@Levcho brother Vahdet arkadasın uzerine gereksiz gittin be bro gonderim sürecini ben merak ettim gonderi koduna girdim baktım o mevzuyu uzattım, Vahdet Bey degildi.
Başka birşeye sinirlendin galiba allh aküne zeval vermesin yeter ki bro ufak şeyler bunlar takılma bu kadar. Bak ben geçen 2 gün önce Altura bakıma gittim 1652 tl dediler motor yagını baska koymayız dısardan yag sokmayız dediler, bende cam suyu ile poleni iptal ettirdim değiştirtmedim. çıkan parcaları da istedim. karter tapası iridyum mıknatıslı sanıyordum kıcı kırık nalbur cıvatasını takıyorlar cıkan tapa mıknatıssız. Cıkan orijinal hava filtresinin uzerinde VW olmasına ragmen filtrenin markası Mann filter muhtemelen VW Mann filter kullanıyor. Bu arada hava filtresini ve tapayı koydukları poşetin parasını bile almıslar 0,21 tl. toplamda 1460 TL verdim. Daha 2 sene ugramam artık. O da allah korusun DSG arızası olursa bakımla beraber iyi niyet uygularlarsa belki diye. 5 sene dolsun nah giderim bidaha yetkili servise. Bu sefer arac arkada değildi öndeydi ve gorebiliyordum oyle araca bi bokta yapmadılar adı bakım iste.
Cıkan hava filtresi bile tertemizdi neredeyse, Polen filtresini zaten değistirmedim kendim cikardım elektrik suğurgesiyle temizledim. Hava filtresinide bundan sonra 6 ayda bir cıkarıp temizliyeceğim. değistirmeyede Mann filterdan kendim alıp değistireceğim.
Cok kızgınım hırtolara baska bıseyler daha varda uzar konu neyse. sen kızma.
@Chem 06 Vahdet bey bence 10,3V drop voltaj (marş anında en düşük) eger avo metre hassas ve en dusuk anı olcuyor ve en dusugu buysa çok da kötü değil.
ama kuru aku voltajı 12.0V falan diyorsun orada bir çelişki var.
Bir gun beklemiş aracının akusunun - kutup basını sök ve aku bostayken bir ölç derim. En saglıklı ölçumu o şekilde alacaksın bence. aku 1 gun beklemiş ve araca baglı değilken.
16 17 V redresor sarjı için makul bir değer ama amperaj 1/20 olmalı ve surekli değil darbeli olmalı. 16V 10A surekli şarj sadece elektrikçiyi bekleme zahmetinden kurtarır ve işini hızlı bitirmesine yol açar. kendini dşunen ve hemen iş bitsin diyen bir elektrikçiymiş.
Ya da ona minibus otobusculer gidiyordur Akusu büyük arkadaslar (muhtemelen bu sekildedir).
Bunca zaman bekledin 6 ay 3-5 gunde bisey olmaz akuye de okadar. zaten olan bisey varsa 6 ayda 1 senede olmustur. bırşey yoksa da 1 hafta 10 gunde olmaz. birazdaha bekle gelsın su sarj cıhazın da hayırlısıyla bı sarja çıkarsın.
bu arada akuyu sarj edeceğim diye bosta arac calıstırma, o akuyu bosta sarj edemezsın her marşta da enerjı kaybı artar.
Normal kullanacagın neyse onu kullan, ılla km yapmaya calısma yakıt akuden daha pahalı
Yapacagın km varsa yaparsın, yoksa aku sarj olsun diye boşa km yapma.
Sadece S/S acıksa kapa, hos şenin s/s bu aku voltajında da devreye gırmez enerjı ıhtıyacı yuksek der.
15V sarj voltajını gorursun sorun değil, bende aku kotuyken goruyordum. sıklıkla 14.8V gorurum hala.
adam akıllı bir şarjla toplar mı bilemiyorum ama bence toplar, cok toplamasada sıklıkla sarj edıp omrunu uzatırsın en azından 2-3 sene goturursun. Ben cok eskı aracımda her 2 -3 senede bır aku degıstırıyordum 6- 8 yılında uyandık neyın ne halt oldugundan. bu arada 3-4 aku gıttı ayrıca alternator de sıkıntılıymıs. Ben fabrikasyon olarak sıkıntılı dıye dusunuyorum adamlar kusur sızde dıyorlardı tabı neyse.
Aracı kullandıktan sonra akuyu olcme o deger bisey ifade etmez zaten olctugun gibi yuksek gosterir ama sonra hızlı duser. 1 gunde akunun okadar dusmesi normal, cunku akun tam sarjlı değil ve oldugu degere geliyor. araçta kaçak oldugunu pek sanmıyorum.
Kacağın şuphesini ancak tam dolu ve saglıklı bir akunun gucunun hızlı dusmesiyle anlarsın. Ya da klamp apermetreyle surekli akım cekimine bakarsın 30 35 mA uzeriyse konusulabilir bu konu. Senin aku zaten zayıf ve sarj olmadan hızlı voltaj farkları gormen olagan.
Kuru bosta voltajı ancam 1 gun beklemiş olunca ve aracın kaputu açık kilitleyip ve hiç uyandırmadan 10 dk bekledikten sonra aku üstünden ölçebilirsin. yada beklemiş akunun kutup basını sökup araçtan ayırarak (10dk beklemene luzum olmaz).
Ben bu sabah DSG'yi resetlemek için de aku kutup basını soktum 10 sn sonra tekrar taktım. Vites biraz geç tepki veriyordu, simdi daha iyi oldu. 5-6 aydı akuyu hiç ayırmamıştım.
adam akıllı 1 sarjla tam toplamayabılır. 1 kere sarj olup alet kendını kapattıktan sonra vaktın kalırsa makıneyı repaır moduna al ve o sekilde bırkaç saat daha sarj et. Bu arada sarj olurken ara ara her saat bası yıne repaır moduna alıp 10 dk falan o halde sarj edıp tekrar normale al.
repaır modunda dalgalı akım verıyor alet. Sulfatlasma ıcın daha ıyı ama sarj surenı uzatır.
sonra bırkac kere daha bu sekılde yenıden ve yıne yenıden sarj edersın. Her sarjdan sonraki gunlerde aku nasıl performans verıyor ve enerjı tutumu nasıl bakarsın.
Bu arada cok mars ve kısa yol gıtmek akuyu cabuk bosaltır. Ben ıstanbulda arac yattıgı yerden anca 3-4 haftada 12.5V 12.45V cıvarlarına duserken Kayseriye gittiğimde 2 bazen 1 haftada bu voltaj degerlerine duşuyor ve sarj etme ihtiyacı hıssedıyordum.
Sebebi ise istanbulda sokagımda caddemde 5 -6 tane market var. Kayseri Develide kaldıgım yerde 2 km içinde 4- 6 kere kontak açıp kapatıyordum cunku 2 km içinde okadar sayıda markete gidip duruyordum birde bunu hergun veya 2-3 gunde bir yaptıgınızı dusunun.
Neyse su makınan bi gelsin de bakarız duruma. Bu arada @mşah mehmet arkadasımız e cok akuyle ugrasan ve makine test eden arkadasımız. makinan gelince o da sana destek atar tecrubeleriyle.