škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü seçimi veya doğru amper akü

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Wolowow

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Merhabalar arkadaşlar. 2017 superb 1.4 tsi active aracım var. Aküm arızalı. Bulunduğum ilde servis ne yazık ki yok. Aracın üzerinde 12v 59A 640A EBF Akü var. Ben vartanın 12v 70A 650A EBF aküsünü buldum araştırırken.orjinalinde 59 amper olan araca 70 amper takmamın bir sakıncası olurmu? Malum piyasada 59 amper olup marş amperi 640a yı veren bi akü yok.


Çevrimdışı izmirli öğretmen

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 825
    • Profili Görüntüle
Herhangi bir zararı olacağını düşünmüyorum. Hatta biraz daha rahat çalışabilir


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
hiçbir sıkıntı olmaz bence. benim araçtan da 12v 69 amperlik efb moll marka akü çıktı. 70 amperlik agm varta taktım, sorunsuz çalışıyor. fazla ampaer takmanın bir zararı olmaz aksine yoğun enerji ihtiyacında fayda sağlar.yine de bir elektrikçiye danışabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2018, 01:27:41 Gönderen: kolgezer »


Çevrimdışı Wolowow

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kolgezer;644672
hiçbir sıkıntı olmaz bence. benim araçtan da 12v 69 amperlik efb moll marka akü çıktı. 70 amperlik agm varta taktım, sorunsuz çalışıyor. fazla ampaer takmanın bir zararı olmaz aksine yoğun enerji ihtiyacında fayda sağlar.yine de bir elektrikçiye danışabilirsiniz.


Asıl düşündüğüm bizdeki dinamolar kaç ampere kadar aküyü şarj edebiliyor.


Çevrimdışı erhun1988

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Olmaz hocam. Comfort aracımda da 70ah efb var.
Hatta yukarıda denildiği gibi daha iyi olur.


Çevrimdışı vetapex

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
şarj dinamosu kaç amper verirse akü şarjı kapasitesine göre değişir. yani şarj dinamosu sorun değil , akü bittikten sonra doldurması sorun olur çünkü belki biraz daha uzun sürebilir.

uzun sürdüğü için de yakıt tüketimi bir miktar artabilir.

akünün anlık verdiği değer herzaman uzun süreki verebildiği değerden üstündür. 72 amper dediğimiz akü 72 amperi 1 saat boyunca verip tükenir ( teoride ). anlık güç ise özellikle kışın işinizi görür çünkü motora ilk hareketi vermek herzaman daha zordur.

ben asıl 2017 model aracın aküsü nasıl bitti onu merak ettim. zira 2018 model aracımın aküsü 2019 deyince bozulur mu diye düşünmeye başladım..


Çevrimdışı Wolowow

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: vetapex;644680
şarj dinamosu kaç amper verirse akü şarjı kapasitesine göre değişir. yani şarj dinamosu sorun değil , akü bittikten sonra doldurması sorun olur çünkü belki biraz daha uzun sürebilir.

uzun sürdüğü için de yakıt tüketimi bir miktar artabilir.

akünün anlık verdiği değer herzaman uzun süreki verebildiği değerden üstündür. 72 amper dediğimiz akü 72 amperi 1 saat boyunca verip tükenir ( teoride ). anlık güç ise özellikle kışın işinizi görür çünkü motora ilk hareketi vermek herzaman daha zordur.

ben asıl 2017 model aracın aküsü nasıl bitti onu merak ettim. zira 2018 model aracımın aküsü 2019 deyince bozulur mu diye düşünmeye başladım..


Aküm 1 yıldır arızalıymış zaten. İlk marşta 9v un altına birde cca 640 olan aküdeki değer 340 a olarak görünüyor. Bulunduğum yerde servis olmadığı için garanti olayına giremiyorum ne yazık ki



Çevrimdışı Wolowow

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Vartanın 70A 650a EFB akü sipariş ettim. Bakalım nasıl olacak



Çevrimdışı Wolowow

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: vetapex;644765
varta çok iyi akü.


Evet iyi akü. Dinamonun şarj kapasitesine baktık volkswagen bayide 75 ampere kadar ful şarj yapabiliyor.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Aküler, kullanım, şarj vs pek cok konuda aşağıdaki konu sayfası icerisindeki paylasımları okuyabilir ve icerisinde atıfta bulunan yerleri inceleyebilirsin. 10 sayfa ve cokca mesaj var vaktın oldukca ve merak edersen hala her mesajı okumanı tavsiye ederim.
Gerci sen dananın kuyrugunu koparmıssın ama gelecekte bir yanlış yapmanı ve yeni varta akünün uzun omurlu olmasını saglayabilirsin. Bu arada 2017 model akün 1 yıldır arızalıymış; inşallah 2018 model akün 2 yıl sonra 1 yıldır arızalı duruma düşmez!!!
Akünü iyi kullanırsan o akü seni epey götürür ama bir sonrakine AGM tercih etmen daha iyi olur. Yalnız ister EFB ister AGM veya baska marka amper bilmem ne olsun dünya para verip aldığın akü, sürekli kötü şarj unsuru görürse 2 senede perte çıkabilir (yaşanılan acı tecrübeyle sabittir).

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429

Kolaylıklar dilerim.


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Benimde aracımda 10 gündür ara ara akü zayıf sürüş yapın diye uyarı çıkıyor. İş yoğunluğum dolayısıyla ne servise gidebildim nede bir elektrikçide ölçtürebildim. Ama dün farkına vardımki sadece koltuk ısıtma açtığım zaman stop edince uyarı veriyor. Çalışmada felan herhangi bir zorlanma felan yaşamadım hiç. Aracım 2016 model Kasımda teslim almıştır my skoda uygulamasında üretimi 9. ay gözüküyor


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Celalsn;645577
Benimde aracımda 10 gündür ara ara akü zayıf sürüş yapın diye uyarı çıkıyor. İş yoğunluğum dolayısıyla ne servise gidebildim nede bir elektrikçide ölçtürebildim. Ama dün farkına vardımki sadece koltuk ısıtma açtığım zaman stop edince uyarı veriyor. Çalışmada felan herhangi bir zorlanma felan yaşamadım hiç. Aracım 2016 model Kasımda teslim almıştır my skoda uygulamasında üretimi 9. ay gözüküyor


ısıtıcı ekipmanları resistanslı olduklarından cok cıddı enerjı tuketırler. Herkez her calıstırmada ılla aracı yarım saat bir saat kesintisiz kullanacak diye bir kaide de yok. zaten oyle bir imkanda yok. Bu nedenle binek araçlarımızı sirket aracları gibi cok kullanmayıp az kullandıgımızda akuler halıyle tam dolamıyor.
Bir de ustune heleki ısıtıcılar ve otomatik kızdırma bujileri vs devreye girince ustune tuz biber oluyor.

tuketiciye sunulan konforun malesef her zaman bedeli oluyor. Hem direk hem dolaylı... :)

Keyifli sürüşler dilerim.