škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Karda esp-asr kapatmak

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Ülkede kar etkisi arttı, yolda kalmalar, aracı yerinden çıkaramayanlar pratik bir bilgi paşlamak istedim. Eski modellerde vitesin önünde asr off veya esp off vardı, yeni araçlarda bolero'dan 'Car' -> 'Ayarlar' seçeneğinde esc devre dışı bırakılırsa aracınız karla daha iyi mücadele eder. Normalde istenmeyen patinaj kar ve çamurda kurtuluş oluyor.


Çevrimdışı vetapex

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
fakat ben tam tersini söyleyeceğim. patinaj yapmaması için gaza basmadan arabayı kaldırmak yeterli. gaza fazla yüklendiğimizde veya turbo devreye girince hemen gaz kesiyor ve kayma duruyor.

ayrıca arabanın önden ve arkadan kaymalarında sistem can kurtarabilir. anti patinaj ve esp ayrı ayrı ayarlanmadığı için esp yi kapatmak mantıklı gelmiyor bana..


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Patinaja düşen araba nasıl hareket edecek? Kar ve çamurda mümkün mertebe en düşük devirde, az gazla patinaj yapmamak gerekiyor. Ne kadar basarsanız o kadar batar!


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17128]vetapex[/MENTION] iptal etseniz bile 50km'nin üzerinde devrede kalmaya devam ediyor. Zaten bu iptal seçeneği bu yüzden var. Bkz octavia kullanma kılavuzu sf.211.
"ASR, normalde her zaman devrede olmalıdır. Sistemin sadece aşağıdaki durumlarda devre dışı bırakılması mantıklıdır.
▶ Kar zincirleriyle sürüş sırasında.
▶ Derin kar üzerindeki veya çok gevşek zemindeki sürüş sırasında.
▶ Kara/çamura saplanan aracın „kurtarılması“.
 [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] evet aracın batmasını istiyoruz! Çünkü kar üzerinde gidemeyen araç sert zemine temas edene kadar patinaj yapacak ve ilerleyecek, bu şekilde patinaj yaparak gideceksiniz. Ancak bu yöntem yukarıda ifade ettiğim gibi yolda kalan ve aracı yerinden oynatamayanlar için geçerli. Aracınız ilerliyorsa bu yönteme zaten ihtiyaç yok.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Batma derken zaten zemini bulamama, tutunamama demek istemiştim. Böyle bir yumuşak zeminde de aracı ittirmek ya da çektirmekten başka yapacak kalmıyor.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Xtrail forumunda da paylaşmıştım, gelen yorumu paylaşıyorum;

Kesinlikle biraz önce dediğiniz gibi yaptım ve çıktı ������ inanamadım.Tam duracaktı araç espyi devre dışı bırakınca aldı yürüdü gitti


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Garajın dik yokuşu var, karda ASR açıkken çıkamıyor araç, ASR devre dışı bırakınca patinajla çıkıyorum kolayca  ;)



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bizim araçlarda ESP kapatılmıyor sadece ASR kapatılıyor. Rampa, kar, çamur bu tarz yerlerde ASR kapatmak en mantıklı, tecrübe ile sabit. ASR yüzünden rampanın ortasında kaldım araç çıkmadı. Sebebine gelince araç patinaja düştüğü zaman motor gücünü kesiyor lastiğin tutuna bilmesi için ve bu durum lastik tutunsa bile motorun tekrar kendini toparlamasına izin vermiyor ama kapatınca patinaj yaparak çok rahat çıkılıyor. ASR düz yolda ilk ve ani kalkışta işe yarıyor aracın kafadan sağ sola kaymaması için.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: rsimsek;646236
Çıkmıyor derken patinaja mı düşüyor?



Aşağıda yazdığı gibi aynen, patinaja düştükçe güç kesiyor doğal olarak

Alıntı yapılan: mşah;646238
Bizim araçlarda ESP kapatılmıyor sadece ASR kapatılıyor. Rampa, kar, çamur bu tarz yerlerde ASR kapatmak en mantıklı, tecrübe ile sabit. ASR yüzünden rampanın ortasında kaldım araç çıkmadı. Sebebine gelince araç patinaja düştüğü zaman motor gücünü kesiyor lastiğin tutuna bilmesi için ve bu durum lastik tutunsa bile motorun tekrar kendini toparlamasına izin vermiyor ama kapatınca patinaj yaparak çok rahat çıkılıyor. ASR düz yolda ilk ve ani kalkışta işe yarıyor aracın kafadan sağ sola kaymaması için.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Zaten mesele patinaja düşürmemek. Hem kalkışta hem seyir halinde. Seyir halinde yukarıdaki bilgide anlatıldığı gibi patinaja düşen tekerin tersine dengeyi sağlamak için fren uyguluyor. Kalkışta kararlı kalkış yapması yerine patinaj yaparak da olsa kalkış yapma olayı bana çok mantıklı gelmiyor. Tamam, gücü kesiyor üstüne üstlük fren yapıyor olabilir ama sağlıklı olan patinaja düşürmeden yeterince hafif gazla hareket edebilmek değil mi?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: rsimsek;646271
Zaten mesele patinaja düşürmemek. Hem kalkışta hem seyir halinde. Seyir halinde yukarıdaki bilgide anlatıldığı gibi patinaja düşen tekerin tersine dengeyi sağlamak için fren uyguluyor. Kalkışta kararlı kalkış yapması yerine patinaj yaparak da olsa kalkış yapma olayı bana çok mantıklı gelmiyor. Tamam, gücü kesiyor üstüne üstlük fren yapıyor olabilir ama sağlıklı olan patinaja düşürmeden yeterince hafif gazla hareket edebilmek değil mi?

Teori farklı, pratik farklı  ;)  Lazım gelen yerde kapatmazsanız çıkmıyor araba, oldukça dik, buzlu bir giriş var garajda. Az önce yine ASR kapatarak çıktım garaja giren yokuşu, kar lastiği yoksa tek çare ASR kapatmak. Hafif gazla çıkmıyor, karlı düz bir yolda gitmeyi kast etmiyorum



Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Karoq'ta her ikisini ayrı ayrı kontrol etmek mümkünmüş bu arada, az önce menüden baktım.



Çevrimdışı altoprak

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Duruma göre değişmekle beraber sistem kapatıldığında karda kalkışın daha kolay olduğunu bende tespit etmiştim.