Arkadaslar, tup iyidir, guzeldir, ancak LPG enjektorlerinin capi ve birim zamanda puskurttugu yakit ile benzin enjektorlerinin capi ve birim zamanda puskurttugu yakit birbirinden farklidir, o yuzden LPG enjektorleri, belli devirlerin uzerinde iseme tabir edilen duruma gecerler (4500 devir ve uzeri). Bu iceride asiri miktarda yakit bulunmasi durumuna sebep olacagi icin, yanma odasindaki isiyi ve pistonlarin belli bolgelerindeki isiyi cok arttirarak, pistonun erimesine sebep olur (saka degil). Mertol Kip bey, (bir Ford forumunun kurucusu) zamaninda bu konuda cok fazla arastirma yapip bizi bilgilendirmisti, ve kendi aracinin resimlerini cekip gostermisti bize, 4500 devir ustunde cok uzun sure gittikten sonra ariza lambasi yanmis, motor bir daha calismamis, sanayiye cekildiginde ise pistonlarin yanlarindan eriyerek, parcalarin kartere dustugu gozlemlenmisti.
Kisacasi, tup iyidir guzeldir, ancak kullanirken dikkatli olmak gerek, onerim 4500 devir ustunu gecmemeniz.
Eger fotograflarin ve konunun linkini bulabilirsem, buraya eklerim.
Konu ile alakali sonradan bulup ekledigim link :
http://www.fordclubtr.com/forum/2008-Mondeo-ya-Lpg-Uygula-t190151.html