škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dizel araçların geleceği....

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MUZKENTLİ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Son günlerdeki benzin ve motorin arasındaki fiyat farkının kapanması malum. Bir çok otomobil üreticisinin 3-4 yıllık süre içerisinde dizel araç üretimi yapmama gibi haberler yayınlanıyor. Bütün bunlar birleşince dizel araçların geleceği ne olacak. Ya da kullandığımız araçlar ne olacak?


Çevrimdışı Manowar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
Avrupa ve Türkiye'de sürecin farklı ilerleyeceğini düşünüyorum. En azında dizel araçların ülkemizde bir kaç sene daha uzun ömürlü olacağı kanısındayım. Ancak ben sıfır dizel araç alıyım en az 10 sene binerim gibi bir durum yavaş yavaş ortadan kalkıyor. Dizelin ikinci elde değer kaybı hali hazırda benzinliye göre fazlayken, birkaç sene içerisinde daha da değer kaybedeceği ortada.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
TR'yi çabuk vurmaz ama Avrupa'da büyük şehir merkezlerine dizel araç almamaya başladılar, yakında sayıları epey artacak yasaklı şehirlerin, o sebeple dizel araçların 2. eli epey darbe yedi Avrupa'da.

Bu trend eninde sonunda bizlere de gelir, ama ne zaman  :)


Çevrimdışı ömer0618

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Bence şu ayırdımıda ortaya koymakta fayda var, dizel yakıt (mazot) bitmiyor, otomobil üreticileri dizel motor geliştirmekten vaz geçiyor ama buda 1 sene 2 sene değil bence min 5senesi varki buda Mercedes (örnek c200 dizel) honda (civic dizel) motor geliştirip modellerine yeni koydular buda sürenin bayabi uzun olacağını gösteriyor. Otomobil cephesi böyle iken hangi iş makinası benzinli olabilir? Komik olurdu değilmi. Bence ütopik gözükebilir veya saçma da diyebilirsiniz belki ama hibrid otomobillerde belkide dizel daha fazla tutulacak halihazırda var zaten. Bu dizel macerasıda aslına bakarsanız Volkswagen’in skandalı sonrası çıkıp büyüyen bişey oldu. Dizel motorlu modeller bitse bile dizel asla bitmez. Otomobil üreticileri maliyetiyle alakalı bir durum bence dizel motor herzaman daha maliyetli. Şuanki üretilen modellere bakıyorumda sürekli biyerlerinde bi özellik veya bir donanım kırpıp ve kılıfına uydurup, aslında maliyetini ucuzlattık diyemedikleri aşikar. Buda tezimi destekler durumda. Elektrik macerasıda tamda buradan türedi bence baktığımızda elektrikli motorun geliştirilebilir olması, emindeğilim ama içten yanmalı motor kadar maliyetinin olmaması diğer faydaları derken otomobil üreticileri buraya doğru evrilirken sizce bu teknolojinin yayılıp çoğalması (üstte dizel ömrü için min5 demiştim) bence en tam manasıyla insanların bu teknolojiye ulaşması ve alınabilir olması 10seneyi bulur bu durumda dizel bitiyor çığırtkanlığı yapmak biraz saçma olur kanaatindeyim.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Satış rakamlarına bakılırsa Türkiyede dizel araç alımı hergeçen gün artıyor,markalar EUR 7 Dizel motor hazırlığı yapıyorlar,milyarlar harcanıyor arge için.Ayrıca birde bunun ekonomi boyutu var,dünyada kullanılan milyonlarca dizel araç var bunların kullanacağı mazot tutarı dudak uçaklatacak cinsten.Yedek parça durumuna gelince:2000 yılında üretimi durdurulan kuş serisi araçların bulunmayan hiçbir parçası yok ülkemizde,yarın araçlarımızı 10 yıl kullanacağımız varsayımını göz ününe alırsak ne yakıtta bir sıkıntı nede yedek parçada bir sorunla karşılaşırız..Gönül rahatlığı ile araçlarımızın tadını çıkarmaya bakalım.


Çevrimdışı Manowar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 104
    • Profili Görüntüle
2018 yılında dünyada en çok araç satışı gerçekleştiren markalardan biri Toyota dizeli üretimini bıraktı. Yine işin siyasi boyutuna baktığımızda Vw Almanyanın Renault ise Fransanın ekonomik anlamda nükleer silahları ve bu ülkeler 2020 yılından itibaren başkentlerinde dizel motorlu araçları yasaklayacaklarını açıkladı yani buradan Renault ile Vw'nin hatta bu ülkelerin diğer markalarının da  dizelden elini ayağını çekeceği anlaşılıyor. Hindistan gibi 1 milyardan fazla nüfuslu bir pazar dizeli Yeni Delhi'ye sokmuyor. Norveç Hollanda aynı şekilde. Ayrıca tüm araç firmaları hybrid ve elektrikli motor üretimine kaydırdı arge harcamalarını. Bunları geçtim Türkiye daha geç etkilenir dememize rağmen Lpg dizeli yavaş yavaş bitiriyor. Teknolojinin hızı artarak artıyor. 10 yıl çok uzun bir süre.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Peki birde farkli bir açıdan bakalim. Dizel arac uretimi durdurulursa ham petrolun islenmesi sonucu aciga cikan %18 civari motorin nerede kullanilacak, kime satilacak. Bu iste büyük rant var. Öyle cok kolay bi iş değil dizelden vazgecmek. Tesla gibi bir uretici var. Adamlar neler yapiyorlar ama bicak sirti gidiyorlar. Neredeyse batacaklar. Dizel motor uretimi kisitlanir duserse ne guzel mazot un fiyatida düser. Bizim gibi ulkelerde mazot ucuzladi diye bayram eder.


Çevrimdışı MUZKENTLİ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Burda asıl önemli olan dizel motor üretiminde mi sorun var? Yoksa motorin üretimimn de mi?


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
İkisinde de sıkıntı yok, sadece dizeller fazla kirli ve petrol üretiminden kabaca %60 benzin %30 dizel üretiliyor. Üretilen benzinin de tüketilmesi lazım. Bu sebeple dünya için dizel araba sayısının artması mantıksız. Ağır vasıtalar için dizel, hafif araçlar için benzin ve elektrik tüketimi olsun istiyorlar. Yoksa üretilen de boşa gidiyor.

Eskiden Japonları sıkıştırmak için yapmışlardı dizel işini, şimdi herkes aynı noktaya geldi pek karı yok Avrupalı üreticilere.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı UgurUgurlu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Dizel araçların hemen yok olacağını ben de düşünmüyorum, özellikle bizim gibi ülkelerde, fakat yine de yeni bir araç alacak olsam dizel yerine az yakan bir benzinli veya hybrid araç tercih ederim.


Çevrimdışı ömer0618

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Bir motor geliştirmek ve bu ürünün maliyetini çıkarmak öyle kolay bir mesele değil. Örnek verecek olursak milli yerli otomobil projesi kaç senedir var halen satışa sunulabilmiş değil. Bugün sunulmuş olsa kaç yılda maliyeti çıkar tahmin edin bakalım. Hele ki şuan kullanımda olan ve ya bazı modellere koyulan dizel motorun maliyetini çıkarmak kaç seneyi bulur. Ülkelerde evet gerçekten hybrid veya elektrikli modellere ilgi arttı ama aynı ülkeler de bu işin üretimini yapıyorlar, hangi ülke kendi ayağına sıkmak pahasına 1 2 sene içinde bu modelleri üretmekten vazgeçsin. İşin bide kullanıcılar bazında ekonomik boyutu var. Hybrid fiyatları ortada yüzde yüz elektrikli fiyatları ortada iken bu ürünlerin kolay ulaşılabilir duruma getirmek için bayabi yol alması gerekir.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Ulkemiz bu isleri biraz geriden takip ediyor. Yeni teknoloji dizeller ilk ciktiginda dizel aliaz deniliyordu. Sonradan tuketimi v niispeten iyi perf ile tutuldular. Simdi ise benzinliler daha verimli ama bunun farkinda degiliz henuz cunku benzin cok yakar kanisi var.

Mazot fiyatunin benzine yakin olmasi cok farketmez vana gore. Cunku, ozellikle sikistirarak kullandiginizda benzin tuketimi cok oluyor. Ayni kosulda dizel neredeyse yari yariya tuketiyor. Bu durumda mazot sanki %50 daha ucuza geliyor.

Dizel uretimi gelismis ulkelerde cevre faktoru ile yasaklaniyor. Ama bu demek deildir ki gelisme duracak. Yarin obur gun dizel zararli gaz salinimi azaltan bir teknoloji bulunursa ibre yine dizele doner.

Bizim gibi 3.dunya ulkeleri icin durum degismez. Firmalarin uretim stoklari 3. Dunya ulkelerine kayar. Bir 10 15 yil daha dizel arac satilir. Vergisi mantikli ulkelerde dizel arac fiyati bu nedenle duser. Bizde bu vergi unsuru ve uyanik saticilar ile tuketime ac insanlar varken fiyatlar aynen yukselerek devam eder


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Dizel araç teknolojisinin çok fa yavaş olmayan şekilde terk edileceğini düşünüyorum. Çünkü sınırlar motor üreticilerini çok zorluyor. Özellikle iş makinesi üreticileri tier 4'e geçerken çok zorlandı. Şu an çoğu iş makinesi üreticisi bataryalı opsiyonlarını sundu/sunuyor. Dizel kadar güç üretemez vs. Diye gelmeyin çünkü dizel motorun verdiği tüm özellikleri sağlıyor. Bataryalı olması da çok büyük avantaj.

Dizelin ömrünürü Avrupa ve Abd pazarında 6–7 yıl, benzini de 15 yıldan fazla görmüyorum.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Audi'de çalışan bir arkadaşım Vag grubunun Almanyadaki toplantısında 2020'den sonra kademeli olarak dizel motor üretimini durduracağını, 2030 yılından sonra da benzinli motorların kalkacağını belirttiklerini söyledi.
VAG grubu Almanyada D segment araçlarında 1.5 TSI üretildikten sonra 1.6 dizel seçeneğini kaldırmış.
Zaten dizel motor sadece Avrupa ve Türkiye pazarında ilgi görüyordu. Amerika, japonya, orta doğu ve afrika pazarında dizel yok denecek kadar az.  AB de emisyon normları biraz daha katılaşacak olursa ne müşteri nede üretici dizel motor tercih etmeyecek.
Üreticilerin tüketiciyi yanıltma yollarından birisi de CO2 emisyon değeri. Katologlarda sera gazı etkisi dışında zararsız olan CO2 emisyonu yazılıyor ama zehirli hidrokarbon ve nitrojenlerden bahsedilmiyor. Kağıt üzerinde dizellerin emisyon değeri benzinliden %20-25 daha düşük. Fakat daha yüksek ısıda yanma gerçekleştiği ve mazotun benzine göre daha ham bir yakıt olması nedeniyle dizeller çok daha fazla (yaklaşık 25 kat) zehirli gaz salıyor. Emisyon normları katılaştıkça bu gazların filtrelemek için gereken yüksek maliyet dizeli maliyet etkin olmaktan çıkaracak.
Ülkemizde ise vergi sistemi değişmezse dizele ilgi hiç bir zaman azalmaz. Ayrıca Türkiyede cevval ustalar oldukça eskiyen motorların yenilenmesi Avrupa ve Amerikada olduğu gibi sorun olmaz, uzun yıllar kullanırız.


Çevrimdışı ömer0618

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 26
    • Profili Görüntüle
Siz şimdiye kadar hep işin ekonomik tarafından bakıp durdunuz ama bize bu verilerle konuşmamızı sağlayan devletler hangi gerekçeyle ıraktan suriyeden çıkmıyo sizin önemsiz yada önemsiz olduğunu zannettiğiniz ömrüne herkezin bir sene biçtiği ve tükeneceğini sandığımız petrol için dünyada kaç kişi ölüyor. Fosil yakıt bitmez herzaman dünyada bir güçtür bu güç evrilebilir ama bu gücü isteyenin evrileceği şekilde.