škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 263413

0 Üye ve 14 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Koray bugünlerde bayağı faaliyet yapmışsın habersiz  :D. Yeni cihazın hayırlı olsun, bende merak ettim bakalım aküyü ne kadar sürede dolduracak, onun şarjı bitince arkasından Foxur da bağla bakalım o da şarj yapacak mı.
Bende arkadaşa Aliexpress'ten şarj cihazı aldım, pahalı cihazlar kadar iş görür diye tahmin ediyorum, damlama şarj özelliği de var 80 tl civarında vergi dahil geldi. Bakalım arkadaş memnun kalacak mı tabi aynısından kendime de aldım hiç olmazsa kargo parasından yırttık  ;D.

« Son Düzenleme: 10 Mart 2021, 14:04:29 Gönderen: mşah »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Koray bugünlerde bayağı faaliyet yapmışsın habersiz  :D. Yeni cihazın hayırlı olsun, bende merak ettim bakalım aküyü ne kadar sürede dolduracak, onun şarjı bitince arkasından Foxur da bağla bakalım o da şarj yapacak mı.
Bende arkadaşa Aliexpress'ten şarj cihazı aldım, pahalı cihazlar kadar iş görür diye tahmin ediyorum, damlama şarj özelliği de var 80 tl civarında vergi dahil geldi. Bakalım arkadaş memnun kalacak mı tabi aynısından kendime de aldım hiç olmazsa kargo parasından yırttık  ;D.


Selam Mehmet.
Bu aleti laptop adaptöruyle mi besleyeceksiniz? Akim ve kisadevre korumasi var mi?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle

Selam Mehmet.
Bu aleti laptop adaptöruyle mi besleyeceksiniz? Akim ve kisadevre korumasi var mi?

Bende 20 V luk trafo var ona bağladım, arkadaş da bir şeyler ayarlayacak. Kısa devre koruması var mı bilmiyorum ama olabilir gibi geliyor giriş uçlarını yanlış bağlamışım cihazda sorun olmadı. Ters kutup veya kısa devre var mı onu da bilmiyorum denemek lazım  :). Özellikleri bunlar.




Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle

Selam Mehmet.
Bu aleti laptop adaptöruyle mi besleyeceksiniz? Akim ve kisadevre korumasi var mi?

Bende 20 V luk trafo var ona bağladım, arkadaş da bir şeyler ayarlayacak. Kısa devre koruması var mı bilmiyorum ama olabilir gibi geliyor giriş uçlarını yanlış bağlamışım cihazda sorun olmadı. Ters kutup veya kısa devre var mı onu da bilmiyorum denemek lazım  :). Özellikleri bunlar.



Varmis, asiri akim korumasi diye yazıyor. Zaten kisadevrede asiri akim oldugu icin... ne olur ne olmaz bir kutbun cikisina 3A lik bir cam sigorta koysan iyi olur. Olurda birsey olursa en azindan devreye birsey olmasin sigorta gider en kotu. Hayirli olsun, kullan bakalim performansi nasil yazarsin ne isler yapiyor. Guzel ve saglikli gunlerde kullan insallah.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle

Selam Mehmet.
Bu aleti laptop adaptöruyle mi besleyeceksiniz? Akim ve kisadevre korumasi var mi?

Bende 20 V luk trafo var ona bağladım, arkadaş da bir şeyler ayarlayacak. Kısa devre koruması var mı bilmiyorum ama olabilir gibi geliyor giriş uçlarını yanlış bağlamışım cihazda sorun olmadı. Ters kutup veya kısa devre var mı onu da bilmiyorum denemek lazım  :). Özellikleri bunlar.



Varmis, asiri akim korumasi diye yazıyor. Zaten kisadevrede asiri akim oldugu icin... ne olur ne olmaz bir kutbun cikisina 3A lik bir cam sigorta koysan iyi olur. Olurda birsey olursa en azindan devreye birsey olmasin sigorta gider en kotu. Hayirli olsun, kullan bakalim performansi nasil yazarsin ne isler yapiyor. Guzel ve saglikli gunlerde kullan insallah.

Koray çok geç kaldın tavsiye için çünkü devreyi bozdum bile  ;D. Aküye bağlarken elimden düşürdüm ve kısa devre yaptı kablolardan anlayacağın doğru düzgün denemeden çöp oldu, yanan entegreyi bulabilirsem tamir ederim belki ama sonucu arkadaştan da öğrenirim nasıl olsa o da kullanacak.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle

Selam Mehmet.
Bu aleti laptop adaptöruyle mi besleyeceksiniz? Akim ve kisadevre korumasi var mi?

Bende 20 V luk trafo var ona bağladım, arkadaş da bir şeyler ayarlayacak. Kısa devre koruması var mı bilmiyorum ama olabilir gibi geliyor giriş uçlarını yanlış bağlamışım cihazda sorun olmadı. Ters kutup veya kısa devre var mı onu da bilmiyorum denemek lazım  :). Özellikleri bunlar.



Varmis, asiri akim korumasi diye yazıyor. Zaten kisadevrede asiri akim oldugu icin... ne olur ne olmaz bir kutbun cikisina 3A lik bir cam sigorta koysan iyi olur. Olurda birsey olursa en azindan devreye birsey olmasin sigorta gider en kotu. Hayirli olsun, kullan bakalim performansi nasil yazarsin ne isler yapiyor. Guzel ve saglikli gunlerde kullan insallah.

Koray çok geç kaldın tavsiye için çünkü devreyi bozdum bile  ;D. Aküye bağlarken elimden düşürdüm ve kısa devre yaptı kablolardan anlayacağın doğru düzgün denemeden çöp oldu, yanan entegreyi bulabilirsem tamir ederim belki ama sonucu arkadaştan da öğrenirim nasıl olsa o da kullanacak.

AliExpress den dispute ac. Foto cek yolla. Asiri akim korumasi yaziyor ama kisa devrede yandi diye. Asiri akim korumasi varsa nasil yanar ki...! Demek ki yokmus. Ben boyle cok seyde para iadesi aldim. Pislik küçük sari bocek cinliler nasil tam irkci hakaret oldu ...:):p


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;659491
Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam :)
Artık bu şekilde uygun oldukça şarj ederim, peki 20 kmlik ve 1 saatlik yolculuğun arkasından ne kadar süre geçmeli şarja takabilmem için? Akşam işten eve geldiğimde sabaha kadar durma şansı olabilir. :)

Teşekkürler.

Ayrıca, saat 08:00 da kapalı arabayı ölçtüğümde 12.56V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 12.85V) gösterdi. Marş şarjı ise 10.28V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 10.28V)gösterdi. Obd2 ölçümü batarya kondisyonu ise %85 (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : %94)

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Aküde sülfatlaşma oldugu belli. Çabuk sarj olup erken ve hızlı bosalıyor. Evden dönüş yolunda start stopunu devreye al ve her gun akuyu şarja tak 1 hafta böyle yap ve bir haftanın sonunda bir cumartesi gunu makineyı sarja koyduktan sonra aksam kapat ve sabaha bak bakalım ne kadar dusum yapmıs.
bu yukarda yazdıgından daha iyi bir yanı daha az bir dusum seviyen varsa bir miktar kurtarmıssın ve ısık var demektır. Bu sekilde devam edersin ve taki iyi enerjı tutuş yapana kadar.  Cok birsey değişmiyorsa gittiği yere kadar gider artık sarjlayarak. en iyi durum kötü sonu geciktirirsin en azından bayagı bır sure.

Merhabalar, cenazemiz sebebiyle bu olaylara ara verdim, uzun yolda da obd2 cihaz ile kontrol ettiğimde canı istediğinde şarj yapıyor mesela araç hafif eğimde gazdan ayağımı çekince cutoff oluyor ve şarj etmeye başlıyor diye düşünüyorum çünkü gazdayken 13.1V yazan değer gazdan ayağımı çekince yolda süzülürken 15.2V yazıyor %75 e kadar düşmüştü ama voltaj kontrolü yapamadım çalıştırınca 12.2V falandı.

Dün yoldan geldim %80 şarjlıydı, ve akşam 19.30 da şarja taktım kısa sürede yine full gösterdi ama şarjdan çekmedim, akü şarja bağlıyken ölçüm yaptığımda 13.4V a çıkıp 30 sn sonra 12.9V falan iniyor 30 ar saniyelik periyotlarla. Demek ki aküyü şarjda tutmak için ara ara akım veriyor diye alhılıyorum, bu durum sizce şarj ediyor mudur aküyü? Hiç sökmedim akşam 19 20 civarı sökerim sanırım bakalım obd2 yüzde kaç gösterecek 24 saat bu şekilde einhell ce-bc 4 m pil şarj cihazında FULL yazısı yazarken kaça çıkmış olacak ve sabahına da yani nerdeyse 12 saat sonrasında da soğuk ölçüm yapacağım. Buraya tekrar yazarım.

Teşekkürler yardım için, dediğini yöntemi anlayamadım, h.içi her gün iş dönüşü akşamdan sabaha kadar şarjda tutup c.tesi de full şarjda tuttuktan sonra pazar hiç açma p.tesi sabah soğuk akü ölçümü mü yap (akşamında ve yine sabahında obd2 ile yüzde ölçümü de yapacağım) demek istediniz?

NOT: 24 saatlik şarjı tamamladım (FULL yazıyordu sürekli) pil şarjını kapatıp söktüm ve akü voltajı 13.1V çıktı, batarya kondisyonu %96 olmuş. Kaputu açık bıraktım, sabah multimetre ile yeniden ölçer bildiririm.

NOT-2: Sabah, yani şarjdan 12 saat sonra ki multimetre ile ölçümümde 12.6V çıktı, obd2 port ise %85 gösterdi, sabah start-stop devreye girdi.
« Son Düzenleme: 15 Mart 2021, 08:12:41 Gönderen: kagan06 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79 .
[/quote

Teşekkürler yardım için, dediğini yöntemi anlayamadım, h.içi her gün iş dönüşü akşamdan sabaha kadar şarjda tutup c.tesi de full şarjda tuttuktan sonra pazar hiç açma p.tesi sabah soğuk akü ölçümü mü yap (akşamında ve yine sabahında obd2 ile yüzde ölçümü de yapacağım) demek istediniz?

NOT: 24 saatlik şarjı tamamladım (FULL yazıyordu sürekli) pil şarjını kapatıp söktüm ve akü voltajı 13.1V çıktı, batarya kondisyonu %96 olmuş. Kaputu açık bıraktım, sabah multimetre ile yeniden ölçer bildiririm.

NOT-2: Sabah, yani şarjdan 12 saat sonra

Allah rahmet eylesin. Basiniz sagolsun.
Demek istediğim cumadan akun ful sarjliyken 2 gunde pazara nekadar dusum oluyor bak.
Sonra haftaici her gun ise gidip gelirken SS'i ac akuyu bosalt aksam dönunce sarja tak full sarjla. Bir hafta her gun doldur bosalt yap. Hatta 2 hafta.
Sonra Cumadan akuyu full sarjla cumartesi pazar 2 gun de voltaj nekadar dusmus yine bak. Bu degeri ilkiyle karsilastir. Voltaj dusumu azalmissa aku toparlaniyor demektir.
Isik varsa dolfur bosalt suresini uzatirsin. Bir seferde sulfatlasma varsa onlari kiramazsin.


Benim akuyu full sarjladim 13.4V ile sarji bitirdim. 1 gun sonra 12,72V ikinci gun 12,68V idi 12,66V altinda dusum cok uzun zamanda oluyor aku bostayken.



Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Teşekkürler yardım için, dediğini yöntemi anlayamadım, h.içi her gün iş dönüşü akşamdan sabaha kadar şarjda tutup c.tesi de full şarjda tuttuktan sonra pazar hiç açma p.tesi sabah soğuk akü ölçümü mü yap (akşamında ve yine sabahında obd2 ile yüzde ölçümü de yapacağım) demek istediniz?

NOT: 24 saatlik şarjı tamamladım (FULL yazıyordu sürekli) pil şarjını kapatıp söktüm ve akü voltajı 13.1V çıktı, batarya kondisyonu %96 olmuş. Kaputu açık bıraktım, sabah multimetre ile yeniden ölçer bildiririm.

NOT-2: Sabah, yani şarjdan 12 saat sonra


Allah rahmet eylesin. Basiniz sagolsun.
Demek istediğim cumadan akun ful sarjliyken 2 gunde pazara nekadar dusum oluyor bak.
Sonra haftaici her gun ise gidip gelirken SS'i ac akuyu bosalt aksam dönunce sarja tak full sarjla. Bir hafta her gun doldur bosalt yap. Hatta 2 hafta.
Sonra Cumadan akuyu full sarjla cumartesi pazar 2 gun de voltaj nekadar dusmus yine bak. Bu degeri ilkiyle karsilastir. Voltaj dusumu azalmissa aku toparlaniyor demektir.
Isik varsa dolfur bosalt suresini uzatirsin. Bir seferde sulfatlasma varsa onlari kiramazsin.


Benim akuyu full sarjladim 13.4V ile sarji bitirdim. 1 gun sonra 12,72V ikinci gun 12,68V idi 12,66V altinda dusum cok uzun zamanda oluyor aku bostayken.

Sağolun, dostlar sağolsun.

Bu dediklerini deneyeceğim ama şuan yağmurlar var bu haftayı pas geçmek zorundayım. Şarjı evin önünde bahçeye yanaştırıp yapıyorum Allah'a emanet ışığını hafif gizleyerek gece bıraktım çalan olmadı :D Bir sonraki yaptığımda ne olur bilemem. Ama şuan akü durumu iyi gibi sabahlar 12.5V civarı ölçüm alıyorum. Start-Stop devreye sabahta girmeye başladı hava soğuk olsada, ama hemen kapatıyorum akü kendine gelsin diye.

Sanıyorum bir kaç defa daha 24 ila 36 saat şarjda bırakırsam arka arkaya 2 3 hafta sonu, aküyü idareten kullanmaya devam edeceğim :) Ama hemen 15 dk. falan içerisinde FULL gösterme mevzusu hala aklıma yatmadı, neyse artık trickle şarj ile yola devam.

Teşekkür ederim sana ve diğer arkadaşlara yardımlarınız için. Paylaşmaya devam edeceğim, sizin araçların yenisi de bu tarz akü veya bu tarz sistemlerle gelecektir sonuçta VW grup aracı hepsi.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
[quote author=kagan06 link=topic=41429.msg659637

Teşekkür ederim sana ve diğer arkadaşlara yardımlarınız için. Paylaşmaya devam edeceğim, sizin araçların yenisi de bu tarz akü veya bu tarz sistemlerle gelecektir sonuçta VW grup aracı hepsi.
[/quote]

Rica ederiz,
2017 model ve sonrasinda aku sarj gosterimini kaldirdi vw (sanirim bizim gibiler basina bela olmasin diye). Moll marka aku kullaniyor ama sorun yasaninca garanti kapsaminda Varta ile degistiriyor. Fren geri kazanimi varsa AGM aku kullaniyor. Ama AGM ler isiya daha hassas ozellikle sicaga. Yoksa normal ortam sicakliginda EFB lerden daha uzun cevrim omrune sahip.
Yani mukemmel urun yok, mukemmel kullanim ve bakımım var aslinda.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
@Levcho
@mşah
@Chem 06
@octa
@rsimsek

Selam dostlar,
Nasılsınız? Malum süreç uzadı aküyü unuttuk yazın.
Havalar soğumaya başladı. Aküler ne durumda hiç bakan kontrol eden bir seyler yapan var mı.
Ben yaklaşık 8 aydır aküyü bile hiç ölçmedim. Ayda bir istanbula gidip geliyorum diye.
Bu aralar bir bakmam gerek aslında.
Sizde durumlar nasıl?


Çevrimdışı onurrr

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Hafta sonu araç marş almayınca aküyü kontrol ettim, tüm elektronikler kapalı iken 10.6 V. ölçtüm. Çekici ile sanayiye kadar gidip değiştirdim aküyü. Bosch marka EFB 950 TL.
Üzerindeki orijinal Moll marka 4 yıl 1 ay dayandı. Daha önce de 1 serviste 1 kez şarj edildiği ve onun dışında 1 kez takviye ile çalıştırdığım olmuştu.

Üzerindeki akü başlığın ilk mesajında belirtilen ile aynı Moll 5TA 915 105 B 12V 70Ah 420A DIN EFB+
Araç 2017 Superb.
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2021, 14:22:03 Gönderen: onurrr »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Hafta sonu araç marş almayınca aküyü kontrol ettim, tüm elektronikler kapalı iken 10.6 V. ölçtüm. Çekici ile sanayiye kadar gidip değiştirdim aküyü. Bosch marka EFB 950 TL.
Üzerindeki orijinal Moll marka 4 yıl 1 ay dayandı. Daha önce de 1 serviste 1 kez şarj edildiği ve onun dışında 1 kez takviye ile çalıştırdığım olmuştu.

Üzerindeki akü başlığın ilk mesajında belirtilen ile aynı Moll 5TA 915 105 B 12V 70Ah 420A DIN EFB+
Araç 2017 Superb.

Geçmiş olsun,
Günlük haftalık aylık araç kullanımınız nasıl. Araç km nedir. Start stop açık mı kullanıyorsunuz?
Eski aküyü bıraktınız mı serviste? bıraktıysanız indirim yaptılar mı ne kadar düştüler?
Superb: modeli neydi ambition, optimal, style? dizel mi ?
Memleket nere?

Sizinki yine iyi gitmiş, o akü bende 6 ayda su koydu serviste sarj edildi, senesinde de ısrarcı oldum garantiden değişti allahtan. Gerci benim kullanım çok kötüydü artık öğrendik aküye bakmayı çok şükür.
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2021, 15:00:35 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Blackadder59

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 443
    • Profili Görüntüle
Bende de Cuma günü akü sizlere ömür oldu. Üstünde Bosch vardı. Takviye ile sanayiye gittim. 2 farklı yerde ölçüm yaptırıp fiyat sordum. 10 V ile başlayarak sürekli düşüş gösterdi ölçümler.
2021 ikinci çeyreği tarihli 70 Ah Efb Varta aldım. 950 Tl. (7 taksit) (2015 1,4 Tsi 150 Hp Act Dsg SuperB- 74.000 km)
Genel olarak diğer marka fiyatları aşağıdaki gibi sanayide.
Not: Eski aküyü aldığınız yere bırakmanız şartı ile fiyatlardır. Eğer eski akünüzü bırakmaz iseniz +150 Tl eklenmelidir.
Tümü 70 ah Efb
Varta: 950 Tl
Bosch: 900 Tl
Mutlu: 800 Tl
İnci: 800 Tl
Çelik: 800 Tl
Yiğit: 800 Tl
Farklı isimlerde ana üreticilerin yan ürünler: 700-850 Tl bandında.

Üstünden çıkan Bosch;


Yeni Varta;
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2021, 16:48:24 Gönderen: Blackadder59 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
@Levcho
@mşah
@Chem 06
@octa
@rsimsek

Selam dostlar,
Nasılsınız? Malum süreç uzadı aküyü unuttuk yazın.
Havalar soğumaya başladı. Aküler ne durumda hiç bakan kontrol eden bir seyler yapan var mı.
Ben yaklaşık 8 aydır aküyü bile hiç ölçmedim. Ayda bir istanbula gidip geliyorum diye.
Bu aralar bir bakmam gerek aslında.
Sizde durumlar nasıl?
Koray Selam;
Evet, bu durum çok uzadı ve açıkçası çok da can sıkıcı olmaya başladı ne yazık ki... :(
Bende yaz döneminde ara ara kullandım aracı, 3-4 uzun yolculuğum oldu. Bundan dolayı hiç şarj etmedim, ancak voltaja baktım ara ara. Normalın altına düşmedi hiç. 12.5v cıvarı gezdi.
1 ay sonra, rutin şarjlara başlarız. :)
Bu hafta sonu şiddetli yağmur olmazsa bende İstanbul'a gitmeyi planladım. Küçükçiftlikparkta Kahve festivaline gitmeyi planladım, bakalım kısmet olacak mı. :)

« Son Düzenleme: 07 Ekim 2021, 12:32:37 Gönderen: Levcho »