škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Acil yardim lütfen bakarmisiniz

yasir44 · 12 · 18583

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yasir44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
aracım 1,4 dizel 70 hp skoda romstar aracı yeni aldım ve araç 5 vites 3000 85 enfazla gidiyordu 4 vites 3000 devir 80 gidiyordu devir yüksek oluyordu 140 için 4500 devir olması gerekiyordu.baskı balata dendi açtık ve baskı yeni çıktı.aldığım kişiyi aradım baskı ben değiştim mazot hava filtresleri değiştim şanzıman 5 dişli kırıldı bende yeni çıkma taktım dedi ama hep 140 geçemiyordu şanzıman değişmeden öncede neyse ben çıkma şanzıman buldum taktım ve aracda 5 vites 3000 devir 130 dedi 4 vites 3000 devir 100 dedi o sorun hal oldu.ama yine 150 geçmiyor.4 vitesde 140 4500 devirde geliyor.5 vites 3000 devirden sonra devir ilerlemiyor son gaz yavaş yavaş enfazla 3300 devire geliyor ve 150 zor diyor ama diğer viteslerde 3000 deviri rahat geçiyor 4500 kadar geliyor.5 vites de 3000 geçmiyor.neden olabilir turboya baktılar çalışıyor dendi katalizör temizlendi.enjektör temizleyici depoya kodyum yine fayda vermedi neden olabilir yardım edermisiniz.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yasir44;646849
aracım 1,4 dizel 70 hp skoda romstar aracı yeni aldım ve araç 5 vites 3000 85 enfazla gidiyordu 4 vites 3000 devir 80 gidiyordu devir yüksek oluyordu 140 için 4500 devir olması gerekiyordu.baskı balata dendi açtık ve baskı yeni çıktı.aldığım kişiyi aradım baskı ben değiştim mazot hava filtresleri değiştim şanzıman 5 dişli kırıldı bende yeni çıkma taktım dedi ama hep 140 geçemiyordu şanzıman değişmeden öncede neyse ben çıkma şanzıman buldum taktım ve aracda 5 vites 3000 devir 130 dedi 4 vites 3000 devir 100 dedi o sorun hal oldu.ama yine 150 geçmiyor.4 vitesde 140 4500 devirde geliyor.5 vites 3000 devirden sonra devir ilerlemiyor son gaz yavaş yavaş enfazla 3300 devire geliyor ve 150 zor diyor ama diğer viteslerde 3000 deviri rahat geçiyor 4500 kadar geliyor.5 vites de 3000 geçmiyor.neden olabilir turboya baktılar çalışıyor dendi katalizör temizlendi.enjektör temizleyici depoya kodyum yine fayda vermedi neden olabilir yardım edermisiniz.


Hangi arabanın hangi çıkmış şanzımanından bahsediyorsunuz bunu biliyor musunuz önce?!
Aldıgınız adam belliki sıkıntı yaşamış ve bunu halledememiş, size halloldu demiş ve arabayı satmış ya da manupile etmiş aracı satmıs, ondan sonra sız sorundan bahsedince holloldu demiş.
1.4, 1.2, belki 1.6, 60,70,80 hp bunların hepsinin şanzımanları aynıdır. Aynı derken dış ölçü olarak ama iletim oranlarında farklılıklar söz konusudur.

Çıkma şanzıman derkende, çıkan şanzımanı pert bir aracın mükemmel sorunsuz darbe gormemiş şanzımanı olarak düşünmeyin. bütün şanzımanlar toplanır iyiside vardır kotusude vardır. içinde dişlisinde sorun olan şanzıman ustası tarafından tornada dişli yapılarak tamir edilir ve şanzıman tamirli bir şekilde çıkma olur.
Usta da buna abi iyi durumda çıkma şanzıman var 5 bine alın mı? diye sorar orjinali e orjinal 15 bin. 5 bine çıkmayı alır sonra aracı satarsın.
Bu arada dişlinerde iki diklinin n oranı aynı olduktan sonra o dişli her şekilde çalısır ama tamir yaparken yeni dişli oluşturan usta iletim oranına sadık kalabildi mi o da önemli.

Temizleyici falan olmaz, yani silindirlerinizde kötü yanma olup olmadığını egzost gazı olcumu yaptırarak anlayabilirsiniz. hatta yokusta kalkısta bile anlarsınız yüklüyse arac.

balatadan iletim problemi olmaz, balatada iletim dusumu olursa zaten çok kısa bir surede balata surtunmeden dolayı yanar.

sizin sorununuz şanzımandan çok çok büyük ihtimal ki, satan kisi size şanzıman değisti çıkma taktırdım o sorun çozuldu de demiş. belliki cozulmemıs. belki cozmekde istemedi sorunlu sanzımanı cıkmasıyla degıstırıp aracı sattı.

onemli olan satarken sıze bunları soyleyıp soylemedıgı. keza aracın problemi var dıye kesın soylemedı. belki cıkma sanzımandan bahsetmıstır ama sorunsuz demıstır. bunların hepsı manupilasyondur.

yeni yasa geregi araçta olan ve bilinen butun problemlerı ve tamiratları alıcıya soylemenız gerekiyor. soylemezseniz bu ayıplı mal satısına giriyor ikinci el satıslarında dahi. ayıplı malı da ayıbı ogrendıktan sonra suresı ıcınde geri iade edebilirsiniz, kusur oranında para iadesı, tazmınat vs hersey var.

satan buna yanasmazsa mahkeme yoluyla yuksek ıhtımal kazanabileceğiniz bir davaya donusturebilirsiniz.

gecmis olsun ve kolaylıklar dilerim.

Bu arada sizin yakıt tüketiminiz de içler acısıdır dogru muyum?

Aynı zamanda bir de diferansiyel var hareket iletim kısmında ve orada da bir dişli takımı mevcut.
Şanzımandaki sorun neymişte değişmiş. Aldıgınız adam bu aracın ilk sahibi de değil sanıyorum. Ondan önce de sorun varmış. alırken bunlardan bahsetmişmidir?

Diferansiyelde de bir problem ve değisim var mıdır onu bilmek de gerek!!!

Bu aracı exchange almadınız değil mi? kasko yaptırabiliyorsunuz?! pertten change araclar kasko yapılamaz o yuzden soruyorum, boyle bir sorun yoktur insallah ya da diferansiyele alakalı bir durum.

Az bir şekilde lastik ve jant çapları da önemlidir. ancak bukadar sorun yapmaz onlar ufak değişimler ve kilometre saatinde farklılık oluşturur orjinal ebatta lastik kullanmamak.

Sizin sorun sadece iletim hattında gibi tahmin ediyorum anlattıklarınıza uyarla.


Çevrimdışı yasir44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
hocam şimdi şöyle adam şanzıman dişlisini kırmış orjinal şanzımanı kırıp çıkma takmış ben aldım aracı araç 3000 devir 5 vitesde 85 diyor 4.vites 3000 devir 80 diyor 140 km hızı geçmıyordu 140 km hız için 5 vites 5000 devir lazımdı.ben kendım şanzıman çıkma aldım taktım ve araç düzeldi 5 vites 3 bin devirde 140 4 vites 3000 devir 100 diyor.devir olayı hal oldu.ama araba 140 150 en fazla diyor.4 vitesde zorladım 4800 5000 devire rahat geliyor ve 140 diyor ama 5 vitese alıyorum 3000 devire kadar sorunsuz sonra 3000 devri geçmiyor gazı köklüyorum ve yavaş yavaş 3300 devir diyor ve 150 civarı oluyor.şimdi adamı aradım dedim bu malı verdin böle sorun var dediki şanzımanda değil araç 2 yıl kullandım ve 140 geçmedim sonra şanzıman dişlisi kırıldı yabtım yine 140 geçmedi bende şanzımanı değiştim yine 150 geçmiyor.aracım ful şehir için 9,1 litre 140 km gitti.ful şehir dışı 150 tl 500 km gitti.motorin fiyatı 5,86 idi.yakıtda böle ama  bende fabia vardı araç atik ve hızlı idi bu bırakın beni yatayım havasında ağır turbo çalışıyor dediler.anlamadım ve tiksindim


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yasir44;646860
hocam şimdi şöyle adam şanzıman dişlisini kırmış orjinal şanzımanı kırıp çıkma takmış ben aldım aracı araç 3000 devir 5 vitesde 85 diyor 4.vites 3000 devir 80 diyor 140 km hızı geçmıyordu 140 km hız için 5 vites 5000 devir lazımdı.ben kendım şanzıman çıkma aldım taktım ve araç düzeldi 5 vites 3 bin devirde 140 4 vites 3000 devir 100 diyor.devir olayı hal oldu.ama araba 140 150 en fazla diyor.4 vitesde zorladım 4800 5000 devire rahat geliyor ve 140 diyor ama 5 vitese alıyorum 3000 devire kadar sorunsuz sonra 3000 devri geçmiyor gazı köklüyorum ve yavaş yavaş 3300 devir diyor ve 150 civarı oluyor.şimdi adamı aradım dedim bu malı verdin böle sorun var dediki şanzımanda değil araç 2 yıl kullandım ve 140 geçmedim sonra şanzıman dişlisi kırıldı yabtım yine 140 geçmedi bende şanzımanı değiştim yine 150 geçmiyor.aracım ful şehir için 9,1 litre 140 km gitti.ful şehir dışı 150 tl 500 km gitti.motorin fiyatı 5,86 idi.yakıtda böle ama  bende fabia vardı araç atik ve hızlı idi bu bırakın beni yatayım havasında ağır turbo çalışıyor dediler.anlamadım ve tiksindim


Ustadım bu mesaj biraz sıkacak herkezin bildiğini yazmıssın diyeceksin ama 2 kere 2 eşittir 4 yani.
Şimdi bir dizel motor genelde ve en uygun çalışma devri 1500-1800 civarıdır bu devirden sonra bir miktar daha tork sabit kalır ve sonra düşüşe geçer. güç ise biraz daha yükselir ve oda devire baglı olarak son kısımlarda lineer hale gelir.
Simdi bizim olayımız güç-tork üretimi ve bunu tekerlere kadar ileten aktarma elemanları. Bu arada silindire gelinceye kadar turbo, ve yakıt pompası, silindir içi ateşleme ve yanma, atım dolayısıyla egzostla alakalı back pressure, iletimde, şanjıman, diferansiyel ve sonra tekerler.
bunların hepsini komple inceleyeceksiz. şurdan olur burdan olur diye bir şey yok bunları bir yada bir kacında aynı anda sıkıntı olabilir.
E baştan aşağı bunları inceletmen zaten bir servet. İşinin ehli bir ustalar zinciri bulman da oldukça zor. Kime gitsen ben bundan anlamam demez herkez bi parmaklar bi mıncıklar bir de ustune para ıster anlamadıgı yapmadıgı bozdugu, daha beter ettiği işe. oldu sana 2 katı servet.

Cok masraf yapmadan nokta atışı çozebilirsen ne ala hallet. çözecek adamdan da garanti iste, yanı yapaçağı iş sonrası araç rahat basar düz yolda 170- 180 leri rahat görebilirse okey.
Yok eğer tam tersiyse birkere masraf yapar, olmayınca sinir yuku kazanır, bir de ustune kurtulayım diye satarken zarar edersin.
o yuzden yapacağın masrafın az yada aynısını araca iskonto vererek sat kurtul, sorunsuz bir skoda al.

sıkıcı ve sevimsiz bunu biz de düşünebiliriz tarzı mesaj oldu kusura bakma; ama hakkatten durum bence boyle.


Çevrimdışı yasir44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Hocam teşekür ederim ilgilendiğiniz için bugun egr valfı ve bogaz kelebeği komple kurumdu temizlettim ve arac nefes aldı ama yine gitmiyor hatda komik olacak ama önce 2 devirde 100 iken temizlikten sonra 2200 devir de 100 dedi 5 vites devir açıldı hatda dayımda fabia 1.4 dizel vardı aynı herşeyi ondan hava akış metre söktüm buna taktım farketmedi.bide egr ve boğaz kelebeği temizletmeden önce araba 150 derken 3300 devire kadar gelirken şimdi 130 diyor 2900 devirden sonra böle sanki sıkıyor gibi yavaş yavaş ilerliyor anlamadım temizlik yapıldıktan sonra neden böle oldu


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Katalitik konvertoru cikarip bakmayi denedin mi hic? Tamamen tikaliysa egzost geri basinc yapiyor olabilir?! Hava filitresini ve hava yolunu da bir kontrol et.

Hava emis ve atis yollarinin tamamen acik oldugundan emin ol bir seferde.



Çevrimdışı yasir44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Hocam aracda hava akış metre değişti egr valfi temizlendi usta enjektör ayarsız dendi enjektörler yapıldı.yine düzelmedi hatda turboyada baktı turbo sorunsuz çalışıyor.turbonun kablolarının girdiği vaşflerin hepsi bir arada oşan siyah bir kutu onuda bulup değişmiş denemiş yine aynı kafa yiyeceğim diyor şanzıman dişlisi kaldı değiştiğiniz şansıman dişi vs diyor anlamadım gitti


Çevrimdışı yasir44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Sorun düzeldi.2 enjektör sorunlu idi enjektörler yapıldo araba biraz atik oldu.yine 3 bin devri gecmedi.usta sonra beyine baktı beyinde ayar yaptı yazılım mı n tam bilmiyorum.turboya gelen enjektöre gelen sistemlerde beyinden hatası vardı dedi beyini halletti sorun çözüldü tabiki bunu bulana kadar hersey tak değiştir denearaba 170 diyor artık ve usta 10 gün boyunca vakıt bulduköa denedi araba orda kaldı


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Çözümü paylaştığınız için teşekkürler. Gönlünüzce sürüşler dilerim.:gaz:


Çevrimdışı yasir44

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Malatya. Özçağdaş oto ali usta özsan sanayide şükür buldu ve yabtı sorunu diğer ustalar yok şundan değiş yok bundan değiş arızayı bulana kadar çok para gidecekti


Çevrimdışı Konyalı ahmet

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Romster aracımızın enjektörlerindr sıkıntı var yenisi pahalı mevcut enjektör leri tamir yaptırabilirmiyiz