škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264549

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Soğuk havalarda marş sorunu yaşamamak için aküye sarılıp yatmak gerekiyor. ;D ;D ;D

İşin şakası bir yana akü marş sorunları en fazla soğuk zamanlarda ortaya çıkar. Soğuk zamanlar hem elektrikçiler için, hem de akücüler için hasat zamanı olur. :(

Elinden gelenler becerebilirse (forumda becerebilecek kişiler olduğuna eminim), akülerini kendileri hazırlayabilecekleri basit iki elektronik elemandan oluşan kendin yap desülfatör ile redresör şarjına tabi tutabilirler. YALNIZ AC220 VOLT İLE ÇALIŞILACAĞINDAN ÇOK DİKKATLİ OLMAK VE GEREKLİ TEDBİRLERİ ALMAK GEREKİYOR!!!

https://www.youtube.com/watch?v=8u8SzLXu6OE

Ali Usta ve alifatör; https://www.youtube.com/watch?v=Dyxswpuk9C8
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2022, 20:04:38 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Soğuk havalarda marş sorunu yaşamamak için aküye sarılıp yatmak gerekiyor. ;D ;D ;D

İşin şakası bir yana akü marş sorunları en fazla soğuk zamanlarda ortaya çıkar. Soğuk zamanlar hem elektrikçiler için, hem de akücüler için hasat zamanı olur. :(

Elinden gelenler becerebilirse (forumda becerebilecek kişiler olduğuna eminim), akülerini kendileri hazırlayabilecekleri basit iki elektronik elemandan oluşan kendin yap desülfatör ile redresör şarjına tabi tutabilirler. YALNIZ AC220 VOLT İLE ÇALIŞILACAĞINDAN ÇOK DİKKATLİ OLMAK VE GEREKLİ TEDBİRLERİ ALMAK GEREKİYOR!!!

https://www.youtube.com/watch?v=8u8SzLXu6OE

Ali Usta ve alifatör; https://www.youtube.com/watch?v=Dyxswpuk9C8

Klasik sulu tip aküler için amenna ama yeni nesil aküler daha güçlü olmalarına karşın daha hassas ve ömürleri de yarı yarıya. Bu tarz korumasız aletler youtube de izlerken güzel ama realitede kotu sonuçlar doğurabilir.

Ölmüş bir aküyü kimse hiç bir şekilde canlandıramaz. Ona güvenip araca konmaz. Öyle olsa Mehmet @mşah çoktan canlandırır çift tabanca dolaşmazdı. 10 senelik aküyü hala ittiriyo kaktırıyo takır takır kullanıyor.
Evde 12v led ışıklarla oynamak için kullanılan bir akü için eğlence proje amaçlı denenebilir. Zevkli de olur.

Araclarımızın aküleri için bence en güzeli ortaşeker güvenilir bir şarj aleti alıp düzenli olarak voltaj kontrolu ve sarj yapmak. Arada bir de rejenerasyon yapmak iyi olur akü için. En iyisi aküyü gebertip diriltmeye çalışmak yerine sürekli zinde tutup ömrünü uzatmak. :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Sanırım böyle birşey daha iyi olur. Yine de tamamen ölü ve hasarlı aküler için umutlanmamak gerekir. Sadece çok eski olmayan, uzun süreli şarjsız kalıp sülfatlaşmış akülere, sülfat kristalleri pwm (puls widt modulation) sinyallerle parçalanarak çözüm olabilir.
https://youtu.be/7yokXroXK2A


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Selam Dostlar,

@Levcho
@mşah
@Chem 06
@octa
@rsimsek
@Irfan

Bugün size aküyle olan maceramı her zamankinden farklı bir şekilde giriş yaparak anlatacağım; ki olaylar nedeniyle böyle oldu :)

Dün öğle vakti aküyü sökeyim dedim. Demez olaydım. Kutup başlarını söküp, sonra sabitleme cıvatasını sökecekken 13'lik lokma ucunu düşürdüm.
Tıngır tıngır ede ede aşağıya kadar düşüp son sesinde donk ettiğini duydun. O an içimden ılık ılık bir şeyler lokmayla beraber yürüdü gitti :) :) :)

Parça gözükmüyordu. Kutup başlarını yeniden taktım ve aracı çalıştırıp geri aldım, ileri giderken ani fren yaptım, 2 kere. Sonra ışık, mışık, kafa feneri, projektör, havai fişek, derken 13 numarayı görür gibi oldum; ama ne mümkün almak, ne el ne başka bir şey giremez, alttan zaten ulaşılamıyor. Çamurluk davlumbazını sökeyim dedim, gözü kararttım.

Neyse "Akıl Akıl Gel Bana Takıl" Vahdet'i aradım @Chem 06. Abi bir tele mıknatıs bağla öyle ulaş dedi.
Aslında ilk öyle düşündüm ama ne iyi mıknatısım, ne de doğru dürüst bağlayacağım bir şey var.
İple bağlayıp salayım dedim, mümkün değil düz bir daldırma imkanı yok ki...!
Onun da tekrar telkin ve iknasıyla biraz daha kafa yorayım dedim, daha sakinledim. Panik halde insanın kafası da basmıyor sağlıklı düşünüp fikir üretemiyor.

Neyse biraz sakinleyince kafa az çalıştı. Bir metre aldım elime ve onun ucuna tutturdum mıknatısı. İş görüyor; lakin başka bir yeri tutarsa mıknatıs, o noktada çekerken bırakmak da var, şase motor bloku vs vs gibi. Çift taraflı bant aldım ve metrenin ucuna mıknatısı iyice bastırarak tutturdum. Hem bant hem de manyetikle artık metreye daha iyi tutunuyordu. Başka bir şeye tutturup çokça çektim. Mıknatıs metreye daha iyi tutunuyordu ve metreyi değil tuttuğunu bırakıyordu. Tam istediğim gibi olmuştu. Bu arada metreyi yanlamasına tutunca kırılmıyor, dikine güzel de gidiyor.

Lokma ucu araca önden bakınca sağ lastiğe az uzak, tam sigorta kutusuyla hava filtresine denk gelen kısmın altındaydı. Oraya yandan veya üsten ulaşmanın imkanı yok. Fotosunu alacaktım ama, foto bile çekebilmenin imkanı yoktu. 2 - 3 kere çektim hiç bir şey anlaşılmıyordu.
Işıkları ayarladım, sol farın oradan ışık saldım ve üsten fener koyup metreyi radyatörün en sol tarafından uzattım. Bir iki sağ sol manevra yaptı ve lokma ucunu sanırım tuttu. Çekiyorum ama emin değilim. Manevra yaptığı bir yerlerde takıldı tabi, radyatör borusunun orada. Çekerken boş geldi.
Arkadaş sanırsın balık tutuyorum :) :)
Ama orada bıraktığımdan da emin değilim ve işin kötü yanı: Kodumun 13'lüğü artık yine görünmüyordu. Ne eski yerinde ne de taktırdığımı düşürdüğüm yerde yoktu. Haydaaaa....!!!!!

Her şeyi topladım, aracı yine geri-ileri-ani fren 3'lemesiyle stop ettim. İşlemlere yeni baştan başladım. Ancak çok şükür, bizim hınzır 13'lük lokma ucu artık radyatör kısmının hemen hemen orta tarafına doğru, en altta kuzu gibi yatıyordu ve tam tepeden taktırmadan ulaşması da çok kolaydı. Dünyalar benim oldu.

İşte resmi; ancak bu seviyeden sonra anlaşılabilir bir resim alabildim.




https://i.hizliresim.com/pcjzdou.jpeg
https://i.hizliresim.com/s00uthb.jpg



Sonra ışıkları yine ayarlayıp metreyi yukardan aşağı salarak mıknatısla aldım sonunda.
Mutlu Son fotoları da buyurun burada.




https://i.hizliresim.com/c6xejsm.jpeg
https://i.hizliresim.com/dwn39o8.jpeg


Yerleri daha net resimli tarif etmek gerekirse:



https://i.hizliresim.com/8smiyb6.jpeg


Bu arada işlem bitince aküyü de söktüm yine :)
Evde ölçtüm 12,52 V olarak gösterdi. Uzunca bir süre dalgalı şarjda bıraktım, doldu dese de 0,2 ila 1A arasında dalgalı şarj ve 15,2V sabit bandında 4-5 saat kaldı.
Ertesi gün yanı bugün şu an 2 buçuk itibariyle akü voltajı12,83V.

Aslında ben şarj tam doldu diyince alet en fazla 1 saat düşük A ile şarja devam ediyordum. Akünün tam doygunluğa ulaşması için düşük A ile 1A en fazla 1,5A ile 4 5 saat şarjda bırakılmalı ki bu sağlıklı aküler için.

Hepinize kolaylıklar dilerim.
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2022, 15:17:57 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Koray. Korkunç macera. Öyle anlatmışsın ki, yaşadım ve tırstım.
Ben de bir zamanla dipsiz ampulü düşürmüştüm corolla nın ön farin içine. Parklara dipsiz beyaz ampul takacağıma lanet etmiştim o anda.
Benim de kafam durmuştu o anda. Tam farı sökmeye düşünürken, aklıma geldi. Elektrik süpürgesinin ucuna ince bir hortum takmıştım ve farın içine sokmuştum, ampulü çekmiştim. Benzer macera. :)

:) şu  motor koruma kapağını da bi temizle....seni skoda ya şikayet ederim.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2022, 21:37:54 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Maalesef vida, somun, lokma gibi alet edevatın motor arasına düşmesi çok kötü bir durum.:(

Akünün şarj sonrası boşta bekletip dinlendirmeden ölçülen voltajı yanıltıcı olur.
« Son Düzenleme: 01 Mart 2022, 17:15:56 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Merhaba herkese

Akü üzerinde 12V 59 Ah (amper/saat) bilgilerine ek 320A Amper bilgisi var. Akü alırken 3. bir parametre olarak buna da dikkat etmeli miyiz?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Merhaba herkese
Akü üzerinde 12V 59 Ah (amper/saat) bilgilerine ek 320A Amper bilgisi var. Akü alırken 3. bir parametre olarak buna da dikkat etmeli miyiz?
İrfan Hocam,
O ek değer marş anındaki akım değeridir (marş basma gücü). Dikkat edilmesinde fayda var. Üstündekinden daha küçük değerde veya çok yüksek değerde alınmaması bence daha doğrudur.
Detay bilgi için.
https://www.inciaku.com/tr/bilgi-merkezi/aku-secimi/
« Son Düzenleme: 13 Mart 2022, 19:44:06 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Merhaba herkese

Akü üzerinde 12V 59 Ah (amper/saat) bilgilerine ek 320A Amper bilgisi var. Akü alırken 3. bir parametre olarak buna da dikkat etmeli miyiz?

CCA cold crank amper soguk mars amperi. Aslinda en onemli parametre odur aku omru acisindan. Zamanla o cca degeri duser. Okuyu test ederken o degere bakilir yuke verilip.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Koray abi selamlar. Çok titiz adamsın, aracın evladiyelik değil toruna emanet falan kalacak o derece :)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Koray abi selamlar. Çok titiz adamsın, aracın evladiyelik değil toruna emanet falan kalacak o derece :)

Sağolasın kardeşim, eminim senin araç da en az benimki kadar temizdir. Aksi düşünülemez. Araclar almıs basını gitmiş. Patatesi bile altınla tartıcaklar yakında. Araca gelecek sıkıntıların ustesınden gelmek artık çok zor. Mümkün mertebe bızden kaynaklanan bısey olmaması ıcın uzerine yapabildiğimiz kadar titremeliyiz. Gerisi şans artık.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Sağolasın kardeşim, eminim senin araç da en az benimki kadar temizdir. Aksi düşünülemez. Araclar almıs basını gitmiş. Patatesi bile altınla tartıcaklar yakında. Araca gelecek sıkıntıların ustesınden gelmek artık çok zor. Mümkün mertebe bızden kaynaklanan bısey olmaması ıcın uzerine yapabildiğimiz kadar titremeliyiz. Gerisi şans artık.

Abi ben hep titizlendim, genelde de temiz oldu her kullandığım eşya. Ancak çok titizlenince hep "sakınan göze çöp batar" misali bir durumla karşılaştım. Kısmet diyorum artık.  :)

Bu arada geçen gün dikkatimi çekti, aracı yeni çalıştırdıktan sonra, ayak lambalarının dördü birden hafif göz kırpmalı yanıyor. Galiba 2017 model akü, artık bana müsaade diyecek  :D


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Abi ben hep titizlendim, genelde de temiz oldu her kullandığım eşya. Ancak çok titizlenince hep "sakınan göze çöp batar" misali bir durumla karşılaştım. Kısmet diyorum artık.  :)

Bu arada geçen gün dikkatimi çekti, aracı yeni çalıştırdıktan sonra, ayak lambalarının dördü birden hafif göz kırpmalı yanıyor. Galiba 2017 model akü, artık bana müsaade diyecek  :D


Dogru cok sakınan göze cöp batar. Bizim titizlenme ota boka orayı burayı kurcalamak olmamalı zaten. Ama birşey görünce de göz ardı etmemeli insan.

Yapmaması gerekir aslında oyle, yanlış anlamadıysam.

Marşa basarken mi titreme yapıyor. Yoksa araba çalıstıktan sonra da mı sürekli titriyor.

Tavan lambası nasıl o da aynı mı?