škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

LED ampul fiyaskosu (Sakın araçlarınıza sonradan LED taktırmayın.)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
2,5 yıl önce aracı aldığımda geri vites ve sinyallere LED ampül takmıştım. Geçen ay sol geri vites ampülü bozuldu ve göz kırpar gibi yanıp sönmeye başladı. Vakit bulup değiştiremedim. Bir hafta önce her iki lambada tamamen söndü ve park sensörüde devre dışı kaldı.
Bugün götürdüm halojen ampülleri taktırdım ama çalışmadı. Sigorta vs kontrol edildi sorun yok ama ampüller yanmıyor.
Başka bir elektrikçiye gittim. Bilgisayara bağladılar hata kodu yok ve bilgisayar üzerinden komutla lamba yanıyor. Sigorta tesisat, geri vites müşüründe sorun yok. Beyini resetlediler yine nafile. En son teşhis Konfor beyni dedikleri beyine elektrik geliyor fakat ana beyinden lambaya elektrik gitmiyor ve SONUÇ kısa devreye bağlı konfor beyni arızası. Beyin değişecek yada tamir edilecek, aracı hafta içi bırakacağım.



Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Maalesef bende de bir kaç takım LED aynı duruma geldi ya söndü ya da kıpraşmaya başladı. Şimdilik yedekleriyle devam ediyorum.

VAG-COM'da 09-Cent.Elect. Long Coding-> Byte 19 da ön ve arka aydınlatmaların ömür süresi için voltaj sınırlandırması var, oradaki voltajı 12 volt seviyesine çekmek belki bir işe yarar. Tahmin ettiğim gibi olup olmadığını denemedim! Bir ara söküp farklı ayarlarda ayarlayıp voltajı ölçmem lazım.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Bende bir arkadaşın yurtdışından aldığı geri vites 33 adet beyaz ledli  ampülleri denedim onun Octavia aracında arıza lambası yakmayan aynı ledler bende ne yaptıysam arıza ışığı yaktı ledler 3 kez sinyal verip sesle uyarıp arıza ışığı yakıyor aydınlatma ve görüntü süper oldu ama mecburen normal standart ampülleri taktım ledleri kullanmadım demek ki araç kabul etmiyor konfor beynimi yakma diyor. :):):)


Çevrimdışı hanifi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 441
    • Profili Görüntüle
    • https://www.skoda-motorsport.com/
Bende Fabia III 2017 model aracıma bir çok halojen ampülü lede çevirdim. İçinden sadece geri vites lambası arıza lambası yaktı. Onuda arkadaş vag can pro ile led ampüle uyarladı ve artık arıza lambası yakmadan problemsiz kullanıyorum. en az 3-4 ay geçmiştir. şükür ki problem yok.

Değiştirdiğim ampüller; tüm sinyaller, tüm iç aydınlatmalar (tepe lambası, bagaj lambası, torpido lambası)

Standartta sadece plakalık ve gündüz farları led.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hanifi;646900
Bende Fabia III 2017 model aracıma bir çok halojen ampülü lede çevirdim. İçinden sadece geri vites lambası arıza lambası yaktı. Onuda arkadaş vag can pro ile led ampüle uyarladı ve artık arıza lambası yakmadan problemsiz kullanıyorum. en az 3-4 ay geçmiştir. şükür ki problem yok.

Değiştirdiğim ampüller; tüm sinyaller, tüm iç aydınlatmalar (tepe lambası, bagaj lambası, torpido lambası)

Standartta sadece plakalık ve gündüz farları led.


Bende Ledler arıza ışığı yakmadı ve 2 yıl kullandım. İki yılın sonunda led patladığında sanırım içinden kısa devre yaptı. Şimdi tamir edilmiş beyinle bir araç kullanmakta içime sinmez. Başka bir çözüm yolu arayacağım, çok uçuk fiyatı yoksa beyni komple değiştirmeyi düşünüyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Madem programla yanıyor (VCDS.exe'de 09-Cent.Elect. Output Tests ile kontrol edilebilir) resetlendikten sonra tekrar ayarlar yapıldı mı? Test ile yakma olayı sonuçtan beyin üzerinden yapılıyor.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646935
Madem programla yanıyor (VCDS.exe'de 09-Cent.Elect. Output Tests ile kontrol edilebilir) resetlendikten sonra tekrar ayarlar yapıldı mı? Test ile yakma olayı sonuçtan beyin üzerinden yapılıyor.


Hocam orası biraz karışık. Daha önce passatta da benzer bir sorun yaşamıştım. Anladığım kadarıyla Canbus dedikleri ana beyin direk elektrikle değil sinyallerle çalışıyor. Bunun anlamı şu ki; elektrikçi konfor beynine kadar elektriğin geldiğini kontrol kalemi ile ölçüyor ama konfor beyninden ana beyne giden sinyali ölçemiyor. Bilgisayar ise ana beyine bağlanıyor. Bilgisayarla yanıyorsa konfor beyni ile ana beyin arasında iletişim sorunu var diye düşündüler.

Passatta toplam 28 tane beyin dedikleri mikroişlemci olduğu söylenmişti. bu işlemciler tuşlardan gelen akü elektriğini elektrik sinyallerine dönüştürüp ana beyne iletiyor. Mesela passatın silecek kolunda elektrik yoktu, airbag makarası vasıtasıyla ilettiği sinyallerle silecek çalışıyordu. Silecek kolu arıza yaptığında makara ile beraber değişmesi gerektiği söylenmişti.


Çevrimdışı Fabia II

  • ST Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 210
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;646887
2,5 yıl önce aracı aldığımda geri vites ve sinyallere LED ampül takmıştım. Geçen ay sol geri vites ampülü bozuldu ve göz kırpar gibi yanıp sönmeye başladı. Vakit bulup değiştiremedim. Bir hafta önce her iki lambada tamamen söndü ve park sensörüde devre dışı kaldı.
Bugün götürdüm halojen ampülleri taktırdım ama çalışmadı. Sigorta vs kontrol edildi sorun yok ama ampüller yanmıyor.
Başka bir elektrikçiye gittim. Bilgisayara bağladılar hata kodu yok ve bilgisayar üzerinden komutla lamba yanıyor. Sigorta tesisat, geri vites müşüründe sorun yok. Beyini resetlediler yine nafile. En son teşhis Konfor beyni dedikleri beyine elektrik geliyor fakat ana beyinden lambaya elektrik gitmiyor ve SONUÇ kısa devreye bağlı konfor beyni arızası. Beyin değişecek yada tamir edilecek, aracı hafta içi bırakacağım.


Bende far için ampül araştırırken konunuza denk geldim. Led veya xenon düşünüyordum ki şimdi daha fazla düşünmeye başladım çok geçmiş olsun kötü bir hadise yaşamışsınız. Benimde aracım garantide yaptırmaya korktum şuanda.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;646940
Hocam orası biraz karışık. Daha önce passatta da benzer bir sorun yaşamıştım. Anladığım kadarıyla Canbus dedikleri ana beyin direk elektrikle değil sinyallerle çalışıyor. Bunun anlamı şu ki; elektrikçi konfor beynine kadar elektriğin geldiğini kontrol kalemi ile ölçüyor ama konfor beyninden ana beyne giden sinyali ölçemiyor. Bilgisayar ise ana beyine bağlanıyor. Bilgisayarla yanıyorsa konfor beyni ile ana beyin arasında iletişim sorunu var diye düşündüler.

Passatta toplam 28 tane beyin dedikleri mikroişlemci olduğu söylenmişti. bu işlemciler tuşlardan gelen akü elektriğini elektrik sinyallerine dönüştürüp ana beyne iletiyor. Mesela passatın silecek kolunda elektrik yoktu, airbag makarası vasıtasıyla ilettiği sinyallerle silecek çalışıyordu. Silecek kolu arıza yaptığında makara ile beraber değişmesi gerektiği söylenmişti.


Yanlış tabir kullanmayalım; CANBUS  "CONtroller Area Network BUS-Kontrol Alan Ağı Veri Yolu"dur. Yani modeme bağlı kablolar nasıl ki belli bir protokole göre veri alış verişi yapıyorsa benzeri bir yapı. Dolaysıyla tüm arızaları, sensör verilerini ve bir düğmeye bastığınızda verilen komut bu protokole göre modullere iletiliyor o modul de ilgili roleleri tetikliyor. Bu iş tamamen elektronik olduğu içn elektrikçi nasıl bir elektrik aradı bilemedim! Kontrol kalemi ile kabaca nasıl ölçülür bilmiyorum. Önerim, beyinci denen elektronik bilgisi olan bu konuda tecrübeli ustalara gitmeniz. Hatta onarım yapanlara da sorabilirsiniz, onlar da sorunu teşhis edebilir.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;646950
Yanlış tabir kullanmayalım; CANBUS  "CONtroller Area Network BUS-Kontrol Alan Ağı Veri Yolu"dur. Yani modeme bağlı kablolar nasıl ki belli bir protokole göre veri alış verişi yapıyorsa benzeri bir yapı. Dolaysıyla tüm arızaları, sensör verilerini ve bir düğmeye bastığınızda verilen komut bu protokole göre modullere iletiliyor o modul de ilgili roleleri tetikliyor. Bu iş tamamen elektronik olduğu içn elektrikçi nasıl bir elektrik aradı bilemedim! Kontrol kalemi ile kabaca nasıl ölçülür bilmiyorum. Önerim, beyinci denen elektronik bilgisi olan bu konuda tecrübeli ustalara gitmeniz. Hatta onarım yapanlara da sorabilirsiniz, onlar da sorunu teşhis edebilir.


Hocam ben bu konularda biraz geri kafalıyım. Eski araçlarda olay ne güzeldi. bastığın düğme devreyi tamamlar lamba yanardı.
Elektrikçi şöyle bir iş yaptı. Önce bilgisayar ile lambayı yaktık, tesisat ve ampüllerde sorun olmadığını gördü. Sonra ucu sivri bir kontrol kalemini şaseden topraklama alarak şanzıman üzerindeki geri vites müşüründen çıkan kabloya batırdı elektrik var yani müşür çalışıyor ama lamba yanmıyor. Müşürü söküp bir kablo ile iki ucunu direkt bağladı, lamba yine yanmadı. Konfor beynine girişte kabloyu tekrar kontrol ediyor elektrik var fakat beyinden sonra ölçüm yapamıyorlar. Arıza muhtemelen konfor beynindedir. Ana beyinde arıza olsa bilgisayar üzerinden de lamba yanmazdı dediler.
Dediğiniz gibi yazılımsal sorunlardan anlayan bir usta bulacam. O şekildede çözülmezse geleneksel sisteme uyarlama ile sorunu çözebileceğimi düşünüyorum. Geri vites müşüründen elektrik alıp yeni bir tesisat ile geri vites ampülleri ve park sensörü girişine elektrik vereceğim. Beyinin tamir görmesinden iyidir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Estağfirullah, benim de çok uzmanlık alanım sayılmaz. Eski sisteme göre biraz daha teknik bir mesele. Belli ki elektrikçi de eski sistem usulu gitmiş. Belki onun da bir tecrübesi vardır. Yine de tamamen elektronik ve yazılım karışımı olduğunu unutmamak lazım. Umarım masraflı bir durum çıkmaz. Sonuçta bir çok kişi gibi ben de LED ampul kullanıyorum, dolaysıyla sonucu merak ediyorum. Paylaşırsanız bilgileniriz.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Ben sadece iç aydınlatmalarda Led kullanıyorum dış aydınlatma vs kullanmadım iptal ettim orijinal ampülleri taktım. Canbus denilen Led ampüller dahi arıza lambası yaktı vazgeçtim daha büyük sorunlar çıkmasın.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Sanırım artık yeni araçlarda bu kaos sona erecek. Karoq iç-dış tümüyle LED, plaka ampulleri, iç aydınlatma, uzun-kısa far, stoplar, sisler dahil. Sanırım kanayan yara zamanla düzelecek.

Yıllar sonra sarı ampul modası gelirse onu bilemem  :)


Çevrimdışı Safaks

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Son durum nedir. Benimde leonda amerikan parklar yuzunden sase yaptirdigim icin sol sinyale elektrik gelmiyor. Bende konfor beyni diye dusunuyorum. Nabtiysak ne ettiysek + kabloya elektrik gelmiyor. Idareten camurluktan paralel aldik.