Bence fazla zorlanmaya gerek yok. Sonuçta üreticinin tavsiye ettiği özellikteki kodlu uyumlu yağ hangisi ise onu koyun. Kesinlikle şu yağ olacak diye bir şey yok. Eskiden mineral yağlar vardı, örneğin 3 bin km de değiştirilen castrol 10x40 gibi. Şimdi işler ve teknoloji değişti, gelişti. Yen tip motorlarda bunun 10 katı daha fazla km gidebilen, daha dayanıklı tam sentetik yağlar üretildi. Bir de yarı sentetik yağlar var. Şu anki jenerasyon araçlarda genelde 15k/30k km. lerde değişim periyoduna sahip tam sentetik yağlar kullanılıyor. Yoksa bu yağlar merdiven altı üretilmediğine göre, varsa aralarındaki ince farkı ancak laboratuvar şartlarında analizlerde anlamak mümkün olabilir. Bu sürüş karakterinize, güzergahınıza bile bağlıdır. Yoksa en iyi yağ bile çok zorlanan bir araçta çabuk eskiyebilir.