škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263792

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
@Levcho @mşah gencler ben corluya tasindim bilginize :) :)
Gelmeden alturda bakimi yaptirdim. Bidaha n.h giderim dsg ariza vermezse. Hirtolar yagvtapasini bile kor civata takmislar gecenkine bu seferde kesin oyledir. Miknatisli civata degildi. Cikanlari istedim. Poleni degistirtmedim. Kendim cikardim  temuzledim taktim zatenbustunde mann filter yaziyor VW den sonra. Hava filtreside oyle temizdi bile. Bidaha 15 bini devirmeden gitmem sanayiye de.
Corlu bana iyi gelmesi umidiyle. Kactik istanbuldan evden deprem korkusundan.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658659
@Levcho @mşah gencler ben corluya tasindim bilginize :) :)
Gelmeden alturda bakimi yaptirdim. Bidaha n.h giderim dsg ariza vermezse. Hirtolar yagvtapasini bile kor civata takmislar gecenkine bu seferde kesin oyledir. Miknatisli civata degildi. Cikanlari istedim. Poleni degistirtmedim. Kendim cikardim  temuzledim taktim zatenbustunde mann filter yaziyor VW den sonra. Hava filtreside oyle temizdi bile. Bidaha 15 bini devirmeden gitmem sanayiye de.
Corlu bana iyi gelmesi umidiyle. Kactik istanbuldan evden deprem korkusundan.

Koray, şaka yapmadığını var sayıyorum. Hoş geldin o halde.
:gaz: ha ha ha.... artık bi akü şarj merkezi açarız burda.
Hangi muhitte sin peki? Garaj var mı? Garajda priz var mı?
Mehmet de bazen geliyor Çorlu ya, ona da alırız burdan bir ev.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658660
Koray, şaka yapmadığını var sayıyorum. Hoş geldin o halde.
:gaz: ha ha ha.... artık bi akü şarj merkezi açarız burda.
Hangi muhitte sin peki? Garaj var mı? Garajda priz var mı?
Mehmet de bazen geliyor Çorlu ya, ona da alırız burdan bir ev.


Saka degil hurriyet mh. Venara sitesindeyim. Garaj var priz yok ama yonetime sordum; saholsun teknik ekibin oradan kullanabilirsin dedi. Olmadi sokerim yine akuyu kendime bilyeli aku arabasi yapar cocuk gibi cekerek tasirim nasilsa garaja iniyor asansor :D
Sen nerdesin bro?
Bu arada ankaradan Vahdet arkadasta bize katildi. Cep tel istedi cokca yazistik konustuk. Cinden aldigi foksur bozuk cikti yazik iade etti. Bosch c7 aldi dun geldi. Aku kucaginda fokurdatiyor artik. Arayi duzeltirsiniz gari, iyi arkadas ;)
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2020, 08:35:03 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658677
Saka degil hurriyet mh. Venara sitesindeyim. Garaj var priz yok ama yonetime sordum; saholsun teknik ekibin oradan kullanabilirsin dedi. Olmadi sokerim yine akuyu kendime bilyeli aku arabasi yapar cocuk gibi cekerek tasirim nasilsa garaja iniyor asansor :D
Sen nerdesin bro?
Bu arada ankaradan Vahdet arkadasta bize katildi. Cep tel istedi cokca yazistik konustuk. Cinden aldigi foksur bozuk cikti yazik iade etti. Bosch c7 aldi dun geldi. Aku kucaginda fokurdatiyor artik. Arayi duzeltirsiniz gari, iyi arkadas ;)
Hayırısı olsun. Çorlu sana sakîn gelecektir İstanbul sonrası. :gaz:


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Evet merhabalar tekrardan, Koray abinin dediği gibi çinden aldığım foxsur bozuk çıktı. Satıcı itiraz etmedi, bişey yazmadı. Bu nedenle ücreti iade edilecek. Herşeyde bir hayır vardır bu sebeple bende artık zaman kaybetmemek için Bosch C7 aldım. İlk izlenimler cihaz gerçekten iyi birşeye benziyor. Desülfatör, güç kaynağı gibi bi kaç farklı özelliğide var. Yani kervana katıldık işin özü :) Bu arada baya bi sinir harbi yaşadım akü ve cihazlardan dolayı ama şuanda iyiyim şükür. Öncelikle bu süreçte tüm sorularıma usanmadan bıkmadan (sorularımla insanları baya bunaltırım :) )cevap veren Koray ve Mehmet abilere birkez daha çok teşekkür ederim. Güzel insanlar vesselam. Bol bol görüşmek dileğiyle...
« Son Düzenleme: 12 Kasım 2020, 13:56:09 Gönderen: Chem 06 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Koray hayırlısı olsun senin adına sevindim. Levent'in dediği gibi ara sıra gelince iyi bir istişare yaparız artık :).
Bagaja koymuş olduğum yedek akü çok olumlu sonuç verdi stabil bir şekilde iş görüyor. Kendi aküsünün zayıflamasını engelliyor hem şarj sırasında akünün şarj olmasına imkan veriyor.
Bir ayda Elektrikli bisikletin 2 aküsü arıza yaptı benim gibi biri kurtaramadı :D eğer biraz iş görecek olsalar aynı olayı Yeti'ye de uygulamayı düşünüyorum.
Aliexpress'ten şarj kontrol devresi siparişi verdim, şarj cihazı belli voltaja gelince kesecek düşünce yine çalışacak sürekli şarjda bırakmamak için.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
@Levcho @mşah @Chem 06

Selamlar Dostlar,

Umarım iyisinizdir ve Allah akünüze zeval vermesin sloganıyla yeni bir üfürükten bilgilendirme paylaşımına hoş geldiniz.

Bu seferki paylasım basitçe kurşun asit bir akü nasıl ölür paylaşımı.

https://i.hizliresim.com/qbBPqI.jpg
Bu ilk resimde benim bebelerle adını çatapat koyduğumuz sinek öldürme raketinin içinden çıkan 4,2V luk basit 2 hücreli bir kurşun asit akünün içine göz atacağız.
Aküyü ölçtüğümde 2.05V gerilim vardı. Kapağı açtığımda 2 hücreliydi ve 4.2V olması gerekiyordu aslında. Ama içini açtığmda manzara üsteki resimdeki gibiydi. PbO2 plakaların birisi parçalanmış (hem içten hemde dipten).
Bir akü nasıl ölür tam olarak görünümü işte.
Amatörce bizim hep baktığımız aslında sülfatlaşma vs. ki bu sülfatlaşma aküyü uzun vade de öldürdüğü gibi erken müdahalede kurtarılabilir. Ancak asıl sorunlardan biri dengesiz sarj ve yoğun sülfatlaşma bu ise aküyü boyle direk gebertiyor.

Bu aküde şarj voltajını ölçtüğümde önce DC 4.2V ile 20-30sn falan sarj ederken sonra voltaj yükseliyor ve DC 200-300V lara kadar çıkıyordu. Muhtemelen sarj regülatörü geberdi ve sıcaklıkla devreden cıkıyor 230V AC gerilim regüle olmadan DC ye dönüşüyordu.
Bu durumun aküyü nasıl bir hale sokacağını resme bile bakmadan tahmin edebiliriz zaten.

Bende AC sarj kablolarını kestim, the akü'yü de :) sizin huzurunuza çıkartmak için söktüm.
Yerine aşagıdaki resimde görüleceği üzere harici olarak bir 18650 eski laptopumdan cıkardıgım 1 adet pili koydum. Sarj soketi bilmem ne ugraşmamak için harici yaptım. Artık manuel sarj ederim. Zaten evde birtek ben sarj edip kullanıyorum. Hanım dahil bebeler hepsi KOYAY gel sinek var diyor. :D

https://i.hizliresim.com/XruqCP.jpg

https://i.hizliresim.com/USoXRm.jpg

Bu arada aleti Çinde yaşarken almıştım sene 2013-2014. Baktığında akü 6 sene dayanmış, fena da dayanmamış yani. Yazdan yaza şarjlandı. Şarj regülatörü zarar görmese bence akü daha giderdi. Neyse kısmet bu kadarmış.

Hepinize selamlar saygılar...,


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658718
@Levcho @mşah @Chem 06
Selamlar Dostlar,
Umarım iyisinizdir ve Allah akünüze zeval vermesin sloganıyla yeni bir üfürükten bilgilendirme paylaşımına hoş geldiniz.
,

Koray, Çorlu sana yaramış. :)


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658718
@Levcho @mşah @Chem 06

Selamlar Dostlar,

Umarım iyisinizdir ve Allah akünüze zeval vermesin sloganıyla yeni bir üfürükten bilgilendirme paylaşımına hoş geldiniz.

Bu seferki paylasım basitçe kurşun asit bir akü nasıl ölür paylaşımı.

https://i.hizliresim.com/qbBPqI.jpg
Bu ilk resimde benim bebelerle adını çatapat koyduğumuz sinek öldürme raketinin içinden çıkan 4,2V luk basit 2 hücreli bir kurşun asit akünün içine göz atacağız.
Aküyü ölçtüğümde 2.05V gerilim vardı. Kapağı açtığımda 2 hücreliydi ve 4.2V olması gerekiyordu aslında. Ama içini açtığmda manzara üsteki resimdeki gibiydi. PbO2 plakaların birisi parçalanmış (hem içten hemde dipten).
Bir akü nasıl ölür tam olarak görünümü işte.
Amatörce bizim hep baktığımız aslında sülfatlaşma vs. ki bu sülfatlaşma aküyü uzun vade de öldürdüğü gibi erken müdahalede kurtarılabilir. Ancak asıl sorunlardan biri dengesiz sarj ve yoğun sülfatlaşma bu ise aküyü boyle direk gebertiyor.

Bu aküde şarj voltajını ölçtüğümde önce DC 4.2V ile 20-30sn falan sarj ederken sonra voltaj yükseliyor ve DC 200-300V lara kadar çıkıyordu. Muhtemelen sarj regülatörü geberdi ve sıcaklıkla devreden cıkıyor 230V AC gerilim regüle olmadan DC ye dönüşüyordu.
Bu durumun aküyü nasıl bir hale sokacağını resme bile bakmadan tahmin edebiliriz zaten.

Bende AC sarj kablolarını kestim, the akü'yü de :) sizin huzurunuza çıkartmak için söktüm.
Yerine aşagıdaki resimde görüleceği üzere harici olarak bir 18650 eski laptopumdan cıkardıgım 1 adet pili koydum. Sarj soketi bilmem ne ugraşmamak için harici yaptım. Artık manuel sarj ederim. Zaten evde birtek ben sarj edip kullanıyorum. Hanım dahil bebeler hepsi KOYAY gel sinek var diyor. :D

https://i.hizliresim.com/XruqCP.jpg

https://i.hizliresim.com/USoXRm.jpg

Bu arada aleti Çinde yaşarken almıştım sene 2013-2014. Baktığında akü 6 sene dayanmış, fena da dayanmamış yani. Yazdan yaza şarjlandı. Şarj regülatörü zarar görmese bence akü daha giderdi. Neyse kısmet bu kadarmış.

Hepinize selamlar saygılar...,


Güzel paylaşım oldu abi. Somut olarak bir akünün ne şekilde bittiğini görmüş olduk.

Bende geçen gün bi baktım bizim fabrikada idari binanın girişinde 12v 9aH lık tam 5 koli her kolide heralde 20 akü var sıfır ne oluyor lan dedim akü akü diye diye halisülasyon mu görüyorum dedim :))) Meğer fabrikadaki ups lerin aküleri değişecekmiş :))) Fabrika Müdürüne dedim ben çıkanlardan bi kaç tane alacağım dedim bikaç adet alıp üzerilerinde bir çok denemeler yapacağım inşallah :)))


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;658735
Güzel paylaşım oldu abi. Somut olarak bir akünün ne şekilde bittiğini görmüş olduk.

Bende geçen gün bi baktım bizim fabrikada idari binanın girişinde 12v 9aH lık tam 5 koli her kolide heralde 20 akü var sıfır ne oluyor lan dedim akü akü diye diye halisülasyon mu görüyorum dedim :))) Meğer fabrikadaki ups lerin aküleri değişecekmiş :))) Fabrika Müdürüne dedim ben çıkanlardan bi kaç tane alacağım dedim bikaç adet alıp üzerilerinde bir çok denemeler yapacağım inşallah :)))


Atıyorlarsa geri dönüşüme banda bir kac tane alıver bari. Üzerinde deneyler yapalım :) :) :)

avo ile ölç en yuksek voltajı veren ve anlık kısa devrede en yuksek aperajları verenleri al. Elinde 8 A cam sigorta varsa araya onu koy bak ki; yanacaksa avonun 10A sigortası yanmadan 8 lik yansın.
:D

O kadar akunun içinden illa sağlam birsuru aku cikar. trafoya gerek olmadan evin tüm şerit led lerle tur dönersin.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Gencler Selam.
3 gün önce 12,45V olarak ölçtüğüm ve takribi 40-50 gündür sarjlamadığım (arada uzun yol yapmışlıgım var ama 2 haftadır da eşekle marketçilik oynuyordum) aküyü dün söküp şarjlamaya karar verdim.
Söküp eve getirdim ve ölçtüğümde 12,65 V olarak gördüm kendilerini. Halbuki 10dk da beklemistim o ilk sinir bozucu voltajı araç üstünden ölçtüğümde.
Neyse dedim sarja koydum en fazla 1 saat sarj etti ve bugün götürdüm taktım yerine.
Bir dahakine kaputu acık bırakıp degil 10 dk. 10 saat sonra bakıcam sarja. :))


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;658808
Gencler Selam.
3 gün önce 12,45V olarak ölçtüğüm ve takribi 40-50 gündür sarjlamadığım (arada uzun yol yapmışlıgım var ama 2 haftadır da eşekle marketçilik oynuyordum) aküyü dün söküp şarjlamaya karar verdim.
Söküp eve getirdim ve ölçtüğümde 12,65 V olarak gördüm kendilerini. Halbuki 10dk da beklemistim o ilk sinir bozucu voltajı araç üstünden ölçtüğümde.
Neyse dedim sarja koydum en fazla 1 saat sarj etti ve bugün götürdüm taktım yerine.
Bir dahakine kaputu acık bırakıp degil 10 dk. 10 saat sonra bakıcam sarja. :))
Koray Çorlu'ya tekrar hoş geldin :) . Çorlu'nun soğuğu çetin olur derler. :)
Isı farkı biraz etkilemiş olabilir (mi?). Eve çıkınca nihayetinde kafadan 10 derece ısı farkı olmuştur. Bu da gerilim farkına sebep olmuş olabilir. Ayrıca tamamen sarfiyattan kesilince de bir miktar rahatlama olmuş ve toparlamış olabilir (mi?).
Eve çıkarmişken voltaja bakmaksızın sonuna kadar şarj etseymişsin iyimiş.
 Bazen benim de  voltaj 12.5 gösteriyor, ancak marş basarken zorlandığını anlıyorum, hatta kapı kilidini açarken bile yavaşlık hissediliyor.Yeni şarjlanmış akü ile, kapı kilitleri "fişek" gibi çalışıyor, anlaşılıyor yani akünün iyi durumda olduğu.


Bizim aküler yine iyi, şirketteki araçlarımız her gün epey km yapmasına  rağmen, voltajları çoğunun 12.4 ve altında seyrediyor. Mesela dün 600km  yapmış aracın aküsü bugun bekleme voltajı 12.3v.
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2020, 10:27:24 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;658809
Koray Çorlu'ya tekrar hoş geldin :) . Çorlu'nun soğuğu çetin olur derler. :)
.

Sağ olasın Levent tekrar hoş buldum. Ne bileyim ısı o kadar da fark etmemeli yanı çıkardım direk ölçtüm hanı akünün ısınmasına bile fırsat yoktu.
Bu arada 1 saatte full şarj oldu o yüzden 1 saat takribî şarj ettim dedim. Zaten her çıkardığımda yanı çıkarmışken zaten, bir de o kadar hamallığını çekmişken full şarj etmeden bırakır mıyım hiç.
Yalnız 1 gece aküsüz kalmak eşeği yumuşatmış mı ne anlamadım sanki direksiyon daha yumuşaktı gibi geldi. Ne alaka diyeceksin! Yani bence de ne alaka ama anlamadım iste. Belki benim o anlık kuruntumdu.
Ama arada aküyü çıkarıp bi gece aracı enerjisiz bırakmak araca iyimi geliyor ne, bebek gibi oluyor :):):D

Bu arada bakım yapıldıktan sonra sanki yakıt tüketimi arttı gibi geliyor bana. Aslında düşmeliydi ama arttı gibi. Yeni yazılım falan da atmadılar. Niye böyle oldu anlamadım.
« Son Düzenleme: 26 Kasım 2020, 21:37:28 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Cihazım geldi, birkaç özelliği var. Belirli voltajlar arasında aç kapa yapma imkanı veya ayarlanan belli bir süre içinde aç kapa yapabiliyor. Şarj kablosu artı veya eksi ucuna bağlanıyor istenilen voltaja gelince devreyi açıyor veya kapatıyor ve şarj işlemi ona göre başlıyor veya kesiliyor ama şarj cihaz açık kalıyor sürekli.