Selam Dostlar,
@Levcho
@mşah
@Chem 06
@octa
@rsimsek
@Irfan
Bugün size aküyle olan maceramı her zamankinden farklı bir şekilde giriş yaparak anlatacağım; ki olaylar nedeniyle böyle oldu
Dün öğle vakti aküyü sökeyim dedim. Demez olaydım. Kutup başlarını söküp, sonra sabitleme cıvatasını sökecekken 13'lik lokma ucunu düşürdüm.
Tıngır tıngır ede ede aşağıya kadar düşüp son sesinde donk ettiğini duydun. O an içimden ılık ılık bir şeyler lokmayla beraber yürüdü gitti
Parça gözükmüyordu. Kutup başlarını yeniden taktım ve aracı çalıştırıp geri aldım, ileri giderken ani fren yaptım, 2 kere. Sonra ışık, mışık, kafa feneri, projektör, havai fişek, derken 13 numarayı görür gibi oldum; ama ne mümkün almak, ne el ne başka bir şey giremez, alttan zaten ulaşılamıyor. Çamurluk davlumbazını sökeyim dedim, gözü kararttım.
Neyse "Akıl Akıl Gel Bana Takıl" Vahdet'i aradım @Chem 06. Abi bir tele mıknatıs bağla öyle ulaş dedi.
Aslında ilk öyle düşündüm ama ne iyi mıknatısım, ne de doğru dürüst bağlayacağım bir şey var.
İple bağlayıp salayım dedim, mümkün değil düz bir daldırma imkanı yok ki...!
Onun da tekrar telkin ve iknasıyla biraz daha kafa yorayım dedim, daha sakinledim. Panik halde insanın kafası da basmıyor sağlıklı düşünüp fikir üretemiyor.
Neyse biraz sakinleyince kafa az çalıştı. Bir metre aldım elime ve onun ucuna tutturdum mıknatısı. İş görüyor; lakin başka bir yeri tutarsa mıknatıs, o noktada çekerken bırakmak da var, şase motor bloku vs vs gibi. Çift taraflı bant aldım ve metrenin ucuna mıknatısı iyice bastırarak tutturdum. Hem bant hem de manyetikle artık metreye daha iyi tutunuyordu. Başka bir şeye tutturup çokça çektim. Mıknatıs metreye daha iyi tutunuyordu ve metreyi değil tuttuğunu bırakıyordu. Tam istediğim gibi olmuştu. Bu arada metreyi yanlamasına tutunca kırılmıyor, dikine güzel de gidiyor.
Lokma ucu araca önden bakınca sağ lastiğe az uzak, tam sigorta kutusuyla hava filtresine denk gelen kısmın altındaydı. Oraya yandan veya üsten ulaşmanın imkanı yok. Fotosunu alacaktım ama, foto bile çekebilmenin imkanı yoktu. 2 - 3 kere çektim hiç bir şey anlaşılmıyordu.
Işıkları ayarladım, sol farın oradan ışık saldım ve üsten fener koyup metreyi radyatörün en sol tarafından uzattım. Bir iki sağ sol manevra yaptı ve lokma ucunu sanırım tuttu. Çekiyorum ama emin değilim. Manevra yaptığı bir yerlerde takıldı tabi, radyatör borusunun orada. Çekerken boş geldi.
Arkadaş sanırsın balık tutuyorum
Ama orada bıraktığımdan da emin değilim ve işin kötü yanı: Kodumun 13'lüğü artık yine görünmüyordu. Ne eski yerinde ne de taktırdığımı düşürdüğüm yerde yoktu. Haydaaaa....!!!!!
Her şeyi topladım, aracı yine geri-ileri-ani fren 3'lemesiyle stop ettim. İşlemlere yeni baştan başladım. Ancak çok şükür, bizim hınzır 13'lük lokma ucu artık radyatör kısmının hemen hemen orta tarafına doğru, en altta kuzu gibi yatıyordu ve tam tepeden taktırmadan ulaşması da çok kolaydı. Dünyalar benim oldu.
İşte resmi; ancak bu seviyeden sonra anlaşılabilir bir resim alabildim.
https://i.hizliresim.com/pcjzdou.jpeghttps://i.hizliresim.com/s00uthb.jpgSonra ışıkları yine ayarlayıp metreyi yukardan aşağı salarak mıknatısla aldım sonunda.
Mutlu Son fotoları da buyurun burada.
https://i.hizliresim.com/c6xejsm.jpeg https://i.hizliresim.com/dwn39o8.jpegYerleri daha net resimli tarif etmek gerekirse:
https://i.hizliresim.com/8smiyb6.jpegBu arada işlem bitince aküyü de söktüm yine
Evde ölçtüm 12,52 V olarak gösterdi. Uzunca bir süre dalgalı şarjda bıraktım, doldu dese de 0,2 ila 1A arasında dalgalı şarj ve 15,2V sabit bandında 4-5 saat kaldı.
Ertesi gün yanı bugün şu an 2 buçuk itibariyle akü voltajı12,83V.
Aslında ben şarj tam doldu diyince alet en fazla 1 saat düşük A ile şarja devam ediyordum. Akünün tam doygunluğa ulaşması için düşük A ile 1A en fazla 1,5A ile 4 5 saat şarjda bırakılmalı ki bu sağlıklı aküler için.
Hepinize kolaylıklar dilerim.