škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hangi marka akü tercih etmeliyim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Selam sevgili arkadaşlar. Geçen gün bir konu başlığının altındada belirttigim gibi aracim yaklasik iki haftadir 12 v akü zayıf serbest surust modunda sarj edin tarzi bir uyari lambasi yakiyor. Ben ilk başlarda çok fazla önemsememiştim ve aracı uzun mesafe surunce sarj olacagini dusundum. Daha sonrasinda bi gun uyari cikti bir gun cikmadi derken , dün aracımın anahtarsız giris fonksiyonu çalışmadı kumandadan actim ve araca girdigimde ne ambiyans aydinlatmasi nede tepe lambası hic birini yakmadi araç. O an anladımki bundan sonraki safha çalışmama safhası. Bende riske atmamak adına akü almaya karar verdim. Aracımın uzerinde moll marka efb+ akü var. Plus olunca ne anlama geliyor bilmiyorum. Kafami ilk karistiran sey efb akümü tercih etmeliyim yoksa agm mi. Bazı akü ureticileri agm nin fren enerjisi geri kazanım sistemine uygun oldugunuda yazmis fakat net birsey yok sanirim. Bir diger ikilemde kaldigim konu ise marka. Sizce vartamı almalıyım mutlu akümü. Aslinda en basindan beri varta dusunuyordum fakat bir akucu tanidigim servis agının zayifligindan bahsettigi icin kafam karisti. Degerli yorumlarinizi bekliyorum hepinize tesekkurler.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ben şahsen 7 senelik varta akümü değiştirdiğime pişmanım. Normal 50 Ah İnci akü eski akü düşümü ile 250 TL'ye mal oldu. Az kullanımdan yeni akü de aynı duruma düştü. Şimdi şarj cihazıyla arada bir şarja bağlayıp dolduruyorum. Sizde de az kullanım ya da marşta harcadığını dolduracak kadar uzun süre kullanmıyorsanız, üstelik start-stop da varsa, yeni akü de bir süre sonra aynı duruma gelebilir. O yüzden mevcut akünüzü ya tam doldurtup öyle deneyin ya da start-stopu bir iki hafta devre dışı bırakıp öyle deneyin derim. Havaların soğuk olmasıyla akülerin bu duruma gelmesi de çok normal. Aslında Bu seviyeye gelen her akü için kutupların voltaj ölçümü 12,40 volt altındaysa sülfatlaşma oluşmuş ve akünün enerji tutma kapasitesi de azalmış oluyor. Dolaysıyla öyle bir durumda şarj da etseniz çok uzun süre de kullansanız yeterli dolum sağlanamayacaktır. Sülfatlaşmayı gidermek için 16,10 volt ile redresör şarjı yapılması gerekir. Akünüz çok eski değilse bu seçeneği denemenizi öneririm.


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;645742
Ben şahsen 7 senelik varta akümü değiştirdiğime pişmanım. Normal 50 Ah İnci akü eski akü düşümü ile 250 TL'ye mal oldu. Az kullanımdan yeni akü de aynı duruma düştü. Şimdi şarj cihazıyla arada bir şarja bağlayıp dolduruyorum. Sizde de az kullanım ya da marşta harcadığını dolduracak kadar uzun süre kullanmıyorsanız, üstelik start-stop da varsa, yeni akü de bir süre sonra aynı duruma gelebilir. O yüzden mevcut akünüzü ya tam doldurtup öyle deneyin ya da start-stopu bir iki hafta devre dışı bırakıp öyle deneyin derim. Havaların soğuk olmasıyla akülerin bu duruma gelmesi de çok normal. Aslında Bu seviyeye gelen her akü için kutupların voltaj ölçümü 12,40 volt altındaysa sülfatlaşma oluşmuş ve akünün enerji tutma kapasitesi de azalmış oluyor. Dolaysıyla öyle bir durumda şarj da etseniz çok uzun süre de kullansanız yeterli dolum sağlanamayacaktır. Sülfatlaşmayı gidermek için 16,10 volt ile redresör şarjı yapılması gerekir. Akünüz çok eski değilse bu seçeneği denemenizi öneririm.


Aracım eski degil 2016 model kasım ayında aldim. Tam 2 sene olmus diyebiliriz. Start stop kesinlikle kullanmiyorum sevmiyorum. Şuan aklımda sarj etme meselesi var , aküyü sokturup sarja biraktigimda aracimda herhangi bir sorun olusurmu ?


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Serbest sürüş sadece ekonomik modda gerçekleşiyor sanırım. Serbest sürüşte acaba akü daha iyi mi şarj oluyor? Bu uyarının teknik olarak bir açıklaması var mı?


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;645745
Serbest sürüş sadece ekonomik modda gerçekleşiyor sanırım. Serbest sürüşte acaba akü daha iyi mi şarj oluyor? Bu uyarının teknik olarak bir açıklaması var mı?


Yazan kelimeden tam emin değilim o yüzden sizi yanıltmayayım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Celalsn;645743
Aracım eski degil 2016 model kasım ayında aldim. Tam 2 sene olmus diyebiliriz. Start stop kesinlikle kullanmiyorum sevmiyorum. Şuan aklımda sarj etme meselesi var , aküyü sokturup sarja biraktigimda aracimda herhangi bir sorun olusurmu ?


Bence 2 senelik akünün bahsettiğim durumların kontrolu sonrası değiştirilmesi daha uygun.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Celalsn;645743
Aracım eski degil 2016 model kasım ayında aldim. Tam 2 sene olmus diyebiliriz. Start stop kesinlikle kullanmiyorum sevmiyorum. Şuan aklımda sarj etme meselesi var , aküyü sokturup sarja biraktigimda aracimda herhangi bir sorun olusurmu ?


Sonuçta akü değişince nasıl oluyorsa öyle olacak. Akşamdan elektrikçi/akücüye bırakıp emanet bir akü taktırırsınız, sonraki akşam ya da 2 gün sonra (çünkü şarj sonrası 24 saat gibi dinlenmesinde fayda var) tekrar ölçtürüp durumu kontrol ettirirsiniz. Ben yine de bu insanlara çok güvenmiyorum. Geçen bir konuda çatlayan/kırılan medya dokunmatiğine 5500 TL ye komple değişecek dedi.:confused: Yani lastik patlayınca "git bir takım yeni lastik al" demek gibi bir şey bu.:(


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
2 yıl bana akünün bitmesi icin kisa bir sureymis gibi geliyor. Etrafimdakilerde biraz kafami karistilar iki yilda aku bitmez sarja baglattir duzelir diyolar. Fakat bildigim kadariyla akuyu sokturup versem aractan güc kesilince cogu ariza lambasi felan yaniyormus vs. Bu durumlada karsilasmak istemiyorjm ortada kaldk


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Akü şans işi,1 yılda da bitebilir,kötü tarafı garantiye girmiyor.Akü olarak 70 Amper Mutlu Aküyü tavsiye ederim


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Celalsn;645749
2 yıl bana akünün bitmesi icin kisa bir sureymis gibi geliyor. Etrafimdakilerde biraz kafami karistilar iki yilda aku bitmez sarja baglattir duzelir diyolar. Fakat bildigim kadariyla akuyu sokturup versem aractan güc kesilince cogu ariza lambasi felan yaniyormus vs. Bu durumlada karsilasmak istemiyorjm ortada kaldk


Sonuçta değiştirdiğiniz zaman da aynı sorunlar olacak. Sizin arabayı bilmem, benim yetide defalarca söküp taktım hiç bir sorun da çıkmadı. Sorun olacaksa elektrikçi takviye bağlayıp üzerindeki aküyü öyle söküyor bildiğim kadarıyla.

Alıntı yapılan: ringcep;645752
Akü şans işi,1 yılda da bitebilir,kötü tarafı garantiye girmiyor.Akü olarak 70 Amper Mutlu Aküyü tavsiye ederim


Nasıl garantiye girmez, her bir parçasına en az 2 sene garanti vermek zorundalar. Sonradan alırsanız da 2 sene garantili.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Benim araçta akü arızası sonucunda garantiden akünün değişimi yapıldı. Servis bir gün boyunca aracı ve aküyü teste tabi tuttu, sonuçta akünün arızalı olduğuna karar verildi akü garantiden değiştirildi.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Akü de sitemin bir parçası olduğuna göre garantiye tabi olması kadar doğal bir durum olamaz. Fakat 2-3 gün önce arçelik ve arzum un her ikisine ait mutfak ev aletleri için (rondo-karıştırıcı) ucu arıza yapmıştı, garanti kağıdı ile gitmiş olmama rağmen "aksesuar garantiye girmiyor" dediler. Belki de satın alırken garanti durumunu sorgulamıyoruz, gerekli hassasiyeti göstermediğimizdendir! Yine de "neye istinaden aksesuar garantiye girmez" merak ediyorum? Firma merkezlerine yazıp soracağım.


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;645754
Sonuçta değiştirdiğiniz zaman da aynı sorunlar olacak. Sizin arabayı bilmem, benim yetide defalarca söküp taktım hiç bir sorun da çıkmadı. Sorun olacaksa elektrikçi takviye bağlayıp üzerindeki aküyü öyle söküyor bildiğim kadarıyla.

Akü degisiminde takviyeyle degistirdikleri icin elektrik baglantisi hic kesilmemis gibi oluyor. Bir onceki mesajda ekran ornegini vermeniz gibi iki elektrikciye gittim ikiside akü bitmis diyo belki gunahlarini aliyorum ama bana samimi gelmediler. Bu yüzden bi kararsizlik yasiyorum zaten. Bakalım yarin tanidik bir elektrikcinin yanina gidecegim o nasıl yorumlayacak merak ediyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Doğru söylüyorlar, tabi ki akü bitmiştir. Zaten sorun olmazsa onlara gitmezdiniz! Önemli olan bitmesi değil, gerekli işlemler sonrası sağlıklı bir şekilde güç tutup tutmayacağı. Bakmayla anlaşılacak bir durum değil. 10-12 saat şarjda tutarsın (hem redresör hem normal şarj) baktın şarj seviyesi (voltajın yükselmesinden anlaşılıyor) yükselmiyor yapacak bir şey yok. Bakarak nasıl anladıklarını doğrusu çok merak ediyorum.:confused:


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Celalsn;645758
Akü degisiminde takviyeyle degistirdikleri icin elektrik baglantisi hic kesilmemis gibi oluyor. Bir onceki mesajda ekran ornegini vermeniz gibi iki elektrikciye gittim ikiside akü bitmis diyo belki gunahlarini aliyorum ama bana samimi gelmediler. Bu yüzden bi kararsizlik yasiyorum zaten. Bakalım yarin tanidik bir elektrikcinin yanina gidecegim o nasıl yorumlayacak merak ediyorum.


Bence Aküyü değiştirmeden önce iyice şarj edip oma göre karar verin. Aküyü sökmek km ve saat bilgilerini sıfırlamaktan başka bir etkisi yok, aküyü değiştirmek için takviye yapmaya gerek yok araç çalışırken aküyü söküp takabilirsiniz o zaman veriler silinmez.