škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2004 1.4 101 de Hararet 90 da

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Aydincandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Mrb lar aracım 2004 model 101 1.4 motor aracımin sorunu hararet yükseldiğinde  90 da iken, ışıkta beklerken dalgalanma ve sol göstergede akü lambası yanması ve sonunda stop etmesi ayrica yine  hhareret 90 iken ve hareket halinde  vitesi boşa attığımızdada aynı sorunla karşılaşıyorum. Göstergede bakmasam kaza yapacam artık usandım bu sorundan. Servise gittiğimde termostat değişikliği yapıldı ama yine ayni sorun devam ediyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Motor devir sensörüne bakmak lazım diye düşünüyorum.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Aydın Bey, ilk kez böyle bir durum paylaşımına şahit oldum öncelikle geçmiş olsun demek nasıp etsin Allah ve kolaylıklar dilerim. Gerçekten sinir bozucu bir durum.
Size noktasal bir yardım yapamam bilgim dahilinde değil ama farklı bir bakış açısı sunabilirim.
Aracınız sanırım benzinli. Bu durumda sorunla alakalı olabilecek kısımları düşünelim.
1'incisi 90 dgrC bir motorun hararet göstergesinde en uygun sıcaklıktır. Zaten o derecede civarında olması gerekir. Sizin hararetiniz yükselmiyor ki, olması gerektiği gibi... Bu durumda doğru çalışan ve olması gerektiği gibi olan bir sistem üzerinde işlem yapmak en son düşünülecek şeydir.

2'inciş husus: Araç soğukken sıkıntı çıkarmıyor galiba!? Hararet ibresi 90 dgrC mertebesine geldiğinde yapıyor bu durumda bir de motor yağ sıcaklığını da paralelinde gözlemleyiniz. Gerçi bunların direk olarak bir ilgisi olmamalı ama kontrolde bize fayda sağlar.

3'üncü durum: Problem akü işiğini yakıp aracın istop etmesi olduğuna göre, ateşlemenin kesilmesi ve bujilere voltajlı akım gitmemesi sorununda olay:
Motor beynının tehlike algılamasından kaynaklı devreyi kesmesi olayı yüksek muhtemel.
Bununla beraber sıkıntılar, Akü problemi, Şarj dinamosu problemi, iletim hatlarındaki problemler şeklinde siralanabilir.
ilk aklıma gelen sarj dinamonuzdan kaynakli (veya akü kaynaklıda olabilir) bir arızanın aküyü aşırı besleyerek (veya iç aksamındaki bir sıkıntıdan dolayı) ısınmasına neden olması ve akude oluşan aşırı ısınmadan kaynaklı ECU'nun bunu farkederek enerji iletimini kesmesi şeklinde gerçekleşebilir. Aksi durumda akü çok daha fazla ısınarak patlama veya yangın tehlikesi olabilir.

Ya da basıt bir kısa devreden kaynaklı sıkıntıda olabilir. ısınarak bir miktar gevşeyen kablolar birbirine değer...! ama kısa devre olsa anı bir durum olurdu. Sizin durum göstere göstere geliyor, bir şey algılanıyor, akü ışığı yanıyor ve enerji kesiliyor.

Onu bunu bilmiyorum ama servisi gerçekleştirecek kişiyi iyi tartın. Kendini usta sanıp orayı burayı mıncıklamaya çalışan pek çok eksik akıllıya fırsat vermeyin. Ustalıgı adama sizin araçta ögretmeyin.
İşlemi yapacak kısıyle konusun ne sorun var bunu nasıl espıt edecek ve neleri ne sekilde niye ölçecek, sorun neyden niye kaynaklı olabılır.
Sorunu noktasal olarak bulması ve bunu size nedenleriyle acıklamasını saglayın.
Aksı durumda deneme yanılmayla hem paranız hem de güvenliğinizi harcarlar.
İşi bilen biri nedenleriyle bunu sıze açıklayabılır. Bilmeyende bir halt acıklayamaz, gereksiz bos cumleler kullanır bu da sızı tatmın etmez zaten (işten anlamasanız bile anlatım ve konusma seklineden olayı anlarsınız).

Termostat değişikliği nedir ya!!! Aracınız hararet yapmıyor ki! Keza yapsa bile hararetten araç stop etmez (130dgrC vs aşmıyorsanız). Aşırı sıcaklarda tatilde uzun yolda yüklü vaziyette güneyde yokuş cıkarken benim Octavia 115 DgrC motor yagı sıcaklıgını 100, 105 dgrC civarında da sogutma suyu sıcaklığını görebiliyor ki bu değerler çok normal. Napacam yani termostatımı değiştirmeliyim ben de araç hararet yapıyor diye, ya da motor stop mu etmeli aracı dinlendir bi kahve sıgara iç sende diye...

Bilmediği halde tespit edemediği arızaya karsı bilinçsizce orayı burayı parmaklayan birde ustune para alan heriflere şahit olunca cidden kan beynime sıcrıyor. Bu tip adamların nefes alıp havadaki oksijeni bile tüketmesi fuzuli bence.
Arkadaş bilmiyorsan bilmiyorum de, arastır ya da kışıyı bilene yonlendir, o da sana saygı duysun....

gelişmelerden mutlaka haberdar et bizi, ben sahsım adına gercekten tam manasıyla sorun ne cok merak ediyorum.
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2018, 11:04:29 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Kardeş büyük bi ihtimalle arabanın boğaz kelebeği ( gaz kelebeği ) kirlenmiştir. Usta bir el temizleyip adaptasyon yaparsa büyük bir oranda sorunun çözülecektir. VAG gurubu araçların yetkili veya özel servisine gidersen sorunu çözerler. Geçmiş olsun.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;646102
Kardeş büyük bi ihtimalle arabanın boğaz kelebeği ( gaz kelebeği ) kirlenmiştir. Usta bir el temizleyip adaptasyon yaparsa büyük bir oranda sorunun çözülecektir. VAG gurubu araçların yetkili veya özel servisine gidersen sorunu çözerler. Geçmiş olsun.


Gaz kelebeği yürüyen bir aracın ve araç yürür durumdayken önce akü ışığını yakıp sonra stop etmesine nasıl sebep olabilir?

Gazlama tertibatının herhangi bir yerinde sorun olsa en sıkıntılı durum araç rölantideyken yani en az gaz verilen konumdayken en çok problemi yaşatmaz mıydı?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;646122
Gaz kelebeği yürüyen bir aracın ve araç yürür durumdayken önce akü ışığını yakıp sonra stop etmesine nasıl sebep olabilir?

Gazlama tertibatının herhangi bir yerinde sorun olsa en sıkıntılı durum araç rölantideyken yani en az gaz verilen konumdayken en çok problemi yaşatmaz mıydı?

Vites boşta iken ilerlerken gaz kelebeğinin randumanlı çalımaması nedeniyle  araba stop ediyor ve stop edince de akü lambası yağ lambası ve bilimum lambalar yanabiliyor. Zaten arkadaşımızın da dediği gibi  olay vites boştayken oluyor. Hararet 90 dereceye geldiğinde ronlanti devrinde (700 d/d) gaz kelebeğinin hava emiş gücü azaldığı için motor 1/15 oranında yakıt/ hava karışımını düzgün elde edemediği için stop ediyor.  Eğer rolanti devrinin üzerinde bir devirle  ilerlerken lambalar yanıp öyle stop ediyorsa o zaman kesinlikle elektronik bir sistem arızası vardır. Buji ve bobinlerin kontrol edilmesinde de fayda var.

Aynı araçtan bende de var ve ara sıra aynı sıkıntıyı yapıyor. Gaz kelebeği temizlenince sorun ortadan kalkıyor.
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2019, 11:15:39 Gönderen: laswidow »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Gaz kelebeğinin kurumlanması, motordan geri buharlalan yağ kalıntıları ile kirlenmesi, yapış yapış olması sonucu takılma yapabiliyor. Bu da rokantide stop etmelere sebep oluyor. Benzer bir stop etme durumu bende de olmuştu. Kendim temizleyici spreyini alıp sökerek temizlemiştim. Çok bir kirlenme yoktu. Hatta map sensörü de değiştirmiştim. Sorun bu ikisinde değilmiş. Daha önce paylaşmıştım. Vag-com kablosu ile bazı değişiklikler yaparken klima manuel olduğu için automatic yazan kısmı manuel diye işaretlemiştim. Aradan geçen bir kaç ay sonunda eski değiştirdiğim değerlerle karşılaştırıp değiştirdiğim yerleri eski haline getirince sorun çözülmüştü. Bende ışıklarda durunca arada stop ediyordu. Sonradan fark ettim ki sadece klima açıkken stop ediyormuş. Gaz kelebeği temizlemede kelebeğin pozisyonunu oynatırsanız/değiştirirseniz adaptasyon gerekiyor!


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;646125
.

Alıntı yapılan: rsimsek;646127
.


Teşekkür ederim. Daha iyi anladım. Yani gaz verirken değil araç yürürken bile ayagı gazdan çekince haliyle yakıt akışını durduruyor ve ya minimuma indiriyor tabi bu durumda kirlilik ve tıkanmadan dolayı bir sorun varsa ve min. akışı sağlamak için min. açıklık konumuna gelince de tıkanmadan dolayı bu açıklık daha da daralıyor veya kesiliyor ve haliyle stop gerçekleşiyor. Doğru muyum?

Bu durumda konum bozmadan WD40 ile temizlik yapılıp bakılsa ilk etapta ucuz, kolay ve sokme takma yapmadan, ayarlarla oynamadan bir çözüm gerçekleştirilmiş olunur sanırım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
WD40 değil, boğaz temizliği spreyi. Ben sanayide o zaman 35 TL gibi almıştım. Würth Benzinli Motor Boğaz Kelebeği Temizleyici 500 Ml

Yerinde temizliğin yeterli olmayacağını düşünüp boğazı yerinden tamamen sökerek kelebeği oynatmadan her iki tarafından çözücüyü püskürterek temizleyip yerine takmış, sonrasında da yarım kontak durumunda gaza bastırarak kelebeğin tam açılmasını sağlayıp kalmış olabilecek kısımlar için 2-3 kez daha sprey sıktım. Sprey muhtemelen yanıcıdır, motor sıcakken yapmamak lazım! Boğaza kaçan sprey ise motor çalışınca buğarlaşacak ya da yanma kısmında yanacaktır. Yani sadece üst kısmı sökülerek abartmadan yerinde de çözücü püskürtülerek temizleme yapılabilir. Bu arada gaz pedalına tam basılarak kelebek tam açık, dik pozisyona getirilmelidir. Kendiniz yapabilirsiniz, uğraşmak istemezseniz sanayide sprey parasından daha ucuza halledebilirsiniz. Çünkü sprey 8-10 temizleme yapılabilecek boyutta.


Çevrimdışı Aydincandan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Motor arıza  lambası yanması sonucu tekrar servise gittim 4. Göz arızası vermiş 4. Bobin değişikliği yapıldı .Şu an stop etme sorun yok ama motor arıza lambası tekrar yandı . Atiker tüpler arıza lambası yaptığı söyleniyor. Bide böyle deneyelim bakalim