škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263655

0 Üye ve 8 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659422
Merhabalar,
Şarj işlemi başlıyor 15 dk şarj ediyor sonra bitiyor bu Bosch C7 cihazda.
Modları da değiştiremiyorum akü de bağlıyken.
Kuru tip akü şarjı yapamıyormuş bu Bosch C7.
Ben de dün einhell ce-bc 4 m cihazdan sipariş verdim, umarım bununla edebilirim ama sorun sanıyorum akü tipi ile alakalı.
Agm akü olduğundan şarj etmede sorun yaşıyor olabilirim, kuru akü nedir agm aküler kurumudur, şuan sıfır araçtaki varta agm akü şarj edilemez mi bakıyorum, pek veriye ulaşamadım.
Cihaz yarın yada diğer gün gelir, onunla deneyeceğim.
Olmazsa eğer sizin dediğinizi yapayım, doğru mu anladım diye teyit edeyim.
Arabayı sabah çalıştırdım ve paketim, stop edip farları 15 sn falan açık tuttum.
Sonra kontağı kapattım ve kaputu açarak şarj cihazını kullanım kılavuzunda belirtilen yerlere takarak (prize takmadan) voltajı kontrol ediyorum, burada ki değer kaç olmalı şarj için?
Kontrol sonrası aldığım einhell ce-bc 4 m cihazı prize takıp mode ile agm modunu seçip başlatıyorum.
Doğru anladım değil mi?
Teşekkürler
NOT: ben şarj yapmadan önce park ettikten sonra kontak açık marş basılmamış halde çakmaklıktan basit cihaz ile ölçtüğümde 11.7 falan gözükmekteydi değer.
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Voltaj ölçümünü şarjdan 20-24 saat sonrasında yaparsanız en sağlıklı sonuç alırısınız. Araç kısa süre dahi sürülse, minimum şarj etme ile verecek olan gerilim değeri yanıltır. Bundan dolayı genellikle şarj sonrası ve araç kapıları kilitli 10-15 dakika bekleme sonrası ölçüm yaparak karar veriyoruz durumuna, en azından ben bu şekilde kontrol etmeye alıştım ve en net öyle sonuç alıyorum.
C7 nin kuru akü şarj etmemesi garip geldi bana doğrusu, cihazı bilmemekle birlikte.

Aslında tüm akülerde asit mevcut, ancak bazılarında asit elyafa emdirilmiş oluyor, bazılarında jel kıvamında oluyor. Eskiden, üstünde kapakları olan akülere bakım gerektiren akü deniliyordu, kapak olmayanlara bakım gerektirmeyen veya halk tabiriyle KURU ve BAKIMSIZ akü.
Sizin cihaz gelince bir gece ful şarjda bırakın aküyü, sabah kontağı açınca farkı göreceksiniz ve bu fark size az çok referans olacaktır. Hatta kapı kilitlerini açarken duyulan ses bile farklı oluyor akü tam dolu olunca.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659422
Merhabalar,

Şarj işlemi başlıyor 15 dk şarj ediyor sonra bitiyor bu Bosch C7 cihazda.

Modları da değiştiremiyorum akü de bağlıyken.

Kuru tip akü şarjı yapamıyormuş bu Bosch C7.

Ben de dün einhell ce-bc 4 m cihazdan sipariş verdim, umarım bununla edebilirim ama sorun sanıyorum akü tipi ile alakalı.

Agm akü olduğundan şarj etmede sorun yaşıyor olabilirim, kuru akü nedir agm aküler kurumudur, şuan sıfır araçtaki varta agm akü şarj edilemez mi bakıyorum, pek veriye ulaşamadım.

Cihaz yarın yada diğer gün gelir, onunla deneyeceğim.

Olmazsa eğer sizin dediğinizi yapayım, doğru mu anladım diye teyit edeyim.

Arabayı sabah çalıştırdım ve paketim, stop edip farları 15 sn falan açık tuttum.

Sonra kontağı kapattım ve kaputu açarak şarj cihazını kullanım kılavuzunda belirtilen yerlere takarak (prize takmadan) voltajı kontrol ediyorum, burada ki değer kaç olmalı şarj için?

Kontrol sonrası aldığım einhell ce-bc 4 m cihazı prize takıp mode ile agm modunu seçip başlatıyorum.

Doğru anladım değil mi?

Teşekkürler

NOT: ben şarj yapmadan önce park ettikten sonra kontak açık marş basılmamış halde çakmaklıktan basit cihaz ile ölçtüğümde 11.7 falan gözükmekteydi değer.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


C7 tüm aküleri şarj ediyor AGM dahil, özelliklerinde o şekilde yazıyor.
Şarj etme olayını benim cihaz için tarif etmiştim yeni almış olduğunuz cihaz için belki geçerli olmayabilir ama eğer şarja başlamaz ise anlatmış olduğunuz yöntem yanlış. 1 Kontak kapalı 2 şarj cihazını bağlayın ve prize takın eğer şarj başlarsa aracı kilitleyin, eğer başlamaz ise şarj cihazı hem aküye hem 220 bağlı iken eğer kontak kapalı farlar yanıyor ise açın şarj başlayınca kapatın.
Kontak açık vaziyette şarjınız en az 12 V ve üzerinde olması gerekiyor.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659424
Voltaj ölçümünü şarjdan 20-24 saat sonrasında yaparsanız en sağlıklı sonuç alırısınız. Araç kısa süre dahi sürülse, minimum şarj etme ile verecek olan gerilim değeri yanıltır. Bundan dolayı genellikle şarj sonrası ve araç kapıları kilitli 10-15 dakika bekleme sonrası ölçüm yaparak karar veriyoruz durumuna, en azından ben bu şekilde kontrol etmeye alıştım ve en net öyle sonuç alıyorum.
C7 nin kuru akü şarj etmemesi garip geldi bana doğrusu, cihazı bilmemekle birlikte.

Aslında tüm akülerde asit mevcut, ancak bazılarında asit elyafa emdirilmiş oluyor, bazılarında jel kıvamında oluyor. Eskiden, üstünde kapakları olan akülere bakım gerektiren akü deniliyordu, kapak olmayanlara bakım gerektirmeyen veya halk tabiriyle KURU ve BAKIMSIZ akü.
Sizin cihaz gelince bir gece ful şarjda bırakın aküyü, sabah kontağı açınca farkı göreceksiniz ve bu fark size az çok referans olacaktır. Hatta kapı kilitlerini açarken duyulan ses bile farklı oluyor akü tam dolu olunca.

Hocam aslında ölçümle işim yoktu, yani akşamdan parkedilmiş arabayı sabah kalkıp evin önüne aldım. Alırken obd den bağlandım 11.7 falandı değer, sonra marş bastım 9.2 düştü sonra 15.2 ye çıktı (15 li dwğwr şarj az diye hemen şarja başlıyor diye düşünüyorum) arabayı 10 mt ileri aldım stop ettim bagajı vs ayarladım parktan sonra 20 25 dk geçti, sonra aküye kabloları yerleştirdim bagajı kapattım kapıları kitledim 5 dk sonra cihazı prize taktım açıldı mavi yandı.

Sonra ben 1 defa mode tuşuna bastım yeşile döndü 1 defa daha basınca AGM ye döndü şarj %50 dolu gösterdi, 2 dk sonra 75 oldu 5-6 dk sonra 75 100 arası oldu 5 dk sonra da yeşil yanıp söndü şarj bitti demek.

Aracı açtım akü değerine baktığımda yarım saat önce ülk çalıştırmada %70 olan değer %68 e düşmüştü :) korktum aküyü boşaltıyor mu diye çok zorlamadım, sonra bu defa kapıları kitlemeden aynı işlemleri yaptım bu adımlar daha hızlı 5-6 dk tamamlandı yine kontrol ettiğimde %68 di.

Bu sırada herşeyü söküp yeniden taktım mode lar arasında gezmek istedim ne yazık ki sadece AGM modunun ışığını yakabildim. Cihaz sorunlu olabilir yada ben beceremedim.

Sonra buradaki arkadaşımız kullanma kılavuzunu söyledi açtım kaputun orada yer yapmışlar, pazar sabahta aynı şeyleri yaptım yine %68 70 arasındaydı değerler ama bu defa 15 20 dk şarj etti gösterdi :)

Çokta zorlamadım zarar vermeyeyim beceremiyorsam diye düşündüm.

Bir iki yerde forumda şarj almama sorunu yaşayan yorumlara da rastladım golf ve passatlarda, o sebeple varta agm akü de şarj olayına hiç değinmiyor. Bu Bosch c7 de eski 2012 den kalma cihaz olunca zorlamadan yeni cihaz aldım, Einhell ce-bc 4 m modeli uygun olunca Black&Decker pahalı geldiğinden bunu tercih ettim 4 amper olunca da çok düşünmedim. Bu model de 6V şarjı kaldırmışlar sadece 12V, 12V AGM, 12V kış, 12V maintance  (damlama şarj sanırım bu, akü sürekli şarjda bırakılırsa zarar görmesin modu diye düşündüm) ve repair mod (13.6V akımı sürekli vererek 3-4 V düşen şarj almayan aküleri manuel şarj etme moduymuş) var güncel bir cihaz olunca şarjı yapabilirim diye düşünerek aldım :)

Yarın falan gelir hemen denerim herhalde, arabayı iş çıkışı 20 km kullanmak zorundayım, eve 17 de geliyorum 20 de şarja takıp denemeyi düşünüyorum 3 saatte akım vs azalır diye düşünüyorum ama bakalım.

Kuru ıslak olayını da pek bilmiyorum zaten akü üstündeki koddaki aküyü varta da vs bulamadım, hiçbir teknik detaya ulaşamadım.

Yine haber vereceğim başarsamda başaramasamda:)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659425
C7 tüm aküleri şarj ediyor AGM dahil, özelliklerinde o şekilde yazıyor.
Şarj etme olayını benim cihaz için tarif etmiştim yeni almış olduğunuz cihaz için belki geçerli olmayabilir ama eğer şarja başlamaz ise anlatmış olduğunuz yöntem yanlış. 1 Kontak kapalı 2 şarj cihazını bağlayın ve prize takın eğer şarj başlarsa aracı kilitleyin, eğer başlamaz ise şarj cihazı hem aküye hem 220 bağlı iken eğer kontak kapalı farlar yanıyor ise açın şarj başlayınca kapatın.
Kontak açık vaziyette şarjınız en az 12 V ve üzerinde olması gerekiyor.


Ben cihazın ilk modeli 2012 de üretilince  ve 2.el aldığım için çok irdelemedim ama bir yerde kuru akü şarj etmediği söylendi. Arabadaki agm akü de bu tarz kuru mu çok anlayamadım net ifadeler de bulamadım, bir de vw grubuna ayar oldum, kafasına göre akü takmışlar, passatların bazısına efb bazısına agm takılmış.

Bataryayı dışarıdan almak istesek belirli kodların arabaya tanıtılması gerekiyor, yada arabada ki elektriği hiç kesmeden benzer değerlerde ki akü ile değiştirmek gerekiyor.

Bu defa da yapamazsam arabayı servise sokacağım bakımına 30 gün var o zaman şarj ettirir ve detayını da sorarım.

Ama canımı sıktı uğraşmak araştırmak, elektrik işini oldum olası sevmem :)

Sizin dediklerinizi de uygulayacağım şarj edemezsem eğer.
Teşekkürler


MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 01 Mart 2021, 20:51:24 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659428
Ben cihazın ilk modeli 2012 de üretilince  ve 2.el aldığım için çok irdelemedim ama bir yerde kuru akü şarj etmediği söylendi. Arabadaki agm akü de bu tarz kuru mu çok anlayamadım net ifadeler de bulamadım, bir de vw grubuna ayar oldum, kafasına göre akü takmışlar, passatların bazısına efb bazısına agm takılmış.

Bataryayı dışarıdan almak istesek belirli kodların arabaya tanıtılması gerekiyor, yada arabada ki elektriği hiç kesmeden benzer değerlerde ki akü ile değiştirmek gerekiyor.

Bu defa da yapamazsam arabayı servise sokacağım bakımına 30 gün var o zaman şarj ettirir ve detayını da sorarım.
Ama canımı sıktı uğraşmak araştırmak, elektrik işini oldum olası sevmem :)
Sizin dediklerinizi de uygulayacağım şarj edemezsem eğer.
Teşekkürler
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu kullanım durumunuza göre akünüzü peryodik sarj etmeniz gerekecek.
Eger aldığınız C7 bozuk değilse, bi ihtimal akünüz ölmüş de olabilir. Mehmet 'in yorumu bu konudaki durumu destekliyor. Sülfatlaşma varsa, akü hızlıca doluyor gibi gözükür ve çabucak deşarj olur. Bu durumda profesyonel bir cihaz ile repair mode ile akü bir şekilde kurtarma yapılmalı.
Umarım servisten tatmin edici destek alabilirsiniz.
Cihazınız bi gelsin de durumu bende merak ettim.
Standart cihaz ile de belki kurtarılır. Koray in eski aküsü bu şekilde inatlaşmiştı, Koray epey bi uğraştı onunla yanlış hatırlamıyorsam.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659429
Bu kullanım durumunuza göre akünüzü peryodik sarj etmeniz gerekecek.
Eger aldığınız C7 bozuk değilse, bi ihtimal akünüz ölmüş de olabilir. Mehmet 'in yorumu bu konudaki durumu destekliyor. Sülfatlaşma varsa, akü hızlıca doluyor gibi gözükür ve çabucak deşarj olur. Bu durumda profesyonel bir cihaz ile repair mode ile akü bir şekilde kurtarma yapılmalı.
Umarım servisten tatmin edici destek alabilirsiniz.
Cihazınız bi gelsin de durumu bende merak ettim.
Standart cihaz ile de belki kurtarılır. Koray in eski aküsü bu şekilde inatlaşmiştı, Koray epey bi uğraştı onunla yanlış hatırlamıyorsam.
Normalde akü şarj et uyarısı veya emare olur diye düşünüyorum ama emin değilim tabii ki. Sadece startstop kışın özellikle 15C altında çalışmıyor, bakalım şarj cihazı başarısız olursa serviste baktıracağım onlar söksün repair yaptırsınlar akü ölmüş canlanmazsa alırım yenisini ama umarım şarj edilen bir aküdür :) şarj aleti boşa gitmesin bari

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659431
Normalde akü şarj et uyarısı veya emare olur diye düşünüyorum ama emin değilim tabii ki. Sadece startstop kışın özellikle 15C altında çalışmıyor, bakalım şarj cihazı başarısız olursa serviste baktıracağım onlar söksün repair yaptırsınlar akü ölmüş canlanmazsa alırım yenisini ama umarım şarj edilen bir aküdür :) şarj aleti boşa gitmesin bari
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sarj edilmeyen akü diye bir şey yok. :)
Yeni akü alırsanız, günlük 10 -15 km sürüş ve 2 marş ile yeni akü de 6 ay içerisinde tükenecektir, dolayısıyla akü şarj cihazı sadık arkadaşınız olacaktır.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659432
Sarj edilmeyen akü diye bir şey yok. :)
Yeni akü alırsanız, günlük 10 -15 km sürüş ve 2 marş ile yeni akü de 6 ay içerisinde tükenecektir, dolayısıyla akü şarj cihazı sadık arkadaşınız olacaktır.
Umarım ben becerebilirim şarj işini :) 3 sene iyi dayanmış o zaman ilk 2 sene sabah 2.5 km gidiş 2.5 km dönüş. Akşam 2.5 km gidiş 2.5 km dönüştü

Pandemi sebebiyle 20 km gidiş 20 km dönüş oldu:) ben ihtiyaten batarya ölmesin diye bu çözüme ulaşmaya çabalıyorum, bakalım zaten bilgilendireceğim buradan.

Ayrıca, belki araba da belli bir aksam veya devre vs var şarjı engelliyor sadece servis modunda falan oluyordur, sallıyorum bunları ama en azından 2.cihazı deneyeceğim, iade alırlarsa 3. Ve 4. Cihazları da denerim ama 3.sü Black&Decker BDV090 olur, 4.sü ise Noco Genius olur :)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659438
Varta sitesinden ;



https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilir
Yeni cihazı taktım buda aynı şekilde 10 15 dk şarj yapıp full yazdı :)

Bindim obd porttan baktım 1 saat önce park ettiğim gibi %75 dolu gözüküyor.

Acaba bu grafikteki gibi 75 civarında olduğundan şarj mı etmiyor cihaz?

Bence ben beceremiyorum yada araba bunu engelliyor.

13.3v ile başladı şarja, arada bir 14.5 falan yapıyor 30 sn falan sonra 13.2 13.5 13.7 vs devam ediyor.

Şimdi yeniden arabayı çalıştırdım kapattım farları açtım açık tuttum 20 sn falan, tekrar taktım 6-7 dk da 5 kademeli aletin 5 kademesi yanıp sönmeye başladı ve şarj yapmaya devam etti, tam 10. Dk da FULL uyarısı aldım.

Acaba 1 saat önce 20 km yol geldim ondan olabilir mi :)

Bence araba korumaya alıyor yada akü daha fazla şarj almıyor ama sürerken ben 80 veya 88 gördüm obd den bağladığım cihaz ile:)



Not: Az önce maintance moduna yani damlama şarj veya şarjı koruma modu olarak tanımlanıyor ona alarak şarj ettim yine 10 dk civarı sürdü bu sefer obd den bakınca %79 olmuştu akü :)


MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 02 Mart 2021, 19:01:21 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Az önce yani şarj vs kablolarını kaldırmıltım 1 saati geçti, aküyü multimetre ile ölçmek istediğimde sıfır gösterdi, 3-5 sn sonra araç algıladı sanırım bızzzt ses verdi 12.5 gösterdi :) aküyü uykuya falan mı alıyor araç acaba :)

Hakikaten sıkıldım, çözemedim, nasıl çözeceğimi de bilemiyorum. Kim anlar bu işten yetkili serviste ki elektrik ustası ile mi görüşsem acaba?

Akü şarj cihazını da aldık, beceremezsek atıl kalacak, akü sökülmeden de bu iş olmayacak sanıyorum.
[emoji23] [emoji23]



Arkadaşlar bu video da adam ön tarafa ayrı birşey yapıyor, bagajda ki akü ye ayrı bir şey yapıyor, bu videoda yapılan nedir acaba? Benim aracın eski kasası ama sanki sistemi kandırıyor gibi algılıyorum.

Bakabilir misiniz, kısa 1.5 dk lık bir video

https://youtu.be/MOL8v3X2Av4

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 02 Mart 2021, 21:19:43 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659441
Az önce yani şarj vs kablolarını kaldırmıltım 1 saati geçti, aküyü multimetre ile ölçmek istediğimde sıfır gösterdi, 3-5 sn sonra araç algıladı sanırım bızzzt ses verdi 12.5 gösterdi :) aküyü uykuya falan mı alıyor araç acaba :)
Hakikaten sıkıldım, çözemedim, nasıl çözeceğimi de bilemiyorum. Kim anlar bu işten yetkili serviste ki elektrik ustası ile mi görüşsem acaba?
Akü şarj cihazını da aldık, beceremezsek atıl kalacak, akü sökülmeden de bu iş olmayacak sanıyorum.
[emoji23] [emoji23]
Arkadaşlar bu video da adam ön tarafa ayrı birşey yapıyor, bagajda ki akü ye ayrı bir şey yapıyor, bu videoda yapılan nedir acaba? Benim aracın eski kasası ama sanki sistemi kandırıyor gibi algılıyorum.
Bakabilir misiniz, kısa 1.5 dk lık bir video
https://youtu.be/MOL8v3X2Av4
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yani garip bir durum evet.

Tahmin ettiğiniz gibi aküye giden devrede koruma var olabilir veya start/stop devresi akım alıyor, doluyor ve dolu gösteriyor, ya da akünüz derin deşarjlara girmiş ve aşırı sulfatlaşma oluşmuş. Mehmet'in dediği gibi, sulfatlaşma olan akülerde, hızlı şarj oluyor ve hızlı bitiyor.
Benim araçta da start/stop var ancak böyle bir durum yaşamıyorum.
Arkadaşlar da bir şeyler yazar.


Doğrudan akü kutup başlarından şarj etmeyi denediniz mi?
Aracın kitapçığında şarj etmeyle alakalı her hangi açıklama var mı?


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659447
Yani garip bir durum evet.

Tahmin ettiğiniz gibi aküye giden devrede koruma var olabilir veya start/stop devresi akım alıyor, doluyor ve dolu gösteriyor, ya da akünüz derin deşarjlara girmiş ve aşırı sulfatlaşma oluşmuş. Mehmet'in dediği gibi, sulfatlaşma olan akülerde, hızlı şarj oluyor ve hızlı bitiyor.
Benim araçta da start/stop var ancak böyle bir durum yaşamıyorum.
Arkadaşlar da bir şeyler yazar.


Doğrudan akü kutup başlarından şarj etmeyi denediniz mi?
Aracın kitapçığında şarj etmeyle alakalı her hangi açıklama var mı?
Kitapçığın sayfasını ekliyorum, atıf yapılan yerler var oralarda birşey yazmıyor :)

Bagajı açmadım bugün, çok uğraştım soğuk birde ne kadar da kapanıyor diye başında durdum:)

Şarj vs işlemler bittikten sonra 2 saat geçmişken akü voltajını multimetre ile ölçtüm 12.4 V çıktı, 8 saat sonra sabah 7 de ölçeceğim kaputu açık bıraktım :)

Aslında 2 gün yatırabilsem aracı hepsini deneyeceğim araç hiç çalışmadan denemek daha doğru olacak sanırım.

Yarın akşam bagajı deneyeyim, tavsiyeniz var mı? Mesela 20 km yoldan geldikten sonra stop edip kilitlediğim araba için 2 saat zaman geçirmek yeterli mi şarja takmak için?

Cihazda sorun yoktur ama AGM aküler kuru diye geçiyormuş, akü de bu tarz bğyük kayıp olsa sabah kaç çıkması lazım multimetre ile ölçümde?

Sabah editlerim multimetre sonucunu.

Siz de eklediğim resme bakabilirseniz sevinirim, şarj yapmayı anlatmış yani şarj olması lazım diye düşünüyorum :)

Kırmızıyı kırmızı kısma yani + ya, siyahı da - yazan kısma kıskaçlıyorum...

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;659448
Kitapçığın sayfasını ekliyorum, atıf yapılan yerler var oralarda birşey yazmıyor :)
Bagajı açmadım bugün, çok uğraştım soğuk birde ne kadar da kapanıyor diye başında durdum:)
Şarj vs işlemler bittikten sonra 2 saat geçmişken akü voltajını multimetre ile ölçtüm 12.4 V çıktı, 8 saat sonra sabah 7 de ölçeceğim kaputu açık bıraktım :)
Aslında 2 gün yatırabilsem aracı hepsini deneyeceğim araç hiç çalışmadan denemek daha doğru olacak sanırım.
Yarın akşam bagajı deneyeyim, tavsiyeniz var mı? Mesela 20 km yoldan geldikten sonra stop edip kilitlediğim araba için 2 saat zaman geçirmek yeterli mi şarja takmak için?
Cihazda sorun yoktur ama AGM aküler kuru diye geçiyormuş, akü de bu tarz bğyük kayıp olsa sabah kaç çıkması lazım multimetre ile ölçümde?
Sabah editlerim multimetre sonucunu.
Siz de eklediğim resme bakabilirseniz sevinirim, şarj yapmayı anlatmış yani şarj olması lazım diye düşünüyorum :)
Kırmızıyı kırmızı kısma yani + ya, siyahı da - yazan kısma kıskaçlıyorum...
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ya ne desem Kağan, her gün bir şeylerle karşılaşıyoruz ve öğreniyoruz yeni yeni :confused:. Sabah kapıları hiç açmadan bir ölç bakalım.
Eğer servise gidip sorma durumun varsa, belki açıklama yaparlar şarj etme konusunda. :confused::(


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;659450
Ya ne desem Kağan, her gün bir şeylerle karşılaşıyoruz ve öğreniyoruz yeni yeni :confused:. Sabah kapıları hiç açmadan bir ölç bakalım.
Eğer servise gidip sorma durumun varsa, belki açıklama yaparlar şarj etme konusunda. :confused::(
Tekrardan merhabalar,

Sabah anahtarla açmadan (kaputu geceden açık bırakmıştım) ölçüm yaptığımda 12.4 V ölçtüm bildiğimiz basit sarı multimetre ile.

Servis danışmanı elektrik ustası ile görüştüm az önce, normal ön kısımda benim yaptığım gibi şarj edebilirsiniz, sökmeye gerek yok biz de serviste bu şekilde yapıyoruz dedi.

Diğer servisi arayacağım bakalım o ne diyecek.

Peki akünün dolum kapasitesi o kadar olabilir mi? Belkide 15 dk şarj olsa da doluyordur kendi azalmış kapasitesi kadar?

Çok anlamam elektrik işlerinden :)

Son durum bu, acaba dün şarj yaptık o sebeple mi 12.4 V çıktı? Sabah obd ile baktığımda da (gece 22:00 da park ederken %79 göstermişti) %72 de çalıştı 20 km işe geldiğimde (sakin kullanırım ve yokuş aşağı gaza basmam akü dolsun diye) % 82 oldu.

İlk marşta da 8,94 V ölçmüş bu obd porttaki ElmObd2 cihaz.

Yolda da hep 15.1V gösterdi, arada bir 13.1 V a düşüyor anlık takipte.

Yorumlarınız nedir arkadaşlar?

1- Hiç uğraşma zaten batarya için araba uyarı verirse tam şarj yaparsın aldığın cihaz dursun iade etme.

2- Hayır , obd2 cihazdan alınan verinin
%100 olması gerekiyor, denemeye devam et.

3- Yetkili servis bakımım var 28 güne, o bakımda full şarj ettirip obd2 ile ölçüm yapıp % kaç çıktığına bak ve akü sağlığını sor

4- Hiç uğraşma akü bitince değiştireceksin gittiği kadar.

5- Sizin tavsiyeleriniz neler?

Teşekkürler.

Not: bu arada akşam gidince bu defa araç park edip 3 saat sonra aracı hiç açmadan multimetre ile ölçüm yapıp bagajdan doğrudan akünün kutup başlarına bağlamayı düşünüyorum buna ne dersiniz?
(Bagaj için aleti araba ilk kapandığında yerleştirmem lazım)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi