Arkadaşlar merhaba,
Passat zamanında kaydolmuştum, paylaşımlarım vs. olmuştu.
......................
Not: Skoda aracım olmadı ama seviyorum skodaları
Not2: Konuyu okudum okuyorum ancak cihazı alıp deneyimleyen özellikle son 3 yıl sıfıra araç alan AGM akü kullanan arkadaşların bilgi ve yorumuna ihtiyaç duyuyorum. Diğer arkadaşlardan yardım istemiyorum gibi bir durum olamaz ancak kendimde akümden emin olmadığım için bir yorum yapamıyorum:D Bu arada Akü üzerinde ki kapağı açamadım:D
Teşekkürler.
Merhaba Kağan, Aramıza hoş geldin.
BDV090 cihazı yaklasık 2 yıldır kullanmaktayım ve şahsen ben bu cihazı çok başarılı buluyorum. 2-3 yaşında aracın aküsü veya sıfır akülerin peryodik (!) şarj/bakımı için ideal ve f/p bir cihaz. Marka bilinirliği itibariyle de güven veren kalitede bir cihazdır. Yavaş şarj ediyor, ancak kesinlikle başarılı. Ben çok çok memnunum. :gut:
Ben aracımı normalde sadece hafta sonu kullanıyordum, ancak pandemi dolayısıyla ve hafta sonu sokağa çıkma yasakları dolayısıyla, yaklasık 5 aydır araç garajdan 1 defa çıktı sadece. İki haftada peryodik mutlaka en az bir defa 2-3 saat süreyle şarj ediyorum. Bazen hafta sonu boş zamanım kalırsa her hafta 2-3 saat şarj ediyorum. Aracın kontak tepkisi, kapı kilitlerin tepkisi, marş basması, start/stop devreye girmesi v.s, hepsi çok canlı. Bu hissediliyor ve güven veriyor.
Uzun süreli forum paylaşımları, sanal forum sohbetlerinden ve 3 yıllık akü "özenli ve şevkatli bakımı" tecrübesinden sonra aşağıdaki hususları kesin söyleyebilirim.
* Akülerin kritik alt sınırı 12.4 Volttur. (kontak kapalı ve kapılar kilitli-10 dakika bekleme sonrası)
*
Günlük kısa mesafeli sürüşler, kesinlikle akünün katilidir.* Haftalık uzun sürüşler (min 2 saat), akünün dostudur
* Aracı yerinde çalıştırmak, aküyü şarj etmez, özellikle "eski kafalılık" yaparak, haftalık 10-15 dakika çalıştırayım ki akü toparlasın kesinilikle fayda etmiyor.
* Zayıf akü, aracın tüm sistemlerini etkiliyor, beyinler, sensörler, komutatörler; tümü enerji ile çalışıyor ve içerdiği sistemler ve komponentlerin tolerans değerleri, belirli gerilim makasına göre tasarlanmış durumda.
Naçizane size önerim, markalı ve bilindik bir cihaz alın ve imkanınız varsa haftalık en az 2 saat şarj yapın, veya 2 haftada bir mutlaka full şarj edin. Akünüzde her hangi beklenmedik hata çıkmazsa, AGM akünün ömrü minimum 10 yıl bence. Tabii şarj cihazını ilk aldığınızda, bir defa full şarj edin mutlaka.
Benim aracın orjinal Varta-AGM aküsü, 7 yıl boyunca hiç şarj edilmediği haldeydi ve sağlamdı. Ancak genelde uzun yol yaptığım ve risk almak istemediğim için, yine agm Varta ile değiştirdim 2 yıl önce. Her kış 3-4 ay süreylei hiç çalıştırmadığım olmuştur aracımı, muhtemelen o zamanlarda eski akü çok defa derin deşarja düşmüştür. Ancak hala sapa sağlamdı ve marşa basıyordu.
"Akülerini çok sevenler" grubuna alalım seni Kağan, Koray ve Mehmet bu konuda çok tecrübelidirler. Teorik ve pratik her türlü tecrübe ve destek var bizim grupta. :ok:
İlave olarak; Ben senin yerine olsam, BDV 090 alır geçerim. Madem ki istediğin zaman şarj edebilme imkanın var, BDV090 iki haftalık ful şarjalar ile seni rahat ettirir.