škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü sarj durumu, Start-Stop problemi

mkoray79 · 993 · 264380

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle


Dogru cok sakınan göze cöp batar. Bizim titizlenme ota boka orayı burayı kurcalamak olmamalı zaten. Ama birşey görünce de göz ardı etmemeli insan.

Yapmaması gerekir aslında oyle, yanlış anlamadıysam.

Marşa basarken mi titreme yapıyor. Yoksa araba çalıstıktan sonra da mı sürekli titriyor.

Tavan lambası nasıl o da aynı mı?

Marş sıkıntısı yok, marşta da lambalar, göstergeler sıkıntılı çalışmıyor. Bir tek dikkatimi çeken şey, vw grubu trafikteki bazı araçlarda stop/start devreye girerken ön far değil ama arka stop lambaları hafif kısılarak çalışıyor araç. Ben de bir kere marş basılırken arkadan izlemişim, bende de oluyor o. Tabi bmw'de bile gördüm bu olayı.

Tavan lambasını kontrol etmek, benim de sonradan aklıma geldi. Yarın kontrol edeceğim. Niye yapıyor anlam veremedim.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Marş sıkıntısı yok, marşta da lambalar, göstergeler sıkıntılı çalışmıyor. Bir tek dikkatimi çeken şey, vw grubu trafikteki bazı araçlarda stop/start devreye girerken ön far değil ama arka stop lambaları hafif kısılarak çalışıyor araç. Ben de bir kere marş basılırken arkadan izlemişim, bende de oluyor o. Tabi bmw'de bile gördüm bu olayı.

Tavan lambasını kontrol etmek, benim de sonradan aklıma geldi. Yarın kontrol edeceğim. Niye yapıyor anlam veremedim.

Ss devreye girmesi demek start stop işte marşa basıyor araç. O anda ciddi akım cekiliyor ve her nevi lambada kısılma olur, cok normal bu. Kısa, uzun, tavan, ayak, stop, sis ne acıksa kısılır, çünkü marş anında voltaj 9.5V lara kadar duser saglıklı bır aküde. Bu nedenle kısılır. Hatta bazı araçlarda ön farları ve teyıbı otomatık olarak marş anında kapatıyor bile. Benimkinde sadece silecekler duruyor. Bu akuye o anda yuklenmemek için.
Hıç duşunulecek bır konu degıl marş anı kısılmalar. Ben arac calısırken yolda giderken veya dururken motor calısıyorken bile lambalar titriyor diye anladım ilk, o yuzden akuden yapmaması gerek oyle birsey dedim. Marş anında cok normal kısılmalar, hatta ben herseyi kapatıyorum marş basarken.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü zayıfsa bir süre S&S devre dışı bırakılabilir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Dostlar bir kışi sezonunu daha atlatmış olduk. 6-8 ay boyunca akü ile daha az mesgül olacağız, ancak detaylı yıkama ve bakım için hafta sonları zaman harcayacağız. İnşAllah corona sız günlerde artık. :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bence de bu yakıt fiyatlarıyla sürmekten çok temizlemekten keyif almaya çalışsak daha iyi olacak sanırım ;)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Yarın Çorlu İzmir sonra bursa, istanbul, çorlu yapıcam 2000 tl ile kurtarsam iyidir. 85-95 km/h sabit.
Bugun aracı 1 saat süpürgeyle temizledim, sonra hava bastım, aküyü söktüm 12.36V. 1 hafta önce 12.6V idi. Eve aldım 3 den beri sarjda. Şimdi inip takıcam hayırlısıyla.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Sürüş süreleri kısaldıkça bu işten akücüler karlı çıkacak. Ya da kısa sürüş yapanların birer şarj cihazına ihtiyacı olacak.


Çevrimdışı fb19077

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
       Ben bu aküler için baya bir araştırma yaptım genel olarak akülerimizin Sülfatlaşmadan dolayı şarj tutmaz hale geldiğini anladım. Bunun için 2 tane yöntem var birisi kimyasal diğeri elektriksel kimyasal olarak akünün içine konulan kimyasallarla aküde oluşan sülfat kristallerini çözerek akünün daha çok şarj tutması sağlanıyor ama ben uzun vadede iyi olacağını düşünmüyorum sonuçta akünün içinde bulunan asitle beraber  konulan kimyasalın reaksiyona girerek daha hızlı bir şekilde kurşun plakalara zarar vereceğini düşünüyorum.
       Ben elektriksel olan yani DESULFATÖR olarak nitelendirilen bir cihazla aküye yüksek ve dalgalı akımla aküde oluşan sülfat kristallerini kırmanın daha iyi olduğunu düşünüyorum. Kendim bu devreyi yapıp deneme yaptım, 2 adet tanesi 8500tl olan TROJAN marka JEL aküde denedim aküler 8 yıllık aküydü hala işimi de görüyordu bağ evimde bu aküleri solar sistemde kullanıyorum 2018 de bunları 2. el almıştım para vermeden bu akülerde deşarj denemelerimde 102 amper saat olan akülerimin 50 amper saate kadar düştüğünü gördüm bu devreyi deneyerek aliexpresten de AKÜ CCA ölçüm aleti aldım. Bu arada akücü arkadaşımdan SULU VE AGM tip akü alarak onlarda da deneme yapma fırsatım oldu yaklaşık 1,5 hafta aküleri 3 kere deşarj edip DESULFATÖR'e bağladım.
       Sonuç: Akülerimin CCA ölçümlerinde  ve 1 - 2 günlük bekleyen akü durağan voltaj ölçümlerinde faydalı olduğunu direk gözlemledim. JEL aküleri bu yaz tam olarak solar sistemde test edeceğim. Sulu tip aküde daha iyi işe yaradığını gördüm yada onda çok sülfat vardı ondan daha iyi bir amper saat aldım. AGM aküyü test edemeden arkadaşıma götürdüm 2 tane çöp aküyü kendi test cihazında marş basma gücünü test etti  test etmeden önce son DESULFATÖR işlemimden sonra sulu akü 1 aydan beri,  AGM akü ise 1 hafta dan beri durağan voltajda duruyordu bu iki aküde marş basmada Voltajları 12,5 üzerindeydi ve 10,5 gösteriyordu marş basma (CCA) gücü arkadaşımda akülerin bu durumunu görünce servise alalım orada kullanalım dedi.
     Burada şu arabamdaki akü 4 yıllık akü ölçüm değerlerine bakınca aküm 12,36 volt gösteriyor durağan voltajda CCA basma gücü de % 30 kayıp görünüyor boş bir zamanda akümü söküp aynı işlemleri yapmayı planlıyorum yaptıktan sonra tekrar burada sonucu paylaşırım.

     Desulfatör devresini daha iyi anlamak için yotube dan araştıra bilirsiniz.
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2022, 10:51:12 Gönderen: fb19077 »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
       Ben bu aküler için baya bir araştırma yaptım genel olarak akülerimizin Sülfatlaşmadan dolayı şarj tutmaz hale geldiğini anladım. Bunun için 2 tane yöntem var birisi kimyasal diğeri elektriksel kimyasal olarak akünün içine konulan kimyasallarla aküde oluşan sülfat kristallerini çözerek akünün daha çok şarj tutması sağlanıyor ama ben uzun vadede iyi olacağını düşünmüyorum sonuçta akünün içinde bulunan asitle beraber  konulan kimyasalın reaksiyona girerek daha hızlı bir şekilde kurşun plakalara zarar vereceğini düşünüyorum.
       Ben elektriksel olan yani DESULFATÖR olarak nitelendirilen bir cihazla aküye yüksek ve dalgalı akımla aküde oluşan sülfat kristallerini kırmanın daha iyi olduğunu düşünüyorum. Kendim bu devreyi yapıp deneme yaptım, 2 adet tanesi 8500tl olan TROJAN marka JEL aküde denedim aküler 8 yıllık aküydü hala işimi de görüyordu bağ evimde bu aküleri solar sistemde kullanıyorum 2018 de bunları 2. el almıştım para vermeden bu akülerde deşarj denemelerimde 102 amper saat olan akülerimin 50 amper saate kadar düştüğünü gördüm bu devreyi deneyerek aliexpresten de AKÜ CCA ölçüm aleti aldım. Bu arada akücü arkadaşımdan SULU VE AGM tip akü alarak onlarda da deneme yapma fırsatım oldu yaklaşık 1,5 hafta aküleri 3 kere deşarj edip DESULFATÖR'e bağladım.
       Sonuç: Akülerimin CCA ölçümlerinde  ve 1 - 2 günlük bekleyen akü durağan voltaj ölçümlerinde faydalı olduğunu direk gözlemledim. JEL aküleri bu yaz tam olarak solar sistemde test edeceğim. Sulu tip aküde daha iyi işe yaradığını gördüm yada onda çok sülfat vardı ondan daha iyi bir amper saat aldım. AGM aküyü test edemeden arkadaşıma götürdüm 2 tane çöp aküyü kendi test cihazında marş basma gücünü test etti  test etmeden önce son DESULFATÖR işlemimden sonra sulu akü 1 aydan beri,  AGM akü ise 1 hafta dan beri durağan voltajda duruyordu bu iki aküde marş basmada Voltajları 12,5 üzerindeydi ve 10,5 gösteriyordu marş basma (CCA) gücü arkadaşımda akülerin bu durumunu görünce servise alalım orada kullanalım dedi.
     Burada şu arabamdaki akü 4 yıllık akü ölçüm değerlerine bakınca aküm 12,36 volt gösteriyor durağan voltajda CCA basma gücü de % 30 kayıp görünüyor boş bir zamanda akümü söküp aynı işlemleri yapmayı planlıyorum yaptıktan sonra tekrar burada sonucu paylaşırım.

     Desulfatör devresini daha iyi anlamak için yotube dan araştıra bilirsiniz.

Yararlı bilgiler. Teşekkürler


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Kış Geldi konuyu tekrar hortlatalım dedim :)
Uzun zamandır aküyü bakıma almamıştım. Geçen hafta sonu söktüm evde bakıma aldım.  12,51V degerine düşmüş. akşam Şarjladım ve ölçümlerimi yaptım.
Bu arada Aliexpress den de bu yaz akü test cihazı almıştım. Onunla da test ettim.  şarj öncesi 680 CCA %80soc %84soh gösteriyordu. iç direnç 3,72mohm du.
Akü 4 yıllık, 70A, 700 EN (CCA), Varta EFB+ modeli, orjinal garantiden değişen.
Şarj yapıldıktan 1 gün sonra akü 12,73V volttu. Test cihazı 715 CCA, %98soc ve %100soh, iç direnci de 3,6mohm olarak aküyü ölçtü.
Test cihazının çok çok iyi olduğunu  düşünmüyorum ama kötü bir ölçüm de yapmadığına inanıyorum. Bir gün karşılaştırma yapma imkanı olur inşallah.

Sonuç o ki duruma göre1-2, 3-5 aylık şarjlar çok işe yarıyor, hele ki benim gibi sürekli kısa mesafede ve çok marş yapanlariçin.
Akü neredeyse hiç yıpranmamış gibi, şeytan kulağına kurşun. Umarım 10 -15 yıl kullanırım aküyü. :)
Zaten araçta kendi başımıza bir tek müdahale edebildiğimiz şey Akü ve polen filtresi. :)
 


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Size önerim iyi bir oto Elektrıkçiyede ölçtürün derim.Benim başıma geldi hiç tahmin etmediğim biryerde akü aniden bıttı,çok tuzluya mal oldu bana..5.yılda başıma geldi bu durum


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Size önerim iyi bir oto Elektrıkçiyede ölçtürün derim.Benim başıma geldi hiç tahmin etmediğim biryerde akü aniden bıttı,çok tuzluya mal oldu bana..5.yılda başıma geldi bu durum
Yakışıklı kardeşim, 5 yıldır bu konu başlığında okadar çok bu konuları tartıştık denemeler yaptık ki, buradaki 5 6 arkadaş pek çok akücü geçinen hırt servisçileri cebinden çıkarır akü konusunda (işini layıkıyla yapan profesyonel ve bilgili ustalara saygımız sonsuz). Elektrik elektronik ayrı bir konu. Akü konusunda yarışıyoruz kimin aküsü daha uzun yıllar dayanacak diye. Mehmet kardesimizinki 11.yılında ittiriyor takviye ile daha ölmedi, Levent 8.yıl değistirdi ama değistırmesemde olurmuş diyor şu an yeni aküsü 2 mi 3 yıllık mı ne, benimki garantiden değişti şu an 4.yılında ve cca sı hala ilk günkü gibi maaşallah, Vahdet akü değiştirmeden araba değiştiriyor :)
Sana bitti denilerek değiştirilen akü basit ve düzenli bakımlarla bence bir 5 yıl daha giderdi.

Akü şarj cihazı ve bakımı candır bizce. :)
Zaten elimizde de bir o kaldı :)


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Konuya hakım olmak takdire şayan,bende ne malzeme nede bu kadar cesaret var.Güvendiğim 20 yıllık ustam var o nederse yapıyorum,en kötüsü ailece yolda kalmak,başıma geldi ,o günü unutamıyorum


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Kış Geldi konuyu tekrar hortlatalım dedim :)
Uzun zamandır aküyü bakıma almamıştım. Geçen hafta sonu söktüm evde bakıma aldım.  12,51V degerine düşmüş. akşam Şarjladım ve ölçümlerimi yaptım.
Bu arada Aliexpress den de bu yaz akü test cihazı almıştım. Onunla da test ettim.  şarj öncesi 680 CCA %80soc %84soh gösteriyordu. iç direnç 3,72mohm du.
Akü 4 yıllık, 70A, 700 EN (CCA), Varta EFB+ modeli, orjinal garantiden değişen.
Şarj yapıldıktan 1 gün sonra akü 12,73V volttu. Test cihazı 715 CCA, %98soc ve %100soh, iç direnci de 3,6mohm olarak aküyü ölçtü.
Test cihazının çok çok iyi olduğunu  düşünmüyorum ama kötü bir ölçüm de yapmadığına inanıyorum. Bir gün karşılaştırma yapma imkanı olur inşallah.

Sonuç o ki duruma göre1-2, 3-5 aylık şarjlar çok işe yarıyor, hele ki benim gibi sürekli kısa mesafede ve çok marş yapanlariçin.
Akü neredeyse hiç yıpranmamış gibi, şeytan kulağına kurşun. Umarım 10 -15 yıl kullanırım aküyü. :)
Zaten araçta kendi başımıza bir tek müdahale edebildiğimiz şey Akü ve polen filtresi. :)
 
Kış geldi çattı Koray, kışlık meşkaleler başlayacak yine rutin olarak.
Şu aldığın cihazın linkini at hele bi bakalım neymiş? Biz de alak belki. :) Akü araçta takılıyken de olçüm yapabiliyor mu?
Ben de full şarj hiç yapmadım yakın zamanlarda, her marşa bastığımda, çakmaklıkta hep 14.6 Volt görüyorum. Hatta bazen yüksek devirde 15 ler bile geliyor. Akü muhtemelen zayıfladı ki şarj dinamosundan yüksek gerilim geliyor.
Bir hafta sonu fırsat olursa kahve içelim bi yerde... :)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Size önerim iyi bir oto Elektrıkçiyede ölçtürün derim.Benim başıma geldi hiç tahmin etmediğim biryerde akü aniden bıttı,çok tuzluya mal oldu bana..5.yılda başıma geldi bu durum
Kardeş haklı olabilirisn ancak son yıllarda, her şeyde - satış, hizmet, işçilik, işler hep daha çok kazanma odaklı oldu. İyi ustalar var ancak esnasflıkları iyi değil. Her kez daha çok para kazanma peşinde.
"Kötü ev sahibi, kiracıyı ev sahibi yaparmış" misalı, biz de kendi işimizi kendimiz görüyoruz artık. :) Elimizden geldiğince.