škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Araç motoru ısınmıyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı muratulas40

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar havalar soğudu evet ama benim 2018 superb dizel aracım sabah hava 3-7 derece civarındaki deneyimimi paylaşayım.
Arabayı çalıştırıyorum. 2 dk kadar bekleyip hareket ediyorum ve 8-10 dk sürdükten sonra bile hararet göstergesi 2 diş yükselmiyor.
Hatta 2 diş yükseldikten sonra tek dişe düşüyor. Koltuk ısıtmayla idare ediyorum ama araba resmen diyorki beni uzun yolda uzun süreli kullan.
Yani bu bir sorun mu yoksa herkeste böylemi?
Bu şekilde olunca sürüşte zevkli olmuyor ve yakıt çok fazla oluyor. 10 km mesafede ortalama 13 litre gösteriyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Soğukta önerilen, arabayı rölantide çalıştırmak yerine 20-30 saniyede hareket ettirip bir süre ikinci vitesi geçmeyecek şekilde devirli sürmek. Bahsettiğiniz 10 km mesafede hiç bir zaman 13 litre tüketim olmaz. Olsa olsa anlık tüketim olabilir ki o da 100 km deki tüketimdir! Bütün bunlardan sonra vardığınız yerde halen araba, fan sıcak hava vermiyorsa, kaputu kaldırıp motorun sıcaklığı kontrol edilebilir.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17113]muratulas40[/MENTION] dizel motor klasiği geç ısınır kaloifer geç sıcak üfler, rapid 1.4 dizelde yazın 55 lt ile 810 km giderken kışın soğuktan motor geç ısındığı için 760 km ye düşüyor menzil yakıt artışı normal ancak  13 lt çok yüksek bir oran.



Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Forumda 17 ve sonrası modellerde aktif ızgara yok diye okumuştum ne kadar doğru bilmiyorum. Aktif panjur varsa ve açık kalmışsa ısınmada problem yaşıyor olabilir. Aracım 16 model aktif panjur var ve hemen ısınıyor. Aktif panjur varsa ızgaraların açılıp kapandığından ve sıkıntısız çalıştığından emin olun


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=5822]Tazmanic[/MENTION]

Hocam aktif ızgaradan kasıt nedir ? Bizim aracımız 2016 model prestije paket bu dediğiniz ızgaraların arasındaki boşluklar lüks markalarda açılıp kapanıyor ızgaralar bu mu ? Ben öyle bir parça görmedim ya da nasıl birşey çok merak ettim videosu linki görseli var mıdır ? Teknik olarak nedir ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı muratulas40

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 75
    • Profili Görüntüle
13 lt ortalama tüketim. Şehir içi trafik. Anlık değil. Izgara olayını çok anlamadım.
Çalıştırıp beklemedipimde de motor sağlıklı çalışmaz diye düşünüyordum onun için bekliyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Eğer aracı düşük devirde kullanıyorsanız ısınması uzun sürer. Aktif ızgara olayı:
 https://www.youtube.com/watch?v=fx9ujjhc03Y


Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;645359
[MENTION=5822]Tazmanic[/MENTION]

Hocam aktif ızgaradan kasıt nedir ? Bizim aracımız 2016 model prestije paket bu dediğiniz ızgaraların arasındaki boşluklar lüks markalarda açılıp kapanıyor ızgaralar bu mu ? Ben öyle bir parça görmedim ya da nasıl birşey çok merak ettim videosu linki görseli var mıdır ? Teknik olarak nedir ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Araçlarımızın radyatör kısmına baktığımızda önünde gördüğümüz plastik kısım (eğer aktif panjur varsa). Bunlar motor soğukken kapalı konumdadır. Bu sayede soğuk hava şartlarında araç çok daha çabuk ısınır. Isındıktan sonrada bu ızgaralar tam şekilde yada ihtiyaç duyulan hava kadarıyla açı vererek açılır. Radyatör hava alır ve araç soğutulur.
Superbe ait bir video bulamadım fakat araçlarımızla tam olarak aynı yapıya sahip olan sistem focus modellerinde kullanılmış. Aracı kapatırken tam o esnada dışardan bakabilirseniz plastik ızgaraların kapandığını görebilirsiniz:ok:

https://www.youtube.com/watch?v=I3a8_mtd18I


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=5822]Tazmanic[/MENTION]

Hocam demin beyfendinin attığı BMW 7 serisinde ki olay yok onda hemfikiriz sanırım. Ancak bunu gözle görmemiz sanırım çok zor Superbte nereye bakarak göreceğiz ızgaranın arasından görmek bi hayli zor :) Ben olduğunu bilmiyordum inşallah vardır :) Isınmasıyla ilgili bir sorun yaşamadık daha önce aracın bu arada geç ısınmasıyla ilgili felan.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Hararet göstergesi termostat devreye girdiğine çalışmaya başlıyor diye biliyorum. Gösterge  çok aşağıda iken klima ısıtma moduna açık ise rolantide motor çok çabuk soğumaya başlar ve ibre yine aşağıya iner. Ben çözüm olarak araç dururken (rolantide) motor 90 derece altında ise fanları kapatıyorum. Hareket halinde ise spor modda kullanıyorum, fanlar açık olsa bile 10 dk içinde ısınıyor.

Aracım 2016 mayıs çıkışlı ama aktif ızgara yok sanırım; aradan bakınca radyatör üzerindeki sinek cesetlerini görebiliyorum.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle


Eğer denilen yer burasıysa doğru altif ızgara var demin çektim ancak açılıyor mu işin açığı bilmiyorum. Motor ısındıktan sonra aracı kapatır kapatmaz hareketini görmek istediğim zaman yine kapalıydı ancak araç çalışırken bakmadım ama açılacak bir parça gibi :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle


Bu da açık hali gerçekten varmış arabaya sevgim arttı gene :)) 2017 üstü modellerde yoksa çok üzücü


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com