škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263696

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Selamlar Arkadaşlar,

Ben aküyü 3 aydır şarjlamıyorum. araba yatıyor ama ekimde izmir ve bursa yaptım. kasımda corluya geldim ve kasımdan bu yana 4 kere istanbula git gel yaptım sayılır. bi ara bakıcam akuye :) :)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Selamlar dostlar,
Bu haftasonu aküyü soktüm cıkardım eve en sonunda. 3 ay sonra akü harici şarj gördü. 3 haftada bir istanbul yapmama ragmen evde olçtüğümde 12.50 12.55 arası okudum.
1 saat şarj ettim kesti akımı. yarım saatte üstüne koydum biraz kapadım. 1,5 gün sonra 12,72V ile aracın üstüne taktım. Hayırlısı bakalım bir sonraki ne zaman olacak.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659109
Selamlar dostlar,
Bu haftasonu aküyü soktüm cıkardım eve en sonunda. 3 ay sonra akü harici şarj gördü. 3 haftada bir istanbul yapmama ragmen evde olçtüğümde 12.50 12.55 arası okudum.
1 saat şarj ettim kesti akımı. yarım saatte üstüne koydum biraz kapadım. 1,5 gün sonra 12,72V ile aracın üstüne taktım. Hayırlısı bakalım bir sonraki ne zaman olacak.
....ve efsane geri döndü.
Özlemiştik seni Koray. :) müdavim akücüler gurubunu kurdun ancak uğramaz oldun... :) :gaz: :ok:


Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659109
Selamlar dostlar,
Bu haftasonu aküyü soktüm cıkardım eve en sonunda. 3 ay sonra akü harici şarj gördü. 3 haftada bir istanbul yapmama ragmen evde olçtüğümde 12.50 12.55 arası okudum.
1 saat şarj ettim kesti akımı. yarım saatte üstüne koydum biraz kapadım. 1,5 gün sonra 12,72V ile aracın üstüne taktım. Hayırlısı bakalım bir sonraki ne zaman olacak.

Koray kardeş sen bu akü işiyle niye bu kadar kendini yoruyorsun doğrusu anlayamıyorum.2014 mart'ında aldığım ve senede ençok 11-12 bin km yol yaptığım ve zaman zaman yaz olsun kış olsun 15 gün hiç çalışmayan ve hep dışarda açık otoparkda duran ve 8 yıllık süreçte -40 derece soğuk havaya dahi maruz kalıp depoda mazotu donmuş olmasına rağmen tek marşta çalışıyor tdi octavia.Bundan evvelde 2006 fsi jetta araçta 7 yıl akü değişimi gerekmeden kullandım.
Sen aküyle ilgili ne sıkıntı yaşıyorsun ki aküyle bu kadar uğraş ve masraf içindesin?
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2021, 19:29:08 Gönderen: MaÇaHeL »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MaÇaHeL;659111
Koray kardeş sen bu akü işiyle niye bu kadar kendini yoruyorsun doğrusu anlayamıyorum.2014 mart'ında aldığım ve senede ençok 11-12 bin km yol yaptığım ve zaman zaman yaz olsun kış olsun 15 gün hiç çalışmayan ve hep dışarda açık otoparkda duran ve 8 yıllık süreçte -40 derece soğuk havaya dahi maruz kalıp depoda mazotu donmuş olmasına rağmen tek marşta çalışıyor tdi octavia.Bundan evvelde 2006 fsi jetta araçta 7 yıl akü değişimi gerekmeden kullandım.
Sen aküyle ilgili ne sıkıntı yaşıyorsun ki aküyle bu kadar uğraş ve masraf içindesin?


Pek masraf yaptıgımız soyenemez daha cok hamallık. Ama zamanında sorun yasadıgımız dogrudur. Ben ve benim gibi çok arkadaş yaşıyor bu sorunları.
Özellikle kısa mesafe kullanıp, bu kısa mesafelerde çok kez start stop yapanlar daha da çok yaşıyor problemi.
Önemli olan yıllık yapılan km değil akünün ne kadarlık mesafelerde kaç kere marş aldığıyla ve sürekli akım çeken donanımlara alakalı.

Örneğin 0 bir aküyü her gün 1,5 km lik bir mesafede git gel yaparken 3 - 4 kere start stop yapıyor ve sadece hafta sonları 5 - 10 km yapıyorsa: Altı ay içinde önce start stop sistemi varsa o enerji ihtiyacı yuksek uyarısından devreye girmeyecek ve sonra 1 sene içerisinde de akü yolda bırakacak duruma gelebilecektir.  

Biz kısa mesafe kullanıcıları yaptıgımız tek masraf bir harici sarj cihazı almaktır. (80 ila 700 TL arasında degisiyor maliyetleri) Benimki 87 TL ye geldi. Yıllık elektrik maliyeti de 2-3 kWh en cok o da yapsa yapsa 3-5 TL yapar. Bizimki daha ziyade hamallık aküyü sok tak tası vs.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659110
....ve efsane geri döndü.
Özlemiştik seni Koray. :) müdavim akücüler gurubunu kurdun ancak uğramaz oldun... :) :gaz: :ok:


Selamlar güzel kardeşim. Ya takip ediyorum aslında ama yazacak biseyim olmuyor :):) en son akuyu sokünce yazayım birşeyler dedim.
Araçta kapalıda durunca artık çok da inip bakmıyorum.
3 aydır izmir, bursa ve 3-4 kere de istanbul gitgel yapınca akü full sarjlıdır diye düsünüyordum ama yok yanılmısım yine de 12,5 ve 12,55 aralıgına düşmüş.

Gerci burada da 2 km içinde 4-5 markete ugruyorum, sonrasında araç yatıyor :) :) :) ondan galiba.

Bu arada oğlana 6V'luk şarjlı araba  geldi kuzenden. ama sanırım 4-5 senedir depoda bekliyor. aküsü şarj olmaz galıba onu ne yapacam bilmiyorum :)))


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
@Levcho
@mşah
@Chem 06
Selam geçler. Bugün yine az evvel aküyü söktüm 16 günde 12,5V'a düşmüş meret.
1:30 saattir şarda tahminim 2 saat sonunda keser. Bu sıralar burada da kar yaptı, markete git gel 15 günde %25 kayıp. :)

Allah akünüze zeval vermesin beyler, ;)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Merhaba Koray. Bende bugün baktım 12,6 V gösteriyordu ve şaşırdım. Şarj cihazını arkadaşa vermiştim 6 gün önce bu süre zarfında 12,4 V olur demiştim ama durumu iyi gibi, yalnız aracı çalıştırınca şarj voltajı 14,9 V kadar çıkıyor 14,6 V civarında geziniyor. Acaba diyorum şarj ihtiyacı olmadığı için mi yüksek Voltaj değeri çıkıyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659206
Merhaba Koray. Bende bugün baktım 12,6 V gösteriyordu ve şaşırdım. Şarj cihazını arkadaşa vermiştim 6 gün önce bu süre zarfında 12,4 V olur demiştim ama durumu iyi gibi, yalnız aracı çalıştırınca şarj voltajı 14,9 V kadar çıkıyor 14,6 V civarında geziniyor. Acaba diyorum şarj ihtiyacı olmadığı için mi yüksek Voltaj değeri çıkıyor.


Selam Mehmet. Ben de senin söylediği şeye bir ara takılmıştım. Aküyü full şarj edip taktığımda bende de sarj voltajı ilk etapta yüksek çıkıyordu. Sonra biraz baktım sağa sola ve ondan sonra anladım ki;
1-) ilk olarak motor soğukken kızdırma bujisi çalışıyor ve o resistans olduğu için ciddi akım çekiyor. Bu nedenle motor ısınanmaya geçene kadar şarj voltajına hiç bakmıyorum çünkü nasıl olsa yüksek gösteriyor.
Bu nedenle hararet göstergesi hareket edecek ve motor ısınmalı. En güzel şarj voltajına bakma zamanı motor 40 ila 90 'C 90 dan sonra da fan açtığı için yine fan açıldığında voltajı yüksek gösteriyor.

2-) Aracın farları kapalı olmalı. otoparktan cıkmıstım farlar açık, unutmusum kapamayı yine voltajı yuksek gösteriyordu.

Araş ilk çalıştığında 14 ve üstü voltaj gösteriyor. Motor ısınmaya başlayınca voltaj düşüyor. Araçta enerji ihtiyacı olan hiç bir şey açık olmamalı far, teyp, ışıklar, kamera vs.

Bende akü full şarjlıyken araç ilk çalıştığında 14.5 V civarını gösteriyor. Araç ısınmaya başlayıp 40 50 derecelere geldikten sonra baktığımda 12.5V görüyorum akü voltajını. Şayet far, teyp vs açarsam akü voltajını 13.1 - 13.5V civarına çıkarıyor. Onları tekrar kapatırsam voltaj düşüyor.

Ben şarj voltajını kontrol etmek istediğimde aracın ısınmaya başlamasını bekleyip tamamen ısınmadan, tüm donanımlar ve farlar ve ışıklar kapalıyken bakıyorum. Gündüz farlarını bile kapattım.
Araç ısındıktan sonra da fanı açmadığı zamanlara da bakmaya çalışıyorum.

Ama bu sadece full şarjlıyken acaba ben full sarj etmişmiyim (ya da makine iyice şarjlamışmı) yoksa akü hala şarj kabul ediyormu diye baktığım zaman bakıyorum.
Benim makine çunkü sarjlayıp durduktan sonra tekrar akımı kesip sarjlamaya başlayınca bir 10 15 dk. daha çalışıp şarjlıyor.

Ama aküyü iyi şarjladıysam, araç ısınmaya başlayıp 30-40 ı gectiyse. Tüm donanım ve farlar kapalıysa, şarj voltajını 12,4 ile 12.6 civarı gösteriyor ki şarj etmiyor diye algılıyorum.  Şarj ihtiyacı doğduğunda veya enerji ihtiyacı olduğunda (farları teyibi falan aynı anda açınca) 13,1 - 13,5V aralığına çıkıyor.

Seni akü 12.6 V boşta gösterirken sen aracı çalıştırıp giderken şarj akımını 14 üstü gösteriyorsa bence bakmak için aceleci davrandın ve kızıdırma bujisi devreden çıkmadan baktın diye tahmin ediyorum ya da aracın farları, klımalası vs. bazı donanımları falan açık olarak bakmış olabilirsin.
Ama bence aracı çalıştırdıktan sonra hemen baktın gibime geliyor. Motorun ısınmaya başlasın ve donanımlar kapalıyken bir daha bak derim.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
@mkoray79

Aracı kısa mesafe kullandığım için sıcaklık normal değere bile pek yaklaşmıyor fakat benim araç benzinli ama dediğin gibi ilk çalışınca o voltajları veriyor sonra 14,3 gibi oluyor tüm tüketiciler kapalı olduğu halde, yalnız hiç 12 V bandına düştüğünü görmedim en fazla 13,2 gördüm sanki. Belki şarj cihazı ve aracın şarj parametresi farklı olduğu için böyle sapmalar oluyor. Bugün yine çalıştırmam gerekiyor bakalım durum ne olacak.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659210
@mkoray79

Aracı kısa mesafe kullandığım için sıcaklık normal değere bile pek yaklaşmıyor fakat benim araç benzinli ama dediğin gibi ilk çalışınca o voltajları veriyor sonra 14,3 gibi oluyor tüm tüketiciler kapalı olduğu halde, yalnız hiç 12 V bandına düştüğünü görmedim en fazla 13,2 gördüm sanki. Belki şarj cihazı ve aracın şarj parametresi farklı olduğu için böyle sapmalar oluyor. Bugün yine çalıştırmam gerekiyor bakalım durum ne olacak.


Benzinlide de bujiler var ama surekli akım ceken. Dediğin gibi benzinlide parametreler farklıdır. Ben de sadece ilk full sarjdan sonra 1 2 gun goruyorum. 3 4 marş 1 2 gün sonrası gibi 13 ila 14.5 V aralığında görüyorum.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659211
Benzinlide de bujiler var ama surekli akım ceken. Dediğin gibi benzinlide parametreler farklıdır. Ben de sadece ilk full sarjdan sonra 1 2 gun goruyorum. 3 4 marş 1 2 gün sonrası gibi 13 ila 14.5 V aralığında görüyorum.


Yine değişmedi 13,4 V civarı gezdi. 1 hafta olacak şarja takmadım 12,6 V ta  sabit kaldı tam istediğimiz gibi :). Sanırım sürekli şarjda takılı kalması işe yaradı normalde hemen 12,4 V düşüyordu.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
@Levcho
@mşah
@Chem 06
Selam dostlar Bir yerden 6V akülü motor geldi benim velete ama ne sarj aleti var ne de 3-5 senedir sarj olmamıstır herhalde. sizce adam olur mu? nasıl bir islem yapayım. nasıl neyle şarj ederim nasıl akuyu canlandırırım bilemiyorum. :):)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659255
@Levcho
@mşah
@Chem 06
Selam dostlar Bir yerden 6V akülü motor geldi benim velete ama ne sarj aleti var ne de 3-5 senedir sarj olmamıstır herhalde. sizce adam olur mu? nasıl bir islem yapayım. nasıl neyle şarj ederim nasıl akuyu canlandırırım bilemiyorum. :):)
Şu anki akü voltajı ne durumda peki?
akü kaliteliyse ve tamamen boşalmış olarak bırakılmadıysa, omrü olma ihtimali var.

Her hangi 6 volt adaptor ile bir süre şarj etmeyi dene bakalım ne sonuç olacak.
İnternette akü canlandırma videoları izledim, karbonata falan döküyor içine, içini saf suya temizliyor falan, sonra yeniden asid döküyor ve sarj ediiyor, ancak yine de akü tekrar perofrmans vermiyor. Uğraşacak zamanın varsa, bir dene istersen.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659255
@Levcho
@mşah
@Chem 06
Selam dostlar Bir yerden 6V akülü motor geldi benim velete ama ne sarj aleti var ne de 3-5 senedir sarj olmamıstır herhalde. sizce adam olur mu? nasıl bir islem yapayım. nasıl neyle şarj ederim nasıl akuyu canlandırırım bilemiyorum. :):)


6V Şarj aleti olmadığına göre 12 V ile şarj etmek için 2 adet 6 V akü varsa seri bağlayarak şarj olur. Şarjlı ışıldak var ise florasanlı olanlardan onlar da 6 Volt.
Adam olur mu konusu da şarj etmeden belli olmaz, denemekte fayda var.