škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Isıtma (kızdırma) bujisi yanıp sönme!

ismail8 · 17 · 45691

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ismail8

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba,
1 hafta önce aracımda (1.6 tdi dsg) sabah ilk çalıştırmada yay şeklinde yanıp sönme uyarısı aldım, stop edip tekrar çalıştırdığımda uyarı ışığı gitti, tekrarlamadı. Aynı olay aynı şekilde bugün de tekrarladı aynı şekilde düzeldi. Bu iki kez yaşanma durumu aracı en az 24 saat kullanmadığım durumlardan sonra oldu. Araç dışarıda soğuk hava ile ilgisi olabilir mi? Farklı bir durum söz konusu mudur? Tekrarlamasada servise götürmeli miyim?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Benim araçtada oluyor ama bende akü kaynaklı kısa mesafe gittiğim için akü adam gibi şarj olamadan duruyorum. zayıf şarjı olan akü varsa olur bu sorun.
Aracı kapatıp tekrara calıstırınca gidiyor. Bu arada akü bikere derin deşarj olursa şarj alternatoru aküyü tam kapasite şarj edemiyor. 12,4 V ve altına akü düşerse de sülfatlaşma başlıyormuş. Kızdırma bujisi hatası gerçek manada varsa sanırım aracın çekişi de düşüyor böyle bir gözlemin varsa akü kaynakli değildir ve servise gitmek için vakit kaybetme. Yok cekiste dusme yoksa büyük ihtimalle sadece elektriksel o da akü kaynaklıdır. O zaman da yine servise git garanti hala devam ediyorsa. Garantin yoksa veya servis para isterse bakmak için, önce koşedeki akücü memet ustaya bir uğra 5, 10 tl verip aküyü kontrol ettir, akü zayıf abi derse ver aküyü redresör sarjı yapsın 1 gece sabaha taksın 6 ay götürür. Aküde birşey yok akü veya şarji iyi derse servise gitmelisin.
Akü kaynaklı sıkıntılar oto s/s hatası, enerji ihtiyacı yuksek uyarısı vs uyarılarla da gözlemleyebilirsin.

vaktin olunca şu konu baslıgını ve atılan tüm mesajları incele akü ile alakalı sana çok şey kazandırır.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429


Çevrimdışı ruyaci

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 178
    • Profili Görüntüle
Kızdırma bujisi arızası bir kaç sebepten kaynaklanıyor olabilir. Aynı sorun benimde bir kaç kez başıma geldi. Sorunu servise götürmeden anlamak gerçekten zor. Sadece tahmin yürütülebilir.


Serhatt

  • Ziyaretçi
benim de başıma geldi turbo sarj sensörünü değiştirdiler. turboya bilgi aktaran parçaymış ve önemliymiş. ayrıca kitapçıkta bilgi veriyor bu ışığı  yanıp sönerken görürseniz acil servise başvurun yazıyor araç motor kontrol ünitesi arızası dendi bana ve yukarıda yazdığım parçayı değiştridiler.
önemseyin bu uyarıyı,ihmal etmeyin derim. geçmiş olsun.
ayrıca bende bu uyarı yanınca start sop da hata veriyordu.


Çevrimdışı bekzdl

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 380
    • Profili Görüntüle
Aynı durum benim aracımda da çok kez başıma geldi araç 2014 model Octavia soğuk havalarda neredeyse her sabah ilk çalıştırmada bu kızdırma buji sembolü yanıp sönüyor, bu şekilde sürersem aracı araç güçten düşüyor, aracı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor, bu sorun için aracımın garantisi bittiğinden dolayı Ankara da bilinen bir özel servise gittim bilgisayara bağlayıp bakıldı tam sorun bulunamadı, yetkili servise gidip ordan sorunu tespit ettirip gelmemi önerdi, daha sonra Ankara da yetkili Skoda And servisine bıraktım araç 1 gün kaldı onlarda kesin bir şey söyleyemedi deneme yapacaklarını ve yanlış hatırlamıyorsam turbo hortumu değiştireceklerini oda olmaz ise turbo ile ilgili bir kaç parçanın değiştirilip deneneceğini söyleyip düzelmezse turbonun değişmesi gerekebileceğini belirttiler , tabi tüm o deneme yapılacak parçaların ayrı ayrı maliyetleri vardı, bahsettikleri fiyat şahsıma çok abartı geldiğinden , hiç bir işlem yapmayın aracımı geri almaya geliyorum dedim tabi bu seferde hasar tespit parası istenildi 350 TL, esasında servis randevusu öncesi aracı orda onarım yaptırmazsam hasar tespit parası 350 TL isteneceğini belirtmişti servis danışmanı, onarım ücreti 2000 TL i geçmeseydi ve kesin düzelir diye garanti verselerdi orda onarım yaptırtacaktım, ama işin içine yüksek Turbo fiyatı ve diğer parça fiyatları girince onarım falan yaptırtmadım, hiç bir işlem yapılmadan 350 TL parayı sırf araç orda 1 gün kaldı ve bilgisayara bağlayıp baktılar diye vermiş oldum velhasıl bir daha da o servisin yakınından dahi geçmem, aracı ise kendi haline bıraktım bu şekilde biniyorum her zaman hata vermiyor , hata verirse de kapatıp açıyorum düzeliyor ileride turboya hasar verirse de gider sanayiden sıfır turbo alır taktırırım diye düşündüm.
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2019, 13:29:03 Gönderen: bekzdl »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2435
    • Profili Görüntüle
Çekişten düşme söz konusu ise turbodan önce enjentörlere ve ilgili map ve maf sensörlere de bakmak lazım.


Çevrimdışı azureusecz

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 622
    • Profili Görüntüle
Bende de aynı sorun oldu serviste turbo değişimi yaptılar.


Çevrimdışı Evrenn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azureusecz;647611
Bende de aynı sorun oldu serviste turbo değişimi yaptılar.


Banada turbo değişecek dediler 14bin tl fatura çıkardılar. Sanayide turbo revizyonu yaptırdım toplam 2100 tl tuttu sorunsuz kullanıyorum şuanda


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Soru(n) var dostlar. 2016 tdi dsg octavia aracımla otobanda 170km ile giderken ısıtma bujisi lambası yanıp sönmeye başladı. Sanırım turbo devre dışı kaldı ki çekişten düştü araç. Fakat devirlenmede veya hız üst sınırda bir limit olmadı. 5bin devire çıkıyor, ağor da olsa hızlanıyordu. Yola yeni çıkmıştım eve geri döndüm. Yarım saat sonra çalıştırdım, sadece motor lambası yanıyor,  ısıtma bujisi hatası geçmiş. Sorun ne olabilir? Yetkili servis mi yoksa özel servis mi daha hızlı çözer.


Çevrimdışı Evrenn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: elliyedi;649868
Soru(n) var dostlar. 2016 tdi dsg octavia aracımla otobanda 170km ile giderken ısıtma bujisi lambası yanıp sönmeye başladı. Sanırım turbo devre dışı kaldı ki çekişten düştü araç. Fakat devirlenmede veya hız üst sınırda bir limit olmadı. 5bin devire çıkıyor, ağor da olsa hızlanıyordu. Yola yeni çıkmıştım eve geri döndüm. Yarım saat sonra çalıştırdım, sadece motor lambası yanıyor,  ısıtma bujisi hatası geçmiş. Sorun ne olabilir? Yetkili servis mi yoksa özel servis mi daha hızlı çözer.


Aynısı oldu bende de servis turbo değişecek dedi 14 bin fatura çıkarıdı sanayide işin ehli usta buldum turboyu söktü revizyona gönderdi sıfır gibi oldu 2000 tl tuttu. Servis turbo değişecek diyor ama ne malum aynı işlemi yapmayacakları garantisi yoksa sanayide yaptır yoksa servisin ağına düşme


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2435
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Evrenn;649938
Aynısı oldu bende de servis turbo değişecek dedi 14 bin fatura çıkarıdı sanayide işin ehli usta buldum turboyu söktü revizyona gönderdi sıfır gibi oldu 2000 tl tuttu. Servis turbo değişecek diyor ama ne malum aynı işlemi yapmayacakları garantisi yoksa sanayide yaptır yoksa servisin ağına düşme

Servis fiyatları ile bir arabayı parçalayıp satsak kaç araba parası çıkar diye merak etmiyor değilim!:confused:


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı man in dark

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar benim (2013 tdi dsg Elegance 127800 km ) araçta da bu hata çıkıyor ara sıra
Bir defa Adana’da özel servise gittim 3 ay kadar önce,
motor soğutma antifrizi seviyesi eksik biraz  dedi
Hakkaten de eksikti minimuma yakındı, üzerine ekledi. Tamamladı
Bir de arabayı yokuşa park etmiştim ilk hata verdiğinde , garip ama yokuşa park edince seviye eksik olarak algılıyor galiba ondan hata vermiş olabilir dedi.
Bu aralar tekrar bu hatayı vermeye başladı ve gaza basınca gaz yemedi. Tekrar kapatıp çalıştırınca geçti uyarı. antifriz seviyesine baktım mim- max aralığında. Bugün tekrar ilave edip gözlemleyeceğim.


Çevrimdışı man in dark

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 72
    • Profili Görüntüle
Kimseden ses yok malesef >:(
Yaptığım araştırmalar sonucunda aracımın hava akışmetresini
(maf sensör) temizlettim. Yaklaşık 1 aydır  bir daha aynı sorunla karşılaşmadım. İnşallah sorunum çözülmüştür. Sizler de başınıza gelirse bir deneyebilirsiniz