Her hafta kullan eğer imkanın varsa. Kaybedecek bir şey yok ama aksatırsan akü gider. 1 Ah de şarj yapması normal 13 V üzerine çıktığı zaman aküye zarar vermemek için. Daha önce bahsettiğim gibi benim cihaz sürekli bağlı duruyor, haftada bir çalıştırıyorum, stop edince yine takıyorum.
Büyük bir ihtimal akü saülfatlaştı o yüzden çabuk doluyor.
Şarj yapmaya devam
Artık bu şekilde uygun oldukça şarj ederim, peki 20 kmlik ve 1 saatlik yolculuğun arkasından ne kadar süre geçmeli şarja takabilmem için? Akşam işten eve geldiğimde sabaha kadar durma şansı olabilir.
Teşekkürler.
Ayrıca, saat 08:00 da kapalı arabayı ölçtüğümde 12.56V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 12.85V) gösterdi. Marş şarjı ise 10.28V (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : 10.28V)gösterdi. Obd2 ölçümü batarya kondisyonu ise %85 (şarjdan sonra ki yani 9 saat önce : %94)
MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aküde sülfatlaşma oldugu belli. Çabuk sarj olup erken ve hızlı bosalıyor. Evden dönüş yolunda start stopunu devreye al ve her gun akuyu şarja tak 1 hafta böyle yap ve bir haftanın sonunda bir cumartesi gunu makineyı sarja koyduktan sonra aksam kapat ve sabaha bak bakalım ne kadar dusum yapmıs.
bu yukarda yazdıgından daha iyi bir yanı daha az bir dusum seviyen varsa bir miktar kurtarmıssın ve ısık var demektır. Bu sekilde devam edersin ve taki iyi enerjı tutuş yapana kadar. Cok birsey değişmiyorsa gittiği yere kadar gider artık sarjlayarak. en iyi durum kötü sonu geciktirirsin en azından bayagı bır sure.
Merhabalar, cenazemiz sebebiyle bu olaylara ara verdim, uzun yolda da obd2 cihaz ile kontrol ettiğimde canı istediğinde şarj yapıyor mesela araç hafif eğimde gazdan ayağımı çekince cutoff oluyor ve şarj etmeye başlıyor diye düşünüyorum çünkü gazdayken 13.1V yazan değer gazdan ayağımı çekince yolda süzülürken 15.2V yazıyor %75 e kadar düşmüştü ama voltaj kontrolü yapamadım çalıştırınca 12.2V falandı.
Dün yoldan geldim %80 şarjlıydı, ve akşam 19.30 da şarja taktım kısa sürede yine full gösterdi ama şarjdan çekmedim, akü şarja bağlıyken ölçüm yaptığımda 13.4V a çıkıp 30 sn sonra 12.9V falan iniyor 30 ar saniyelik periyotlarla. Demek ki aküyü şarjda tutmak için ara ara akım veriyor diye alhılıyorum, bu durum sizce şarj ediyor mudur aküyü? Hiç sökmedim akşam 19 20 civarı sökerim sanırım bakalım obd2 yüzde kaç gösterecek 24 saat bu şekilde einhell ce-bc 4 m pil şarj cihazında FULL yazısı yazarken kaça çıkmış olacak ve sabahına da yani nerdeyse 12 saat sonrasında da soğuk ölçüm yapacağım. Buraya tekrar yazarım.
Teşekkürler yardım için, dediğini yöntemi anlayamadım, h.içi her gün iş dönüşü akşamdan sabaha kadar şarjda tutup c.tesi de full şarjda tuttuktan sonra pazar hiç açma p.tesi sabah soğuk akü ölçümü mü yap (akşamında ve yine sabahında obd2 ile yüzde ölçümü de yapacağım) demek istediniz?
NOT: 24 saatlik şarjı tamamladım (FULL yazıyordu sürekli) pil şarjını kapatıp söktüm ve akü voltajı 13.1V çıktı, batarya kondisyonu %96 olmuş. Kaputu açık bıraktım, sabah multimetre ile yeniden ölçer bildiririm.
NOT-2: Sabah, yani şarjdan 12 saat sonra ki multimetre ile ölçümümde 12.6V çıktı, obd2 port ise %85 gösterdi, sabah start-stop devreye girdi.