Aydın Bey, ilk kez böyle bir durum paylaşımına şahit oldum öncelikle geçmiş olsun demek nasıp etsin Allah ve kolaylıklar dilerim. Gerçekten sinir bozucu bir durum.
Size noktasal bir yardım yapamam bilgim dahilinde değil ama farklı bir bakış açısı sunabilirim.
Aracınız sanırım benzinli. Bu durumda sorunla alakalı olabilecek kısımları düşünelim.
1'incisi 90 dgrC bir motorun hararet göstergesinde en uygun sıcaklıktır. Zaten o derecede civarında olması gerekir. Sizin hararetiniz yükselmiyor ki, olması gerektiği gibi... Bu durumda doğru çalışan ve olması gerektiği gibi olan bir sistem üzerinde işlem yapmak en son düşünülecek şeydir.
2'inciş husus: Araç soğukken sıkıntı çıkarmıyor galiba!? Hararet ibresi 90 dgrC mertebesine geldiğinde yapıyor bu durumda bir de motor yağ sıcaklığını da paralelinde gözlemleyiniz. Gerçi bunların direk olarak bir ilgisi olmamalı ama kontrolde bize fayda sağlar.
3'üncü durum: Problem akü işiğini yakıp aracın istop etmesi olduğuna göre, ateşlemenin kesilmesi ve bujilere voltajlı akım gitmemesi sorununda olay:
Motor beynının tehlike algılamasından kaynaklı devreyi kesmesi olayı yüksek muhtemel.
Bununla beraber sıkıntılar, Akü problemi, Şarj dinamosu problemi, iletim hatlarındaki problemler şeklinde siralanabilir.
ilk aklıma gelen sarj dinamonuzdan kaynakli (veya akü kaynaklıda olabilir) bir arızanın aküyü aşırı besleyerek (veya iç aksamındaki bir sıkıntıdan dolayı) ısınmasına neden olması ve akude oluşan aşırı ısınmadan kaynaklı ECU'nun bunu farkederek enerji iletimini kesmesi şeklinde gerçekleşebilir. Aksi durumda akü çok daha fazla ısınarak patlama veya yangın tehlikesi olabilir.
Ya da basıt bir kısa devreden kaynaklı sıkıntıda olabilir. ısınarak bir miktar gevşeyen kablolar birbirine değer...! ama kısa devre olsa anı bir durum olurdu. Sizin durum göstere göstere geliyor, bir şey algılanıyor, akü ışığı yanıyor ve enerji kesiliyor.
Onu bunu bilmiyorum ama servisi gerçekleştirecek kişiyi iyi tartın. Kendini usta sanıp orayı burayı mıncıklamaya çalışan pek çok eksik akıllıya fırsat vermeyin. Ustalıgı adama sizin araçta ögretmeyin.
İşlemi yapacak kısıyle konusun ne sorun var bunu nasıl espıt edecek ve neleri ne sekilde niye ölçecek, sorun neyden niye kaynaklı olabılır.
Sorunu noktasal olarak bulması ve bunu size nedenleriyle acıklamasını saglayın.
Aksı durumda deneme yanılmayla hem paranız hem de güvenliğinizi harcarlar.
İşi bilen biri nedenleriyle bunu sıze açıklayabılır. Bilmeyende bir halt acıklayamaz, gereksiz bos cumleler kullanır bu da sızı tatmın etmez zaten (işten anlamasanız bile anlatım ve konusma seklineden olayı anlarsınız).
Termostat değişikliği nedir ya!!! Aracınız hararet yapmıyor ki! Keza yapsa bile hararetten araç stop etmez (130dgrC vs aşmıyorsanız). Aşırı sıcaklarda tatilde uzun yolda yüklü vaziyette güneyde yokuş cıkarken benim Octavia 115 DgrC motor yagı sıcaklıgını 100, 105 dgrC civarında da sogutma suyu sıcaklığını görebiliyor ki bu değerler çok normal. Napacam yani termostatımı değiştirmeliyim ben de araç hararet yapıyor diye, ya da motor stop mu etmeli aracı dinlendir bi kahve sıgara iç sende diye...
Bilmediği halde tespit edemediği arızaya karsı bilinçsizce orayı burayı parmaklayan birde ustune para alan heriflere şahit olunca cidden kan beynime sıcrıyor. Bu tip adamların nefes alıp havadaki oksijeni bile tüketmesi fuzuli bence.
Arkadaş bilmiyorsan bilmiyorum de, arastır ya da kışıyı bilene yonlendir, o da sana saygı duysun....
gelişmelerden mutlaka haberdar et bizi, ben sahsım adına gercekten tam manasıyla sorun ne cok merak ediyorum.