakalamak amacı ile bu tarz bir işlem yaptım ama sonuç beklediğimden daha iyi çıktı çünkü hiç aşınmış parça izi yoktu sadece çok ince tortu gibi bir şey vardı bu arada araç 300 bin km de. Resim filtrenin kesilmiş hali kağıt kısmını çıkardım ve dibindeki tortu bu şekilde.



Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;658590
Havaların soğuması ile birlikte bekleme süresi kısalmaya başladı. En son pazar günü aracı kullandım 50-50 km olarak ve bugün baktığımda 4 günde 12,5 V düşmüş ve şarja bağladım. Akünün süzülme voltajı 13,5 V olduğuna göre ve şarj cihazı tam dolumdan sonra 13,5 V aküyü sabit tuttuğu için sürekli takılı bırakmayı düşünüyorum sök tak yapmaktansa, yedek aküyü diğer araca taktım onda kullanıyorum çünkü onu da 2 gün boş bırakınca 12,5 V düşüyor ama yedek ile birlikte en fazla 12,7 V kadar zayıflıyor sanırım LPG kiti akım çekiyor. Ölçtüğümde 0,032 A akım çekiyor bu da bu kadar etki yaratır mı bilmiyorum belki röle devresi takabilirim bu durum için.

Levent ben servisten üçüncü yılda kurtuldum iyi niyetten kavrama değişince zaten 5 yıl normalde ve bakımları kendim yaptığım için hem maliyet hem işçilik olarak kafam daha rahat çünkü servisin işçiliğine kesinlikle güvenmiyorum. Filtreleri MANN, motor yağını Petronas kullanıyorum ve her parçanın değişim peridoyu var.
Motor yağ: 10 bin km ( yıl gözetilmiyor )
Yağ filtresi: 15 bin km
Hava filtresi: 10 bin km
Polen filtresi: 20 bin km
Yağ tapasında mıknatıs olayından bahsetmişsin ama genelde Otomatik Şanzıman tapaları mıknatıslı karter tapası hiç denk gelmedi ama aynı işi görecek bir deney yapmıştım, yağ filtresi üzerine mıknatıs yapıştırdım ve aşınmış metal parçaları var ise filtreye gelenleri yakalamak amacı ile bu tarz bir işlem yaptım ama sonuç beklediğimden daha iyi çıktı çünkü hiç aşınmış parça izi yoktu sadece çok ince tortu gibi bir şey vardı bu arada araç 300 bin km de. Resim filtrenin kesilmiş hali kağıt kısmını çıkardım ve dibindeki tortu bu şekilde.
Mehmet Sen zaten kış aylarında uzun süreli şarjda bırakıyordun, yani kış rutinine girdin demek.. :)
0.032A çok düşük bir değer gibi görünüyor ancak uzun vadede demek ki sömürüyor. Enerji kesilmelerinden etkilenmeyecekse, röleli bir sistem yapılabilir, tabii sen daha iyi biliyorsun bu işleri . :) Muhtemeln az akım çeken komponent devreli bir röle kullanman gerekli olacak ki rölelerin bobinleri de epey akım çeker. Benim araçtaki iç seyir kamerası örneğin 0.28 amper akım çekiyor ve tam 4 günde aküyü sıfırlıyor, hiç kontak dahi açılmıyor.
Neyse, sen işini bilirsin. :)



Servis konusu da baya bir tereddütlü konu benim için. Bu yıl özel servis ve yetkili servis fiyat arasında çok az fark vardı. İlerleyen dönemlerde ne olacak bilemeyiz. Kendim bakım yapacak şartlarım olmadığı için ben düşünemiyorum sendeki gibi işlemler.
Mıknatıs ile yaptığın deney epey zekice, süpersin. Evet, şanzımanda metal atık daha az veya hiç olmaması olasıdır, sen de kanıtlamış oldun.
Bilgilendirmeler için teşekkürler. :gut:
Bu arada bende başlayacağım artık 2 haftalık şarj rutinlerine. Beklemede voltaj duşuşü çok hızlı olur zira.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658597
Mehmet Sen zaten kış aylarında uzun süreli şarjda bırakıyordun, yani kış rutinine girdin demek.. :)
0.032A çok düşük bir değer gibi görünüyor ancak uzun vadede demek ki sömürüyor. Enerji kesilmelerinden etkilenmeyecekse, röleli bir sistem yapılabilir, tabii sen daha iyi biliyorsun bu işleri . :) Muhtemeln az akım çeken komponent devreli bir röle kullanman gerekli olacak ki rölelerin bobinleri de epey akım çeker. Benim araçtaki iç seyir kamerası örneğin 0.28 amper akım çekiyor ve tam 4 günde aküyü sıfırlıyor, hiç kontak dahi açılmıyor.
Neyse, sen işini bilirsin. :)



Servis konusu da baya bir tereddütlü konu benim için. Bu yıl özel servis ve yetkili servis fiyat arasında çok az fark vardı. İlerleyen dönemlerde ne olacak bilemeyiz. Kendim bakım yapacak şartlarım olmadığı için ben düşünemiyorum sendeki gibi işlemler.
Mıknatıs ile yaptığın deney epey zekice, süpersin. Evet, şanzımanda metal atık daha az veya hiç olmaması olasıdır, sen de kanıtlamış oldun.
Bilgilendirmeler için teşekkürler. :gut:
Bu arada bende başlayacağım artık 2 haftalık şarj rutinlerine. Beklemede voltaj duşuşü çok hızlı olur zira.


Depremden dolayı hepimize geçmiş olsun Allah zor durumda olanların yardımcısı olsun İnşallah

Levent dediğin gibi kış rutinine girdik. LPG olayına kesin çözüm bulmam gerekecek galiba çünkü dün gece baktığımda 12,7 V gösteriyordu sabah 12,5 V düşmüş yedek akü ile beraber. Yeni bir sistem yaptım yedek akü sürekli bağlı kalıyor artık sök tak yapmıyorum. Fotoda görüldüğü gibi ince kablo taktım çünkü fazla akım alışverişi olmaması gerekiyor, kendi aküsü 45 AH yedek 20 Ah toplam 65 AH lik şarj dinamosu olmadığı için yine tam dolum yapamayacak, ince kablo sayesinde voltajı sadece kendi aküsüne basacak çok az miktarı yedek aküye kablo kesiti izin verdiği kadarı ile.



Resimdeki şanzıman yağ tapası ve çok ince tortular var ama o da normal aşınan balata parçaları birikiyor.
Mıknatısı bu sefer Yeti'nin yağ filtresine taktım onu da denemek istiyorum.