Ya ne desem Kağan, her gün bir şeylerle karşılaşıyoruz ve öğreniyoruz yeni yeni :confused:. Sabah kapıları hiç açmadan bir ölç bakalım.
Eğer servise gidip sorma durumun varsa, belki açıklama yaparlar şarj etme konusunda. :confused:
Tekrardan merhabalar,
Sabah anahtarla açmadan (kaputu geceden açık bırakmıştım) ölçüm yaptığımda 12.4 V ölçtüm bildiğimiz basit sarı multimetre ile.
Servis danışmanı elektrik ustası ile görüştüm az önce, normal ön kısımda benim yaptığım gibi şarj edebilirsiniz, sökmeye gerek yok biz de serviste bu şekilde yapıyoruz dedi.
Diğer servisi arayacağım bakalım o ne diyecek.
Peki akünün dolum kapasitesi o kadar olabilir mi? Belkide 15 dk şarj olsa da doluyordur kendi azalmış kapasitesi kadar?
Çok anlamam elektrik işlerinden
Son durum bu, acaba dün şarj yaptık o sebeple mi 12.4 V çıktı? Sabah obd ile baktığımda da (gece 22:00 da park ederken %79 göstermişti) %72 de çalıştı 20 km işe geldiğimde (sakin kullanırım ve yokuş aşağı gaza basmam akü dolsun diye) % 82 oldu.
İlk marşta da 8,94 V ölçmüş bu obd porttaki ElmObd2 cihaz.
Yolda da hep 15.1V gösterdi, arada bir 13.1 V a düşüyor anlık takipte.
Yorumlarınız nedir arkadaşlar?
1- Hiç uğraşma zaten batarya için araba uyarı verirse tam şarj yaparsın aldığın cihaz dursun iade etme.
2- Hayır , obd2 cihazdan alınan verinin
%100 olması gerekiyor, denemeye devam et.
3- Yetkili servis bakımım var 28 güne, o bakımda full şarj ettirip obd2 ile ölçüm yapıp % kaç çıktığına bak ve akü sağlığını sor
4- Hiç uğraşma akü bitince değiştireceksin gittiği kadar.
5- Sizin tavsiyeleriniz neler?
Teşekkürler.
Not: bu arada akşam gidince bu defa araç park edip 3 saat sonra aracı hiç açmadan multimetre ile ölçüm yapıp bagajdan doğrudan akünün kutup başlarına bağlamayı düşünüyorum buna ne dersiniz?
(Bagaj için aleti araba ilk kapandığında yerleştirmem lazım)
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi