škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dpf egzos kızdırma bujisi hatası

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcuknet27

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar acil yardımınıza ihtiyacım var. Arabada partikül filtresi hatası veriyordu umursamadım 4 gün şimdi egzos ve kızdırma bujisi hatası da veriyor.
Sorum şu yüksek devirde aracı kullansam dpf temizleme imkanım kaldı mı? Yoksa iş işten geçti servise mi gitmeliyim?

« Son Düzenleme: 24 Şubat 2019, 11:38:15 Gönderen: selcuknet27 »


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
HİÇ  BİR ŞEY İÇİN GEÇ DEĞİL. Öncelikle dpf temizlik için yapmanız gerekeni yapın. muhtemelen sorun çözülür. Çözülmez ise zaten servis sonraki adım.


Çevrimdışı selcuknet27

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;647533
HİÇ  BİR ŞEY İÇİN GEÇ DEĞİL. Öncelikle dpf temizlik için yapmanız gerekeni yapın. muhtemelen sorun çözülür. Çözülmez ise zaten servis sonraki adım.


Sizin daha önce başınıza geldi mi acaba? Tamirciler artık bu iki uyarı gelirse temizleme yapmaz diyorlar.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
yok benim araç lpg li. dizel bir connectim vardı bi aralar.
Ancak öncelikle dediğimi yapmaktan başka bir çare yok. Zaten düzelmez ise servise gidececeksiniz zaten.


Çevrimdışı selcuknet27

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
. Öncelikle cevap veren arkadaşıma teşekkürler. Ama sorunların çözümü için kimsenin kimseye yardım etmemesi üzücü.
İlerde sıkıntı yaşayabilecek arkadaşlar için sonucu söyleyeyim. Skoda yetkili servisine götürdüm. Motor lambda hatası ve dpf hatası var dedi. Aracı bilgisayardan zorlayarak rejenasyon yaptılar. İki arıza da söndü. 200 tl ye mal oldu. Ancak aracımda çekişte düşme yoktu


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: selcuknet27;647551
. Öncelikle cevap veren arkadaşıma teşekkürler. Ama sorunların çözümü için kimsenin kimseye yardım etmemesi üzücü.
İlerde sıkıntı yaşayabilecek arkadaşlar için sonucu söyleyeyim. Skoda yetkili servisine götürdüm. Motor lambda hatası ve dpf hatası var dedi. Aracı bilgisayardan zorlayarak rejenasyon yaptılar. İki arıza da söndü. 200 tl ye mal oldu. Ancak aracımda çekişte düşme yoktu
Selim Bey, arkadaşların önerisini uygulamadınız mı peki?
2-3 defa 5-10 dakika süreyle yüksek devir sürmeyi denediniz mi servise gitmeden önce?

Ayrıca, kullanım stilinizi merak ediyorum (devirli mi,sakîn mi), bende de aynı araç var ve ben aracı çok az kullanıyorum. Benim başıma da ilerleyen zamanda benzer olay gelebilir mi diye merak içindeyim. Hangi marka mazot kullanıyorsunuz? Peryodik bakımlarda yakıt filtresi değişimi yapıldı mı?


Çevrimdışı selcuknet27

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;647553
Selim Bey, arkadaşların önerisini uygulamadınız mı peki?
2-3 defa 5-10 dakika süreyle yüksek devir sürmeyi denediniz mi servise gitmeden önce?

Ayrıca, kullanım stilinizi merak ediyorum (devirli mi,sakîn mi), bende de aynı araç var ve ben aracı çok az kullanıyorum. Benim başıma da ilerleyen zamanda benzer olay gelebilir mi diye merak içindeyim. Hangi marka mazot kullanıyorsunuz? Peryodik bakımlarda yakıt filtresi değişimi yapıldı mı?
Evet bugün yüksek devirde 1 saat sürdüm işe yaramadı. İlla içine para sıkışmış diyor servis. Maalesef şehir için normal modda kullanıyorum. Eğer partikül filtre işaretini görürseniz benim gibi beklemeyin :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
DFP olayında bilinçli olarak dönem dönem yüksek devirde kullanıp kurumlaşmayı yakıp azaltmak gerekiyor. Yani az yaksın diye alınan dizel araba bir dpf yüzünden çok yakacak hale getiriliyor! Gözünü sevdiğimin benzininde taksit imkanı çok.:) Eşofmanlı Şevket hocada bir soru vardı ya; "zayıflamadan önce kilo almak şart mı" diye..:D


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Şöyle ki Dpf rejenerasyonun 4 evresi var, pasif, aktif, uyarı ve sizin gördüğünüz son evre. Aktif evreyi rölanti devrinin 1000 olmasıyla anlayabilirsiniz, o durumlarda kontağı rölanti normal yerine dönünceye kadar kapatmayıp dolaşın kâfi. Uyarı verdiğinde sözünü de dinleyin, yoksa para sıkıştırır. :)

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi