škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

110km/h dan sonra savrulma, gezinme problemi.

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Giunti;646474
Hocam sizce superb de de aynı sorunu yaşar mıyım?
Kusura bakmayın, sorunu çözmeye yönelik mi konu açtınız anlamadım. Sanırım arabadan soğumuşsunuz ve başka araca geçmek için destek arıyorsanız....tabii sizin seçiminiz. Ancak konu sağır bir şekilde ilerliyor. Durum biraz göreceli veya belki de takıntıya bağlı olarak psikolojik de olabilir. Octavia ile ilgili çözüm arıyorsanız sorulara yanıt verirseniz, en azından biz de tecrübe ediniriz. Bazen doğru ustayı ilk seferde bulamayabiliyoruz.


Çevrimdışı Giunti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 164
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;646476
Kusura bakmayın, sorunu çözmeye yönelik mi konu açtınız anlamadım. Sanırım arabadan soğumuşsunuz ve başka araca geçmek için destek arıyorsanız....tabii sizin seçiminiz. Ancak konu sağır bir şekilde ilerliyor. Durum biraz göreceli veya belki de takıntıya bağlı olarak psikolojik de olabilir. Octavia ile ilgili çözüm arıyorsanız sorulara yanıt verirseniz, en azından biz de tecrübe ediniriz. Bazen doğru ustayı ilk seferde bulamayabiliyoruz.


İki ayrı yetkili servise gittim. Aracım halen garantide. Sanayideki lastikçiye de gittim. İlk kez araç kullanmıyorum. Servis, hersey normal dese de, benim sorunum devam ediyor. Aracımı kullanma şansınız olsa da, sorunumun psikolojik olmadığını gösterebilsem keşke size de. Kaldı ki yetkili sservisler, genelde sorunun olmadığı yönünde eğilim gösteriyorlar. Superb de bu grup içinde bir araç olduğu için yorum istedim sadece. Dryusufbal ın yorumunu okumanızı öneririm.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Giunti;646477
İki ayrı yetkili servise gittim. Aracım halen garantide. Sanayideki lastikçiye de gittim. İlk kez araç kullanmıyorum. Servis, hersey normal dese de, benim sorunum devam ediyor. Aracımı kullanma şansınız olsa da, sorunumun psikolojik olmadığını gösterebilsem keşke size de. Kaldı ki yetkili sservisler, genelde sorunun olmadığı yönünde eğilim gösteriyorlar. Superb de bu grup içinde bir araç olduğu için yorum istedim sadece. Dryusufbal ın yorumunu okumanızı öneririm.

Güzel kardeşim, bak kendin söylüyorsun, servisler her şeye normal diyor diye. Hiç şüphem yok, tecrübelisiniz dir.
Ben de diyorum, her zaman doğru ustayı bulmak hemen olmuyor.
Ben hala anlayamadım. Bu sorun aracı aldığından itibaren hep mi vardı? Sonradan mi oldu? Dryusufbaysal genel bir yanıt vermiş. Sizin sorununuza somut kesin bir yanıt forumdan alamazsınız bence. Hiç kimse sizin aracı canlı canlı görüp sorunu canlı canlı yaşamadı.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ben yetide hic boyle bir problem yasamadim ki yeti yuksek bir arac. Birakin 110km yi 180 lede gitseniz de gayet istikrarli. Octavianin da boyle bir sorunu olacagini sanmiyorum. Genelde b sinif symbol gibi araclarda bu gezinme hissi oluyor. Sizin aracta sorun olabilir
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2019, 23:59:41 Gönderen: Ercan87 »


Çevrimdışı Mesut61

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Bakın şimdi söyle bir durum var, Octavia C segmenti bir araç beklenti çok önemli burda fakat 110 km gibi bir hızda problem yaşıyorsanız sizin aracınıza özel bir durum var demektir. Ben 2018 model Octavia Dsg 1.6 tdi kullanıyorum bu dediğiniz problemi 180-190 km’den sonra yasıyorum ki bu da çok normal, aracın süspansiyonlari sert deyin eyw katılabilirim lakin Octavia kötü yol tutmuyor en azından makyajlı kasa kötü yol tutmuyor, biraz esniyor virajlarda lakin şimdiye kadar arkanın koptuğuna şahit olmadım ta ki 2013 model kıs lastiklerimi araca takana kadar şimdi araba kopmaya yer arıyor lastiklerinizde olabilecek problemleri de araçla alakalı düşünüyor olabilirsiniz. Sonuç olarak benim şahsi fikrim araçların bütün özelliklerini alt alta yazdıktan sonra Octavia fiyat performansta en iddialı araç kim ne derse desin.


Çevrimdışı chesteren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Benim Superb ile 226'yı gördüm, en ufak bir gezinme, tedirgin edici bir durum yaşamadım. Octavia da aslında benzer bir araç, öyle aşırı bir fark yaşayacağınızı sanmıyorum, çünkü sizdeki makyajlı octavialara da sürekli biniyorum.. Şaşırdım doğrusu.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ercan87;646485
Ben yetide hic boyle bir problem yasamadim ki yeti yuksek bir arac. Birakin 110km yi 180 lede gitseniz de gayet istikrarli. Octavianin da boyle bir sorunu olacagini sanmiyorum. Genelde b sinif symbol gibi araclarda bu gezinme hissi oluyor. Sizin aracta sorun olabilir


Yeti yol tutuş konusunda mükemmel bir modeldir ben 200 üstüne çıktım gayet stabil ve güven veriyor Yeti 7'ci aracım yol tutuş performansını hiç bir araçta görmedim ( son 3 aracım Corolla ) Yeti arkada bağımsız süspansiyonlara sahiptir ve dizel DSG 1445 kg boş ağırlığı vardır Focus kullanmadım ama daha iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim kasa yapısı itibarı ile kendinden inanılmayacak beklenmeyecek işler çıkarıyor kullanmayan bilemez ben 5 yılda yoldan çıkaramadım ne ön ne arka kendini hiç bırakmadı ESP vs hiç devreye girdiğine şahit olmadım oldukça agresif kullanırım bunda lastik markası vs de önemlidir orijinal Michelin Energy Saver ile gelmişti şimdi önlerde Bridgestone Turanza T001 var çok memnunum. Bu yolda gezinme savrulma vs eski aracımda hele lastikler sertleştikten sonra korkulacak derecede oluyordu kaç kere spin atmışlığım vardır ( Corolla ) O yüzden bu konuda daha öncede yazdığım gibi en önemli şey Lastik belli bir zaman sonra diş derinliği sıfır da olsa lastik sertleşiyor aynen bir plastik gibi oluyor ve yolda kızaklar yol tutmaz önemli olan Lastik Lastik Lastik


Çevrimdışı MATADOR

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 242
    • Profili Görüntüle
Selam.
Arka bağlantı noktalarında yer alan metal parçalar üzerine monte edilmiş kauçuk bazlı aparatların sağlamlığını kontrol ettirdiyseniz ve bunlarda aşınma yırtılma kopma vs yoksa tüm sorun arkadaşlarımın da belirtmiş olduğu üzere aracınız üzerindeki lastiklerden kaynaklanıyor olmalı.
Saygılarımla.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dryusufbal;646448
yüksek amortisör kalitesiz salıncak kötü viraj denge demiri dik yanal direkler kötü rüzgar direnci birde sert lastikler. açıkçası bazı araçların neden pahalı olduklarını bazı ince ayrıntı detayları öğrendikten sonra anlıyorsun. araçın birşeyi yok dostum octavia projesinin sorunları bunlar amortisör geniş lastik ile kısa vadeli çözüm bulabilirsin


Gayet doğru tespitler. Octavia arkada torsiyon çubuk kullanıyor. buna ek olarak LiftBack bir dizayn yapısı var. Ve dikkat ederseniz özellikle yan rüzgarlara maruz kalan gövde panelleri çok büyük ve düz.

Bende 2013 makyajsız kasası vardı. Ve virajlarda savrulmasa da arka kısım hep kopacak hissiyatı yaşatırdı. Ayrıca sert rüzgarlarda arabanın gezindiğini hissederdim. Normal koşuularda bile virajda gaz açtığımda hep tedirgin oldum ve ya fren yaptım ya gazdan kestim.Biraz olsun sorunu çözer diye daha sert ve kısa olan spor yay aldım. Ancak buna rağmen sorun tam olarak çözülmedi. Sizinki de büyük ihtimalle çözülmeyecek

Aynı koşullarda kullandığım Passat B8, BMW E90 ve Mercedes W204 de hiç bu tür problemleri yaşamadım. Bu 3 lü arasından rüzgardan en çok etkilenen yine Vw di.

Üretim maliyeti ve yakıt ekonomisi adına araç hafifletip, bağımsız süspansiyon yerine torsiyon koyunca durum maalesef bu şekilde oluyor.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;646655


Üretim maliyeti ve yakıt ekonomisi adına araç hafifletip, bağımsız süspansiyon yerine torsiyon koyunca durum maalesef bu şekilde oluyor.


Çok yerinde doğru tespitler arka bağımsız süspansiyon aracın boş ağırlığı aks mesafesi dış hatları çizgileri rüzgar direnci vs vs yol tutuşunu çok etkiler. Eski modeller daha ağırdı diye düşünüyorum ne olacak ki D sınıfı bir araca bile 1.4 motor koymak için araçları hafifletmek zorundalar. Kasa itibarı ile Kodiaq nerede Yeti nerede ama neredeyse boş ağırlıkları aynı Kodiaq'da bile 1.4 TSI 125 ps 200 nm motor kullanılıyor.  Not: Yeti'nin boş ağırlığı Kodiaq 'dan fazlaymış Kodiaq sürücü dahil ağırlığı verilmiş. (1502kg) Yeti sürücü dahil 1505 kg
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2019, 19:31:37 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Kaliteli malzeme kullansa yine hafif ama iyi yol tutus saglayabilir.

Veya varsin 1lt fazla yaksin ama adam gibi yol tutsun

Gerci bahsettigimiz arabalarin reel fiyati max 50bin tl. Hele yurtdisindaki maaslarla sudan ucuz. O maliyete aslinda normal. Adamlar senin benim octavia aldigimiz paraya Bmw Mercedes e biniyor


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Çok haklısınız İngiltere'den bir arkadaşım geldi 300 bin tl oradan aldığı Jaguar burada 800 bin tl aracı burada kullanıyor tek sıkıntı direksiyon sağda :):):)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;646655
Gayet doğru tespitler. Octavia arkada torsiyon çubuk kullanıyor. buna ek olarak LiftBack bir dizayn yapısı var. Ve dikkat ederseniz özellikle yan rüzgarlara maruz kalan gövde panelleri çok büyük ve düz.

Bende 2013 makyajsız kasası vardı. Ve virajlarda savrulmasa da arka kısım hep kopacak hissiyatı yaşatırdı. Ayrıca sert rüzgarlarda arabanın gezindiğini hissederdim. Normal koşuularda bile virajda gaz açtığımda hep tedirgin oldum ve ya fren yaptım ya gazdan kestim.Biraz olsun sorunu çözer diye daha sert ve kısa olan spor yay aldım. Ancak buna rağmen sorun tam olarak çözülmedi. Sizinki de büyük ihtimalle çözülmeyecek

Aynı koşullarda kullandığım Passat B8, BMW E90 ve Mercedes W204 de hiç bu tür problemleri yaşamadım. Bu 3 lü arasından rüzgardan en çok etkilenen yine Vw di.
Üretim maliyeti ve yakıt ekonomisi adına araç hafifletip, bağımsız süspansiyon yerine torsiyon koyunca durum maalesef bu şekilde oluyor.

Hem az para vereceğiz hem de kriterlerimiz yuksek olacak.
Yok öyle bir dünya..... neden linea veya c elise ile kıyaslamıyor sunuz octavia yi? Mercedes ve Bmw ye neredeyse 2 tane octavia parası veriyorsunuz ama octavia tu kaka oluyor. Kimse kusura bakmasın, objektif bakış açısı olmayana lafimı söylerim.
Benim araçta 17 jant 225 lastik ile korkmadan giriyorum virajlara, ne savrulma var, ne arkayı bırakma var. Lastik havaları 32, balans sorunu yok. Memnun olmayan üstüne para verir daha iyisini alır güle güle kullanır ama tu kaka yapmaya hakkı yok.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Mercedes ve Bmw ile dryusufbal in kalite verdiginiz fiyatla cok degisiyor lafina istinaden kiyasladim. Ayrica 0km octavia patasi ile 2. Elde gayet temiz prem markalar alinabiliyor. Ben tercihimi bu kkyonde yaptim. Yani 300 binlik arabayla degil ayni fiyattaki modelleri karsilastirmami yapiyorum.

Biliyorsunuz ki, eski postlara bakarsaniz, octavia yi bu forumda en cok savunan kisiyim. Ama gercekleri de gormezden gelemeyiz.

Burasi bir bilgi paylasim formu. Sizin aracinizda bu sorunlar yok veya siz hissetmiyorsunuz diye diger kullanicilardan da ayni seyleri yazmasini bekleyemezsiniz. Herkes sevdigi veya sorun yasadigi yeleri yazmakta ozgur. Kimsenin "tu kaka" dedigi de yok. Bir sorun yasanmis ve onunla alakali bilgi paylasimi yapiliyor. Marka model fanatikligine gerek yok. Sonucta bir teneke parcasi. Memnun olan kullanir, olmayan satip baska alternatiflere yonelir.

Konuya geri donersek, Octavia dan onceki araclarim Astra H Cdti, Hyundai Fx Coupe ve Astra H GTC fiyat olarak octavidan dusuktu ama yol tutuslari on numaraydi.

Kisaca octavia ic hacim konfor ve donanim olarak piyasanin en maliyet etkin araci. Ama bana gore 2 buyuk sorunu var. Yol tutus ve yalitim.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2019, 09:46:00 Gönderen: viperking »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;646683
Mercedes ve Bmw ile dryusufbal in kalite verdiginiz fiyatla cok degisiyor lafina istinaden kiyasladim. Ayrica 0km octavia patasi ile 2. Elde gayet temiz prem markalar alinabiliyor. Ben tercihimi bu kkyonde yaptim. Yani 300 binlik arabayla degil ayni fiyattaki modelleri karsilastirmami yapiyorum.

Biliyorsunuz ki, eski postlara bakarsaniz, octavia yi bu forumda en cok savunan kisiyim. Ama gercekleri de gormezden gelemeyiz.

Burasi bir bilgi paylasim formu. Sizin aracinizda bu sorunlar yok veya siz hissetmiyorsunuz diye diger kullanicilardan da ayni seyleri yazmasini bekleyemezsiniz. Herkes sevdigi veya sorun yasadigi yeleri yazmakta ozgur. Kimsenin "tu kaka" dedigi de yok. Bir sorun yasanmis ve onunla alakali bilgi paylasimi yapiliyor. Marka model fanatikligine gerek yok. Sonucta bir teneke parcasi. Memnun olan kullanir, olmayan satip baska alternatiflere yonelir.
Konuya geri donersek, Octavia dan onceki araclarim Astra H Cdti, Hyundai Fx Coupe ve Astra H GTC fiyat olarak octavidan dusuktu ama yol tutuslari on numaraydi.
[/SIZE]
Alıntı yapılan: viperking;646683
Kisaca octavia ic hacim konfor ve donanim olarak piyasanin en maliyet etkin araci. Ama bana gore 2 buyuk sorunu var. Yol tutus ve yalitim.
:) Yorumlarınız "tu kaka" boyutunda değildi, ancak f/p açısından objektiflikten uzaktı. Her marka model aracın, hatta tüm eşyalar da denilebilir, eksikleri ve kronik hataları var. Global anlamda artık üreticiler bu tarz durumlara çok geç yanıt veriyor veya hiç düzeltme yoluna gitmiyor. Hal böyleyken, aile arabası sınıfındaki bir araçtan, daha pahalı üst sınıfı araçlardaki gibi performans ve konfor beklenmemelidir ve kıyaslama yaparken mantıklı yaklaşılmaldır. Arka torsiyon olmayıp daha ufak bir bagaj olsaydı Octavia'da, diğer markaların önüne çıkamayacaktı. Bu defa da fiyatı yüksek diyecektik ve Linea ve C elise ile ayni kefeye koyacaktık. :(



 Marka fanatikliğine gelince; Satış rakamları, piyasa ikinci el durumu ve istatistiki bilgilere objektif gözle baktıktan sonra, hataların önem derecesini de dikkate alarak, alman araçları, şu anda piyasanın en iyi (tasarım, konfor, özellik) arabalarını üretmektedir diye düşünüyorum. Uzakdoğu araçları yaşattığı konfor ve özellik konusunda oldukça geride kalmış durumda. Bu da benim düşüncem. :o


İlave olarak; Daha önce sahip olduğunuz/tecrübe edindiğiniz araçlar hep sportif/coupe araçlar. E tabi ki Octaviadaki yol tutuşu ve stabilitenin bu araçların ki kadar iyi olamayacağını fark etmiş olmanız gerekiyor.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2019, 14:52:02 Gönderen: Levcho »