škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263691

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Bosch C7 cihaz ile aküyü araçtan sökmeden kutup başını vs sökmeden şarj yapabilir miyim?

Modları hakkında bilgi verir misiniz?

Mesela sülfatlaşma var ise araç üzerinde hangi modda çalıştırılmalı cihaz?



MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659383
Bosch C7 cihaz ile aküyü araçtan sökmeden kutup başını vs sökmeden şarj yapabilir miyim?
Modları hakkında bilgi verir misiniz?
Mesela sülfatlaşma var ise araç üzerinde hangi modda çalıştırılmalı cihaz?
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Selamlar Yeniden,

@Chem 06 Vahdet arkadaşımız aldı C7 ve kullanıyor. o da cok memnundu ve iyiki bunu almısım dedi. bu aletin surekli güç modu da var. Her şarj aletini araç üzerindeyken bağlayabilirsin. Desülfatör özelliği de var ve kendi algılıyor diye biliyorum.
Vahdet arkadaşımıza mesaj atarım, müsayit olunca foruma bakar C7 ile alakalı sana çok daha faydalı bilgiler verir bizzat kullanan biri olarak.

Benim şahsi fikri B&D BDV090 1,2A lik ürün mü / yoksa Bosch C7 7A lik ürün mü dersen bir mühendis olarak kesinlikle C7 derim. Fiyat performans olarak da C7 uzak ara önde. Biri 1,2A 300 TL, Öbürü 7A 600TL özellik farkları da var. aralarında sadece 300 TL fark var.

Kolaylıklar dilerim.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659384
Selamlar Yeniden,

@Chem 06 Vahdet arkadaşımız aldı C7 ve kullanıyor. o da cok memnundu ve iyiki bunu almısım dedi. bu aletin surekli güç modu da var. Her şarj aletini araç üzerindeyken bağlayabilirsin. Desülfatör özelliği de var ve kendi algılıyor diye biliyorum.
Vahdet arkadaşımıza mesaj atarım, müsayit olunca foruma bakar C7 ile alakalı sana çok daha faydalı bilgiler verir bizzat kullanan biri olarak.

Benim şahsi fikri B&D BDV090 1,2A lik ürün mü / yoksa Bosch C7 7A lik ürün mü dersen bir mühendis olarak kesinlikle C7 derim. Fiyat performans olarak da C7 uzak ara önde. Biri 1,2A 300 TL, Öbürü 7A 600TL özellik farkları da var. aralarında sadece 300 TL fark var.

Kolaylıklar dilerim.
Teşekkürler hocam, ben videolara baktım biraz ama inceleyen pek olmamış, vahdet beye de mesaj attım, o da cevaplarsa sevinirim.

Cihazı kullanılmış olarak alacağım yoksa şu ara o kadar bütçe ayırma imkanım yok, olsaydı noco genius 5 alırdım büyük ihtimalle :) ona da baktım abd den gelecek birisi olsa 69 usd fiyata sahip. Tr de pahalı.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659379
Levent bey çok teşekkürler, benimde tahminim sizin söylediklerinizle paraleldi, sizden yani hem tecrübe etmiş hemde bu ürünü kullanan birinden yorum bekliyordum.

Bizim araçta her sabah 5 km, her akşam 5 km yapıyordu, pandemi sebebiyle bu sabah 20 akşam 20 oldu, akü azda olsa kendine gelmiştir ama araçta elektronik aksam çok fazla ve akü 58Ah, o sebeple kısa sürüşler ilk 2 yıl mahvetti biraz aküyü.

Şu aralar sabah 2 koltuk ısıtma da çalışıyor, yani yük fazla.

Ben sanırım Black&Decker BDV090 alacağım, bu cihaz için 300 TL nasıl, üretimi vs durmuş servisleri hizmet veriyor mu acaba?

Siz kaça ne zaman almıştınız, dolar a endeskleyelim de fazla vermeyelim.

Grup içinde sizler kadar bilgim olmadığından çok faydam olmaz ama başka konularda faydalı olabilirim belki:) Nasıl derseniz bana uyar, bir de ölçüm için bir alet almak lazım sanırım, bende ki çakmaklık şarj aleti, basit bir alet. Kapalıyken ölçüm yapamıyorum bununla.



MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


koltuk ısıtmada akunun içine eder bee. direk resistans aktif güç çekici oh mis
dayanırmı aku
yazık garıbım esege yem verme ustune vur semeri
acıdım akuye valla :D


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659388
koltuk ısıtmada akunun içine eder bee. direk resistans aktif güç çekici oh mis
dayanırmı aku
yazık garıbım esege yem verme ustune vur semeri
acıdım akuye valla :D
Ahahsh ne yapalım hocam direksiyon ısıtma bile olsa açarım bu soğukta:))

Hatta arka koltuklarda yok, oraya da kılıf tarzı çakmaklığa takılan koltuk ısıtma aparatı almayı düşünüyorum. Elimden gelse araç ısınsın diye webasto taktıracağım, kendi orjinal webastosunu taktırabileceğimi bilsem hemen alırım malzemeleri, sabah arabaya binmeden 15 dk önce webastoyu açarım motor suyunu araç içerisini ısıtır bende sıcak araca binerim:))

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659389
Ahahsh ne yapalım hocam direksiyon ısıtma bile olsa açarım bu soğukta:))
Hatta arka koltuklarda yok, oraya da kılıf tarzı çakmaklığa takılan koltuk ısıtma aparatı almayı düşünüyorum. Elimden gelse araç ısınsın diye webasto taktıracağım, kendi orjinal webastosunu taktırabileceğimi bilsem hemen alırım malzemeleri, sabah arabaya binmeden 15 dk önce webastoyu açarım motor suyunu araç içerisini ısıtır bende sıcak araca binerim:))
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sen akünü haftalık fulle, webasto ya ihtiyacın olmayacak.
Ben BDV090 cihazı 27 ay önce almıştım, Bauhaus'tan 149 TL'ye. Ben alırken çakmaklık girişi standart geliyordu cihaz kutusunda. Daha sonra kaldırdılar soketi.
Sen şu anda aküye zulüm ediyorsun. Yakın bir kaç günde cihaz almazsan ve şarj etmezsen, daha da kötülük yapmış olursun, sulfatlaşma başlamıştır senin aküde bence.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659390
Sen akünü haftalık fulle, webasto ya ihtiyacın olmayacak.
Ben BDV090 cihazı 27 ay önce almıştım, Bauhaus'tan 149 TL'ye. Ben alırken çakmaklık girişi standart geliyordu cihaz kutusunda. Daha sonra kaldırdılar soketi.
Sen şu anda aküye zulüm ediyorsun. Yakın bir kaç günde cihaz almazsan ve şarj etmezsen, daha da kötülük yapmış olursun, sulfatlaşma başlamıştır senin aküde bence.
Aynen hocam benim startstop çalışmıyor yani çalışıyor ama hava 20 derece ve 20 km kullanım sonrasında:)

Bakalım Bosch C7 alacağım akşam, şuan sorun yaşamamak adına araştırıyorum. Sülfatlaşma nasıl anlaşılır?

Ben araçtan sökmedem yapacağım için şarj yaptığımda akü halen düşük gösterirse mi Sülfatlaşma var diyebileceğim?

Teşekkürler

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659386
Teşekkürler hocam, ben videolara baktım biraz ama inceleyen pek olmamış, vahdet beye de mesaj attım, o da cevaplarsa sevinirim.
Cihazı kullanılmış olarak alacağım yoksa şu ara o kadar bütçe ayırma imkanım yok, olsaydı noco genius 5 alırdım büyük ihtimalle :) ona da baktım abd den gelecek birisi olsa 69 usd fiyata sahip. Tr de pahalı.
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok bütçe ayırmak istemiyorsan ve biraz daha minimalist tarafında kalmak istiyorsan, Noco Genius 1 de düşünebilirisin. Onda da desulfatör varmış.
Koray tavsiyelerinde haklı bence, desülfator olması avantajdır. Ben zamanla Noco 1 keşfetmiş olsaydım onu aldırdım belki.


https://www.amazon.com.tr/NOCO-GENIUS1-Ak%C4%B1ll%C4%B1-Bak%C4%B1m-Des%C3%BClfat%C3%B6r/dp/B0828L4H1P/ref=pd_sbs_2?pd_rd_w=1bYPo&pf_rd_p=9092e9a1-2576-4ac3-b624-8c882688d425&pf_rd_r=J2A7H4X5SV48SHXD4R5C&pd_rd_r=9a426e9c-be44-46ed-8c33-ada0d97a8ef3&pd_rd_wg=Zhncz&pd_rd_i=B0828L4H1P&psc=1


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659391
Aynen hocam benim startstop çalışmıyor yani çalışıyor ama hava 20 derece ve 20 km kullanım sonrasında:)
Bakalım Bosch C7 alacağım akşam, şuan sorun yaşamamak adına araştırıyorum. Sülfatlaşma nasıl anlaşılır?
Ben araçtan sökmedem yapacağım için şarj yaptığımda akü halen düşük gösterirse mi Sülfatlaşma var diyebileceğim?
Teşekkürler
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dışaradan suflatlaşmayı anlayamazsın. Fiziki iç yapı muayenesi ile anlaşılır en net ve kesin.
Tez zamanda bir cihaz alın ve şarj edin bence.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659392
Çok bütçe ayırmak istemiyorsan ve biraz daha minimalist tarafında kalmak istiyorsan, Noco Genius 1 de düşünebilirisin. Onda da desulfatör varmış.
Koray tavsiyelerinde haklı bence, desülfator olması avantajdır. Ben zamanla Noco 1 keşfetmiş olsaydım onu aldırdım belki.


https://www.amazon.com.tr/NOCO-GENIUS1-Ak%C4%B1ll%C4%B1-Bak%C4%B1m-Des%C3%BClfat%C3%B6r/dp/B0828L4H1P/ref=pd_sbs_2?pd_rd_w=1bYPo&pf_rd_p=9092e9a1-2576-4ac3-b624-8c882688d425&pf_rd_r=J2A7H4X5SV48SHXD4R5C&pd_rd_r=9a426e9c-be44-46ed-8c33-ada0d97a8ef3&pd_rd_wg=Zhncz&pd_rd_i=B0828L4H1P&psc=1
Bosch c7 de varmıdır bu özellik onu araştırıyorum kardeş, varsa iyi olacak. Yoksa değerlendireceğim. Regeneration özelliği var Bosch c7 de ama aynı şey midir çok emin olamadım, eleltrik kısmına yabancıyım biraz:)



MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba, 2.el bir cihaz almıştım (Bosch C7) ancak benim araba üzerinde ki aküde çalışmadı.

Yani kısaca anlatayım belki başına gelen gelmiş olan olur,

- İlk önce arabayı park ettim bagajı açtım stepneyi çıkarttım ve Bosch C7 cihazın kırmızı artıya siyah eksiye gelecek şekilde akümü araçtan sökmeden taktım.

- 2. Adımda bagajı kapattım kabloyu güzel bir yerden dışarı aldım ezilmeden, arabayı kitledim ve 15 dk bekledim.

- 3. Adımda cihazı prize taktım prizi açtım ve mavi Mode ışığı yanınca Mode tuşuna basarak AGM modu seçtim (12V) ışığı yanmadı yada gündüz ben görmedim, şarj olarak obd cihaz ile baktığımda %70 falan gösteriyordu akü, ve cihazda da 50 ile 75 arasında ki ışık yandı, 2 dk sonra 75 ile 100 arasında li yandı, 5-6 dakika sonra da sonda ki yeşil yanıp sönmeye başladı (Bu yanıp sönen lamba şarj oldu demek)

Biraz daha bekledikten sonra daha şarj etmiyordur diye düşünerek cihazı Mode tuşuna basarak mavi hale getirdim ve dişini çektim. Sonrasında bagajı açtım ve kutup başında ki krokodilleri çıkarttım. Arabayı obd den bağlayarak ölçüm yaptığımda yine % 69 70 göründü.

Ayrıca şarj cihazı bağlıyken Mode tuşuna basarak Mode değiştirmek istediğimde de diğer modlara geçemedim.

Yani arabada şarjı engelleyen bir devre yoktur diye düşünüyorum, aldığım 2.el cihaz sanırım sorunluydu.

2.defa da aynı şekilde deneme yaptım yine benzer sonuca ulaşınca iade edeceğimi belirttim, sonuçta git gel bana ızdırap oldu olacak :)

Sizlere sormak istediğim akü şarj kabul etmemesi vb bir şey olabilir mi?

Şimdi bir endişe sardı beni, yeni cihaz alsam bu şekilde o da çalışmazsa iade alırlar mı? Black&Decker BDV090 almayı düşünüyorum uygun fiyatlı o var, bütçemi aşmak istemiyorum yoksa Noco Genius 5 alır geçerdim ama şimdi çalışmazsa çalıltıtamazsam sökmeden aküyü diye kara kara düşünüyorum.

Ankara da denemeye yapabileceğim bu cihazlardan birisine sahip kimse var mı arkadaşlar?

Yada beceremediğim bir nokta olabilir mi?

Ne yapsam karar veremedim.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659399
Arkadaşlar merhaba, 2.el bir cihaz almıştım (Bosch C7) ancak benim araba üzerinde ki aküde çalışmadı.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Aracın kullanma klavuzunu okumamıssın. Her araç özellikle yeni teknolojı araçlar; Takviye ile çalıştırılırken de, araç üzerinde akü şarj edilecekken de + , + ya bağlanır. Şarj cihazının veya karşı araçtaki akünün - kutbunu ise kendi aracının şasesine bağlamalısın. Araç kullanma klavuzun duruyor ise şarj noktasını orada gösterir.

Ama bu demek değilki şarj aletin farklılık gösterir. Belki o elindeki alet böyle yapsan da yine aynı aksiyonu gösterebilir. O kısım ayrı.  

Bu arada akü kutup başlarını ayırmaktan bu kadar korkma aracına zarar vermez. Hatta tüm araçlar için eğer aracınızı 3 haftadan daha uzun süre kullanmayacaksanız akü kutup başlarını ayırarak aracınızı bekletiniz diye yazar.

Bilgilerine arz olunur.  ;)


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;659401
Aracın kullanma klavuzunu okumamıssın. Her araç özellikle yeni teknolojı araçlar; Takviye ile çalıştırılırken de, araç üzerinde akü şarj edilecekken de + , + ya bağlanır. Şarj cihazının veya karşı araçtaki akünün - kutbunu ise kendi aracının şasesine bağlamalısın. Araç kullanma klavuzun duruyor ise şarj noktasını orada gösterir.

Ama bu demek değilki şarj aletin farklılık gösterir. Belki o elindeki alet böyle yapsan da yine aynı aksiyonu gösterebilir. O kısım ayrı.  

Bu arada akü kutup başlarını ayırmaktan bu kadar korkma aracına zarar vermez. Hatta tüm araçlar için eğer aracınızı 3 haftadan daha uzun süre kullanmayacaksanız akü kutup başlarını ayırarak aracınızı bekletiniz diye yazar.

Bilgilerine arz olunur.  ;)
Hakikaten bakmadım kullanma kılavuzuna:) Yapmam aslında böyle bir yanlış, ama sanmıyorum orada baplanacak başka yer ben görmedim ama hemen alıp bakayım.

Kutup başını sökmekten korkuyor değilim, sadece aküyü tanımazsa bazı açı sensörleri vs. sıfırlanıyormuş yoksa sökmek soeun değil üzerinde ki 4 vidalı korumayı sökt0kten lastiği vs üzerinden çıkarttıktan sonra 2 tane daha vida çevirip sökerim :)

Araç yeni olduğundan forumlarda vs de bulamadım bu şekilde bir şey yapan.

Hemen Kullanma Kılavuzuna bakayım, aslında 2 gün önce ingilizce indirip baktım ama bulamamıştım birşey.

Okuyup geleyim ben :)


Not: Okudum, haklısınız. Boş yere bagajı açmışım, kaput altına yer koymuşlar [emoji23][emoji23] Birde herkese söylerim kılavuzu okudunuz mu diye, umarım cihaz çalışır da iadeyle vs. uğraşmam, sabah tekrar deneyeceğim.







MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2021, 21:25:41 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Burası bayağı hareketlenmiş.
Kağan BDV090 bende kullanıyorum. Şarj edebilmen için püf noktası var eğer akü şarj kapasitesi üzerinde ise şarj işlemi başlamaz yani akü zayıf olması gerekiyor bu durumu aşman için farları açıp kapatman yeterli akü voltajı düşeceği için şarj işlemi başlar ama cihaz bağlı olması gerekiyor. Cihaz işe yarar mı diyorsa her türlü işini görür ben sürekli bağlı şekilde bırakıyorum aracı pek kullanmadığım için ve akü şu an 4 veya 5 yıllık oldu şimdilik sorunsuz.
Eğer aküde sülfatlaşma varsa çabuk şarj olup çabuk deşarj olacaktır buradan akü durumu aşağı yukarı belli olur.



Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659417
Burası bayağı hareketlenmiş.
Kağan BDV090 bende kullanıyorum. Şarj edebilmen için püf noktası var eğer akü şarj kapasitesi üzerinde ise şarj işlemi başlamaz yani akü zayıf olması gerekiyor bu durumu aşman için farları açıp kapatman yeterli akü voltajı düşeceği için şarj işlemi başlar ama cihaz bağlı olması gerekiyor. Cihaz işe yarar mı diyorsa her türlü işini görür ben sürekli bağlı şekilde bırakıyorum aracı pek kullanmadığım için ve akü şu an 4 veya 5 yıllık oldu şimdilik sorunsuz.
Eğer aküde sülfatlaşma varsa çabuk şarj olup çabuk deşarj olacaktır buradan akü durumu aşağı yukarı belli olur.

Merhabalar,

Şarj işlemi başlıyor 15 dk şarj ediyor sonra bitiyor bu Bosch C7 cihazda.

Modları da değiştiremiyorum akü de bağlıyken.

Kuru tip akü şarjı yapamıyormuş bu Bosch C7.

Ben de dün einhell ce-bc 4 m cihazdan sipariş verdim, umarım bununla edebilirim ama sorun sanıyorum akü tipi ile alakalı.

Agm akü olduğundan şarj etmede sorun yaşıyor olabilirim, kuru akü nedir agm aküler kurumudur, şuan sıfır araçtaki varta agm akü şarj edilemez mi bakıyorum, pek veriye ulaşamadım.

Cihaz yarın yada diğer gün gelir, onunla deneyeceğim.

Olmazsa eğer sizin dediğinizi yapayım, doğru mu anladım diye teyit edeyim.

Arabayı sabah çalıştırdım ve paketim, stop edip farları 15 sn falan açık tuttum.

Sonra kontağı kapattım ve kaputu açarak şarj cihazını kullanım kılavuzunda belirtilen yerlere takarak (prize takmadan) voltajı kontrol ediyorum, burada ki değer kaç olmalı şarj için?

Kontrol sonrası aldığım einhell ce-bc 4 m cihazı prize takıp mode ile agm modunu seçip başlatıyorum.

Doğru anladım değil mi?

Teşekkürler

NOT: ben şarj yapmadan önce park ettikten sonra kontak açık marş basılmamış halde çakmaklıktan basit cihaz ile ölçtüğümde 11.7 falan gözükmekteydi değer.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 01 Mart 2021, 15:16:23 Gönderen: kagan06 »